Seroquel

quetiapine

Psychose (57 meningen)
Schizofrenie (24 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (14 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

Seroquel

Arjen Walstra (25-04-2013)

10-10-2018

Onrust

Ik heb seroquel gekregen van een hulpverlener tijdens crisis Ben er niet in begeleid Huisarts bleef het voorschrijven Had geen psychiater meer Huisarts wou me niet helpen met afbouwen Doorverwijzing gevraagd psychiater waar ik nu al een half jaar op wacht Inmiddels zelf gaan afbouwen Ben ernu vanaf maar door de ontwenningsverschijnselen slaapmedicatie moeten gebruik[lees meer...]en Hier wil ik nu vanaf maar weet het even niet Extreem moe
08-10-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik kreeg dit om te slapen. een kwartier na inname had ik een zodanig ernstige suikerval dat ik niet anders kon dan gaan eten. Heel, heel af en toe kon ik dat gevoel negeren en viel ik met grote honger in slaap en ging ik alsnog de frigo leeg eten, maar dan al slaapwandelend. Ik was op die 2 weken ook 6kg bijgekomen. Ik was er bovendien zo weg van de wereld van dat ik in be[lees meer...]d plaste en kwijlde ik mijn hele kussen nat. Ik heb het twee weken genomen en ben dan in overleg met mijn psychiater gegaan om iets anders te nemen. Ze begreep me gelukkig wel en begrijpt me nog steeds wanneer ik zeg "nooit meer!"
27-09-2018

Onrust

Helpt het middel ook tegen lichamelijke onrust
22-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik slik nu ruim 2 jaar seroquel 50 Mg voor het slapen . Door mijn ptss veel nachtmerries vandaar dat mijn psychiater mij dit middel had voorgeschreven . Begonnen met 25 Mg maar na verloop van tijd moest ik steeds meer nemen . Ik hou niet van medicatie dus ik ben zelf gaan minderen wel in overleg met psychiater vandaar nu nog 50 Mg voor de nacht . De medicatie doet op zich [lees meer...]wel zijn werk . Na een half uurtje begin ik slaperig te worden en val als een blok in slaap aks ik in bed ga liggen . In de twee jaar ben ik sinds ik de medicatie gebruik lichaamlijk achteruit gegaan . Zware burn-out gehad 2 keer meer lichaamlijk kwam door de ptss zeiden ze . Nu twee jaar verder met goede behandelingen voel ik me helemaal niet goed . Ik word met de dag zwakker , veel last van mijn spieren , licht in mijn hoofd met draaiduizeligheid tintelingen in handen en voeten . Nu is mijn vraag herkent iemand dit !!! Ik lees wel veel slechte dingen over seroquel ( dat het gevaarlijk is en dat het je nieren en lever aan kan tasten enzo en beangstigd mij op deze manier wel . Heeft iemand hier ervaring mee of herkent mijn verhaal ??
17-08-2018

Bipolaire stoornis

Zijn er mensen die 800 mg gebruiken per dag. Ik gebruik dit middel nu twee jaar. Gevarieerd tussen 600 en 800 mg. Na iname onwijs veel last van hartkloppingen en ademhalings problemen. Afgelopen twee jaar 2 keer opgenomen geweest in een psy gesloten afdeling. Mijn klachten zijn verergerd. Heeft iemand deze ervaring ook?
14-07-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik ben totaal niet tevreden van het medicijn, ik voel me een robot. Mijn stemmingswisselingen zijn er niet meer, ik ben niet meer down, maar ook totaal niet gelukkig. Gewoon neutraal en emotieloos. Ben in samenspraak met de psychiater de dosis aan het afbouwen om te stoppen en andere mogelijkheden te bekijken.
05-07-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik slik al een paar jaar 25mg quetiapine voor mijn depressie, angst en paniekstoornis. Ik heb in de tijd dat ik dit middel gebruik gemerkt dat ik geen druppel alcohol kan verdragen zonder dat het lijkt alsof ik een hartinfarct krijg. Ik krijg allerlei verschijnselen die erop lijken. Mijn harslag schiet ineens omhoog, ik krijg een tintelende tong en linkerarm, stijve kaak, [lees meer...]druk op de borst, hyperventilatie, flauwvallen en misselijkheid. Soms krijg ik er zelfs opvliegers van, terwijl ik pas 17 ben en ik dacht dat dat alleen bij vrouwen in de overgang gebeurde. Meestal krijg ik dit soort bijwerkingen pas de dag nadat ik alcohol heb gedronken, heb ik gemerkt. Ook krijg ik deze bijwerkingen als ik gestoken word door een hommel. Erg leuk allemaal. Ik ga binnenkort kijken of er geen alternatief voor te vinden is, want ik wil echt van deze rotzooi af. Het voelt alsof het jaren van mijn leven afhaalt. Plus, 25 mg is een erg lage dosis, dus ik hou mijn hart vast voor iedereen die meer dan dat slikt.
10-06-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik gebruik nu al ruim 10 jaar 50 Mg seroquel en 40 Mg citalopram. Nu merk ik dat mijn angsten verschrikkelijk toegenomen zijn en de medicatie zijn werk eigenlijk niet meer doet. Vraag me af of hier mensen zijn die dit ook hebben ondervonden en dat misschien een verhoging van de seroquel een oplossing is geweest?
21-05-2018

17-04-2018

Depressief

08-04-2018

Autisme

Ik gebruik Seroquel (200 mg) voor chaos veroorzaakt door autisme en ptss. Het helpt me orde te krijgen in mijn hoofd en ik kan beter presteren sinds ik dit gebruik. Heb alleen wel veel last van de bijwerkingen dus mijn psychiater en ik hebben afgesproken dat ik tussen de 100 mg en 200 mg mag kiezen wat ik gebruik. Als het wat slechter gaat 200 mg en als het wat beter gaat[lees meer...] 100 mg. Dit is zeer bijzonder bij dit medicijn, maar het is wel de enige AP die mij helpt.
14-03-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik ben vanaf december twee keer opgenomen geweest op een crisisafdeling, met heftige angst en trauma klachten. Arts stelde het in het begin al voor om seroquel te gaan gebruiken maar ik durfde niet vanwege alle spookverhalen op internet. Uiteindelijk ook nog zo verschrikkelijk depressief geworden, gevaarlijk depressief.... dat ik 2 dagen geleden besloten hebben om te begi[lees meer...]nnen met vijfentwintig mg voor de nacht. Ik gebruik ook nu iets meer dan 2 maanden oxazepam. Ik heb mijn slaapprobleem geprobeerd te verhelpen met mindfulness, etc. Echter dat was niet afdoende, ik heb naast de oxazepam ook extra valium voor de nacht geprobeerd en temazepam. Beide werkte niet. De seroquel geeft mij nu minimaal 7 uur slaap per nacht in plaats van 3 tot vier uur, dan ga ik er uit om even te plassen en duik er weer in en slaap/sukkel ik tot half 8 door. Ik was heel bang voor de bijwerkingen, ik ervaar buiten een beetje slaperigheid geen enge bijwerkingen. Geen droge mond , geen hongergevoel, wel een beetje klungeliger. Het geeft ietsje meer rust in het koppie. In de ochtend een beetje slaperig maar lang niet zo eng als dat ik dacht dat het zou voelen. Ik wil binnenkort weer even reageren omdat ik niet vind dat je na twee dagen al iets nuttigs kunt melden. Echter, de eerste nacht dat ik het moest gaan slikken dacht ik dat ik er de volgende dag niet meer zou zijn....Zo heftig is mijn angststoornis wel te noemen... Wellicht dat we de overstap gaan maken naar vijftig mg seroquel XR met vertraagde afgifte, dat stelde mijn psychiater gelijk voor maar ik wilde eerst de lichtste variant proberen om te zien wat de bijwerkingen zouden zijn. Ik wilde dit hier graag even kwijt om mensen met ernstige trauma, angst en depressie mijn ervaring na 2 nachten gebruik te vertellen. Het is je eigen keuze om het wel of niet te nemen natuurlijk maar de spookverhalen van internet hebben mij er heel lang van weerhouden om het te gaan nemen, wellicht kan ik iemand met dezelfde klachten die het overweegt te gaan nemen hier een beetje gerust mee stellen... Ik ervaar tot nu toe alleen een beetje slaperigheid in de ochtend.... En mijn oorspronkelijke klachten worden gedempt, ze zijn er op de achtergrond zeker nog wel maar dan veel meer gedempt....Dat moet met een of twee weekjes ook verminderen heb ik begrepen...Laten we het hopen. Ik hoop binnenkort weer even reageren. Vrijdagochtend heb ik gesprek met de afdelingsarts van de acute dagbehandeling waar ik nu mee bezig ben om te kijken wat we gaan doen met deze medicatie. Of we de XR variant 50mg gaan starten etc.
06-03-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik heb al mijn hele leven moeite met inslapen. periodes met nachten van 2-3 uur waren echt geen uitzondering. Toen ik volwassen werd kreeg ik daarvoor zolpidem, dat ik periodiek gebruikte, wat goed ging. Toen werd ik vader én kreeg ik de kans om een fantastische job aan te nemen. Bij zorgden voor een onregelmatig leven , waardoor het slaapprobleem escaleerde. Een psychia[lees meer...]ter schreef mij 100-150 mg seroquel voor. Sindsdien is mijn leven helemaal veranderd. Ik combinatie met goede slaapgewoonten en een lekker glas 's avonds heb ik doorgaans geen grote problemen meer. Gaat het toch nog eens een tijdje fout, dan kan ik nog terugvallen op een benzo als aanvulling, maar dat is steeds zeldzamer. Ik moet goed op mijn gewicht letten, ik kom makkelijker bij dan voorheen en afvallen is ook wat lastiger. Daarnaast is mijn ochtendpols wat verhoogd, dat kan wel eens vervelend zijn, maar is onderzocht en niet problematisch. De bijwerkingen van mijn slapeloosheid waren vele en vele malen erger. Game changer voor mij.
02-03-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik kom wat laat met mijn verhaal maar wil het nu toch kwijt omdat het nogal een heftige ervaring is geweest, en ik altijd met het idee heb gelopen om dit toch nog een keer te vertellen. Ik kreeg destijds dit middel van de psychiater voorgeschreven. Hij zei nog ga maar niet al die bijsluiters lezen, dit medicijn kan met een kleine hoeveelheid een gunstige werking hebben op[lees meer...] de depressie. Ik had nog geen ervaring met medicatie. Ik weet nog zeer goed wat er gebeurde op de dag dat ik de tablet Seroquel innam. Mijn hartslag ging plotseling enorm omhoog. Ten gevolge hiervan moest ik steeds blijven lopen. Ik liep te ijsberen in mijn woonkamer. Alles kwam plotseling in een versnelling,dusdanig dat het hele levenstempo om mij heen als zeer traag over kwam. Ik besloot naar buiten te gaan om daar verder te wandelen en besloot om dan maar wat boodschappen te halen. Onderweg snel wandelend naar de supermarkt bemerkte ik visueel iets heel raars. Het leek of de natuurlijke afstand tussen mijn ogen en de grond, al wandelend plotseling was gehalveerd. Met andere woorden alsof mijn ogen ter hoogte van de afstand van mijn navel naar de grond keken in plaats van mijn normale afstand van hoofd naar de grond. Een zeer bevreemdende ervaring. Ik heb wel eens ooit voor de grap de bril van een ander opgedaan en dan kun je ook van dat soort rare visuele effecten hebben. In de supermarkt bemerkte ik plotseling een ongekende grote honger. Ik had het gevoel alsof ik de hele supermarkt wel op kon eten zoveel trek had ik in een keer. Na het afrekenen bleef ik nog even staan lezen op de advertenties en flyers en aankondigingen die daar op de muur hingen. Er stond een heel verhaal op een A 4 getypt. Hier bemerkte ik dat ik in 1 oogopslag als zijnde een fotografische print de volledige tekst, zonder de afzonderlijke zinnen gelezen te hebben had gelezen en begrepen. Heel opmerkelijk was dat. Dat is handig dacht ik nog, wat een tijdsbesparing.Maar ook dat mijn besef van de dingen veel sneller was dan de mensen om mij heen. Ik liep naar huis met een heel rap tempo mijn snel kloppende hart stuwde mijn lichaam in een versneld lopen, ik kon gewoon niet meer anders dan snel lopen .Ik vond het al met al een zeer beangstigende ervaring met een impact op verschillende gebieden die ik nooit had verwacht en vroeg me af hoe lang dit zou duren voor het uitgewerkt was. Ik heb meteen besloten dat deze ene tablet Seroquel voor mij meteen de laatste was. Ik heb de boodschappen thuis neergezet en de resterende tabletten gepakt en ben er linea recta mee naar de apotheek gelopen en heb ze weer ingeleverd en gemeld dat wat er met mij gebeurde echt niet normaal was. En dat ik dit nooit meer wilde slikken. Er kwam die middag een vriendin op bezoek en ik heb haar hierover verteld, het ijsberen en het moeten lopen en de versnelde hartslag hebben nog uren geduurd. Af en toe komt deze ervaring weer bij me omhoog. Ik heb zelfs af en toe wel eens gegoogled om te kijken of er ook andere mensen dit soort bijwerkingen hadden meteen bij de eerste tablet. Ik kon eerlijk gezegd op dat moment amper geloven hoe het mogelijk was dat andere mensen nergens last van hadden. En bij mij een heel scala. Ik ben nog heel lang huiverig geweest voor allerlei medicijnen, omdat de angst behoorlijk was aangewakkerd . Dat 1 pilletje dit allemaal teweeg kon brengen, had ik nooit van te voren verwacht. Ik weet nu wel heel zeker dat mijn lichamelijk systeem zeer gevoelig is. En dat het ontzettend veel triggerde in mijn hersenen en lichaam. Ik heb anderhalf jaar later pas weer een ander medicijn aangedurfd. Dat was toen Citalopram voor de depressie. En ook voor dat medicijn zal ik nog een beoordeling geven op deze site. Er was destijds ook iemand in mijn therapiegroep voor wie seroquel een uitkomst was. Zij slikte het wegens Borderline. De precieze dosering weet ik niet meer, ik weet wel dat mijn psychiater had gezegd dat het een lage dosering was vandaar dat ik hier 50 mg heb ingevuld omdat je hier wel perse iets in moet vullen
19-02-2018

Psychose

Ben er deze week achtergekomen dat dit middel in Amerika allang uit de handel is gehaald. Het is zeer giftig en gevaarlijk voor nieren, schildklier en lever. Levensverwachting loopt terug met 30 (!) jaar. Omdat ik heel veel bijwerkingen kreeg, ben ik op internet gaan zoeken naar Seroquel XR en wat het voor schade aanbrengt. Ik heb al sinds 1981 last van psychoses (schizo-a[lees meer...]ffectieve stoornis), maar ook jarenlang tussentijds niet. Vorig jaar kreeg ik mijn 4e psychose (anderhalve maand lang). Ik overweeg over te stappen naar een anti-psychoticum uit de oudere lichting. Deze zijn bewezen veiliger te zijn. Bovendien is Seroquel XR minder werkend hoe langer je het gebruikt en beinvloedt het de werking van de hersenen waardoor er een grote afhankelijkheid aan het middel ontstaat.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum