Seroquel

quetiapine

Psychose (57 meningen)
Schizofrenie (24 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (14 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

Seroquel

Arjen Walstra (25-04-2013)

24-10-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik gebruik dit middel nu 3 weken i.v.m. overspannenheid, tegen slapeloosheid en onrust. Ik voel minder druk op de borst en spanning in mijn lijf, hiervoor had ik steeds een opgejaagd gevoel. Ik slaap er ca. 8 uur op door, dat is erg fijn. Slaap voelt iets onnatuurlijker maar beter dan vanaf 4 uur 's ochtends wakker liggen.
17-10-2018

Psychische klachten

Ik heb dit medicijn 12 jaar geslikt op hoge dosering (door ggz voorgeschreven) ik hebbal heel mijn leven vanaf 4de levensjaar met ggz te maken gehad. Dit medicijn h3b ik vanaf mijn 17de moeten nemen toen enkel bekend als seroquel. 400mg per dag. Sinds 2016 december geheel medicatieloos door de goede zorg en begeleiding van Parnassia. Echter ben ik totaal nietvtevreden over[lees meer...] dit medoxijn en de werking . 1. Kwerd letterlijk labiel in mijn laten en doen en gedrag. Geen zelfwaardigheid meer. Ik werd steeds meer depressiever terwijl dit middel depressies , stress en voor allerlei psychyse klachten zou moeten kunnen zijn... nu wil ik niet bagatalisern maar ik ben ernstig verslaafd aan alles e nogwat geweest. Dit middel moet de snak middelengebruik dempen. Sinds ik met deze medicatie ben gestopt ben ik met hulp van praatgroepen al sinds 2017 feb clean. Toch raar want voel me niet meer zo ongelukkig, laveloos, depressief, en toon fee grensoverschrijdend gedrag meer. Dit heb ik aan het stoppen van dit medicijn overgehouden. Stoppen heeft me leven zo veel meer kleur gegeven. Mensen die zich ook niet hunzelf voelen of zich enigzins in mijn verhaal kunnen vinden raad ik aan om hier over met een vertrouwelijk persoon of bij ggz te praten. Gr
10-10-2018

Onrust

Ik heb seroquel gekregen van een hulpverlener tijdens crisis Ben er niet in begeleid Huisarts bleef het voorschrijven Had geen psychiater meer Huisarts wou me niet helpen met afbouwen Doorverwijzing gevraagd psychiater waar ik nu al een half jaar op wacht Inmiddels zelf gaan afbouwen Ben ernu vanaf maar door de ontwenningsverschijnselen slaapmedicatie moeten gebruik[lees meer...]en Hier wil ik nu vanaf maar weet het even niet Extreem moe
08-10-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik kreeg dit om te slapen. een kwartier na inname had ik een zodanig ernstige suikerval dat ik niet anders kon dan gaan eten. Heel, heel af en toe kon ik dat gevoel negeren en viel ik met grote honger in slaap en ging ik alsnog de frigo leeg eten, maar dan al slaapwandelend. Ik was op die 2 weken ook 6kg bijgekomen. Ik was er bovendien zo weg van de wereld van dat ik in be[lees meer...]d plaste en kwijlde ik mijn hele kussen nat. Ik heb het twee weken genomen en ben dan in overleg met mijn psychiater gegaan om iets anders te nemen. Ze begreep me gelukkig wel en begrijpt me nog steeds wanneer ik zeg "nooit meer!"
27-09-2018

Onrust

Helpt het middel ook tegen lichamelijke onrust
22-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik slik nu ruim 2 jaar seroquel 50 Mg voor het slapen . Door mijn ptss veel nachtmerries vandaar dat mijn psychiater mij dit middel had voorgeschreven . Begonnen met 25 Mg maar na verloop van tijd moest ik steeds meer nemen . Ik hou niet van medicatie dus ik ben zelf gaan minderen wel in overleg met psychiater vandaar nu nog 50 Mg voor de nacht . De medicatie doet op zich [lees meer...]wel zijn werk . Na een half uurtje begin ik slaperig te worden en val als een blok in slaap aks ik in bed ga liggen . In de twee jaar ben ik sinds ik de medicatie gebruik lichaamlijk achteruit gegaan . Zware burn-out gehad 2 keer meer lichaamlijk kwam door de ptss zeiden ze . Nu twee jaar verder met goede behandelingen voel ik me helemaal niet goed . Ik word met de dag zwakker , veel last van mijn spieren , licht in mijn hoofd met draaiduizeligheid tintelingen in handen en voeten . Nu is mijn vraag herkent iemand dit !!! Ik lees wel veel slechte dingen over seroquel ( dat het gevaarlijk is en dat het je nieren en lever aan kan tasten enzo en beangstigd mij op deze manier wel . Heeft iemand hier ervaring mee of herkent mijn verhaal ??
17-08-2018

Bipolaire stoornis

Zijn er mensen die 800 mg gebruiken per dag. Ik gebruik dit middel nu twee jaar. Gevarieerd tussen 600 en 800 mg. Na iname onwijs veel last van hartkloppingen en ademhalings problemen. Afgelopen twee jaar 2 keer opgenomen geweest in een psy gesloten afdeling. Mijn klachten zijn verergerd. Heeft iemand deze ervaring ook?
14-07-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik ben totaal niet tevreden van het medicijn, ik voel me een robot. Mijn stemmingswisselingen zijn er niet meer, ik ben niet meer down, maar ook totaal niet gelukkig. Gewoon neutraal en emotieloos. Ben in samenspraak met de psychiater de dosis aan het afbouwen om te stoppen en andere mogelijkheden te bekijken.
05-07-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik slik al een paar jaar 25mg quetiapine voor mijn depressie, angst en paniekstoornis. Ik heb in de tijd dat ik dit middel gebruik gemerkt dat ik geen druppel alcohol kan verdragen zonder dat het lijkt alsof ik een hartinfarct krijg. Ik krijg allerlei verschijnselen die erop lijken. Mijn harslag schiet ineens omhoog, ik krijg een tintelende tong en linkerarm, stijve kaak, [lees meer...]druk op de borst, hyperventilatie, flauwvallen en misselijkheid. Soms krijg ik er zelfs opvliegers van, terwijl ik pas 17 ben en ik dacht dat dat alleen bij vrouwen in de overgang gebeurde. Meestal krijg ik dit soort bijwerkingen pas de dag nadat ik alcohol heb gedronken, heb ik gemerkt. Ook krijg ik deze bijwerkingen als ik gestoken word door een hommel. Erg leuk allemaal. Ik ga binnenkort kijken of er geen alternatief voor te vinden is, want ik wil echt van deze rotzooi af. Het voelt alsof het jaren van mijn leven afhaalt. Plus, 25 mg is een erg lage dosis, dus ik hou mijn hart vast voor iedereen die meer dan dat slikt.
10-06-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik gebruik nu al ruim 10 jaar 50 Mg seroquel en 40 Mg citalopram. Nu merk ik dat mijn angsten verschrikkelijk toegenomen zijn en de medicatie zijn werk eigenlijk niet meer doet. Vraag me af of hier mensen zijn die dit ook hebben ondervonden en dat misschien een verhoging van de seroquel een oplossing is geweest?
21-05-2018

17-04-2018

Depressief

08-04-2018

Autisme

Ik gebruik Seroquel (200 mg) voor chaos veroorzaakt door autisme en ptss. Het helpt me orde te krijgen in mijn hoofd en ik kan beter presteren sinds ik dit gebruik. Heb alleen wel veel last van de bijwerkingen dus mijn psychiater en ik hebben afgesproken dat ik tussen de 100 mg en 200 mg mag kiezen wat ik gebruik. Als het wat slechter gaat 200 mg en als het wat beter gaat[lees meer...] 100 mg. Dit is zeer bijzonder bij dit medicijn, maar het is wel de enige AP die mij helpt.
14-03-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik ben vanaf december twee keer opgenomen geweest op een crisisafdeling, met heftige angst en trauma klachten. Arts stelde het in het begin al voor om seroquel te gaan gebruiken maar ik durfde niet vanwege alle spookverhalen op internet. Uiteindelijk ook nog zo verschrikkelijk depressief geworden, gevaarlijk depressief.... dat ik 2 dagen geleden besloten hebben om te begi[lees meer...]nnen met vijfentwintig mg voor de nacht. Ik gebruik ook nu iets meer dan 2 maanden oxazepam. Ik heb mijn slaapprobleem geprobeerd te verhelpen met mindfulness, etc. Echter dat was niet afdoende, ik heb naast de oxazepam ook extra valium voor de nacht geprobeerd en temazepam. Beide werkte niet. De seroquel geeft mij nu minimaal 7 uur slaap per nacht in plaats van 3 tot vier uur, dan ga ik er uit om even te plassen en duik er weer in en slaap/sukkel ik tot half 8 door. Ik was heel bang voor de bijwerkingen, ik ervaar buiten een beetje slaperigheid geen enge bijwerkingen. Geen droge mond , geen hongergevoel, wel een beetje klungeliger. Het geeft ietsje meer rust in het koppie. In de ochtend een beetje slaperig maar lang niet zo eng als dat ik dacht dat het zou voelen. Ik wil binnenkort weer even reageren omdat ik niet vind dat je na twee dagen al iets nuttigs kunt melden. Echter, de eerste nacht dat ik het moest gaan slikken dacht ik dat ik er de volgende dag niet meer zou zijn....Zo heftig is mijn angststoornis wel te noemen... Wellicht dat we de overstap gaan maken naar vijftig mg seroquel XR met vertraagde afgifte, dat stelde mijn psychiater gelijk voor maar ik wilde eerst de lichtste variant proberen om te zien wat de bijwerkingen zouden zijn. Ik wilde dit hier graag even kwijt om mensen met ernstige trauma, angst en depressie mijn ervaring na 2 nachten gebruik te vertellen. Het is je eigen keuze om het wel of niet te nemen natuurlijk maar de spookverhalen van internet hebben mij er heel lang van weerhouden om het te gaan nemen, wellicht kan ik iemand met dezelfde klachten die het overweegt te gaan nemen hier een beetje gerust mee stellen... Ik ervaar tot nu toe alleen een beetje slaperigheid in de ochtend.... En mijn oorspronkelijke klachten worden gedempt, ze zijn er op de achtergrond zeker nog wel maar dan veel meer gedempt....Dat moet met een of twee weekjes ook verminderen heb ik begrepen...Laten we het hopen. Ik hoop binnenkort weer even reageren. Vrijdagochtend heb ik gesprek met de afdelingsarts van de acute dagbehandeling waar ik nu mee bezig ben om te kijken wat we gaan doen met deze medicatie. Of we de XR variant 50mg gaan starten etc.
06-03-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik heb al mijn hele leven moeite met inslapen. periodes met nachten van 2-3 uur waren echt geen uitzondering. Toen ik volwassen werd kreeg ik daarvoor zolpidem, dat ik periodiek gebruikte, wat goed ging. Toen werd ik vader én kreeg ik de kans om een fantastische job aan te nemen. Bij zorgden voor een onregelmatig leven , waardoor het slaapprobleem escaleerde. Een psychia[lees meer...]ter schreef mij 100-150 mg seroquel voor. Sindsdien is mijn leven helemaal veranderd. Ik combinatie met goede slaapgewoonten en een lekker glas 's avonds heb ik doorgaans geen grote problemen meer. Gaat het toch nog eens een tijdje fout, dan kan ik nog terugvallen op een benzo als aanvulling, maar dat is steeds zeldzamer. Ik moet goed op mijn gewicht letten, ik kom makkelijker bij dan voorheen en afvallen is ook wat lastiger. Daarnaast is mijn ochtendpols wat verhoogd, dat kan wel eens vervelend zijn, maar is onderzocht en niet problematisch. De bijwerkingen van mijn slapeloosheid waren vele en vele malen erger. Game changer voor mij.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum