Ervaringen met Seroquel

quetiapine

dorstig geheugenproblemen verhoogde hartslag verhoogde eetlust hartritmestoornissen hoge bloeddruk vermoeidheid versuft

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

24-03-2022 | Man | 65
quetiapine (100mg)
Een lagere dosering dan als middel tegen een psychose, in deze dosis werkt het rustgevend ,neemt angst aanvallen grotendeels weg ,bij een veel hogere dosering zeer veel bijwerkingen, volledig in de war, waanvoorstellingen,

24-03-2022 | Man | 65
quetiapine (200mg)
Afschuwelijk medicijn. Zeer ernstige bijwerkingen, totaal geen effect, verergering van bestaande klachten.

22-03-2022 | Man | 37
quetiapine (50mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ken seroquel als geen ander. Deze werkt door dopamine - en serotoninereceptoren te reguleren. Ik heb jarenlang 300 mg seroquel XR genomen voor bipolaire stoornis wat er eigenlijk geen was of is. Het is altijd Borderline geweest maar de psychiater heeft dit nooit herkend omdat ze zo niet meer werken. Ze plakken geen diagnoses meer op mensen. Altijd spanning en onrust, i[lees meer...]dentiteitsverlies , woedeaanvallen, splitsen van persoonlijkheid. Maw deze constante onrust werd perfect gecounterd door lithium en dan 300mg. Als je dan gaat afbouwen met seroquel nr 50mg komt alles bloot te liggen. Voor de aandoening is het een goed medicament mr dit zijn regelrechte trauma’s voor mensen met angststoornissen en/of borderline (emotieregulatiestoornis) . Ik wens alle mensen die het mentaal moeilijk hebben veel kracht en hoop toe!!!

07-02-2022 | Man | 37
Schizofrenie

01-02-2022 | Man | 37
quetiapine (400mg)
Psychose
Gebruik sero niet voor jaren want dan kan je een delier krijgen en overlijden. Dan heeft sero geen vat meer om de psychose af te remmen. Dus kan je de vrije keuze maken, bvb . een andere antipsychotica vragen aan je huisarts, als uw huisarts er tenminste verstand en ervaring mee heeft. Je kan ook een neuroloog pschychiater erover bespreken.

31-01-2022 | Vrouw | 35
quetiapine (150mg)
Bipolaire stoornis
Na eerst andere antipsychotica te hebben gebruikt overgestapt op serequel. Begonnen met 300 mg. Bij manie wordt dit opgehoogd en nu afbouwen naar nul. Gebruik dit icm stemmingsstabilisatoren. De bijwerkingen zijn minder heftig dan die van olanzapine en haldol, maar gewichtsbeheersing is moeilijk. Daarnaast ervaar ik weinig emoties. Ik voel me vrij vlak. Dit is zinvol tij[lees meer...]dens episodes, maar erg vervelend tijdens een neutrale stemming. Afbouwen vind ik niet moeizaam gaan, maar als ik de medicatie een keer vergeet krijg ik hartkloppingen, een opgefokt gevoel en last van transpiratie.

30-01-2022 | Man | 38
Psychose
Enorm veel nadelen dan voordelen

30-01-2022 | Man | 38
Psychose
Gevaarlijke neuroleptica, niet te verklaren.

28-12-2021 | Vrouw | 60
Onrust
onrust angsten slaploosheid, met 1 of 2 tabletten sliep ik hele nacht door minstens 6 uur. paar weken terug kreeg ik ontzettend pijn in kuit ik wist door omstandigheden en ervaring met mijn moeder en vader vrijwel direct dat het hier trombose betrof. ik vrees dat ik trombose heb opgelopen door de seroquel ben er ook direct mee gestopt

12-12-2021 | Vrouw | 40
quetiapine (100mg)
Ik neem al 10 j sero en heb indderdaad nachtblindheid en men zicht is verslecht heel veel zelfs. Wist niet dat dat door seroqeul kwam

25-11-2021 | Vrouw | 34
quetiapine (100mg)
Wie gebruikt nog dit medicijn ? Ik ben aan mijn linkse ook bijna volledig heel mij gezichtsveld kwijt zie enkel nog tunnel zicht andere ook is ook al aangetast . Ook ben ik volledig nachtblind al . De dokters van uza zeggen dit door seroqy komt. Heeft iemand dit hier nog last van ?

23-11-2021 | Vrouw | 42

10-10-2021 | Man | 25
quetiapine (50mg)

04-10-2021 | Vrouw | 15
quetiapine (6,25mg)
Ik gebruik quetiapine/seroquel nu bijna een jaar, tussendoor heb ik iets anders geprobeerd maar dat beviel minder. Ik gebruik het om in te slapen, daarvoor werkt het goed. Ik wissel tussen de 6,25 en 12,5 af net hoe ik me voel. Ik merk dat ik best wel heftig reageer op deze medicatie(of het is heftige medicatie) vandaar de lage dosering. Het heeft wel wat bijwerkingen, na[lees meer...]melijk: Ik wordt er slaperig, duf en soms duizelig van, ook lijkt mijn speeksel iets te veranderen. Daarnaast kan ik er niet meer door nadenken, dat vind ik heerlijk. Ik neem het rond 20.00 u in en slaap rond 22.00 u. Ik voel me de volgende dag als ik om 7u opsta nog wat duf, maar dat vind ik fijner dan niet slapen.

09-09-2021 | Man | 29
quetiapine (150mg)

10-08-2021 | Man | 47
Onrust
Beste man 65, Ik wil toch reageren op u, vooral op de laatste zin. Ik begrijp dat je het moeilijk hebt, geld ook voor mij, maar pleeg nooit zelfmoord. Zelf moord is een definitieve oplossing voor een 'tijdelijk probleem. G eens met iemand praten. Er zijn specialisten die gespecialiseerd zijn op mensen die gebonden zijn, niet vrij, psychische problemen etc. Er is [lees meer...]hoop!!! Hoe moeilijk het soms ook lijkt. Ik hoop dat u helpt krijgt. We willen allemaal vrij zijn en gelukkig worden. Sterkte