lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 2 van 7

29-10-2016

Psychose

In juli 2016 begonnen na te zijn beland op de crisis ggz na een psychose (dit na een lange tijd depressie). Ggz heeft me toen seroquel voorgeschreven. Na 3 maanden gebruik ik nu 150mg per avond, op advies van mijn psychiater. Ik wil de dosis nog wel eens verhogen als ik een zware dag heb. Seroquel werkt prima voor mij, ik heb veel last van drukte in mijn hoofd en als ik er[lees meer...]gens mijn zinnen op gezet heb dan moet het. Seroquel maakt me rustiger, het leven word voor mij een stuk dragelijker. Bijwerkingen: ademhaling die moeilijk gaat, ik schrik dan opeens wakker. Verder gaat het prima, ik kom niet aan want ik sport heel veel en geef niet toe aan de drang naar eten (die er wel is).
24-10-2016

Bipolaire stoornis

Geeft een rustig gevoel, Seroquel is beter als Abilify, en beter als haldol en fluanxol. Gebruikt het medicijn bijna 20 jaar, er zijn geen vreemde afwijkingen in het bloed gemeten. stabiel. Werkt ook als slaapmiddel.
16-10-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik laat hierbij mijn ervaring achter ter waarschuwing. Omdat ik onlangs 2 mensen sprak die min of meer dezelfde negatieve ervaring hebben gehad met dit middel. Wellicht zijn dit uitzinderingen maar toch... Ik vond de effecten van deze lage dosering erg naar en beangstigend. Op advies van de huisarts nam ik deze lichte dosering in voor het slapengaan. (0:15 uur) Ik sliep a[lees meer...]ls een blok en werd 12 uur later wakker met het gevoel alsof ik vastgebonden was aan mijn bed met mijn hoofd in een bankschroef. Heel naar gevoel. De hele dag zwaar en moe en tot weinig in staat. Om 14:00 werd ik actiever ging ik naar buiten om een boodschap en voelde mij totaal wereldvreemd. Ik kan het niet beter uitleggen dan alsof ik geen enkele connectie meer had met de realiteit. Dit was erg beangstigend en ik voelde mij niet in staat om hulp te vragen of uberhaupt uit te leggen wat er in mij om ging. Rond hetzelfde tijdstip kreeg ik ook opvliegers en koud zweet. De 3 achtereenvolgende dagen kreeg ik deze rillingen ook. Pijn in nek, hoofd, droge mond. De heel tijd het lege gevoel met drang te moeten eten. Leeg gevoel in maag. Iedere dag 14 uur na inname rillingen trillerigheid, flauwte. Rebound. Geluiden kwamen na uitwerking 2x zo hard binnen. De 2 dagen erna heb ik de halve dosering gebruikt. Na 3 dagen ben ik gestopt. Voor mij een vreselijk middel met heel veel bijwerkingen.
30-09-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik kreeg 25 mg Seroquel voorgeschreven bij slapeloosheid (chronische insomnia) de hoeveelheid bijwerkingen die ik ervaarde was reden om te stoppen. Als apneu patient is dit volgens mij niet de beste keus, mijn ademhaling raakte dusdanig van slag dat het niet zo goed met me ging en dan ging het over 1 pil van 25 mg. Ook knallende koppijn en zeer duizelig, en dan zeggen ze[lees meer...] nog: Doorzetten! Ja de commerciele belangen tellen en niet de patient. Nog nooit heb ik me zo beroerd gevoeld.
09-09-2016

Bipolaire stoornis

seroquel veranderde mijn leven van totaal onleefbaar naar een stabiel leven. ik neem het medicijn nu 3 jaar en ervaar geen bijwerkingen meer. De eerste maanden dat ik het medicijn gebruikte waren er een klein beetje bijwerkingen. Ik had 's morgens wat tijd nodig om alert te worden, alles ging wat trager.
08-09-2016

Onrust

Dit middel lijkt een wondermiddel, maar funest als je al altijd met eten bezig ben. Ik ben al 4 jaar bezig om op gewicht te blijven ik heb ook een maagverkleining gehad, maar door dit middel val je dus echt niet af. Maandag ga ik beginnen in een kliniek om te stoppen met seroquel. Ik slik 350 mg, ik ben als de dood om te stoppen, maar kijk uit om mijn leven terug te krijge[lees meer...]n.
05-09-2016

Psychische klachten

Al ongeveer 6 jaar gebruik ik het. Destijds na een opname op de PAAZ is me dit voorgeschreven tegen het in kringetjes denken (piekeren dus) in de tijd dat ik suïcidaal was. Het helpt voor geen meter, maar men wil het niet van mijn medicatielijst afhalen. Mijn psychische gesteldheid was destijds wel dusdanig dat het mij zou kunnen helpen. Inmiddels is alles weer stabiel[lees meer...].
22-08-2016

Psychose

Ik kreeg seroquel ongeveer 2 jaar geleden van de dokter voor de behandeling van mijn psychose en schizofrenie, mijn eerste ervaring was positief, ik sliep goed (wat ik al lange tijd niet meer had gekund) mijn dagen liepen weer vlot, de angsten en wanen werden minder en nog andere verbeteringen maar na een paar maand begon ik fysiek plots klachten te krijgen, ik was snel v[lees meer...]ermoeid, benen en armen trilden na enige inspanningen, slaperig en moe heel de dag door, mijn dokter vertelde me dat het neven effecten waren en dat deze wel zouden afnemen en anders gingen we kijken naar een oplossing. Ik was nog steeds blij over de positieve veranderingen dat ik bereid was de mindere kant erbij te nemen. Om een lang verhaal kort te houden, telkens er iets fysiek beterde kreeg ik een ander probleem in de plaats, werd fysiek steeds slechter, zo erg dat als ik een trap deed het voelde alsof ik juist een extreme fitness had gedaan. Zo ging er bijna 2 jaar voorbij, tot een paar weken terug ik weer een ander neveneffect kreeg waar ik besloot te stoppen, ik nam als altijd mijn pil voor het slapen, nu in plaats van in slaap te vallen werd ik klaar wakker, heel alert en kreeg hartkloppingen alsof mijn hart eruit ging springen, terwijl voelde ik me zwak worden alsof ik ging flauw vallen, dit hield aan voor zo een 2tal uur dan ben ik terug kunnen gaan liggen en ben direct out gegaan, de dag erna was alles weer als anders, maar die avond had ik weer het zelfde, maar nog intenser en met mijn psychische problemen kreeg ik er paniek aanvallen en hysterisch buien bij, zo erg dat we besloten hulp te bellen. In het ziekenhuis werd ik geholpen en onderzocht, buiten de sporen van het medicijn was er niks mis met men bloed, men hart en longen waren gezond en ze vonden absoluut geen reden wrm ik zo hevige hartkloppingen had, na een gesprek met de dokter kwamen we overeen dat de oorzaak wsl wel seroquel kon zijn, dus hij rade me dan ook aan om de dosis ommiddelijk te halveren. De avond erna had ik zoveel angst om weer slecht te worden dat ik de dosis oversloeg. Alles was weer normaal en ik nam een halve dosis en weer werd ik slecht, nog slechter als ervoor, nu had ik hartkloppingen, zweten, braakneigingen, ademproblemen, voelde me zo slecht dat ik niet durfde beweging of rechtstaan, mijn hart en longen deden pijn, men lever voelde alsof hij in brand stond, ik dacht werkelijk dat ik ging dood gaan. Dus weer naar het ziekenhuis, daar kreeg ik onmiddellijk medicijnen toe gediend om seroquel te onderdrukken en hulp om me psychisch weer op de juiste gedachte te krijgen. Na een grondig onderzoek bleek seroquel de reacties te veroorzaken, het zal nog moeten onderzocht worden of ik iets permanent heb opgelopen. Ondertussen ben ik volledig gestopt en ervaar de ergste afkick ooit, dokters zeggen dat het normaal is en dat deze wel enige tijd zullen aanhouden. Na wat gesprekken met andere patiënten leer ik nu dat ik niet alleen ben met deze hevige neven effecten van dit spul, ik wil niemand bang maken, enkel verwittigen, denk na voor je seroquel begint, want het maakt je lichaam kapot. Wat ik al zeker weet is dat mijn fysiek nooit meer zal zijn wat het was, mijn geheugen is er sterk op achteruit gegaan, mijn maagwand is ernstig aangetast en wie weet wat ze nog gaan ontdekken en dit alles terwijl de dokter rustig keek en bleef zeggen dat het maar neven effecten waren.
Pagina 2 van 7

Mirena (1937) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (398) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!