Seroquel

quetiapine

Psychose (57 meningen)
Schizofrenie (24 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (15 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

05-11-2016

Seroquel (quetiapine)

Hallo. Ik wilde effe mijn verhaal kwijt over dit middel.. Ik heb al jaren last van angst en paniek, depressie gevoelig adhd. Hyogondrie. Ik slikte eerst escitalopram en ik kon daar niet echt goed tegen sliep niet etc . Dokter schreef toen seroquel voor om in te slapen... Sliep eindelijk na jaren door en goed.. bij pshychiater zeiden ze toen meteen afbouwen van esci[lees meer...]talopram en seroqeul Dat gedaan, last van ontwenningsverschijnselen.. hettig depressie achtige gevoelens opgefokt kort lontje kon nergens meer van genieten. Over gestapt op welbutrinn voor de adhd ook en depressie gevoelens,, Ging helemaal fout. Ik ben toen zelf weer overgestapt op seroquel 25 mg Om te slapen. En dat ging weer goed... psychiater zei slik dat maar is oke... Ik ben toen stiekem ook overdag dit middel gaan gebruiken . Weken last van bijwerkingen en dacht dat ik alweer depressie had, zo voelde ik me, Kort lontje was er weer en opgefokt en nergens van genieten. Ik heb vol gehouden. Er moest iets zijn dat mij helpen kon. Er was een dag dat ik wilde stoppen, voelde me zwaar klote.. maar toch doorgezet..die dag erna bam alsof er iets was gebeurd. Nergens meer last van.. voel me mega goed. Nu al bijna 5 dagen toppie, kan weer genieten ik zit vol energie , wil weer dingen doen kort lontje weg, opgefokt gevoel weg...... ik wil de mensen die het moeilijk hebben met dit middel eens steuntje geven: geef niet te snel op! Ik vind het troep en heb me ook kapot gelezen op het internet over dit middel. Maar als je het nodig hebt en het helpt slik het aub... ik weet dat ik niet zonder medicatie kan functioneren en ik ben blij dat ik een middel heb gevonden dat mij helpt... ik ben normaal geen voorstander van medicatie. Maar goed wat niet anders is ,is niet anders,,,, ik hoop dat ik wat mensen heb kunnen gerust stellen met mijn verhaal.. bij mij duurde het bijna 4,5 week voordat het stabiel was en de bijwerkingen weg waren en mij goed voelde, geef dus niet op!!!! Groetjes blije gebruiker van seroquel
30-10-2016

Psychose

Sinds ik het gebruik is mijn motoriek, geheugen achteruit gegaan. Ook heb ik hartkloppingen gekregen en zie ik een aantal keren per dag wazig en voel me dan ook duizelig. (ik gebruik het nu 2maanden 450mg per dag).
29-10-2016

Psychose

In juli 2016 begonnen na te zijn beland op de crisis ggz na een psychose (dit na een lange tijd depressie). Ggz heeft me toen seroquel voorgeschreven. Na 3 maanden gebruik ik nu 150mg per avond, op advies van mijn psychiater. Ik wil de dosis nog wel eens verhogen als ik een zware dag heb. Seroquel werkt prima voor mij, ik heb veel last van drukte in mijn hoofd en als ik er[lees meer...]gens mijn zinnen op gezet heb dan moet het. Seroquel maakt me rustiger, het leven word voor mij een stuk dragelijker. Bijwerkingen: ademhaling die moeilijk gaat, ik schrik dan opeens wakker. Verder gaat het prima, ik kom niet aan want ik sport heel veel en geef niet toe aan de drang naar eten (die er wel is).
24-10-2016

Bipolaire stoornis

Geeft een rustig gevoel, Seroquel is beter als Abilify, en beter als haldol en fluanxol. Gebruikt het medicijn bijna 20 jaar, er zijn geen vreemde afwijkingen in het bloed gemeten. stabiel. Werkt ook als slaapmiddel.
16-10-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik laat hierbij mijn ervaring achter ter waarschuwing. Omdat ik onlangs 2 mensen sprak die min of meer dezelfde negatieve ervaring hebben gehad met dit middel. Wellicht zijn dit uitzinderingen maar toch... Ik vond de effecten van deze lage dosering erg naar en beangstigend. Op advies van de huisarts nam ik deze lichte dosering in voor het slapengaan. (0:15 uur) Ik sliep a[lees meer...]ls een blok en werd 12 uur later wakker met het gevoel alsof ik vastgebonden was aan mijn bed met mijn hoofd in een bankschroef. Heel naar gevoel. De hele dag zwaar en moe en tot weinig in staat. Om 14:00 werd ik actiever ging ik naar buiten om een boodschap en voelde mij totaal wereldvreemd. Ik kan het niet beter uitleggen dan alsof ik geen enkele connectie meer had met de realiteit. Dit was erg beangstigend en ik voelde mij niet in staat om hulp te vragen of uberhaupt uit te leggen wat er in mij om ging. Rond hetzelfde tijdstip kreeg ik ook opvliegers en koud zweet. De 3 achtereenvolgende dagen kreeg ik deze rillingen ook. Pijn in nek, hoofd, droge mond. De heel tijd het lege gevoel met drang te moeten eten. Leeg gevoel in maag. Iedere dag 14 uur na inname rillingen trillerigheid, flauwte. Rebound. Geluiden kwamen na uitwerking 2x zo hard binnen. De 2 dagen erna heb ik de halve dosering gebruikt. Na 3 dagen ben ik gestopt. Voor mij een vreselijk middel met heel veel bijwerkingen.
30-09-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik kreeg 25 mg Seroquel voorgeschreven bij slapeloosheid (chronische insomnia) de hoeveelheid bijwerkingen die ik ervaarde was reden om te stoppen. Als apneu patient is dit volgens mij niet de beste keus, mijn ademhaling raakte dusdanig van slag dat het niet zo goed met me ging en dan ging het over 1 pil van 25 mg. Ook knallende koppijn en zeer duizelig, en dan zeggen ze[lees meer...] nog: Doorzetten! Ja de commerciele belangen tellen en niet de patient. Nog nooit heb ik me zo beroerd gevoeld.
09-09-2016

Bipolaire stoornis

seroquel veranderde mijn leven van totaal onleefbaar naar een stabiel leven. ik neem het medicijn nu 3 jaar en ervaar geen bijwerkingen meer. De eerste maanden dat ik het medicijn gebruikte waren er een klein beetje bijwerkingen. Ik had 's morgens wat tijd nodig om alert te worden, alles ging wat trager.
08-09-2016

Onrust

Dit middel lijkt een wondermiddel, maar funest als je al altijd met eten bezig ben. Ik ben al 4 jaar bezig om op gewicht te blijven ik heb ook een maagverkleining gehad, maar door dit middel val je dus echt niet af. Maandag ga ik beginnen in een kliniek om te stoppen met seroquel. Ik slik 350 mg, ik ben als de dood om te stoppen, maar kijk uit om mijn leven terug te krijge[lees meer...]n.
05-09-2016

Psychische klachten

Al ongeveer 6 jaar gebruik ik het. Destijds na een opname op de PAAZ is me dit voorgeschreven tegen het in kringetjes denken (piekeren dus) in de tijd dat ik suïcidaal was. Het helpt voor geen meter, maar men wil het niet van mijn medicatielijst afhalen. Mijn psychische gesteldheid was destijds wel dusdanig dat het mij zou kunnen helpen. Inmiddels is alles weer stabiel[lees meer...].
22-08-2016

Psychose

Ik kreeg seroquel ongeveer 2 jaar geleden van de dokter voor de behandeling van mijn psychose en schizofrenie, mijn eerste ervaring was positief, ik sliep goed (wat ik al lange tijd niet meer had gekund) mijn dagen liepen weer vlot, de angsten en wanen werden minder en nog andere verbeteringen maar na een paar maand begon ik fysiek plots klachten te krijgen, ik was snel v[lees meer...]ermoeid, benen en armen trilden na enige inspanningen, slaperig en moe heel de dag door, mijn dokter vertelde me dat het neven effecten waren en dat deze wel zouden afnemen en anders gingen we kijken naar een oplossing. Ik was nog steeds blij over de positieve veranderingen dat ik bereid was de mindere kant erbij te nemen. Om een lang verhaal kort te houden, telkens er iets fysiek beterde kreeg ik een ander probleem in de plaats, werd fysiek steeds slechter, zo erg dat als ik een trap deed het voelde alsof ik juist een extreme fitness had gedaan. Zo ging er bijna 2 jaar voorbij, tot een paar weken terug ik weer een ander neveneffect kreeg waar ik besloot te stoppen, ik nam als altijd mijn pil voor het slapen, nu in plaats van in slaap te vallen werd ik klaar wakker, heel alert en kreeg hartkloppingen alsof mijn hart eruit ging springen, terwijl voelde ik me zwak worden alsof ik ging flauw vallen, dit hield aan voor zo een 2tal uur dan ben ik terug kunnen gaan liggen en ben direct out gegaan, de dag erna was alles weer als anders, maar die avond had ik weer het zelfde, maar nog intenser en met mijn psychische problemen kreeg ik er paniek aanvallen en hysterisch buien bij, zo erg dat we besloten hulp te bellen. In het ziekenhuis werd ik geholpen en onderzocht, buiten de sporen van het medicijn was er niks mis met men bloed, men hart en longen waren gezond en ze vonden absoluut geen reden wrm ik zo hevige hartkloppingen had, na een gesprek met de dokter kwamen we overeen dat de oorzaak wsl wel seroquel kon zijn, dus hij rade me dan ook aan om de dosis ommiddelijk te halveren. De avond erna had ik zoveel angst om weer slecht te worden dat ik de dosis oversloeg. Alles was weer normaal en ik nam een halve dosis en weer werd ik slecht, nog slechter als ervoor, nu had ik hartkloppingen, zweten, braakneigingen, ademproblemen, voelde me zo slecht dat ik niet durfde beweging of rechtstaan, mijn hart en longen deden pijn, men lever voelde alsof hij in brand stond, ik dacht werkelijk dat ik ging dood gaan. Dus weer naar het ziekenhuis, daar kreeg ik onmiddellijk medicijnen toe gediend om seroquel te onderdrukken en hulp om me psychisch weer op de juiste gedachte te krijgen. Na een grondig onderzoek bleek seroquel de reacties te veroorzaken, het zal nog moeten onderzocht worden of ik iets permanent heb opgelopen. Ondertussen ben ik volledig gestopt en ervaar de ergste afkick ooit, dokters zeggen dat het normaal is en dat deze wel enige tijd zullen aanhouden. Na wat gesprekken met andere patiënten leer ik nu dat ik niet alleen ben met deze hevige neven effecten van dit spul, ik wil niemand bang maken, enkel verwittigen, denk na voor je seroquel begint, want het maakt je lichaam kapot. Wat ik al zeker weet is dat mijn fysiek nooit meer zal zijn wat het was, mijn geheugen is er sterk op achteruit gegaan, mijn maagwand is ernstig aangetast en wie weet wat ze nog gaan ontdekken en dit alles terwijl de dokter rustig keek en bleef zeggen dat het maar neven effecten waren.
08-08-2016

17-07-2016

Psychose

Paar jaar terug gestart, eerst 25mg zonder verlengde afgifte voor slapeloosheid en angsten, binnen een half jaar zat ik op de 100mg zonder verlengde afgifte, zonder enig succes. Slapen lukte niet en de angsten werden alleen maar erger. Hallucinaties en psychoses begonnen en dus de dosering opgekrikt naar 200mg met verlengde afgifte (XR) en 100mg zonder verlengde afgifte. B[lees meer...]ehoorlijk aangekomen en alleen maar suïcidale gedachtes gehad ook een poging gedaan zonder succes. Die troep heeft een heel deel van mijn leven bepaald, elke dag rondgelopen als een zombie en lag te slapen overal waar het kon. Als je de keuze hebt, vraag dan om een andere. Nu zelf ook een andere en gaat zo veel beter! Dit is legale drugs die je niet moet willen hebben.
10-07-2016

Bipolaire stoornis

Zware pschose had ongeveer 8 jaar geleden. Eerst maniprex en depakine gebruikt, bij deze had ik zware neveneffecten. Vooral enorm trillen en puisten. Hierdoor overgeschakeld naar seroquel. Gelukkig geen pschose meer had, soms wel nog wat down en en suïcidale gedacht, meestal als ik stilval...
28-06-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik was erg depressief en had dwanggedachten. Ook leed ik aan slapeloosheid. Als je goed op je dieet let, mn koolhydraten, kom je niet aan. In het begin, de eerste 3 maanden ongeveer was mijn libido niveau antartica, ook dat trekt helemaal bij. Voor mij een geweldig middel! Ben de laatste 2 jaar af gaan bouwen van 100 naar 50 mg en het gaat nog steeds geweldig.
26-06-2016

Psychische klachten

vreselijke hoofdpijnen !! heb nu van de ene op de andere dag gestopt door de helse pijnen. pijnstillers helpen niet. Misselijkheid ten top. een ijszak op het hoofd is het bete wat je kan doen. Nu ongeveer de vierde dag, hopelijk vandaag beter. Mijn psychiater is in verlof. De huisarts vroeg gewoon of ik thuis iemand had om mee te praten ... waarom ga je naar de do[lees meer...]kter ... om terug naar huis gestuurd te worden (hihi) Nu neem ik nog Sipralexa (of het generisch produkt ervan (eschitalopan, of zoiets, 20 mg) en Lendormin om mijn dag op tijd te stoppen. Maar als u dit nachtelijke uur ziet, slaap ik nog altijd niet door. afwijzingen; vroeger, geen serieuze hulp (er wordt niets gedaan, niets onderzocht, lange wachttijden, dure gesprekken, artsen communiceren niet; ieder schrijft het zijne voor.....)
18-06-2016

Seroquel (quetiapine)

Eerst begonnen met 2x 25 mg ook voor overdag om angst te verminderen. Het verminderde de angst, maar slapen was nog niet echt goed. Daarna overgegaan naar 1 x 50 mg voor de nacht (overdag kon ik angsten beter händelen) en slaap sindsdien (nu ong 1,5 jaar) ontzettend goed.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum