Seroquel

quetiapine

Psychose (57 meningen)
Schizofrenie (25 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (15 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

19-04-2017

Seroquel (quetiapine)

Door de toename van honger en omdat t een paardenmiddel is ben ik zelf nu na jaren van 200 naar 25mg gegaan
12-04-2017

Schizoaffectieve stoornis

Seroquel XR dus met verlengde afgifte bevalt vele malen beter dan de gewone. Ik slik nu 300mg XR in de ochtend en 300mg XR in de avond. Bij de gewone variant (Seroquel IR / Immediate Release) moest ik om het kwartier plassen. Nu ik de verlengde afgifte (Seroquel XR / eXtended Release) gebruik is deze bijwerking weg.
12-04-2017

Seroquel (quetiapine)

Ik gebruikte zeker een jaar seroquel 25 mg om te kunnen slapen. Ik geloof dat ik er 2 per dag nam (dat weet ik niet meer zeker). Ik had veel last van angsten en piekerde me rot. Van 25 mg werd ik rustig en kon ik zo in slaap vallen. Tijdens het gebruik had ik weinig last van bijwerkingen, tenzij ik het vergat in te nemen. Ik begon me licht te voelen in mijn hoofd en vooral[lees meer...] heel naar. Zwarte vlekken voor mijn ogen als ik te snel ging zitten of staan. Er was niet echt iets waarmee ik het kon vergelijken of hoe ik het anders kan beschrijven als dat het een beetje lijkt op bijna flauwvallen. Alleen het flauwvallen gebeurde niet. Het duurde even voordat ik wist dat het kwam, omdat ik seroquel +/- een uur later innam. Tijdens het afbouwen werd dit vele malen erger en kreeg ik soms tintelingen in mijn handen. Ik heb mij zeker nog een half jaar na de laatste pil naar gevoeld. Ondanks dat ik soms graag weer die rust zou ervaren die het middel mij gaf, lijkt het mij niet al te best voor het lichaam.
07-04-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik gebruik dit medicijn omdat mijn psychiater vond dat ik onwijs veel last had van stemmingswisselingen en impulsiviteit, ik had er ook erg last van en dacht om maar met Seroquel te beginnen. Ik slik 250 mg seroquel maar ik merk dat ik wel veel last heb van de bijwerkingen. Ik heb ook een onderliggende depressie en ik merk dat de extreme vermoeidheid en veel eetlust nog er[lees meer...]ger zijn geworden door Seroquel. Het medicijn werkt wel goed tegen mijn stemmingswisselingen en impulsiviteit, maar nu dat ik geen last heb van de stemmingswisselingen en dus geen pieken en dalen van mijn borderline stemmingswisselingen meer heb, ben ik nu wel constant down, ik slik al Escititalopram voor mijn depressie maar doordat de Seroquel werkt voel ik me nog depressiever. Het werkt een beetje tegen...
06-04-2017

Hyperventilatie

Ik ben gestart met seroquel xr maar dat hielp niet tegen mijn hyperventilatie. Ik kon mij niet rustig houden en kreeg allerlei bijwerkingen (Misselijkheid, draaierig, vermoeidheid, slapeloosheid, nachtmerries, overgeven). Ik viel 5 keer op een maand flauw.
01-04-2017

Seroquel (quetiapine)

Gebruik dit medicijn voor mijn angst en paniekstoornis. Gebruik 2 x daags 25mg. Het helpt mij goed, ik slaap er goed op maar blijf vaak nog een halve dag suf. Verder veel last van duizeligheid, wazig zien en een droge mond. Durf niet af te bouwen bang dat mijn angst weer in alle hevigheid terug komt.
28-03-2017

Onrust

Ik heb een allergische reactie gehad en de ambulance is gekomen. Ik dacht dat ik dood ging. Het was zo akelig! Ik neem nooit meer deze medicijnen!
28-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Het werkt wel om je hoofd rustig te houden en niet te blijven piekeren. Bijwerkingen: droge mond, suf wakker worden, maagpijn.
21-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Seroquel heeft jaren goed geholpen om te kunnen slapen. Weet niet of er bijwerkingen zijn. Slikte eerst op PAAZ 50 mg om te kunnen slapen naast 'n snurker... Daarna thuis kreeg ik erge nachtmerries en slik nu al ruim 4 jaar 25 mgr voor het slapen gaan. Nu lijkt 't of 't spul niet meer werkt en slik nu ook Melatonine en slaap nu veel slechter door steeds druk op de anus d[lees meer...]oor 'n matje voor de endeldarmverzakking wat ooit werd geopereerd. Ben nu aan huis gebonden en kan nu niets meer ondernemen, omdat ik maar enkele uren kan slapen en uren daarna wakker blijf liggen... Wordt verwezen naar de pijnpoli. Hopelijk kunnen die me nog wel helpen. Anders hoef 't niet meer voor mij.
20-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Onze dochter (17 jr.) met autisme kreeg dit voorgeschreven voor angst en paniekgedachten voor het slapengaan. Het hielp behoorlijk goed, ook overdag was ze opgewekter en rustiger. Echter helaas moeten stoppen vanwege rusteloze benen ongeveer 1,5 uur na inname. Zo heftig dat het gewoon pijn deed. Helaas gaat het 2 weken na het stoppen met seroquel een stuk minder met haa[lees meer...]r, weer veel angst, paniek en labiel. Erg jammer dat ze moest stoppen, daar het blijkbaar meer deed als we vermoeden.
18-03-2017

Seroquel (quetiapine)

In het kort mijn advies: gebruik dit middel niet langdurig. Het maakt je lichaam kapot vind ik. Daar komt het op neer. Heb het vijf jaar gebruikt en al vanaf het begin had ik erge last van hartkloppingen en waarschijnlijk apneu. Overigens heb ik een geschiedenis met hartklachten (ritme stoornissen) en ik kreeg dit middel toch, ondanks dat in de bijsluiter staat dat het dan[lees meer...] afgeraden wordt. Goed: mijn verhaal. Ik kreeg de medicijnen na een mislukte relatie, om eventueel agressieve gevoelens te onderdrukken en om te stoppen met piekeren en beter te slapen. Daar hielp het zeer goed tegen: piekeren deed ik nog wel, maar mijn ex kon me gestolen worden. Prima toch. Ik was gewoon te moe om te piekeren en ondanks de sufheid in de ochtend en nadat ik mijn ochtend dosis genomen had ging het redelijk. Ik sliep goed, ben ook gestopt met drinken, ten eerste omdat ik niet dronken werd met seroquel en ten tweede omdat ik de roes eigenlijk niet meer nodig had. Seroquel was genoeg om te kunnen slapen. Lichte bijwerkingen waren in het begin duizeligheid, wazig zien, een beetje onvast lopen en neigen tot niets doen. Altijd dat lome gevoel in je maag, geen energie. Alleen zitten of liggen was fijn: actief zijn was vervelend. Inmiddels dus aan het afbouwen, omdat ik haast niets meer kan. En dat is letterlijk. Ik ben nu vijf jaar verder en ik kan niet meer lopen zonder rollator. Mijn evenwicht is weg, evenals de kracht in mijn benen. Ik ben zowat 25 kilo aangekomen en er blijft nog steeds gewicht bij komen: terwijl ik echt niet veel eet. Slikken gaat steeds moeilijker, 's nachts is mijn ademhaling zo slecht, dat het lijkt alsof er letterlijk een blokkade in mijn keel zit. Alsof je luchtpijp te nauw is. Je ademhaling wordt geleidelijk aan anders: om dat te voorkomen. Ook heb ik regelmatig een gespannen gevoel in het gebied rond mijn maag, trillen van de spieren aldaar en mijn buikspieren doen geregeld gewoon pijn. Sinds ik seroquel gebruik ben ik niet meer gewoon ontspannen geweest: er is altijd dat rusteloze gevoel, gepaard gaand met (hoe tegenstrijdig) apathie en lusteloosheid. Alsof je lichaam eigenlijk vecht tegen iets wat er niet in hoort. Verhoogde hartslag (120- 135) en het gevoel uitgeblust te raken daardoor. Ik ben het beu en ga er dus mee stoppen. In een maand tijd zou ik afgebouwd moeten zijn en ik bereid me al voor op alle indrukken en prikkels die ik dan waarschijnlijk weer wél zal ervaren. Maar eerlijk is eerlijk: alles beter dan dit. Kijk er mee uit. Slik het niet te lang als je klachten hebt, pik niets van de heren psychiaters. Het is jouw lichaam. Je geest kan dan misschien wel minder last hebben van weet ik het wat: je lichaam is net zo belangrijk. Kijk ook uit met de goedkopere versies, want die ikzelf bijvoorbeeld nu slik werkt maar de helft zo lang (retard 50MG) en is halverwege de dag al uitgewerkt. Met dank aan de ziekenfondsen met hun bezuinigingsdrang.
11-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Werkt na maanden van gebruik even goed als dag een. Na een uur slaap ineens in en binnen no-time val je als een baksteen in slaap. Zeer effectief, alleen heel veel koffie nodig om wakker te worden!
10-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Hey. Ik gebruik nu iets langer dan een jaar seroquel. Ik ben begonnen met dit te slikken ergens eind november/begin december. Ik begon met een dosis van +-25mg, dit is al snel opgehoogd naar 50mg, toen naar 75mg en nu zit ik al een hele lange tijd op 100mg. Ik slik 's avonds voor het slapen 100mg en soms, als ik gestresst ben, overdag 25mg extra. De reden voor mij om dit [lees meer...]te slikken was dat ik emotioneel enorm onstabiel was. (Alhoewel ik nooit met een dergelijke stoornis ben gediagnostiseerd). Ik had paniekaanvallen die leidde tot (verbale) agressie. Ik schold mijn vrienden/ouders/geliefden uit, waar ik dan ook meteen spijt van had. Er hoefde maar 1 ding fout te gaan en mijn stemming was omgeslagen. Ik was dit zat en het kon echt niet zo langer doorgaan. En wat een absoluut wondermiddel! Ik heb nog nooit zo heerlijk geslapen, ook heb ik een soort innerlijke rust gevonden, ben ik minder snel boos en heb ik minder snel paniekaanvallen etc. Maar, nu een jaar later, lijkt het wel alsof die innerlijke rust is doorgeslagen. Ik weet niet 100% zeker of dit met de medicatie te maken heeft, maar ik denk het wel. Ik ben erg gevoelloos geworden. Vooral op het gebied van liefde, ik voel er niks bij als iemand me een knuffel geeft, ik voel geen medelij (ondanks ik me enorm goed kan inleven in de ander) en datsoort dingen. Nu wil ik stoppen maar ben ik enorm bang dat mijn paniekaanvallen/agressie/stemmingswisselingen weer in alle hevigheid terugkomen. Daarmee komt nu ook een vraag aan jou, de lezer, heb jij hier ook last van? Zo ja, was dit vanaf het begin al of heeft dit zich later ontwikkeld? Is het dusdanig vervelend dat je wilt stoppen met de medicatie?
16-02-2017

