Seroquel

quetiapine

Psychose (57 meningen)
Schizofrenie (24 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (15 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

21-11-2018

Bipolaire stoornis

Ik slik dit middel al 5 jaar en ben sindsdien evengoed 5 keer opgenomen op de psychiatrische gesloten afdeling. Nu ben ik over op haldol maar slik evengoed nog 200 mg seroquel omdat ik slapeloze nachten kreeg na afbouw. Ik had ook nachtmerries en misselijkheid dus toch maar weer gaan slikken in lagere dosering erbij maar dan alleen in instant release. Ik kan nu weer doorsl[lees meer...]apen en er voor mijn kinderen zijn overdag. Ik denk dat ik er nooit meer vanaf kom.
11-11-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik heb in 2004 een zeer ernstige ongeval gehad met de vrachtwagen tijdens revalidatie na een aantal maanden kreeg ik een post tramatisch stres storing om daarvan niet te veel aan dat ongeval terug te denken, heb ik dit medicijn voor geschreven gekregen. Ik kreeg eerst 25 ml nu zit ik al 10 jaar op 50 mgram en ik slaap als een roos..Ik heb geen bijwerkingen zover ik weet.[lees meer...] Volgens de psychiater is de medicijn in deze hoeveelheid niet verslavend, daar ben ik het niet mee eens, als ik het vergeet dan wordt ik vanzelf wakker..Ik heb al 12 jaar geen contact meer met deze arts.. Ik slik het nog steeds en slaap hierdoor wel goed.ik neem dit medicijn nu al 14 jaar..Ik neem wel eens 25 mgram ik merk geen verschil ik kan op terug gaan naar 25 gram. MIsschien moet ik gaan nabouwen..
31-10-2018

Onrust

Dit middel een paar keer voorgeschreven gekregen tegen onrust, slapeloosheid en neerslachtigheid. Ik het echter nooit echt iets van de werking ervaren, het leek meer op een placebo. Ook vond ik de tabletten behoorlijk groot en moeilijk door te slikken. Dit medicijn heeft wel een hoop ernstige bijwerkingen zoals het ontwikkelen van diabetes. De fabrikant van dit medicijn he[lees meer...]eft deze bijwerking ook lange tijd verzwegen.
24-10-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik gebruik dit middel nu 3 weken i.v.m. overspannenheid, tegen slapeloosheid en onrust. Ik voel minder druk op de borst en spanning in mijn lijf, hiervoor had ik steeds een opgejaagd gevoel. Ik slaap er ca. 8 uur op door, dat is erg fijn. Slaap voelt iets onnatuurlijker maar beter dan vanaf 4 uur 's ochtends wakker liggen.
17-10-2018

Psychische klachten

Ik heb dit medicijn 12 jaar geslikt op hoge dosering (door ggz voorgeschreven) ik hebbal heel mijn leven vanaf 4de levensjaar met ggz te maken gehad. Dit medicijn h3b ik vanaf mijn 17de moeten nemen toen enkel bekend als seroquel. 400mg per dag. Sinds 2016 december geheel medicatieloos door de goede zorg en begeleiding van Parnassia. Echter ben ik totaal nietvtevreden over[lees meer...] dit medoxijn en de werking . 1. Kwerd letterlijk labiel in mijn laten en doen en gedrag. Geen zelfwaardigheid meer. Ik werd steeds meer depressiever terwijl dit middel depressies , stress en voor allerlei psychyse klachten zou moeten kunnen zijn... nu wil ik niet bagatalisern maar ik ben ernstig verslaafd aan alles e nogwat geweest. Dit middel moet de snak middelengebruik dempen. Sinds ik met deze medicatie ben gestopt ben ik met hulp van praatgroepen al sinds 2017 feb clean. Toch raar want voel me niet meer zo ongelukkig, laveloos, depressief, en toon fee grensoverschrijdend gedrag meer. Dit heb ik aan het stoppen van dit medicijn overgehouden. Stoppen heeft me leven zo veel meer kleur gegeven. Mensen die zich ook niet hunzelf voelen of zich enigzins in mijn verhaal kunnen vinden raad ik aan om hier over met een vertrouwelijk persoon of bij ggz te praten. Gr
10-10-2018

Onrust

Ik heb seroquel gekregen van een hulpverlener tijdens crisis Ben er niet in begeleid Huisarts bleef het voorschrijven Had geen psychiater meer Huisarts wou me niet helpen met afbouwen Doorverwijzing gevraagd psychiater waar ik nu al een half jaar op wacht Inmiddels zelf gaan afbouwen Ben ernu vanaf maar door de ontwenningsverschijnselen slaapmedicatie moeten gebruik[lees meer...]en Hier wil ik nu vanaf maar weet het even niet Extreem moe
08-10-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik kreeg dit om te slapen. een kwartier na inname had ik een zodanig ernstige suikerval dat ik niet anders kon dan gaan eten. Heel, heel af en toe kon ik dat gevoel negeren en viel ik met grote honger in slaap en ging ik alsnog de frigo leeg eten, maar dan al slaapwandelend. Ik was op die 2 weken ook 6kg bijgekomen. Ik was er bovendien zo weg van de wereld van dat ik in be[lees meer...]d plaste en kwijlde ik mijn hele kussen nat. Ik heb het twee weken genomen en ben dan in overleg met mijn psychiater gegaan om iets anders te nemen. Ze begreep me gelukkig wel en begrijpt me nog steeds wanneer ik zeg "nooit meer!"
27-09-2018

Onrust

Helpt het middel ook tegen lichamelijke onrust
22-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik slik nu ruim 2 jaar seroquel 50 Mg voor het slapen . Door mijn ptss veel nachtmerries vandaar dat mijn psychiater mij dit middel had voorgeschreven . Begonnen met 25 Mg maar na verloop van tijd moest ik steeds meer nemen . Ik hou niet van medicatie dus ik ben zelf gaan minderen wel in overleg met psychiater vandaar nu nog 50 Mg voor de nacht . De medicatie doet op zich [lees meer...]wel zijn werk . Na een half uurtje begin ik slaperig te worden en val als een blok in slaap aks ik in bed ga liggen . In de twee jaar ben ik sinds ik de medicatie gebruik lichaamlijk achteruit gegaan . Zware burn-out gehad 2 keer meer lichaamlijk kwam door de ptss zeiden ze . Nu twee jaar verder met goede behandelingen voel ik me helemaal niet goed . Ik word met de dag zwakker , veel last van mijn spieren , licht in mijn hoofd met draaiduizeligheid tintelingen in handen en voeten . Nu is mijn vraag herkent iemand dit !!! Ik lees wel veel slechte dingen over seroquel ( dat het gevaarlijk is en dat het je nieren en lever aan kan tasten enzo en beangstigd mij op deze manier wel . Heeft iemand hier ervaring mee of herkent mijn verhaal ??
17-08-2018

Bipolaire stoornis

Zijn er mensen die 800 mg gebruiken per dag. Ik gebruik dit middel nu twee jaar. Gevarieerd tussen 600 en 800 mg. Na iname onwijs veel last van hartkloppingen en ademhalings problemen. Afgelopen twee jaar 2 keer opgenomen geweest in een psy gesloten afdeling. Mijn klachten zijn verergerd. Heeft iemand deze ervaring ook?
14-07-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik ben totaal niet tevreden van het medicijn, ik voel me een robot. Mijn stemmingswisselingen zijn er niet meer, ik ben niet meer down, maar ook totaal niet gelukkig. Gewoon neutraal en emotieloos. Ben in samenspraak met de psychiater de dosis aan het afbouwen om te stoppen en andere mogelijkheden te bekijken.
05-07-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik slik al een paar jaar 25mg quetiapine voor mijn depressie, angst en paniekstoornis. Ik heb in de tijd dat ik dit middel gebruik gemerkt dat ik geen druppel alcohol kan verdragen zonder dat het lijkt alsof ik een hartinfarct krijg. Ik krijg allerlei verschijnselen die erop lijken. Mijn harslag schiet ineens omhoog, ik krijg een tintelende tong en linkerarm, stijve kaak, [lees meer...]druk op de borst, hyperventilatie, flauwvallen en misselijkheid. Soms krijg ik er zelfs opvliegers van, terwijl ik pas 17 ben en ik dacht dat dat alleen bij vrouwen in de overgang gebeurde. Meestal krijg ik dit soort bijwerkingen pas de dag nadat ik alcohol heb gedronken, heb ik gemerkt. Ook krijg ik deze bijwerkingen als ik gestoken word door een hommel. Erg leuk allemaal. Ik ga binnenkort kijken of er geen alternatief voor te vinden is, want ik wil echt van deze rotzooi af. Het voelt alsof het jaren van mijn leven afhaalt. Plus, 25 mg is een erg lage dosis, dus ik hou mijn hart vast voor iedereen die meer dan dat slikt.
10-06-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik gebruik nu al ruim 10 jaar 50 Mg seroquel en 40 Mg citalopram. Nu merk ik dat mijn angsten verschrikkelijk toegenomen zijn en de medicatie zijn werk eigenlijk niet meer doet. Vraag me af of hier mensen zijn die dit ook hebben ondervonden en dat misschien een verhoging van de seroquel een oplossing is geweest?
21-05-2018

10-05-2018