quetiapine

Psychose (61 meningen)
Schizofrenie (25 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (16 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

05-12-2017 | Vrouw | 28
quetiapine (600mg)
Bipolaire stoornis
In 2012 ben ik opgenomen geweest vanwege een Bipolaire & Borderline stoornis. Na een lang traject in mijn jeugd die nergens toe ging. Ik ben zo blij dat ik Seroquel 600 mg slik en 800 mg Lithium. Op school kon ik mij nooit concentreren en heb dus meerdere opleidingen niet afgemaakt. Gelukkig heb ik een super lieve verloofde die mij in dit hele proces gesteund heeft[lees meer...], ik ben zo super blij met hem. Was echt een verschrikkelijke periode. Nu ben ik weer begonnen met een opleiding die ik super leuk vind en ook zeker ga afmaken.(...). Dit zijn mijn bijwerkingen: Ik ben 30 kg aangekomen in 3 maanden tijd. ( Mocht helaas niet sporten als er minder dan 3 personen mee gingen in de kliniek ). Ik had met de pil een menstruatie stoornis dat is opgelost sinds ik weer een spiraaltje heb. Verder zijn er eigenlijk alleen maar positieve veranderingen: Ik kan me weer concentreren. Heb nauwelijks last van mijn stoornissen, ook door goede therapie. Ik heb mijn eigen leven weer onder controle. (Mij medicijn.nl : privé gegevens verwijderd)

12-11-2017 | Man | 35
quetiapine (50mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Heel wat geprobeerd inmiddels zonder ook maar enig resultaat of effect. Extreem hoge dosis van diverse medicatie uitgetest en niets lijkt effect te hebben: Depakine 3000mg + Lamatrogine 100Mg. Oxazepam 400mg + slaap medicatie en allen geen enkel effect of ook maar een merkbaar iets. Eerste 50mg op de avond genomen en twee uur later van de wereld af. Slapen als een roo[lees meer...]sje mits ik ze tijdig inneem voordat ik over mijn slaap heen ga. Angst valt weg overdag en geen heftige dromen meer. Minder flashbacks aan de gebeurtenis en durf makkelijker de straat op. Zelfs invloed op mijn autisme en epilepsie. De bijwerkingen zijn voor mij vrij stevig zoals het niet meer kunnen verdragen van licht (met een zonnebril op in het donker tv kijken terwijl de achtergrond licht op minimaal staat) en na 16 uur een vreselijke afkick van de medicatie dat het uitwerkt (sterke angst en misselijk gevoel met lichte hyperventilatie). Na heel veel medicatie en andere (iligzle) stoffen te hebben geprobeerd ben ik behoorlijk onder de indruk van deze medicatie in positieve zin.

15-10-2017 | Man | 38
quetiapine (100mg)
Zie deze site nu pas want is inmiddels 4 jaar geleden dat ik het gelukkig maar eenmalig hebt gebruikt, maar wou het toch even kwijt!! Was opgenomen wegens depressie door meerdere gebeurtenissen. Kon in de instelling niet goed slapen en hoorde van één medepatient dat ie van Seroquel naar de grond was gegaan tijdens het opstaan toen hij nog snel een slok water wou nemen voor[lees meer...] het slapen gaan. Dacht dat moet ik hebben, kan ik in ieder geval een nachtje doorslapen. Maar alhoewel ik drie maal minder woog dan die persoon die tegen de vlakte ging, werkte het bij mij totaal averechts. Stond te stuiteren leek wel of ik speed of xtc op had, want had in mijn jeugd dat wel eens gebruikt tijdens een party, al was dit wel al ruim 15 jaar later dat ik voor het laatst zoiets heb gebruikt. Ik zeg het is troep, maar kan u zeggen dat ik ook Lithium kreeg 1500mg en clomipramine 150mg en diverse pammetjes. Ik zeg u was moeilijk maar ben uit eigen beweging gestopt dit omdat ik er volgens sommige bij liep als een zombie en zelf ook gek werd van alle bijwerkingen en echt de hele dag door als een idioot aan het zweten was. Was totaal niet van de alternatieve geneeswijze en de oosterse therapien, maar kan u zeggen dit heeft mij er wel doorheen getrokken en loop nu alleen nog maar maandelijks bij een goede psycholoog die mij wat handvaten aanreikt als ik sommige dingen niet goed kan hendelen. Ja tuurlijk ieder voor zich maar voor mij nooit meer antidepressiva meer, alleen maar natuurlijke producten en mijn innerlijke energie opwekken. Bij dit heb ik het meeste baat gehad en heb ook het gevoel dat je erzelf aan moet werken, ook omdat medicijnen net als drugs en drank werkt en dit volgens mij totaal niet werkt bij je herstel maar dat je het juist onderdrukt.

12-10-2017 | Man | 41
quetiapine (300mg)
Stemmingswisselingen
ik gebruik t voor mn depressie stemmingwisseling. en t zijn goede doorslapers, ik gebruik voor slapen 4x 300mg langwerkende. ik gebruik ook temazepam 3x 20mg en diazepam 3x 10mg. ik slaap heel slecht, maar omdat ik mn rijbewijs terug krijg, ben ik aan t afbouwen. van seroquel krijg ik een droge mond en word dikker, eet meer.. dus dat moet stoppen.

08-09-2017 | Man | 47
quetiapine (400mg)
Psychose
Dit medicijn was een uitkomst, voor het eerst sinds maanden voelde ik me ontspannen, in het begin was het net of was ik aangeschoten maar dat was juist fijn. Dit gevoel ging binnen een week over, maar werking bleef wel het zelfde. Na inname kom ik helemaal tot rust in mijn hoofd, kan mijn angsten dan heel goed relativeren en ik slaap er goed op. Voor mij is dit echt een w[lees meer...]ondermiddel, ik weet wel van de bijwerkingen en de schade die het medicijn aanricht, maar dat neem ik maar voor lief. Ik VOEL me een stuk beter.

26-08-2017 | Vrouw | 32
quetiapine (12.5)
Dit middel heb ik gekregen om mijn hoofd kalm te krijgen voor het slapen. Dat doet het wel maar de bijwerkingen zijn heel naar. Al na een week begon ik snachts te eten omdat ik vreselijke trek kreeg. Ik wist in het begin niet dat dit een bijwerking is. Heb nu een nieuwe psychiater die erg geschrokken is van het feit dat het voorgeschreven is al slaapmiddel; daar is het nie[lees meer...]t voor bedoeld. Ik ben nu aan het afbouwen van 25 mg naar 12.5 en merk dat ik s ochtends fitter ben. Dat mensen meer dan 100mg slikken...verbijsterd. Hoe kun je overeind blijven? inmiddels slaap ik beter met 5mg melatonine. En dat is wèl een slaapmiddel. Ik ben blij dat ik er mee ga stoppen en hoop dat het me lukt de vele kilos eraf te krijgen. Ik was 40 kilo afgevallen maar dankzij dit middel waren die er zo weer aan!

13-08-2017 | Man | 29
quetiapine (100mg)
Schizoaffectieve stoornis
Dit middel werkt prima voor mij. Ik gebruik 3 keer op een dag, de snelwerkende variant met de volgende dosering: 2 keer 100mg en voor het slapen gaan 150mg. Samen met het middel sertraline 50mg heb ik mijn schizo affectieve stoornis goed onder controle. Mede dankzij deze medicatie heb ik de draad in me leven weer op weten te pakken. Let wel op: het gevoel van verzadiging k[lees meer...]an door het middel seroquel verminderen, waardoor je snel meer kan gaan eten. Ik adviseer iedereen dan ook voldoende te bewegen en gezond te eten.

12-08-2017 | Man | 35
quetiapine (200mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Voor ik Solian nam gebruikte ik onder andere Seroquel. Seroquel maakte mij echter incontinent. Met Solian ben ik het beste af.

08-08-2017 | Vrouw | 22
quetiapine (200mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik neem dit medicijn al verschillende jaren. Het heeft mij zeer veel voordelen gegeven maar ook enkele nadelen. Ik ben zeer veel bijgekomen van dit geneesmiddel en ben er nu verslaafd aan. Ik heb over de jaren mijn dosis wel heel erg kunnen afbouwen, maar stoppen zit er voor mij niet in.

29-07-2017 | Vrouw | 35
quetiapine (50mg)
Vele middelen gebruikt, maar dit is het enige middel waar ik tevreden over ben. Ik gebruikte voor kort 25mg, maar dan piekte het middel het eerste uur waardoor ik redelijk last had van sedatie, niet handig met 2 kleintjes. Nu heb ik 50mg vertraagde afgifte. Ik kan het innemen en blijf fit, maar de hele gedachtenstroom in mijn hoofd kalmeert. Ik heb een ontwijkende persoo[lees meer...]nlijkheidsstoornis met een gegeneraliseerde angststoornis. Dit uit zich in depressies, piekeren, obsessief gedrag mbt voeding (bepaalde voedingstoffen niet willen/ kunnen eten). Dankzij de seroquel stopt het piekeren, waardoor de angst minder wordt. Ik kan hierdoor beter slapen, word fitter wakker en voel me energieker. Dit alles terwijl ik wel gewoon tot 2x in de nacht op kan staan om mijn zoon te voeden (kunstmatige voeding) in heldere geest. Het stoppen met seroquel vereist 3 nachten wakker liggen, maar het is dus echt te doen. Als je echt wilt stoppen (zoals ik tot 2x toe omdat ik zwanger wilde raken zonder het gebruik van medicatie) dan kan het. Bijwerkingen; droge mond na inname. Zakt na 4 uren ongeveer.

15-07-2017 | Vrouw | 35
Overspannen/burn-out
Wegens een burn out/depressie kon ik niet meer slapen. De huisarts schreef dit voor. Het werkt goed, maar inmiddels zit ik op 25 mg (nam eerst de helft). Hoewel ik diep slaap word ik ontzettend duf en moe wakker. Zonder kan ik niet inslapen. Ik ben bang dat ik straks niet meer zonder kan.

12-07-2017 | Vrouw | 28
quetiapine (20mg)
Werkt bij PTSS, depressie en slaapklachten. Doet wat het moet doen, in mijn geval geen bijwerkingen. Moet waarschijnlijk nog wel opgehoogd worden.

08-07-2017 | Vrouw | 30
quetiapine (300mg)

07-07-2017 | Man | 22
quetiapine (25mg)
Sinds mijn 17e heb ik steeds meer last van slaapproblemen, vooral moeite met inslapen. Ik blijk aan verlaat slaapfase syndroom te lijden icm ADHD. quetiapine werkt voor mij doordat het de continue gedachtstroom in m'n hoofd vermindert waardoor ik makkelijker inslaap. Heb ook een tijd zopiclon gebruikt maar daar ging m'n geheugen sterk van achteruit en het werkte verslaven[lees meer...]d. Voor mij werkt dit beter dan benzodiazepines.

19-06-2017 | Man | 37
quetiapine (600mg)
Psychose
Slik al sinds bijna tien jaar dit middel. Het is het beste anti psychoticum voor mij. Risperdal en Invega: teveel afgevlakt / wel goed gevoel maar geen gedachten meer. Abilify: lag vanaf dag 2 continu op bed: zeer nerveus en geen enkele zin om überhaupt iets te doen. Zyprexa: nooit aan begonnen wegens teveel gewichtstoename, veel meer als seroquel. Asenapine : ook geen zi[lees meer...]n meer om iets te doen. Volgens psychiater is seroquel geen dikmaker op zich. Dit is onjuist. Het maakt geen zak uit wat je ook probeert: sporten/ minder suiker of vet/ metabolisme verhogen. Ik probeer te minderen met dosis. Ben nu van 650 mg naar 600 mg ineens gegaan. Het is nog erger als stoppen met roken. Angst en hyperactief gevoel/ veel zweten overdag en in de nachten/ geen zin om iets te doen/ geen honger/ eerste uren van de nacht slapeloos/hoofdpijn/ spierpijn en schokken / dwanggedachten. Ik neem tegenwoordig alles voor slapengaan in, zodat de piek in de nacht ligt en dat je tien a twaalf uren later meest energiek bent. Je moet ook niet eerder op willen staan, want korter dan tien uur betekent zombie/ vreetaanvallen in nacht/super chagrijnig en totaal vervreemd van jezelf. Ik vroeg me af welke dosering je minimaal vind werken bij schizofrenie? Weet iemand dit uit eigen ervaring?

12-05-2017 | Vrouw | 14
quetiapine (25mg)
hey, ik gebruik nu een tijdje seroquel en ik neem 2x per dag van 25mg in. In het begin toen ik het slikte gebruikte ik het voor slaapmedicatie omdat ik erg slecht sliep, maar doordat ik die medicatie innam sliep ik erg goed, maar ik merk nu, na een paar weken dat het niet meer helpt. Ik slaap heel slecht en soms lig ik nachten wakker. Nu heb ik het voor slaapmedicatie en a[lees meer...]ls ik overdag bijvoorbeeld paniek heb of erg onrustig ben. Mijn behandelaar zei dat ik ze eigenlijk niet mag innemen omdat ik te jong ben, maar ze heeft ze toch voorgeschreven omdat het mij de eerste nachten hielp, alleen nu helpt het mij niet meer en slaap ik niet goed. Het probleem is dat ik dit niet aan mijn behandelaar durf aan te geven, wat moet ik doen?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum