Ervaringen met Tramadol

tramadol

zweten versuft alcoholintolerantie Lichte hoofdpijn

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

15-02-2023 | Man | 38
Hernia
Ik herken het gevoel van eng worden in bed. Alleen heb ik dit de ene keer wel en de andere keer niet. Vaak pas uren na inname. De hoeveelheid/tijd tussen dosis lijkt daar niet mee te maken te hebben. Het is heel random wanneer dit gebeurd. Ik heb het idee dat ik snachts het dan ook benauwd heb, al kan dat psychisch zijn. Ik gebruik het al enkele jaren, ook een lange[lees meer...]re tijd de Max van 300 tot 400 mg per dag. Toen ik de Max dosering gebruikte had ik helemaal geen last van bijwerkingen. Nu ik al langere tijd op 2x per dag 50 mg zit, dus heel random bijwerkingen. Zou er graag helemaal vanaf willen, maar dat lukt me nog niet. Gelukkig wel van de 400mg per dag terug naar 100mg per dag gegaan.

08-02-2023 | Man | 63
Ziekte van Lyme
Helpend tegen de extreme vermoeidheid en maakt dat ik kan functioneren. Lifesaver!!!! Gebruik om de anderhalve dag.

04-01-2023 | Man | 63
tramadol (200mg)
als de diagnose neuralgische amyotrofie is, probeer dan dit, na 2 dagen was de pijn al weg! https://youtu.be/TlJAFLMKmtQ

22-12-2022 | Man | 63
tramadol (50mg/ml)
Pijn (algemeen)
qua pijnestrijdinge werkte het totaal niet. ik werd er alleen super duf van. onverantwoord. leefde als een zombie. meteen mee gestopt.

11-12-2022 | Man | 51
tramadol (100mg)
Heb een vraag aan iedereen ,ik gebruik tramadol alleen wanneer ik het nodig heb ,neem vaak per dag 1 pil in .de volgende dag 3 kwart van de pil ,dag daarna halve pil ,laatste dag een kwart zo bouw ik af,om zo min mogelijk ontwennings verschijnsel te krijgen.maar wat ik wel vaak heb ,meestal als ik lig in bed en soms als ik op de bank zit,dan ineens voel je heel eng worden [lees meer...],je hart slaat raar dat duurt een paar min ,al mijn spieren staan strak je wordt heel rusteloos in bed ,je denk echt dat je dood gaat ,gewoon een hele nare bijwerking ,als ik dan een diazepam slik er achter aan dan onstspan me lichaam,dus ik vroeg me af hebben meer mensen hier last van met tramadol gebruik ,

21-11-2022 | Man | 63
Reumatoïde artritis
je mag niet autorijden als je dit medicijn gebruikt. en dat klopt . ik word er super duf en moe van. slaap zowat de hele dag. maar het werkt wel goed als pijnstiller.

23-09-2022 | Man | 71
tramadol (50mg/ml)
Hernia
bij het ontbijt 1 capsule, dan is de dag goed mogelijk, door de corona te laat behandeld en werd het een zgn klapvoet, door de tramadol toch weer door weer normaal te bewegen bijna geen last meer van de klapvoet.

27-03-2022 | Man | 64
tramadol (50mg)
Pijn in voeten, na behandeling hals/hoofdkanker. Helpt gedeeltelijk. Samen met pregabaline lijkt het een succes te worden...

27-03-2022 | Man | 59
tramadol (50mg)
Middel tegen pijn in mijn voeten door polyneuropathie. Pijn treedt meestal pas op in bed, in rust. Neuropathie veroorzaakt een soort elektrische steken met een zeer hoge pijnscore (7-9) . Tramadol doet zijn werk pas na een uur of twee. Daarom neem ik het vroeg op de avond.

25-03-2022 | Man | 59
tramadol (50mg)
Ik gebruik tramadol tegen polyneuropathie, ernstig stekende pijn in de voeten vooral in een situatie van rust (bij het naar bed gaan dus). Tramadol helpt, maar het werkt langzaam, dus neem ik het tegenwoordig rond 21.00 uur om effectief te zijn als ik ga slapen tussen 00.00 en 02.00 uur. Vaak is een deel van de ochtend daarmee verloren want het werkt door. Niet fijn als [lees meer...]je moet werken.

09-03-2022 | Man | 60
Artrose
Ivm knie operatie. Medicijn werkt niet maar werd er wel snel heel ziek van.

16-02-2022 | Man | 32
Ziekte van Bechterew
Voor ik het wist dat ik bechterew had nam ik zaldiar, Tradonal en tramadol dagelijks 6-8 keer om te kunnen gaan werken. De eerste keer was ik van tradonal slaprig, tweede keer al minder en erna nooit meer gehad. Zelfs na jaren niet meer gebruikt te hebben. Heb deze opoïden makkelijk 2 jaar genomen. Van bijwerkingen kon ik niet spreken. Verslaving ook helemaal niet. S[lees meer...]lechts toen ik zaldiar maanden nam voor het slapen gaan merkte ik toen ik er mee stopte dat ik zaldiar nodig had om de slaap te vatten. Gold frog alles meteen gestopt. Ben erna met humira spuiten begonnen en dit ging redelijk.

11-02-2022 | Man | 70
Gewrichtspijn
Gew

08-02-2022 | Man | 60
Artrose
Neem 3 maal daags 50 mg. Ben er suf, verward van en kan me moeilijk concentreren. Helpt wel goed en snel tegen de pijn. Neem het al jaren maar al enkele keren week mee gestopt en dit telkens op vakantie. Tijdelijk gestopt om te zien of ik er geen verslaving aan had. Geen enkel probleem gieromtrent

22-01-2022 | Man | 65
tramadol (200mg)
Sinds jaren pijn aan de tenen door neuropathie, gebruik 600 mg Pregabaline in 2 dosissen per dag maar, de pijn werd onhoudbaar. Ik nam de Tramadol alleen in zuigtabletten van 50 mg. Nu is de Tramadol opgevoerd naar 2 x 200 mg per dag(retard) plus de Pregabaline. En, als ik pijn heb , neem ik nog zuigtabletjes van 50 mg(max. 4/dag) Hierdoor gebeurd het nu al eens een keer[lees meer...]tje dat ik een hele dag geen pijn heb. Hierdoor voel ik me heel gelukkig want, de pijn was zo onhoudbaar dat ik aan euthanasie dacht. Van bijwerkingen heb ik gelukkig weinig last. Wat ik niet begrijp is waarom het hebben van pijn niet als een handicap wordt aanzien. Als ik pijn heb is dat zo hevig dat ik totaal niets meer kan. Laatst sprong ik bijna door het raam van ellende. Door de verhoging van de Tramadol kan ik eindelijk eens een dag een "normaal" leven hebben.

22-01-2022 | Man | 42
tramadol (150mg)
Ziekte van Bechterew
Mijn aandoening is levenslang en er zijn zwaardere medicijnen maar ik probeer het zo licht mogelijk te houden.