Seroquel

quetiapine

Psychose (57 meningen)
Schizofrenie (24 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (14 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

Seroquel

Arjen Walstra (25-04-2013)

21-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Seroquel heeft jaren goed geholpen om te kunnen slapen. Weet niet of er bijwerkingen zijn. Slikte eerst op PAAZ 50 mg om te kunnen slapen naast 'n snurker... Daarna thuis kreeg ik erge nachtmerries en slik nu al ruim 4 jaar 25 mgr voor het slapen gaan. Nu lijkt 't of 't spul niet meer werkt en slik nu ook Melatonine en slaap nu veel slechter door steeds druk op de anus d[lees meer...]oor 'n matje voor de endeldarmverzakking wat ooit werd geopereerd. Ben nu aan huis gebonden en kan nu niets meer ondernemen, omdat ik maar enkele uren kan slapen en uren daarna wakker blijf liggen... Wordt verwezen naar de pijnpoli. Hopelijk kunnen die me nog wel helpen. Anders hoef 't niet meer voor mij.
20-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Onze dochter (17 jr.) met autisme kreeg dit voorgeschreven voor angst en paniekgedachten voor het slapengaan. Het hielp behoorlijk goed, ook overdag was ze opgewekter en rustiger. Echter helaas moeten stoppen vanwege rusteloze benen ongeveer 1,5 uur na inname. Zo heftig dat het gewoon pijn deed. Helaas gaat het 2 weken na het stoppen met seroquel een stuk minder met haa[lees meer...]r, weer veel angst, paniek en labiel. Erg jammer dat ze moest stoppen, daar het blijkbaar meer deed als we vermoeden.
18-03-2017

Seroquel (quetiapine)

In het kort mijn advies: gebruik dit middel niet langdurig. Het maakt je lichaam kapot vind ik. Daar komt het op neer. Heb het vijf jaar gebruikt en al vanaf het begin had ik erge last van hartkloppingen en waarschijnlijk apneu. Overigens heb ik een geschiedenis met hartklachten (ritme stoornissen) en ik kreeg dit middel toch, ondanks dat in de bijsluiter staat dat het dan[lees meer...] afgeraden wordt. Goed: mijn verhaal. Ik kreeg de medicijnen na een mislukte relatie, om eventueel agressieve gevoelens te onderdrukken en om te stoppen met piekeren en beter te slapen. Daar hielp het zeer goed tegen: piekeren deed ik nog wel, maar mijn ex kon me gestolen worden. Prima toch. Ik was gewoon te moe om te piekeren en ondanks de sufheid in de ochtend en nadat ik mijn ochtend dosis genomen had ging het redelijk. Ik sliep goed, ben ook gestopt met drinken, ten eerste omdat ik niet dronken werd met seroquel en ten tweede omdat ik de roes eigenlijk niet meer nodig had. Seroquel was genoeg om te kunnen slapen. Lichte bijwerkingen waren in het begin duizeligheid, wazig zien, een beetje onvast lopen en neigen tot niets doen. Altijd dat lome gevoel in je maag, geen energie. Alleen zitten of liggen was fijn: actief zijn was vervelend. Inmiddels dus aan het afbouwen, omdat ik haast niets meer kan. En dat is letterlijk. Ik ben nu vijf jaar verder en ik kan niet meer lopen zonder rollator. Mijn evenwicht is weg, evenals de kracht in mijn benen. Ik ben zowat 25 kilo aangekomen en er blijft nog steeds gewicht bij komen: terwijl ik echt niet veel eet. Slikken gaat steeds moeilijker, 's nachts is mijn ademhaling zo slecht, dat het lijkt alsof er letterlijk een blokkade in mijn keel zit. Alsof je luchtpijp te nauw is. Je ademhaling wordt geleidelijk aan anders: om dat te voorkomen. Ook heb ik regelmatig een gespannen gevoel in het gebied rond mijn maag, trillen van de spieren aldaar en mijn buikspieren doen geregeld gewoon pijn. Sinds ik seroquel gebruik ben ik niet meer gewoon ontspannen geweest: er is altijd dat rusteloze gevoel, gepaard gaand met (hoe tegenstrijdig) apathie en lusteloosheid. Alsof je lichaam eigenlijk vecht tegen iets wat er niet in hoort. Verhoogde hartslag (120- 135) en het gevoel uitgeblust te raken daardoor. Ik ben het beu en ga er dus mee stoppen. In een maand tijd zou ik afgebouwd moeten zijn en ik bereid me al voor op alle indrukken en prikkels die ik dan waarschijnlijk weer wél zal ervaren. Maar eerlijk is eerlijk: alles beter dan dit. Kijk er mee uit. Slik het niet te lang als je klachten hebt, pik niets van de heren psychiaters. Het is jouw lichaam. Je geest kan dan misschien wel minder last hebben van weet ik het wat: je lichaam is net zo belangrijk. Kijk ook uit met de goedkopere versies, want die ikzelf bijvoorbeeld nu slik werkt maar de helft zo lang (retard 50MG) en is halverwege de dag al uitgewerkt. Met dank aan de ziekenfondsen met hun bezuinigingsdrang.
11-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Werkt na maanden van gebruik even goed als dag een. Na een uur slaap ineens in en binnen no-time val je als een baksteen in slaap. Zeer effectief, alleen heel veel koffie nodig om wakker te worden!
10-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Hey. Ik gebruik nu iets langer dan een jaar seroquel. Ik ben begonnen met dit te slikken ergens eind november/begin december. Ik begon met een dosis van +-25mg, dit is al snel opgehoogd naar 50mg, toen naar 75mg en nu zit ik al een hele lange tijd op 100mg. Ik slik 's avonds voor het slapen 100mg en soms, als ik gestresst ben, overdag 25mg extra. De reden voor mij om dit [lees meer...]te slikken was dat ik emotioneel enorm onstabiel was. (Alhoewel ik nooit met een dergelijke stoornis ben gediagnostiseerd). Ik had paniekaanvallen die leidde tot (verbale) agressie. Ik schold mijn vrienden/ouders/geliefden uit, waar ik dan ook meteen spijt van had. Er hoefde maar 1 ding fout te gaan en mijn stemming was omgeslagen. Ik was dit zat en het kon echt niet zo langer doorgaan. En wat een absoluut wondermiddel! Ik heb nog nooit zo heerlijk geslapen, ook heb ik een soort innerlijke rust gevonden, ben ik minder snel boos en heb ik minder snel paniekaanvallen etc. Maar, nu een jaar later, lijkt het wel alsof die innerlijke rust is doorgeslagen. Ik weet niet 100% zeker of dit met de medicatie te maken heeft, maar ik denk het wel. Ik ben erg gevoelloos geworden. Vooral op het gebied van liefde, ik voel er niks bij als iemand me een knuffel geeft, ik voel geen medelij (ondanks ik me enorm goed kan inleven in de ander) en datsoort dingen. Nu wil ik stoppen maar ben ik enorm bang dat mijn paniekaanvallen/agressie/stemmingswisselingen weer in alle hevigheid terugkomen. Daarmee komt nu ook een vraag aan jou, de lezer, heb jij hier ook last van? Zo ja, was dit vanaf het begin al of heeft dit zich later ontwikkeld? Is het dusdanig vervelend dat je wilt stoppen met de medicatie?
16-02-2017

Schizofrenie

Toen ik net er achter kwam dat ik volgens mijn psychiater schizofrenie had, kreeg ik vrij direct medicijnen. Die moest ik ook de rest van me leven blijven slikken, wat mij schokte. Ik heb met mijn psychiater verschillende anti psychotica medicijnen gekregen vanwege angst, dwang gedachten, achterdochtig het paranoide type schizofrenie. Ik heb bijvoorbeeld geen last van ste[lees meer...]mmen in me hoofd of dingen die er niet zijn wel te zien. Wat mensen vaak denken aan schizofrenie verschijnselen. Ik heb een waslijst van medicatie geprobeerd om mijn verschijnselen te verminderen. Zoals: Risperdal, Zyprexa, Orap, Abilify, Seroquel en het ouderwetse middel Leponex, wat bij veel mensen toch heel goed werkt, maar bij mij niet. Uiteindelijk kwamen we uit bij Seroquel wat nu al ongeveer rond de 13 jaar al slik. In het begin begin werd het verhoogt naar 800 mg per dag. Ik heb op meerder plekken gewoond, dus meerdere psychiaters gehad. Uiteindelijk is de Seroquel zo verhoogd naar 1500mg (echt waar). De psycholoog zij tegen mij dat je tegenwoordig Seroquel met gemak naar 2400mg per dag kan innemen. Gelukkig is dat niet gebeurd. Ik neem in de ochtend 700 mg en voor het slapen de andere 800mg. Alleen de bijwerkingen die ik heb ben ik niet zo blij mee. Ik ben van 60 kilo naar 95 kilo in drie maanden aangekomen. Dus 35 kilo in drie maanden aangekomen, wat ik al niet normaal vind, terwijl ik veel sport en op mijn voeding let. Een andere bijwerking is dat ik ontzettend last heb van speeksel toevloed. Als ik 's avonds naar bed ga en ik moet een uur later plassen zijn mijn ogen gewoon rood. Ik slaap wel goed, eigenlijk te goed. Daarom heb ik later anti depressieva erbij gekregen, zodat ik in de ochtend beter mijn bed uit kan komen, zonder antidepressiva kan ik gerust tot 16:00 blijven door slapen, wat niet leuk is. Toen ik jaren later bij een andere psychiater kwam, zei ze direct dat ik over gedoseerd ben met die 1500mg Seroquel, maar goed ik deed het er op. Heb geprobeerd af te bouwen, maar dan gaat het bij mij weer tussen de oren zitten, heel vervelend. Ik vind Seroquel ook een soort drugs, want ik heb mijn avond medicatie wel is vergeten en sliep heel erg onrustig en had het steenkoud in bed. Mijn advies is laat je niet te snel overhalen om zoveel medicatie te slikken. Bij de een werkt het al met 50 mg maar bij mij dus bij 1500 mg Seroquel. Ik heb nu last van een dikke buik wat mij dwars zit, ook had ik vooral in het begin eetbuien ook 's nachts. Dat is gelukkig verminderd. Ik probeer er alles aan te doen maar niks werkt. De psychiater zegt dat het met de stofwisseling te maken heeft, en vocht vasthoud. Van die stofwisseling begrijp ik niks van, en vocht vasthouden ook niet. Weet iemand mij te helpen met deze situatie, dat zal heel fijn zijn. Want ik zie veel mannen en vrouwen behoorlijk aan komen door dit middel. Psychiaters voeren je net zo hoog met medicijnen tot dat je niet meer praat. daar gaat het hun om. Ik vind dat niet oke, te makkelijk!!
19-01-2017

Seroquel (quetiapine)

Sinds ik met deze medicatie ben begonnen, heb ik twee katheters laten plaatsen. Beide keren heb ik urineretentie gekregen. Nooit meer gebruiken.
17-01-2017

11-01-2017

Seroquel (quetiapine)

Wat een verschrikkelijk middel is dit!! Ik kreeg het via het Paaz van Zaandam, omdat er teveel spanning thuis is, werd ik opgenomen. Ik ben nu kei hard aan het vechten en allerlei medicatie aan het uitproberen, waarvan Seroquel er eentje was. Nooit meer!! De innerlijke spanning verminderde absoluut niet, helemaal niets. Maar ik kon het niet uiten, hierdoor dacht de verple[lees meer...]ging dat het beter ging en ben ik zelfs bijna te vroeg naar huis gestuurd! Ik ben sinds gister gestopt met dit middel, me filter is weg (alles wat ik denk, dat zeg ik ook), ik kan mezelf weer uiten, de spanning kan er weer uitkomen, ik voel me alweer meer mezelf. Me eigen gespannen, neerslachtig zelf. Zonder filter, passief agressief, enz. Maar ik heb me in weken niet zo goed gevoeld, dat allemaal omdat ik met deze zooi ben gestopt. Nu op zoek naar iets wat wel werkt.. Tips zijn welkom!! Een middel wat werkt tegen (heel veel) spanning en het liefst ook tegen depressiviteit. Aangezien ik zo snel mogelijk naar huis wil, ook een middel wat snel werkt (dit wilt zeggen, binnen maximaal een week).
03-01-2017

Psychose

Ik gebruikte dit medicijn voor het eerst toen ik 14 jaar was, omdat ik psychotisch was. Ik slikte toen 200 mg, dit hielp wel maar was heel erg een zombie en besloot te stoppen omdat ik dacht beter te zijn (de psychiater was het er mee eens). 3 jaar later ging het weer mis, ik ging weer dingen zien die er niet waren en dingen horen die andere niet hoorde. Nu slik ik deze m[lees meer...]edicijnen ongeveer een jaar, ik heb lang op 50 mg gezeten en dit hielp tot dat mijn klachten er doorheen kwamen. Nu zit ik op 150 mg en ben nog in opbouwende fase. Het helpt minimaal, ik hoor en zie nog steeds dingen maar dit komt minder hard binnen. Het is moeilijk uit te leggen, het voelt echt alsof je drugs gebruikt hebt.
27-12-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik kreeg mijn Seroquel al vrij snel voorgeschreven toen ik in de geestelijke gezondheidszorg terecht kwam. Het zou me helpen om in slaap te komen en het zou me op het moment van een crisis ook rust geven. Ik werd hier in het begin erg suf en rustig van. Wat dat betreft was de effectiviteit van 25mg precies wat het beloofde. Al snel Had ik meer nodig en is het in 2 jaar[lees meer...] tijd verhoogd naar 5x per dag 25 mg. Op zich nog niet zo heel hoog maar gezien mijn andere medicatie was het erg veel. Ik ben zelf weer gaan afbouwen naar 1x per dag. Ik kreeg er namelijk vreselijke nachtmerries van, hele doorleefde dromen. Iets wat ook wel als bijwerking bekend stond. Daarom voor het slapen gaan de seroquel afgeschaft. Mijn dromen werden aanzienlijk minder maar mijn slapeloosheid kwam terug. Inmiddels heb ik daar nu andere medicatie voor. Seroquel slik ik nu alleen nog in de ochtend. Dat gaat prima, al zou ik denk ik ook wel zonder kunnen. Het is een vaste ritueel geworden en is verder nooit bekeken meer door een arts. Ik neem ze in uit gewoonte. Toch gezien de nachtmerries was ik erg ontevreden, het verstoorde ook mijn geestelijke gesteldheid overdag.
06-12-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik had eerst temazepam tegen mijn slapeloosheid maar omdat dat alleen voor korte termijn is heeft de psychiater mij seroquel voorgeschreven. Dat is een antipsychotica maar slaperigheid hoort bij de bijwerkingen en hij had er goede ervaringen mee. Ik begon met 25mg maar dit werkte té goed, ik werd amper wakker. Na een halve week ben ik halve tabletten gaan slikken (goed te [lees meer...]halveren met een pillensnijder) en dit gaat goed. Wel merk ik dat ik erg duf ben over dag en, ondanks dat ik wel weer slaap, nog steeds weinig energie heb.
24-11-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik neem nu een aantal maanden Seroquel 50mg een tijdje voor het slapengaan. Als ik de trage inwerking(1 tot soms 2 uren) van het product ter zijde laat moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit product. Angst, Paranoïde gedachten en/ of gedachten dat ik verkeerde dingen heb gezegd of gedaan doorheen de dag zijn makkelijker aan de kant te schuiven. Het laat me d[lees meer...]us minder tot niet meer piekeren en maakt me tegelijkertijd ook heel slaperig. Voor mij de perfecte medicatie voor het slapengaan. Een gewone in-slaper (Vb. Zolpidem) heeft geen effect bij mij, ik pieker hier gewoon doorheen. Ik krijg wel veel honger van deze medicatie en het werkt op de duur wel verslavend. Aldus mijn ervaring. Ik heb een depressie wat een gevolg is van een persoonlijkheidsproblematiek. Ik neem dit in combinatie met Wellbutrin 300mg XR
05-11-2016

Seroquel (quetiapine)

Hallo. Ik wilde effe mijn verhaal kwijt over dit middel.. Ik heb al jaren last van angst en paniek, depressie gevoelig adhd. Hyogondrie. Ik slikte eerst escitalopram en ik kon daar niet echt goed tegen sliep niet etc . Dokter schreef toen seroquel voor om in te slapen... Sliep eindelijk na jaren door en goed.. bij pshychiater zeiden ze toen meteen afbouwen van esci[lees meer...]talopram en seroqeul Dat gedaan, last van ontwenningsverschijnselen.. hettig depressie achtige gevoelens opgefokt kort lontje kon nergens meer van genieten. Over gestapt op welbutrinn voor de adhd ook en depressie gevoelens,, Ging helemaal fout. Ik ben toen zelf weer overgestapt op seroquel 25 mg Om te slapen. En dat ging weer goed... psychiater zei slik dat maar is oke... Ik ben toen stiekem ook overdag dit middel gaan gebruiken . Weken last van bijwerkingen en dacht dat ik alweer depressie had, zo voelde ik me, Kort lontje was er weer en opgefokt en nergens van genieten. Ik heb vol gehouden. Er moest iets zijn dat mij helpen kon. Er was een dag dat ik wilde stoppen, voelde me zwaar klote.. maar toch doorgezet..die dag erna bam alsof er iets was gebeurd. Nergens meer last van.. voel me mega goed. Nu al bijna 5 dagen toppie, kan weer genieten ik zit vol energie , wil weer dingen doen kort lontje weg, opgefokt gevoel weg...... ik wil de mensen die het moeilijk hebben met dit middel eens steuntje geven: geef niet te snel op! Ik vind het troep en heb me ook kapot gelezen op het internet over dit middel. Maar als je het nodig hebt en het helpt slik het aub... ik weet dat ik niet zonder medicatie kan functioneren en ik ben blij dat ik een middel heb gevonden dat mij helpt... ik ben normaal geen voorstander van medicatie. Maar goed wat niet anders is ,is niet anders,,,, ik hoop dat ik wat mensen heb kunnen gerust stellen met mijn verhaal.. bij mij duurde het bijna 4,5 week voordat het stabiel was en de bijwerkingen weg waren en mij goed voelde, geef dus niet op!!!! Groetjes blije gebruiker van seroquel
30-10-2016

Psychose

Sinds ik het gebruik is mijn motoriek, geheugen achteruit gegaan. Ook heb ik hartkloppingen gekregen en zie ik een aantal keren per dag wazig en voel me dan ook duizelig. (ik gebruik het nu 2maanden 450mg per dag).
29-10-2016

Psychose

In juli 2016 begonnen na te zijn beland op de crisis ggz na een psychose (dit na een lange tijd depressie). Ggz heeft me toen seroquel voorgeschreven. Na 3 maanden gebruik ik nu 150mg per avond, op advies van mijn psychiater. Ik wil de dosis nog wel eens verhogen als ik een zware dag heb. Seroquel werkt prima voor mij, ik heb veel last van drukte in mijn hoofd en als ik er[lees meer...]gens mijn zinnen op gezet heb dan moet het. Seroquel maakt me rustiger, het leven word voor mij een stuk dragelijker. Bijwerkingen: ademhaling die moeilijk gaat, ik schrik dan opeens wakker. Verder gaat het prima, ik kom niet aan want ik sport heel veel en geef niet toe aan de drang naar eten (die er wel is).

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum