This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Seroquel

Psychose / schizofrenie - antipsychotica
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Seroquel
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (60 meningen)
  • Psychose (43 meningen)
  • Schizofrenie (22 meningen)
  • ...

Pagina 2 van 7

07-02-2015
Vrouw, 31 jaar

Seroquel (quetiapine)

800mgram en dat vond ik niks niet werd er ziek van ben nu 31 ben in de overgang maar ja al die moe heid heeft wel iets goed gedaan voel me zo fit ass hell
15-01-2015
Man, 49 jaar

Psychische klachten

1 bijwerking maar wel een zeer ernstige 2 tia's en 1 herseninfarct binnen 1 weken na het begin van het medicijn kreeg ik de eerste tia 1 week later weer een tia 2 weken later een herseninfarct ik moet wel zeggen dat ik nog meer psychische medicijnen slik ik ben nu 2 weken gestopt met de medicijnen en de druk die ik had in mijn hoofd is weg en ik heb ook nergens ge[lees meer...]en last meer van ik hoop dat het zo blijft
12-01-2015
Vrouw, 37 jaar

Bipolaire stoornis

In 2009 na een maand na de bevalling van mijn derde kind ineens psychotisch geworden. Een opname volgde van 6 weken. Ik was paniekerig, bang voor de dood, paranormaal gaves leek ik te hebben. Meteen op 600 mg Seroquel gezet en 600 mg priadel, de priadel omdat ik manisch leek te zijn. Gelukkig ontslag na 6 weken en het leven ging aardig. Wel altijd moe met Seroquel de ene d[lees meer...]ag iets meer dan de andere, je kan er lang en veel op slapen. Ik kwam niet aan in gewicht en woog toen 66 kilo. Normaal woog ik 56 kilo maar na de bevalling was dat 10 kilo meer. Dat was op zich ook niet erg. In mei 2011 kreeg ik een 2e psychose. Dit kwam in combinatie met veel druk op het werk om weer volledig aan de slag te gaan en Seroquel was op dat moment al afgebouwd naar 50 mg per dag. De priadel was gewoon blijven staan op 600 mg. Weer totaal in war en deze opname heel veel last gehad van paniekstoornissen. De psychose was snel genenzen na 2 weken, toen ik bij de opname weer terug was gezet op weer 600 mg Seroquel. Mijn bloedwaardes waren erg slecht. Mijn schildklierwaarden waren naar 72 gestegen. En mijn bloed was te dik, ik moest vanaf toen dus ook clexane gaan spuiten om mijn bloed te verdunnen. 5 maanden lang was ik vaak angstig, durfde niet thuis te slapen of kreeg als ik toch ging slapen last van erge hartkloppingen snachts. Dit noemen ze hospitalisatie, de ggz is een te veilige haven waar je dan denkt niet zonder te kunnen, ze hebben me daar veel ste lang gehouden ook al was ik na een maand al aardig opgenakt maar zou dan steeds nog niet goed genoeg zijn. De priadel werd aan het begin van de opname complete stop gezet. Hier geen last van gehad, ik bleek dus ook niet manisch depressief te zijn. Na 5 maanden moest ik verplicht de kliniek verlaten, ik was daar erg boos om maar ik heb het gered. Nu zitten we alweer in 2015 en ga ik nu overstappen van 300 mg Seroquel (ik heb in 3 jaar tijd 300 mg Seroquel af weten te bouwen) Overigens het afbouwen van Seroquel ging aardig, wel enkele dagen of nog extremer moe of verschrikkelijke hoofdpijn maar toch door gezet. Ik weeg nu bijna 20 kilo zwaarder dan dus die 60 kilo in 2009. Ik ben overigens nooit aangekomen van Seroquel tot 2011 toen de praidel stop gezet werd, en toen ging het dus vlot. Nu mag ik morgen naar 10 mg abilify en moet ik dit eerst 2 weken gebruiken naast Seroquel dan mag de Seroquel vlot afgebouwd worden. Ik ben daar wel erg bang voor, ik heb al zoveel medicijnen gebropeerd in 2011 maar alle was erg slecht voor mij. Dus spannend, hopelijk zal ik van de abilify gaan afvallen en minder slaperig zijn. Mocht ik 1 nacht al niet kunnen slapen van abilify moet ik er meteen al weer mee stoppen dit is dus te gevaarlijk voor een nieuwe psychose. Geestelijk voel ik me overigens perfect met Seroquel nergens last van ook niet toen ik wat ging afbouwen.
11-01-2015
Man, 54 jaar

Bipolaire stoornis

Ik heb het voorheen ook gebruikt als ik een terugval had, en niet kon slapen. Je slaapt hier erg goed van ik zo'n 11 uur., nadelen op langetermijn zijn gewichtstoename door meer eetlust. Als je opstaat inde morgen voel je je Niet altijd even helder. Jegedachten zijn ook niet altijd even helder.
01-01-2015
Vrouw, 18 jaar

Seroquel (quetiapine)

Hallo allemaal, Een vriendin van mij heeft een overdosis Seroquel ingenomen van 11 gram. Ik zocht op internet op of dit dodelijk kon zijn maar er stond nergens een duidelijk antwoord. Heeft er iemand antwoord op? Ze ligt nu in het ziekenhuis en het gaat heel slecht met haar. Ik maak me enorme zorgen. Ik hoor graag wat. Bedankt. Gr Nienke
22-12-2014
Man, 46 jaar

Seroquel (quetiapine)

ik gebruik sinds kort serquel van 25 mg en dat twee x per dag. wat ik wel merk is dat mijn hele mond droog is.en dat ik eetbuien vankrijg. sinds ik die serquel gebruik drink ik onzettend veel frisdrank.dag en nacht moet ik frisdrank hebben.wie kan mij vertellen wie dit ook heeft. wand dit lijk me tog niet goed neem ik aan
29-11-2014
Man, 27 jaar

Seroquel (quetiapine)

mijn vriend heeft 2 dagen geleden seroquel in combinatie met rimergon en rivortril in overdosis ingenomen hij is nu 2 dagen in coma, weet iemand of dit schadelijk is of dodelijk , ik weet het allemaal niet meer, ken niks van deze midicijnen, hij ligt nu in coma zonder in slaap te houden maar wordt maar niet wakker , ben zo bang hij heeft extreem last van oorsuisingen en [lees meer...]dat zou volgens zijn ouders de oorzaak zijn van deze grote stap om dit te nemen
21-11-2014
Vrouw, 51 jaar

Seroquel (quetiapine)

Sinds juni 2012 neem ik elke avond 25mg Seroquel ivm slaapproblemen. In eerste instantie was ik er wel wat duf en duizelig van, na inname en ook nog 's morgens, maar dat gaat over en ik ben heel tevreden met dit middel. Ik slaap weer goed, ik slaap weer heel veel uren achter elkaar. En een uitgerust mens kan de wereld ook beter aan, ik in ieder geval wel :-)
<< < vorige
volgende > >>
Pagina 2 van 7

Thyrax Duotab (635) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (320) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica