quetiapine

Onrust (13 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

27-01-2019 | Vrouw | 55
quetiapine (50)
Was al jaren zwaar depressief, erfelijk en opvoeding. Toen ik zo zwaar in de put zat dat ik niet meer wilde leven heb ik aan mijn psychiater gevraagd om medicatie. heb toen escatilopram en quetiapine voorgeschreven gekregen. Er is een wereld voor mij opengegaan, ben veranderd in een stabiel optimistisch mens. Geen stemmingswisselingen en depressies meer!... Ook niet m[lees meer...]eer angstig, mijn depressie ging gepaard met een angststoornis. Wel wat afgevlakte en vergeetachtiger geworden, maar dat neem ik voor lief. Het leven is weer aangenaam!!

25-01-2019 | Vrouw | 61
quetiapine (25mg)
bij mij is 3 jaar geleden longkanker ontdekt.Ik was compleet de weg kwijt! Operatie, chemo en bestralingen. Gaat nu goed met me, maaaaar de angst gaat niet meer weg. Voordat ik ziek werd was het al een crime om normaal te kunnen slapen, maar tijdens/ na de kanker was het helemaal hopeloos. van de psychiater quetiapine gehad. 25 mg en daar de helft van...12,5 mg!! Iedere a[lees meer...]vond innemen een klein uurtje voor je naar bed gaat en ik sliep EN slaap nog steeds als een roos voor zeker 6 uur. Heerlijk. Het gekke is ,ik droom nooit meer sinds ik het gebruik maar ik merk wel dat ik toch wel vergeetachtig ben geworden, daar maak ik me wel zorgen om. Maar niet kunnen slapen......

06-01-2019 | Vrouw | 50
Overspannen/burn-out
Heel goed medicijn, geeft echt rust!

03-01-2019 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
Een positieve notie voor degene die samen met velen van ons de eenzame tocht op het internet aan is gegaan zoekende naar een oplossing.. Jarenlang sliep ik beroerd. Inslapen ging nauwelijks. Ik lag uren wakker met paniekaanvallen. Dit resulteerde onder andere in angststoornissen, depressie en verslaving aan allerlei middelen en alcohol. Uiteraard hielp dat niet. Ook aller[lees meer...]lei medicatie geprobeerd zoals Zolpidem, Dormicum/midazolam en twee soorten antidepressiva. Uiteindelijk ben ik tevreden met Quetiapine 25mg voor het slapen gaan, bij veel spanning 50mg. Ik ben kalmer en sta weer iets normaler in het leven. Een levensreddend voor mij dit middel. Veel succes met zoeken en houd hoop, ik geloof dat er ook voor jou een geschikt medicijn (samen met therapie!!!) is om weer op te kunnen bloeien en uiteindelijk mogelijk weer zonder!

26-12-2018 | Vrouw | 40
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ben altijd een zeer nerveus en angstig individu geweest, op het randje van dwangmatig en neurotisch. Dit als gevolg van een jeugd vol stress. Ik ben altijd tegen het gebruik van medicijnen geweest maar toen mijn zus op gruwelijke wijze vermoord werd door haar ex-partner begon ik af en toe te hyperventileren. Ik ontwikkelde ook een angststoornis dat er mij zelf iets gelijks[lees meer...]aardigs zou kunnen overkomen en ging onmiddellijk in therapie bij een psycholoog (gesprekstherapie) en psychiater voor mijn angstaanvallen en agressieve gevoelens tegen mannen in het algemeen/ Na 6 maanden therapie (zonder medicatie) kreeg ik heel erge suïcidale gedachten. Toen heeft mijn psychiater gezegd dat ik toch beter dit middel kon nemen, vooral voor een goede nachtrust. Ik neem het nu 3m een uur voor ik slapen ga. Het werkte vanaf de eerste nacht en buiten het feit dat ik als een roosje had geslapen waren er geen bijwerkingen. Ik heb gedurende deze periode 2x mijn dosis verdubbeld naar 50mg maar dat gaf meteen onrustige benen aan in bed. Ik werd precies meer geëxiteerd dan anders, dus ik ben maar braaf bij 25mg gebleven. Ik beschouw het als een slaapmiddel.

01-04-2021 | Man | 34
Overspannen/burn-out
Pas alsjeblieft op met medicatie als quetiapine. Quetiapine wordt in lage dosis off label voorgeschreven bij slapeloosheid. Ik zie het werkelijk als misdaad dat dit wordt gedaan. Quetiapine zorgt ervoor dat jouw dopaminereceptoren worden geblokkeerd. Dopamine, juist het stofje dat nodig is om ergens je schouders onder te zetten, motivatie te vinden en nog enigzins fijne ge[lees meer...]voelens te kunnen ervaren worden geëlimineerd. Door dit middel kwam ik van de regen in de drup terecht en kwam ik van een overspannen in een suïcidale situatie terecht. Ik voelde niks meer voor mijn geliefde waardoor de angst overheerste dat ik daarmee moest stoppen. Ik had geen energie meer om het “juiste” te doen voor mijn herstel. Heb waanideeën gekregen over de meest vreemde onderwerpen. Direct bij het minderen kwam er weer meer kracht terug om echt te werken aan mijn probleem zonder gemanipuleerd te worden door deze rotzooi. Het maakt je echt een ander mens, met andere gedachtes en andere overtuigingen. Pas aub op!

19-02-2021 | Man | 42
quetiapine (50mg)
Ik heb de pillen ook net gekregen van de apotheek maar wat ik lees durf ik ze nog niet te vatten weet even niet wat ik moet doen !!!

14-02-2021 | Man | 61
quetiapine (50mg)
2 1/2 maand geleden voorgeschreven door psychiater (GGZ Crisisteam) na 5 weken gegeneraliseerde angststoornis. Totaal verkeerd voorgelicht over hoe dit medicijn te gebruiken. Ik kon vrij kiezen tussen 25, 50, 75 of 100 mg. Hun woorden. In het begin werkte de sterk sedative kan ervan, waardoor ik gewoon knock-out raakte. Met de weken verdwijnt dit. Meestal sliep ik wel in,[lees meer...] maar nu ik op 12.5 mg zit werkt het niet meer, sterker nog, ik kan niet meer slapen (insomnia). Het is je reinste troep en stoppen is ook moeilijk. Bovendien versterkt het de Tinitus die ik al had. GGZ had niet verteld dat je een bloedspiegel moet opbouwen voor een juiste dosis, dus de vrij keus is onzin en gevaarlijk zelfs. Quetiapine is wordt "Offlabel" voorgeschreven als slaapmiddel, maar is nooit bewezen dat dit ook zo werkt.

11-02-2021 | Man | 67
quetiapine (50mg)
Wat een ongelooflijk gevaarlijk medicijn, Na inname wordt je wel slaperig maar na een week dosis verhoogt naar 50 mg. Volgende dag voelde mij niet goed, hoofd was totaal in de war, het beste was om zelfmoord te plegen zo kreeg ik de gedachte. Na contact opname met de psychiater moest ik gewoon doorgaan met inname, doodziek en vreselijk vermoeid heb ik het toch 1,5 jaar [lees meer...]ingenomen met als resultaat een vreselijke tinnitus, trillingen zij gebleven en vaak algeheel ziek gevoel. Afkicken van 50 miligram zou niet moeilijk moeten zijn. Ga het maar eens proberen dan piep je wel anders, vreselijk veel afkickverschijnselen, huil buien en slapeloosheid, de zenuwen gieren door je lijf je hartslag is totaal van streek en komt niet tot rust. Nooit meer van deze medicijnen en ik pleit ervoor om ze te verbieden. Ze duwen je naar de rand van de afgrond. Doe het niet en laat je niet overhalen door een psychiater. Pillen poesers dat zijn ze en het ergste is dat ze niet naar je luisteren. Nu een jaar na laatste inname nog steeds dezelfde verschijnselen als bij het gebruik. Volgens de artsen kan het een beschadiging zijn aan het centrale zenuwstelsel door gebruik van quetiapine en slaapmiddelen, wat een oplossing lijkt is eigenlijk een ramp, neem het aub nooit het heeft vreselijke gevolgen en je geneest er niet van.

02-01-2021 | Man | 28
quetiapine (25mg)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen nadat temazepam niet meer voldoende werkte als inslaper. Het piekeren probeerde ik op te lossen d.m.v alcohol, dit ging ten kosten van de kwaliteit van slaap en het is natuurlijk ongezond. Quetiapine werkt tot nu toe zeer goed als inslaper, bijwerkingen die ik ervaar zijn veel en realistisch dromen (wat overigens geen probleem is[lees meer...]) en het door willen slapen zodra mijn wekker gaat, met dit middel kan ik makkelijk 10 tot 12 uur slapen zonder wekker. tot nu toe is dit een goede oplossing, alleen jammer dat kort slapen geen optie is met dit middel.

07-12-2020 | Man | 40
quetiapine (200mg)
Ik nam smorgens 200mg snelwerkend. Om 12.00 een 200 mg retard en bij het slapen gaan 200 mg snelwerkend en 200 mg retard en mirtazepine 45mg. ben nu aan het afbouwen maar begon me na 5 dagen zo slecht te voelen stroom schokjes momenten van duizelig enorm veel naar toilet iemand enige tips of is de hoeveelheid te hoog? Neem ook nog 20 mg seroxat.

04-12-2020 | Man | 55
quetiapine (100)
Wondermiddel ik slaap gewoon weer 6 uur achter elkaar geen last van bijwerkingen

03-12-2020 | Man | 60
quetiapine (25mg)
Ik had bij de huisarts om Quetiapine gevraagd na aanraden van mijn therapeut, omdat veel mensen goede ervaring hadden. Toen ik in de avond het eerste tabletje van 25mg in nam begon na een half uur de ellende. Ik kreeg ineens een opgejaagd gevoel, heb uren lang erg liggen rillen. Mijn hart heeft zeker 8 uur enorm hard geklopt en zag constant flitsen in mijn hoofd. Alsof [lees meer...]ik vergif ingenomen had. Ik heb toen na een paar uur een tablet van 50mg oxazepam genomen om tot rust te kunnen komen. Ik heb een vriendin opgebeld die ook dit middel gebruikt. Zij kent mijn bijwerkingen niet. Nu ga ik contact met huisarts opnemen om te vragen of ik moet doorgaan of stoppen

27-10-2020 | Man | 35
quetiapine (100mg)
Sowieso aankomen tot 30 kilo. En bijna doof aan 1 oor plus tinitus. Verder slaap ik nu perfect , alleen heel veel dromen. En regelmatig zo heftig dromen dat ik helemaal gespannen wakker wordt! En dan dus al kapot naar mijn werk vertrek.

23-10-2020 | Man | 21
quetiapine (25mg)
Neem dit 7 maanden en sindsdien 20kilo bijgekomen.. voor de rest helpt het wel met me in slaap vallen maar ik krijg enorm veel honger na inname..

14-10-2020 | Man | 51
quetiapine (25mg)
Ik gebruik nu een zeer lage dosis van 1 tablet van 12,5 mg per dag een uur voor het slapengaan. Ik slaap daar ongeveer 6 uur op en wordt soms in de nacht 1 keer wakker maar slaap dan snel weer in. Ik heb op advies van mijn behandelaar begonnen omdat oxazepam geen effect meer had en we de dosis daarvan niet wilde verhogen. Ik ben in oktober 2019 begonnen met een dagelijks[lees meer...]e dosis van 50 mg. Dat is in juni 2020 verlaagd naar 25 mg per dag en in augustus verlaagd naar 12,5 mg. Dit wil ik voorlopig zo laten. De dosis is voor dit medicijn nu heel erg laag en de bijwerkingen zijn met deze dosis te verwaarlozen. Ik ben blij met dit medicijn en met name de lage dosis die ik nu gebruik.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum