This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Seroquel

Psychose / schizofrenie - antipsychotica
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Seroquel
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (60 meningen)
  • Psychose (43 meningen)
  • Schizofrenie (22 meningen)
  • ...

Pagina 2 van 7

29-11-2014
Man, 27 jaar

Seroquel (quetiapine)

mijn vriend heeft 2 dagen geleden seroquel in combinatie met rimergon en rivortril in overdosis ingenomen hij is nu 2 dagen in coma, weet iemand of dit schadelijk is of dodelijk , ik weet het allemaal niet meer, ken niks van deze midicijnen, hij ligt nu in coma zonder in slaap te houden maar wordt maar niet wakker , ben zo bang hij heeft extreem last van oorsuisingen en [lees meer...]dat zou volgens zijn ouders de oorzaak zijn van deze grote stap om dit te nemen
21-11-2014
Vrouw, 51 jaar

Seroquel (quetiapine)

Sinds juni 2012 neem ik elke avond 25mg Seroquel ivm slaapproblemen. In eerste instantie was ik er wel wat duf en duizelig van, na inname en ook nog 's morgens, maar dat gaat over en ik ben heel tevreden met dit middel. Ik slaap weer goed, ik slaap weer heel veel uren achter elkaar. En een uitgerust mens kan de wereld ook beter aan, ik in ieder geval wel :-)
03-11-2014
Vrouw, 33 jaar

Schizoaffectieve stoornis

Na drie andere antipsychotica (telkens een tegelijk) heb ik eindelijk een medicijn gevonden, die mij geestelijk (blijkbaar) enorm helpt. Het helpt met mijn stemming (opgewekter, minder wisselingen) en ook tegen psychotische klachten. Ik slaap er (meestal) ook goed door. Alleen zit ik mij de laatste tijd druk te maken w.b. de bijwerking 'gewichtstoename'. Ik neem het midde[lees meer...]l nu al zo'n anderhalf jaar, en het eerste jaar ben ik maar liefst 30kg aangekomen. Van maat S naar XL. Ik at NIET meer maar de stofwisseling gaat trager door zo'n middel. Sinds januari sport ik behoorlijk veel en ben (weer) 20kg afgevallen. Ik blijf het echter stressvol vinden want ben bang dat als ik bijv. 1 week niet sport, ik meteen alweer 2kg gegroeid ben. Ik moet ook continue diëten maar heb wel (weer) maat S/M. Ik hoop dat ik hier vrede mee kan krijgen (dat ik heel veel moet sporten en 24u/dag op dieet ben om te voorkomen dat ik van de Seroquel, opnieuw, aankom) of dat er misschien toch een ander middel is waar ik en goed op reageer maar die niet deze bijwerking heeft. Eigenlijk gaat het best goed door het sporten etcetera, maar ik vind het soms toch best zwaar/heftig dat ik zoveel moet doen en ondernemen alleen maar om mijn maat te behouden. Daarom moet ik er dan maar mee doorgaan, maar toch: ik ervaar veel stress door mijn gevoeligheid om (enorm) aan te komen!
01-11-2014
Man, 30 jaar

Aangezichtspijn

hoi ik slik quetiapine 25 mg om te slapen slik het nu 4 weken maar wil weer mee stoppen wegens bijwerkingen iemand enig idee ofik gelijk kan stoppen met dexe lage dosering?
28-09-2014
Vrouw, 24 jaar

Seroquel (quetiapine)

Over de Seroquel XR van Astra Zeneca ben ik echt zeer tevreden. Deze pillen heb ik al op en af vanaf 2011 geslikt en altijd heeft het mij geholpen bij mijn psychotische klachten. Het enige mindere was dat ik van 450 naar 600mg ging dat ik toen in 1,5 á 2 maanden tijd 20 kilo aangekomen ben. Mijn gewicht bleef daarna stabiel. Nu dat ik weer sport, gaat er stukje bij beetje[lees meer...] eindelijk wat vanaf. Verder heb ik eigenlijk nooit echt bijwerkingen gehad, alleen de eerste week wat slaperig. Ik ben ook echt niet blij met de overstap naar Quetiapine retard van Sandoz. Ik voel me gewoon echt niet goed nu.
11-09-2014
Vrouw, 43 jaar

Seroquel (quetiapine)

Altijd lastig om in te vullen vanaf wanneer tot wanneer je het geneesmiddel gebruikt. Ik gebruik het al jaaaaaren. In combinatie met Camcolit, inmiddels mee gestopt en amitryptiline. Ik kreeg het voorgeschreven vanwege depressie en achterdochtigheid. Eigenlijk ging het gewoon goed. Op den duur besloot ik om alleen nog ´smorgens en ´s avonds te slikken. Ik dacht dat dat go[lees meer...]ed ging. Maar naderhand bleek dat mijn achterdocht weer erger werd, en nog stond ik er niet bij stil dat dit zou kunnen komen door die verandering. Besproken met psychiater en ben er weer drie per dag gaan slikken. De achterdocht is weer op de achtergrond gegaan. Ik slik 3x daags 50 mg. Een lage dosering dus. Wel heb ik last van slaapstoornissen, daar slik ik sinds kort dormicum voor nadat de zolpidem niet meer hielp, en overmatig piekeren. Binnenkort moet ik weer naar psychiater en ga overleggen om de dosering toch te verhogen zodat het piekeren en de chaos en drukte in mijn hoofd rustiger wordt. Dit naar aanleiding van wat ik net heb gelezen van andere gebruikers. Heb geen last van heftige bijwerkingen. Misschien dat ik er meer dorst van heb, maar dat is niet zo storend als wat ik had toen ik nog camcolit slikte.
07-09-2014
Man, 34 jaar

Seroquel (quetiapine)

Ik heb dik 5 jaar lang seroquel 50 mg gebruikt. Eerst deed het zijn werking maar na 5 jaar weet je niet eens meer als het wel of niet werkt. Ik nam het voor het slapen gaan in. Paar uurtjes voor het slapen gaan, om in slaap te komen werkt het slecht. Maar doorslapen dat is geen probleem 10-12 uur op sommige dagen. Laatst bedacht ik mij om te gaan stoppen en wat een hel. T[lees meer...]rillingen misselijkheid, braken en heel slecht slapen. Ik ben er mee gestopt zonder dat de specialisten het weten maar ik ben blij dat ik ervan af ben. (Red; wij adviseren altijd om het stoppen met een medicijn in overleg te doen met uw behandelend arts en/ of apotheker)
06-09-2014
Vrouw, 36 jaar

Seroquel (quetiapine)

Begin 2006 was ik begonnen met Seroquel en de dosis was na een aantal verhogingen opgelopen tot 300 mg. Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven i.v.m. Stemmingswisselingen en overmatig piekeren. Na een tijdje begon ik te merken dat het rustiger werd in mijn hoofd en sliep ook weer een stuk beter. Haleloeja!! Ik was blij. Maar nu komt de mindere kant van dit goed werkende med[lees meer...]icijn. Begin dit jaar ben ik begonnen met afbouwen omdat ik me al een tijdje beter voel en de tools die heb geleerd met emoties om te gaan goed hanteer. Ik zit inmiddels op 50 mg en begin zware bijverschijnselen te krijgen. Mijn gedachten schieten weer alle kanten op, ellelange discussies in mijn hoofd, besluiteloosheid, somberheid maar als ergste zijn de slaapproblemen. Elke nacht hetzelfde liedje: half uur wakker, kwartier slapen, vervolgens 2 uur wakker en een uur slapen, uur wakker en een half uur slapen enz. Het breekt me helemaal op. Ik ben overdag niet vooruit te branden terwijl ik zo hard bezig was structuur en ritme weer op te bouwen. Ik zou bijwijze bijna een moord plegen om een aantal uuren achter elkaar te kunnen slapen. Het voelt alsof ik weer 10 stappen achteruit doe. Ik zal doorzetten want ik weet dat je hier doorheen moet. Ik ven met het stoppen can Clominapramine 4 weken door een hel gegaan. Cold turkey leek het wel. Hoe dan ook, ik weet dat dit "zo goed werkende medicijn" uiteindelijk ook weer troep is net als al die andere zooi!!!
<< < vorige
volgende > >>
Pagina 2 van 7

Thyrax Duotab (590) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (330) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (313) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica