quetiapine

Psychose (68 meningen)
Schizofrenie (28 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (19 meningen)
Onrust (19 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)

28-02-2020 | Man | 36
quetiapine (300mg)
Psychose
Het enige is dat, gebruik seroquel of seroquel xr nooit in te hoge dosis maar met mate of maak een schematabel per dag. Nooit hoger slikken dan 800mg. Seroquel is aangeraden voor tijdelijk gebruik, anders omswitchen naar een ander atypische neurolepticum waarvan men geen hartklachten krijgt. Ik slik seroquel in hoge dosis per dag al 17jaar lang onder dwang. Meer kan ik nie[lees meer...]t zeggen.

18-02-2020 | Man | 53
Stress
Ik heb deze medicatie voorgeschreven gekregen omdat ik constant zat te piekeren vanwege hoog stressniveau. Ik gebruik het nu een week. Vier maal per dag 25 Mg. Ik ben compleet van de wereld door het medicijn. Het lijkt wel of ik stoned ben. Ik ben duizelig, heel erg wazig, praat soms met dubbele tong. Ik onthoud niets meer, zelfs niet op hele korte termijn. Ik heb weinig t[lees meer...]ot geen rem op lust tot eten. Kortom mijn gehele leven staat stil. Ik voel geen behoefte om naar buiten te gaan en kan niets afspreken omdat normaal gesprek met anderen niet echt gaat. Ik kan alleen slapen of tv kijken en soms lukt lezen me. Ik heb de psychiater al aangegeven dat ik wil stoppen hiermee. Hij vindt het voor mij een goed middel omdat het mijn denken stillegt en snel werkt. Ik vind het een heel naar middel .

21-10-2019 | Man | 62
quetiapine (100mg)
Ik heb een tot twee jaar seroquel voorgeschreven gekregen tijdens een angststoring. Het middel is een anti psychotica en is een zwaar middel. Naast de gemelde bijwerkingen is het erg moeilijk om met dit middel te stoppen. Het is dus geen slaapmiddel maar wel een middel waar he slaap van krijgt. Het doet vanalles in jou hoofd en je wordt er een beetje gevoelloos van, also[lees meer...]f er een dikke deken over je ligt.

11-07-2019 | Man | 30
quetiapine (50mg)
Ik heb het ook. Zo klote dat je het eigen lichaam niet meer vertrouwd door de enge schokken als je overdag leeft of in je bed ligt en INEENS een schok hebt.

10-07-2019 | Man | 54
Veel kilo s er bij gekregen , libido 0,0

09-07-2019 | Man | 23
Autisme
Al bij 25mg zonodig goed bij onrust vanwege autisme. Krijg dit naast de abilify. De onrust is anders echt niet te doen. Hierbij word ik rustig van. Werkt ook goed bij toevallige lusteloosheid. Een fijn medicijn ter aanvulling op mijn medicijngebruik.

02-05-2019 | Man | 22
quetiapine (25mg)
Begonnen met Seroquel voor slapeloosheid door langdurig benzodiazepine gebruik. Slapen lukt gewoon niet, vooral inslapen groot probleem. Seroquel werkte vooral aan het begin heel goed alleen nu enkele maanden later begin ik echt nare bijwerkingen te krijgen. De volgende dag ben ik een leeghoofd, emotieloos, geen initiatief meer en gewoon een ongelukkig gevoel. Ik be[lees meer...]n totaal niet mezelf de dag na gebruik van Seroquel.

18-04-2019 | Man | 61
Bipolaire stoornis
in de jaren 90 van de vorige eeuw had ik een psychiater met wie ik wekelijks een gesprek van 50 minuten had én ik had geen medicijnen nodig maar na z'n vertrek naar een universitair ziekenhuis kreeg ik een andere psychiater die met me 5 minuten praatte maar me Seroquel én diazepam voorschreef en het maakte me niet beter ! Nu beklaag ik me dat ik niet m'n vorige psychiater [lees meer...]bezocht in het academisch ziekenhuis op 90 kilometer van m'n stad waar ik woon !

15-04-2019 | Man | 36
quetiapine (100mg)
Psychose
in 2011 t/m 2012 gebruikt voor pschychoses. sterkte 2000 mg. werkte bij mij totaal niet/ deed bij mij niks.

22-03-2019 | Man | 32
quetiapine (200mg)
Autisme
Ik ben Autistisch (Asperger) heb daarbij ook ADHD en een depressie en angst/paniekstoornis. Via mijn specialist heb ik Quetiapine (Seroquel) 200 mg voorgeschreven gekregen en dit helpt mij bij de prikkelverwerking en de prikkels te dempen, maar ook bij het in en door slapen. Ik ben mijn specialist dankbaar hiervoor, want mijn leven ziet er nu kleurrijker uit hierdoor. Wat [lees meer...]ook fijn is, dat ik totaal geen last heb van bijwerkingen met dit middel.

17-03-2019 | Man | 32
Autisme
Wegens Autisme krijg ik Seroquel 150 voor de prikkelverwerking en het in en door slapen. Dit slaat goed aan en heb verder geen last van bijwerkingen. Top middel voor mij.

10-03-2019 | Man | 33
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Na vele jaren hevige stemmingswisselingen en depressies en behandelingen, gestart met seroquel. 150 mg is tot zover voldoende nog om alles de kop in te drukken. Helaas daarbij ook de positieve emoties. Ben beetje koos emotieloos geworden. Maar in mijn geval liever dat dan dood. Ik heb er veel baat bij. Wellicht nog eens verhogen maar tot zover zeer tevreden.

06-03-2019 | Man | 32
Autisme
Ik gebruik 50 mg Seroquel i.v.m. mijn Autisme. Dit helpt mij om de prikkels beter aan te kunnen en zaken beter los te kunnen laten. Ook werkt het goed om in slaap te komen en door te slapen. Geen last van vervelende bijwerkingen of iets dergelijks.

06-03-2019 | Man | 31
Tegen prikkels

11-11-2018 | Man | 55
quetiapine (50)
Ik heb in 2004 een zeer ernstige ongeval gehad met de vrachtwagen tijdens revalidatie na een aantal maanden kreeg ik een post tramatisch stres storing om daarvan niet te veel aan dat ongeval terug te denken, heb ik dit medicijn voor geschreven gekregen. Ik kreeg eerst 25 ml nu zit ik al 10 jaar op 50 mgram en ik slaap als een roos..Ik heb geen bijwerkingen zover ik weet.[lees meer...] Volgens de psychiater is de medicijn in deze hoeveelheid niet verslavend, daar ben ik het niet mee eens, als ik het vergeet dan wordt ik vanzelf wakker..Ik heb al 12 jaar geen contact meer met deze arts.. Ik slik het nog steeds en slaap hierdoor wel goed.ik neem dit medicijn nu al 14 jaar..Ik neem wel eens 25 mgram ik merk geen verschil ik kan op terug gaan naar 25 gram. MIsschien moet ik gaan nabouwen..

31-10-2018 | Man | 23
Onrust
Dit middel een paar keer voorgeschreven gekregen tegen onrust, slapeloosheid en neerslachtigheid. Ik het echter nooit echt iets van de werking ervaren, het leek meer op een placebo. Ook vond ik de tabletten behoorlijk groot en moeilijk door te slikken. Dit medicijn heeft wel een hoop ernstige bijwerkingen zoals het ontwikkelen van diabetes. De fabrikant van dit medicijn he[lees meer...]eft deze bijwerking ook lange tijd verzwegen.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum