Seroquel

quetiapine

Psychose (57 meningen)
Schizofrenie (24 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (14 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

Seroquel

Arjen Walstra (25-04-2013)

30-09-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik kreeg 25 mg Seroquel voorgeschreven bij slapeloosheid (chronische insomnia) de hoeveelheid bijwerkingen die ik ervaarde was reden om te stoppen. Als apneu patient is dit volgens mij niet de beste keus, mijn ademhaling raakte dusdanig van slag dat het niet zo goed met me ging en dan ging het over 1 pil van 25 mg. Ook knallende koppijn en zeer duizelig, en dan zeggen ze[lees meer...] nog: Doorzetten! Ja de commerciele belangen tellen en niet de patient. Nog nooit heb ik me zo beroerd gevoeld.
09-09-2016

Bipolaire stoornis

seroquel veranderde mijn leven van totaal onleefbaar naar een stabiel leven. ik neem het medicijn nu 3 jaar en ervaar geen bijwerkingen meer. De eerste maanden dat ik het medicijn gebruikte waren er een klein beetje bijwerkingen. Ik had 's morgens wat tijd nodig om alert te worden, alles ging wat trager.
08-09-2016

Onrust

Dit middel lijkt een wondermiddel, maar funest als je al altijd met eten bezig ben. Ik ben al 4 jaar bezig om op gewicht te blijven ik heb ook een maagverkleining gehad, maar door dit middel val je dus echt niet af. Maandag ga ik beginnen in een kliniek om te stoppen met seroquel. Ik slik 350 mg, ik ben als de dood om te stoppen, maar kijk uit om mijn leven terug te krijge[lees meer...]n.
05-09-2016

Psychische klachten

Al ongeveer 6 jaar gebruik ik het. Destijds na een opname op de PAAZ is me dit voorgeschreven tegen het in kringetjes denken (piekeren dus) in de tijd dat ik suïcidaal was. Het helpt voor geen meter, maar men wil het niet van mijn medicatielijst afhalen. Mijn psychische gesteldheid was destijds wel dusdanig dat het mij zou kunnen helpen. Inmiddels is alles weer stabiel[lees meer...].
22-08-2016

Psychose

Ik kreeg seroquel ongeveer 2 jaar geleden van de dokter voor de behandeling van mijn psychose en schizofrenie, mijn eerste ervaring was positief, ik sliep goed (wat ik al lange tijd niet meer had gekund) mijn dagen liepen weer vlot, de angsten en wanen werden minder en nog andere verbeteringen maar na een paar maand begon ik fysiek plots klachten te krijgen, ik was snel v[lees meer...]ermoeid, benen en armen trilden na enige inspanningen, slaperig en moe heel de dag door, mijn dokter vertelde me dat het neven effecten waren en dat deze wel zouden afnemen en anders gingen we kijken naar een oplossing. Ik was nog steeds blij over de positieve veranderingen dat ik bereid was de mindere kant erbij te nemen. Om een lang verhaal kort te houden, telkens er iets fysiek beterde kreeg ik een ander probleem in de plaats, werd fysiek steeds slechter, zo erg dat als ik een trap deed het voelde alsof ik juist een extreme fitness had gedaan. Zo ging er bijna 2 jaar voorbij, tot een paar weken terug ik weer een ander neveneffect kreeg waar ik besloot te stoppen, ik nam als altijd mijn pil voor het slapen, nu in plaats van in slaap te vallen werd ik klaar wakker, heel alert en kreeg hartkloppingen alsof mijn hart eruit ging springen, terwijl voelde ik me zwak worden alsof ik ging flauw vallen, dit hield aan voor zo een 2tal uur dan ben ik terug kunnen gaan liggen en ben direct out gegaan, de dag erna was alles weer als anders, maar die avond had ik weer het zelfde, maar nog intenser en met mijn psychische problemen kreeg ik er paniek aanvallen en hysterisch buien bij, zo erg dat we besloten hulp te bellen. In het ziekenhuis werd ik geholpen en onderzocht, buiten de sporen van het medicijn was er niks mis met men bloed, men hart en longen waren gezond en ze vonden absoluut geen reden wrm ik zo hevige hartkloppingen had, na een gesprek met de dokter kwamen we overeen dat de oorzaak wsl wel seroquel kon zijn, dus hij rade me dan ook aan om de dosis ommiddelijk te halveren. De avond erna had ik zoveel angst om weer slecht te worden dat ik de dosis oversloeg. Alles was weer normaal en ik nam een halve dosis en weer werd ik slecht, nog slechter als ervoor, nu had ik hartkloppingen, zweten, braakneigingen, ademproblemen, voelde me zo slecht dat ik niet durfde beweging of rechtstaan, mijn hart en longen deden pijn, men lever voelde alsof hij in brand stond, ik dacht werkelijk dat ik ging dood gaan. Dus weer naar het ziekenhuis, daar kreeg ik onmiddellijk medicijnen toe gediend om seroquel te onderdrukken en hulp om me psychisch weer op de juiste gedachte te krijgen. Na een grondig onderzoek bleek seroquel de reacties te veroorzaken, het zal nog moeten onderzocht worden of ik iets permanent heb opgelopen. Ondertussen ben ik volledig gestopt en ervaar de ergste afkick ooit, dokters zeggen dat het normaal is en dat deze wel enige tijd zullen aanhouden. Na wat gesprekken met andere patiënten leer ik nu dat ik niet alleen ben met deze hevige neven effecten van dit spul, ik wil niemand bang maken, enkel verwittigen, denk na voor je seroquel begint, want het maakt je lichaam kapot. Wat ik al zeker weet is dat mijn fysiek nooit meer zal zijn wat het was, mijn geheugen is er sterk op achteruit gegaan, mijn maagwand is ernstig aangetast en wie weet wat ze nog gaan ontdekken en dit alles terwijl de dokter rustig keek en bleef zeggen dat het maar neven effecten waren.
08-08-2016

17-07-2016

Psychose

Paar jaar terug gestart, eerst 25mg zonder verlengde afgifte voor slapeloosheid en angsten, binnen een half jaar zat ik op de 100mg zonder verlengde afgifte, zonder enig succes. Slapen lukte niet en de angsten werden alleen maar erger. Hallucinaties en psychoses begonnen en dus de dosering opgekrikt naar 200mg met verlengde afgifte (XR) en 100mg zonder verlengde afgifte. B[lees meer...]ehoorlijk aangekomen en alleen maar suïcidale gedachtes gehad ook een poging gedaan zonder succes. Die troep heeft een heel deel van mijn leven bepaald, elke dag rondgelopen als een zombie en lag te slapen overal waar het kon. Als je de keuze hebt, vraag dan om een andere. Nu zelf ook een andere en gaat zo veel beter! Dit is legale drugs die je niet moet willen hebben.
10-07-2016

Bipolaire stoornis

Zware pschose had ongeveer 8 jaar geleden. Eerst maniprex en depakine gebruikt, bij deze had ik zware neveneffecten. Vooral enorm trillen en puisten. Hierdoor overgeschakeld naar seroquel. Gelukkig geen pschose meer had, soms wel nog wat down en en suïcidale gedacht, meestal als ik stilval...
28-06-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik was erg depressief en had dwanggedachten. Ook leed ik aan slapeloosheid. Als je goed op je dieet let, mn koolhydraten, kom je niet aan. In het begin, de eerste 3 maanden ongeveer was mijn libido niveau antartica, ook dat trekt helemaal bij. Voor mij een geweldig middel! Ben de laatste 2 jaar af gaan bouwen van 100 naar 50 mg en het gaat nog steeds geweldig.
26-06-2016

Psychische klachten

vreselijke hoofdpijnen !! heb nu van de ene op de andere dag gestopt door de helse pijnen. pijnstillers helpen niet. Misselijkheid ten top. een ijszak op het hoofd is het bete wat je kan doen. Nu ongeveer de vierde dag, hopelijk vandaag beter. Mijn psychiater is in verlof. De huisarts vroeg gewoon of ik thuis iemand had om mee te praten ... waarom ga je naar de do[lees meer...]kter ... om terug naar huis gestuurd te worden (hihi) Nu neem ik nog Sipralexa (of het generisch produkt ervan (eschitalopan, of zoiets, 20 mg) en Lendormin om mijn dag op tijd te stoppen. Maar als u dit nachtelijke uur ziet, slaap ik nog altijd niet door. afwijzingen; vroeger, geen serieuze hulp (er wordt niets gedaan, niets onderzocht, lange wachttijden, dure gesprekken, artsen communiceren niet; ieder schrijft het zijne voor.....)
18-06-2016

Seroquel (quetiapine)

Eerst begonnen met 2x 25 mg ook voor overdag om angst te verminderen. Het verminderde de angst, maar slapen was nog niet echt goed. Daarna overgegaan naar 1 x 50 mg voor de nacht (overdag kon ik angsten beter händelen) en slaap sindsdien (nu ong 1,5 jaar) ontzettend goed.
16-06-2016

Onrust

Circa 1,5 maand 100 mg geslikt in de avond. Hoofdzakelijk voor de slaap, maar ook voor de sederende werking tbv paniekaanvallen. Door ggz werd AD voorgeschreven, lexapro, maar omdat de slaap werd verstoord na 2 weken gestopt. Na 1 week seroquel afbouw tot nu 1 x 25 mg. Afbouw 25 mg per week. Afbouw valt tegen. Ggz heeft dit middel off label voorgeschreven en dat schijnt ve[lees meer...]el te gebeuren. Dit middel is erger dan de kwaal. Ggz wou het met 150xr verhogen, maar dit heb ik niet gedaan en tot nu toe gaat het goed. Ggz helpt je dan ook niet meer. Geen pillen geen hulp. Ga nu nog 1 week door met 25 mg en ga ze dan nog halveren. Advies niet doen als je zonder kunt, want het is rotzooi.
25-05-2016

Stemmingswisselingen

Seroquel heeft ondanks de vele bijwerkingen mijn leven rustiger gemaakt. Zonder Seroquel sterke stemmingswisselingen, hypomane periodes met veel problemen met mijn omgeving, alcohol misbruik, niet kunnen slapen, achterdocht. Seroquel is voor mij en mijn omgeving de oplossing om een acceptabel leven te kunnen leiden.
10-05-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik neem seroquel al vele jaren zeker 14 jaar, omdat ik niet kan slapen. na 50u wakker val ik nog steeds niet in slaap. vele medicijnen geprobeerd na slaapmiddelen, seroquel voorgeschreven door de psychiater. Zelfs na 14 jaar seroquel lijd ik aan vieze bijwerkingen. als ik recht sta zonder inspanning heb ik binnen de minuut een hartslag van 125, ik heb dan enkele seconden [lees meer...]de tijd om rap te gaan liggen anders ga ik neer en gaat mijn hartslag volledig uit ritme. Ook bij het verschieten krijg ik een extreem hoge hartslag, bonzende hart, zeer veel hartritmestoornis. Ook extreme honger ik leef in een dieet overdag eet ik zo weinig als mijn zoontje van 6 jaar, omdat ik na inname alleen maar suiker wil eten. als ik niks in huis heb dan eet ik gewoon suiker of zelfs choco poeder. Ook na inname sla ik geel uit, ogen worden klein en knal rood. Ook heb ik er vaak hallucinaties van. Ik val schrikkend en schokkend in slaap, vaak gevoel dat ik stervend in slaap val. Ik slaap wel diep en goed uiteindelijk, dat is ook de enige reden dat ik ze neem. Letterlijk niks anders laat me slapen. Ik zou graag van deze rotzooi af willen, maar trazolak geprobeerd en vele andere dingen, maar het mag niet baten, zo blijf ik vast kleven aan deze pillen. wat ik neem is slechts 180 miligram. Neem ik meer dan zijn de bijwerkingen nog ernstiger, neem ik minder dan zijn ze te zwak om me in slaap te laten vallen. In de ochtend heb ik heel veel moeite om op te staan, mijn wekker gaat 2u af en geraak niet uit mijn bed. Uiteindelijk als ik op sta ben ik versuft en verdwaasd, ik neem een kop koffie en nog steeds heb ik een hoge hartslag, want seroquel werkt 12u. Ook ben ik verward en praten is me teveel, na 1u dat ik opgestaan ben, verdwijnen stilaan de klachten. Seroquel werkt uit en kan ik mijn dag beginnen. Ik ik kan niet meer gaan werken en ben invalide verklaard. Ik wou dat er een ander middel bestond die me liet slapen zonder al deze miserie. Ik raad iedereen deze medicatie af. Moest er iemand zijn met nog zo hevige bijwerkingen of zelfde probleem en een alternatief weet, geef gerust een reactie.
21-04-2016

Seroquel (quetiapine)

Slaapproblemen en zenuwpijnen. Voorgeschreven door een psychiater. Bijwerkingen: 23 kg bijgekomen in een viertal maanden, chemische geur ruiken die er niet is, prolactine verhoging, lage witte bloedcellen
12-04-2016

Psychische klachten

hele slechte ervaringen met dit middel, hoop het nooit meer nodig te hebben. ik voelde me alsof ik een hersenbloeding had, na derde keer inname, ene pupil was groter dan de ander, gevoel van een brok die door me aders schoot... erg slechte ervaring.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum