Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

vermoeidheid verhoogde eetlust

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

21-03-2023 | Vrouw | 39
quetiapine (25mg)
Ik ben chronisch ziek en heb veel pijn en slaapproblemen. Ook altijd Add klachten en een hele drukke geest, snel overprikkeld. En ik ben gediagnostiseerd met Ptss. Ik werd als maar somberder en door mijn ziekte (Ehlers danlos) had ik non stop migraine en chronisch ernstige nekpijn. Ik kreeg ooit voor de ptss die Quetiapine voorgeschreven maar nam het eerst in nood als ik [lees meer...]echt niet kon slapen. Een kwart tablet, dat is dus maar 5 mg! Maar toen de depressie zo erg door zette ben ik dit uit nood elke dag gaan slikken (5 mg) 2 uur voor het slapen. Ik slaap eindelijk normaal. Heb dat mijn hele leven niet gekend. Mijn depressie is weg. Ik heb nauwelijks nog migraine en heb minder pijn. Voel me weer blij en pieker minder. Dingen blijven minder lang hangen en ik heb minder angstgevoelens. Voor mij een levensreddend middel want ik wilde echt niet meer leven.

20-02-2023 | Vrouw | 36

04-02-2023 | Vrouw | 52
quetiapine (12,5)
Onrust
Ik kreeg quitiapine 25 mg via psychiater voor te slapen na jaren nauwelijks slapen en doorgaan en uiteindelijk burn-out. Ik was en ben er zo blij mee. Niks hielp bij mij, Oxazepam en temazepam helpt tijdelijk dus daar was ik mee gestopt. Alles geprobeerd…mediteren en allerhande oefeningen en gewoonten. Ik gebruik nu 2 jaar dit middel en slaap weer heerlijk. Je valt er bi[lees meer...]nnen een half uur mee in slaap en als je wakker wordt tussendoor val je weer terug in slaap. Voor mij een wondermiddel. Ik weet dat het off label niet voorgeschreven mag worden ivm te weinig info. Wetenschappelijk over de effecten op langer termijn. Daarom blijf ik zoekende naar andere opLossingen. Momenteel heb ik kunnen afbouwen naar 12,5 mg omdat ik ernaast nog 4 druppels CBD olie 25% erbij inneem. Op deze manier ga ik proberen straks af te bouwen naar 6,25 en wie weet te stoppen. Echter niet slapen is voor mij geen optie meer. Dus ik stop alleen als ik ander alternatief heb. ik wil niet meer meemaken wat ik heb meegemaakt. Totale uitputting. slaapproblemen worden onderschat en weg gezet als vervelend maar niet ernstig. Dat vind ik zelf betreurenswaardig.

17-01-2023 | Vrouw | 60
quetiapine (25)
Onrust
Door N.A.H(. Harde klappen op mijn hoofd)heb ik veel onrust. Alle geluiden komen erg hard binnen. Hierdoor raakt ik oververmoeid. Het gevolg daarvan raak je snel geïrriteerd en dat druk ik mij zacht uit.Ook in de nachten deze onrust. Begonnen met 12,5 mg voor de nacht. Dat werkte niet. De dosering verhoogd naar 25 mg, dat was een verademing. Ik werd mijzelf weer, kreeg oo[lees meer...]k weer rust. Ik heb mijn leven weer terug van voor het ongeval. Totaal geen bijwerkingen ervaren.

03-01-2023 | Vrouw | 44
quetiapine (100mg)
ADHD
Ik gebruik het ivm ADHD, een angststoornis en slaapproblemen. Door een snel metabolisme, werkte een lagere dosis niet. Ik ervaar sinds het gebruik een veel diepere slaap en minder onrust overdag. Daarnaast moet je zelf maatregelen nemen om gezond met je energie om te gaan. Medicatie alleen is niet voldoende.

18-12-2022 | Vrouw | 36
quetiapine (100mg)
Onrust
Ik ben ondertussen al 2 jaar dit middel aan het gebruiken en het doet zijn werk. Ik ben begonnen met oxazepam voor het slapen maar dat werkte op gegeven moment voor mij niet. Snel daarna kreeg ik dus door slaap tekort en enorme druk op het werk burn out/paniekaanvallen/migraine/ totale onrust. Na lang zoeken wat bij mij paste qua medicijnen,kreeg ik uiteindelijk advies om [lees meer...]quetiapine 25mg te proberen. Werkt goed voor rust en voor slapen en mijn handen trillen niet meer bij het stress. Ik vind het jammer om te lezen dat sommige mensen hier roepen dat het middel verboden zou moeten zijn,als het bij ene niet past en andere vind zijn rust erin dan is het prima zo. Ik ben enorm blij dat het wel bestaat en veel mensen baat bij hebben. Wat betreft aankomen dat ligt totaal aan eigen lijf(bouw),eetpatroon en hoeveel er bij bewogen wordt. Ik ben zelf max 7kg bijgekomen in 2 jaar tijd. Maar ik doe niks aan sporten en zit veel en eet wat ik lekker vind en hoe laat ik wil. Dus helemaal afhankelijk van persoon zelf.

07-11-2022 | Vrouw | 23
quetiapine (25mg)
Al een tijdje last van slaapproblemen, de laatste weken zo erg dat ik pas tegen 7 uur s'ochtends (of helemaal niet) in slaap val en dat dagen achter elkaar. De huisarts had 25 mg quetiapine voorgeschreven en werkt echt geweldig, wat een verademing. Half uur voor het slapen gaan een tabletje innemen met een glas water, en val heel snel in slaap. Enige is dat ik s'ochtends w[lees meer...]at moe en suffig ben, maar dat is niks bij hoe uitgeput ik was met enkele uren slaap in een nacht. Ook erg realistische en intense dromen, maar dat vind ik juist wel leuk. Echt een topmiddel. Wil niet afhankelijk zijn van een pil om te slapen dus ga een slaapbehandeling in, maar om wat nachten bij te tanken en wat tijd te overbruggen echt een perfect middel.

31-10-2022 | Vrouw | 36
quetiapine (25)
Lage dosering werkt top. Slik een halve tot 2 om in slaap te komen. Op advies geprobeerd 2x daags 75 mg. Dit zorgde ervoor dat ik heel slecht ging slapen.

07-10-2022 | Vrouw | 50
quetiapine (25mg)
Al jaren gebruik ik Quetiapine in combi met mijn antidepressivum (Serlain). Ik neem het rond 21u in en dan helpt het me (in 1,5u) om slaperig te worden en rustig te kunnen inslapen zonder gedachten die steeds rondspoken. Ik neem slechts 1/4e deel van een 25mg pilletje. Anders geraak ik ‘s morgens heel slecht uit bed en zou ik tot de middag op bed kunnen liggen soezen en[lees meer...] dromen. Sinds ik Quetiapine neem word ik ‘s ochtends haast zelden nog angstig wakker. Ik ben er in deze lage dosering erg tevreden van.

25-09-2022 | Vrouw | 27
quetiapine (200mg)
Ik kon zelf sinds een aantal jaar geleden niet meer slapen door mijn tinitus, die ik kreeg door stress, overspannenheid en burn-out. Mijn psychiater schreef mij quetiapine 200mg voor om te slapen. Hier slaap ik prima mee. Meestal van 23.00 tot 7.00 uur (ik neem ze 21.30 uur in en ze werken vrij snel). Daarnaast slik in venlafaxine 225 mg en pregabeline 150mg, deze slik ik [lees meer...]zodat ik niet helemaal gek wordt van mijn tinitus. Plus deze twee medicatie versterken de quetiapine en visa versa. Ik heb hier erg veel baad bij en voel mij stukken minder gestresst, vrolijker en meer uitgerust. Hopelijk hebben jullie er iets aan.

20-09-2022 | Vrouw | 18
Onrust
Lage dosis, kreeg al bij 12.5mg bijwerkingen zonder enig goed effect.

05-09-2022 | Vrouw | 45
quetiapine (50mg)
Ik kreeg dit middel voorgeschreven na jaren van slapeloosheid. Al alles geprobeerd van meditatie tot benzo’s. Voor mij een verademing om dit in lage dosering te nemen. Ik word na inname moe en kan de heel nacht doorslapen. Dit is me in lange tijd niet gelukt. Wanneer ik het enkele dagen oversla heb ik geen last van ontwenningsverschijnselen of heb ik het idee meer nodig te[lees meer...] hebben om hetzelfde effect te hebben. Voor mij werkt dit middel in lage dosering erg goed.

26-08-2022 | Vrouw | 64
quetiapine (25mg)
Naast AD kreeg ik quietiapine voorgeschreven. Werd helemaal gek; alleen maar negatieve gedachten.en helemaal in paniek. Onrustig huilbuien en niet meer willen. Puur gif voor mij.

23-08-2022 | Vrouw | 54
quetiapine (50mg)
Ik kreeg 25 mg voorgeschreven voor slaapproblemen en het werkt goed: sneller in slaap en bij wakker worden tussendoor sneller terug in slaap. Helaas kreeg ik een maand elke nacht vreselijke kramp in mijn kuiten. Ook werd ik met de dag depressiever en kwam ik snel aan in gewicht terwijl ik niet meer ging eten door dit middel wat me heeft doen besluiten te stoppen. Volgens [lees meer...]arts kon ik direct stoppen met deze lage dosis zonder ontwenningsverschijnselen. Maar dat klopte niet, ik kreeg enorme zweetaanvallen afgewisseld met koude rillingen, slapeloosheid, angst, spierpijn en onrust. Ik wou dat ik nooit met dit middel was begonnen!

22-08-2022 | Vrouw | 30
quetiapine (50mg)
Na mijn bevalling slapeloosheid gekregen. Daarna bergafwaarts, angstaanvallen, paniekaanvallen etc. Antidepressiva gekregen en lorazepam voor slapen. Na poosje overgestapt op quetiapine voor slapen. De verhalen hier maakten me bang, maar ik sliep direct en daardoor heb ik in 7 maanden de rust kunnen hervinden om proberen af te bouwen. En dat is in 2 weken gelukt. Ik [lees meer...]slikte 50mg.. en ben telkens stapjes lager gegaan totdat dat goed voelde. Als het een nacht niet goed ging de nacht erna wat rust ingebouwd door meer te slikken. Dat is maar 1 keer gebeurd. De eerste nacht zonder ging slecht. Tot 4u snachts wakker, en daarna slecht geslapen. Maar ik sliep wel (en dat was nier voor te stellen voor mij). Toen wel doorgezet om weer direct zonder te proberen, zodat ik wel lekker moe was voor nacht 2..Tweede nacht ging prima, wel veel wakker. En derde nacht nog beter. Tijdens afbouwen niet slapen overdag! En vaste tijden naar bed en eruit. Niet 9 uur of meer gaan slapen ofzo. Je moet natuurlijk wel beetje moe zijn. Succes allen, mij heeft het echt geholpen.

11-08-2022 | Vrouw | 65
quetiapine (25mg)
Naast AD kreeg ik 50 mg quietapine voorgeschreven..Kwam als bom binnen en na 1 dag afgebouwd naar 25 mg. Werkte averechts: misselijk, ziek gespannen, instabiele benen en toenemende negatieve gedachten. Kreeg echt alle bijwerkingen en iom psychiater gestopt. Voor mij puur gif.