Schizofrenie

Toen ik net er achter kwam dat ik volgens mijn psychiater schizofrenie had, kreeg ik vrij direct medicijnen. Die moest ik ook de rest van me leven blijven slikken, wat mij schokte. Ik heb met mijn psychiater verschillende anti psychotica medicijnen gekregen vanwege angst, dwang gedachten, achterdochtig het paranoide type schizofrenie. Ik heb bijvoorbeeld geen last van ste[lees meer...]mmen in me hoofd of dingen die er niet zijn wel te zien. Wat mensen vaak denken aan schizofrenie verschijnselen. Ik heb een waslijst van medicatie geprobeerd om mijn verschijnselen te verminderen. Zoals: Risperdal, Zyprexa, Orap, Abilify, Seroquel en het ouderwetse middel Leponex, wat bij veel mensen toch heel goed werkt, maar bij mij niet. Uiteindelijk kwamen we uit bij Seroquel wat nu al ongeveer rond de 13 jaar al slik. In het begin begin werd het verhoogt naar 800 mg per dag. Ik heb op meerder plekken gewoond, dus meerdere psychiaters gehad. Uiteindelijk is de Seroquel zo verhoogd naar 1500mg (echt waar). De psycholoog zij tegen mij dat je tegenwoordig Seroquel met gemak naar 2400mg per dag kan innemen. Gelukkig is dat niet gebeurd. Ik neem in de ochtend 700 mg en voor het slapen de andere 800mg. Alleen de bijwerkingen die ik heb ben ik niet zo blij mee. Ik ben van 60 kilo naar 95 kilo in drie maanden aangekomen. Dus 35 kilo in drie maanden aangekomen, wat ik al niet normaal vind, terwijl ik veel sport en op mijn voeding let. Een andere bijwerking is dat ik ontzettend last heb van speeksel toevloed. Als ik 's avonds naar bed ga en ik moet een uur later plassen zijn mijn ogen gewoon rood. Ik slaap wel goed, eigenlijk te goed. Daarom heb ik later anti depressieva erbij gekregen, zodat ik in de ochtend beter mijn bed uit kan komen, zonder antidepressiva kan ik gerust tot 16:00 blijven door slapen, wat niet leuk is. Toen ik jaren later bij een andere psychiater kwam, zei ze direct dat ik over gedoseerd ben met die 1500mg Seroquel, maar goed ik deed het er op. Heb geprobeerd af te bouwen, maar dan gaat het bij mij weer tussen de oren zitten, heel vervelend. Ik vind Seroquel ook een soort drugs, want ik heb mijn avond medicatie wel is vergeten en sliep heel erg onrustig en had het steenkoud in bed. Mijn advies is laat je niet te snel overhalen om zoveel medicatie te slikken. Bij de een werkt het al met 50 mg maar bij mij dus bij 1500 mg Seroquel. Ik heb nu last van een dikke buik wat mij dwars zit, ook had ik vooral in het begin eetbuien ook 's nachts. Dat is gelukkig verminderd. Ik probeer er alles aan te doen maar niks werkt. De psychiater zegt dat het met de stofwisseling te maken heeft, en vocht vasthoud. Van die stofwisseling begrijp ik niks van, en vocht vasthouden ook niet. Weet iemand mij te helpen met deze situatie, dat zal heel fijn zijn. Want ik zie veel mannen en vrouwen behoorlijk aan komen door dit middel. Psychiaters voeren je net zo hoog met medicijnen tot dat je niet meer praat. daar gaat het hun om. Ik vind dat niet oke, te makkelijk!!
19-01-2017

Seroquel (quetiapine)

Sinds ik met deze medicatie ben begonnen, heb ik twee katheters laten plaatsen. Beide keren heb ik urineretentie gekregen. Nooit meer gebruiken.
17-01-2017

Seroquel (quetiapine)

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum