quetiapine

Psychose (61 meningen)
Schizofrenie (25 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (15 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

28-04-2019 | Vrouw | 27
quetiapine (400mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik kon gewoon niks meer. Ik voelde me een zombie. Emotieloos. Opstaan was al moeilijk. Ik keek elke dag zo : ._. Ik voelde me gewoon dood vanbinnen en dat maakte me dan weer echt verschrikkelijk depressief. Zeker omdat ik ook erg aan het aankomen was en ik had op dat ook een eetstoornis. Erg vervelend allemaal. Ben blij dat ik dat spul niet meer gebruik. Snap ook nie[lees meer...]t waarom ze dat een kind van 16 ooit hebben gegeven. 1/10 raad het niemand aan. Verschrikkelijke psychiater had ik.

18-04-2019 | Man | 61
Bipolaire stoornis
in de jaren 90 van de vorige eeuw had ik een psychiater met wie ik wekelijks een gesprek van 50 minuten had én ik had geen medicijnen nodig maar na z'n vertrek naar een universitair ziekenhuis kreeg ik een andere psychiater die met me 5 minuten praatte maar me Seroquel én diazepam voorschreef en het maakte me niet beter ! Nu beklaag ik me dat ik niet m'n vorige psychiater [lees meer...]bezocht in het academisch ziekenhuis op 90 kilometer van m'n stad waar ik woon !

15-04-2019 | Man | 36
quetiapine (100mg)
Psychose
in 2011 t/m 2012 gebruikt voor pschychoses. sterkte 2000 mg. werkte bij mij totaal niet/ deed bij mij niks.

10-04-2019 | Vrouw | 34
quetiapine (25mg)
Na mijn bevalling van eerste kind had ik direct last van slapeloosheid (niet vanwege de baby). Eerder had ik hier nooit last van gehad. In die tijd werkte ik veel. In eerste instantie waren het periodes. Een jaar na de bevalling nam de slapeloosheid toe, mede door stress op mijn werk. Ik lag nachten wakker en viel dan pas rond 6:00 in slaap. Ik ben in behandeling gegaan bi[lees meer...]j een psychotherapeut en zij vermoedde een combinatie van (laat ontdekte) postnatale depressie in combinatie met een burn-out. Door de weinige nachtrust kwam ik in een vicieuze cirkel terecht en lukte het niet om zonder medicatie te herstellen. Ik heb eerst een tijdje anti-depressiva geslikt maar dat werkte onvoldoende tegen de slapeloosheid. Vervolgens kreeg ik Soroquel voorgeschreven (25mg). Dit werkte voor mij eigenlijk direct. Ik slik het een uur voor slapen gaan. De volgende ochtend word ik wel suf wakker en is mijn gezichtsvermogen iets minder. Het duurt lang voordat ik helemaal wakker ben en ook heb ik soms het gevoel dat mijn geheugen iets minder goed functioneert (ook gedurende de dag). Al met al heeft het mij wel geholpen om uit de vicieuze cirkel te komen. Na anderhalf jaar slik ik nu 12,5 mg. Hopelijk lukt het om in de toekomst verder af te bouwen. Zelf ben ik geen voorstander van medicijnen slikken maar soms beland je op een punt dat het echt niet anders kan. Op dat punt heeft dit medicijn mij geholpen.

04-04-2019 | Vrouw | 35
quetiapine (25mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik gebruik de quetiapine (25mg, bij erge stress 50 Mg)al 10 jaar en van alles wat ik ooit heb gebruikt is dit het enige medicijn waar ik op kan vertrouwen en me daadwerkelijk helpt. Ik neem het savonds, piekergedachten gaan weg en ik word er duf van waardoor ik makkelijk in slaap val. Bij erge stress slaap ik de hele nacht niet, maar door de medicatie voel ik me wel ontsp[lees meer...]annen en daardoor krijg ik toch Mn rust. Doordat ik mijn slaap/ ontspanning pak voel ik mij beter. Nadeel: ik moet het al om 21.00 innemen wil ik de volgende dag om 07.00 weer redelijk fit zijn sochtends, anders zit de medicatie teveel in Mn lijf en voelt Mn lijf te zwaar aan. Maar dat heb ik liever dan niet meer slapen. Nu nog medicatie vinden die de leegte, verstoord emotieleven en dissociatie kan verhelpen! En na 17 jaar therapie en toch dagelijks goed kunnen functioneren maar zelf met de pijn blijven zitten, dan moet je uiteindelijk het toch met medicatie oplossen. Net zoals mensen met een lichamenlijke ziekte. Psygisch ziek zijn is precies hetzelfde. Ook wij hebben medicatie nodig om te kunnen functioneren/ beter te worden.

28-03-2019 | Vrouw | 43
quetiapine (50mg)
Eerst kreeg ik 125mg maar leek wel een zombie. Nu 50 nr en is veel beter. Laat je niet aanpraten dat t niet verslavend is want dat is t wel!

22-03-2019 | Man | 32
Autisme
Ik ben Autistisch (Asperger) heb daarbij ook ADHD en een depressie en angst/paniekstoornis. Via mijn specialist heb ik Quetiapine (Seroquel) 200 mg voorgeschreven gekregen en dit helpt mij bij de prikkelverwerking en de prikkels te dempen, maar ook bij het in en door slapen. Ik ben mijn specialist dankbaar hiervoor, want mijn leven ziet er nu kleurrijker uit hierdoor. Wat [lees meer...]ook fijn is, dat ik totaal geen last heb van bijwerkingen met dit middel.

17-03-2019 | Man | 32
Autisme
Wegens Autisme krijg ik Seroquel 150 voor de prikkelverwerking en het in en door slapen. Dit slaat goed aan en heb verder geen last van bijwerkingen. Top middel voor mij.

10-03-2019 | Vrouw | 63
quetiapine (100mg)
Onrust
Door dat ik bijna niet meer sliep gedurende een lange periode ondanks overmatig alcoholgebruik ben ik in juli opgenomen in Anteskliniek . Ben daar gestart met serequel 100 mg. Sindsdien mag ik goed slapen zeker 8 uur per nacht. Na inname ben ik binnen 15 min onderzeil

10-03-2019 | Man | 33
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Na vele jaren hevige stemmingswisselingen en depressies en behandelingen, gestart met seroquel. 150 mg is tot zover voldoende nog om alles de kop in te drukken. Helaas daarbij ook de positieve emoties. Ben beetje koos emotieloos geworden. Maar in mijn geval liever dat dan dood. Ik heb er veel baat bij. Wellicht nog eens verhogen maar tot zover zeer tevreden.

06-03-2019 | Man | 32
quetiapine (50)
Autisme
Ik gebruik 50 mg Seroquel i.v.m. mijn Autisme. Dit helpt mij om de prikkels beter aan te kunnen en zaken beter los te kunnen laten. Ook werkt het goed om in slaap te komen en door te slapen. Geen last van vervelende bijwerkingen of iets dergelijks.

06-03-2019 | Vrouw | 67
quetiapine (1,2mg/ml)
Allergie
Mrsa besmet in ziekenhuis olvg oost na heupoperatie. Als melaatse behandeld in leo polak. Geen smaak erg misselijk. Nu 6 jaar later nog steeds last van kaak en speekselklier.

06-03-2019 | Man | 31
quetiapine (50)
Tegen prikkels

27-02-2019 | Vrouw | 49
Bipolaire stoornis
dit is het allereerste comment dat ik ooit op internet zet los van social media: komt ie! Want seroquel? Wat kan je verwachten: Instant suicidaal en JA hoor! ik was model, nu kan ik amper nog door de deur, echt een topbijwerking waar we allen op wachten. Goed bezig! Het probleem is dat het enkel "de droom wereld" van de psychose weg haalt. Iets wat imho erg nuttig i[lees meer...]s als je toch geen fluit waard bent. Verder wordt je aan je lot over gelaten, nog steeds geen clue wie je bent, wie je vrienden zijn, waar je je moet op focussen, nog steeds is de paranoia er, "maar je zit in de realiteit." zeggen ze dan ;) ja hoor... en dan kan je heel goed beseffen hoe hard je gefaald hebt in het leven, met als gevolg: nu de moed vinden om mij voor de trein te smijten me dunkt. Het zou immers de wereld overpopulatie wel ferm laten dalen. peace seroquel!x <3 ^-^

05-02-2019 | Vrouw | 29
quetiapine (50mg)
Ik heb dit medicijn gekregen omdat ik door een depressie in 2015 niet meer kon slapen. Het werkt erg goed je valt als een blok in slaap maar nu na 3 jaar wegen de bijwerkingen zwaarder dan het effect en kom ik op een punt om te willen stoppen. Maar helaas gaat dat erg moeilijk met seroquel. De psychiater zegt dat het niet verslavend werkt maar erg makkelijk kom je er niet [lees meer...]vanaf want de ontwenningsverschijnselen zijn echt heftig. Ook vindt ik de gewichtstoename die je van dit medicijn krijgt verschrikkelijk, ik hou de hele dag een honger gevoel en als ik niet eet sta ik te trillen op mijn benen. S morgens wakker worden is drama en ik blijf nog lang moe. Ik ben nu aan het afbouwen en hoop over 2 maanden geen seroquel meer te gebruiken.

12-01-2019 | Vrouw | 45
quetiapine (200mg)
Al vele jaren neem ik dit medicijn. Na een benzo verslaving dit gekregen om eindelijk te kunnen slapen. Van 50 mg naar 400mg. Eindelijk vast slapen zonder dromen, herbeleving enz. Van 400 mg afgebouwd naar 200 door gewichtstoename en vreetbuien 35 kilo in een half jaar eraan. Minder dan 200mg slaap ik niet, Als ik niet eet na inname slaap ik ook niet meer. Meteen gaa[lees meer...]n liggen na inname en eten, licht uit en dan vast 5 tot 6 uur max slapen. Lekker fit en uitgerust opstaan. Ik mag kiezen, stoppen ( afbouwschema)en dan niet meer slapen, of eten en zware obesitas. Er is geen alternatief medicijn met medewerking. Ik haat mijn lichaam Ik hou van het leven. Ik slik het al meer dan 12 jaar en met tussentijds eens gestopt te zijn weet ik dat stoppen bijna geen optie is zo lang ik geen ander medicijn vind waarop ik slaap. Vreselijk maar tegelijk psychisch het beste medicijn voor mij.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum