lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 2 van 7

26-06-2016

Psychische klachten

vreselijke hoofdpijnen !! heb nu van de ene op de andere dag gestopt door de helse pijnen. pijnstillers helpen niet. Misselijkheid ten top. een ijszak op het hoofd is het bete wat je kan doen. Nu ongeveer de vierde dag, hopelijk vandaag beter. Mijn psychiater is in verlof. De huisarts vroeg gewoon of ik thuis iemand had om mee te praten ... waarom ga je naar de do[lees meer...]kter ... om terug naar huis gestuurd te worden (hihi) Nu neem ik nog Sipralexa (of het generisch produkt ervan (eschitalopan, of zoiets, 20 mg) en Lendormin om mijn dag op tijd te stoppen. Maar als u dit nachtelijke uur ziet, slaap ik nog altijd niet door. afwijzingen; vroeger, geen serieuze hulp (er wordt niets gedaan, niets onderzocht, lange wachttijden, dure gesprekken, artsen communiceren niet; ieder schrijft het zijne voor.....)
18-06-2016

Seroquel (quetiapine)

Eerst begonnen met 2x 25 mg ook voor overdag om angst te verminderen. Het verminderde de angst, maar slapen was nog niet echt goed. Daarna overgegaan naar 1 x 50 mg voor de nacht (overdag kon ik angsten beter händelen) en slaap sindsdien (nu ong 1,5 jaar) ontzettend goed.
16-06-2016

Onrust

Circa 1,5 maand 100 mg geslikt in de avond. Hoofdzakelijk voor de slaap, maar ook voor de sederende werking tbv paniekaanvallen. Door ggz werd AD voorgeschreven, lexapro, maar omdat de slaap werd verstoord na 2 weken gestopt. Na 1 week seroquel afbouw tot nu 1 x 25 mg. Afbouw 25 mg per week. Afbouw valt tegen. Ggz heeft dit middel off label voorgeschreven en dat schijnt ve[lees meer...]el te gebeuren. Dit middel is erger dan de kwaal. Ggz wou het met 150xr verhogen, maar dit heb ik niet gedaan en tot nu toe gaat het goed. Ggz helpt je dan ook niet meer. Geen pillen geen hulp. Ga nu nog 1 week door met 25 mg en ga ze dan nog halveren. Advies niet doen als je zonder kunt, want het is rotzooi.
25-05-2016

Stemmingswisselingen

Seroquel heeft ondanks de vele bijwerkingen mijn leven rustiger gemaakt. Zonder Seroquel sterke stemmingswisselingen, hypomane periodes met veel problemen met mijn omgeving, alcohol misbruik, niet kunnen slapen, achterdocht. Seroquel is voor mij en mijn omgeving de oplossing om een acceptabel leven te kunnen leiden.
10-05-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik neem seroquel al vele jaren zeker 14 jaar, omdat ik niet kan slapen. na 50u wakker val ik nog steeds niet in slaap. vele medicijnen geprobeerd na slaapmiddelen, seroquel voorgeschreven door de psychiater. Zelfs na 14 jaar seroquel lijd ik aan vieze bijwerkingen. als ik recht sta zonder inspanning heb ik binnen de minuut een hartslag van 125, ik heb dan enkele seconden [lees meer...]de tijd om rap te gaan liggen anders ga ik neer en gaat mijn hartslag volledig uit ritme. Ook bij het verschieten krijg ik een extreem hoge hartslag, bonzende hart, zeer veel hartritmestoornis. Ook extreme honger ik leef in een dieet overdag eet ik zo weinig als mijn zoontje van 6 jaar, omdat ik na inname alleen maar suiker wil eten. als ik niks in huis heb dan eet ik gewoon suiker of zelfs choco poeder. Ook na inname sla ik geel uit, ogen worden klein en knal rood. Ook heb ik er vaak hallucinaties van. Ik val schrikkend en schokkend in slaap, vaak gevoel dat ik stervend in slaap val. Ik slaap wel diep en goed uiteindelijk, dat is ook de enige reden dat ik ze neem. Letterlijk niks anders laat me slapen. Ik zou graag van deze rotzooi af willen, maar trazolak geprobeerd en vele andere dingen, maar het mag niet baten, zo blijf ik vast kleven aan deze pillen. wat ik neem is slechts 180 miligram. Neem ik meer dan zijn de bijwerkingen nog ernstiger, neem ik minder dan zijn ze te zwak om me in slaap te laten vallen. In de ochtend heb ik heel veel moeite om op te staan, mijn wekker gaat 2u af en geraak niet uit mijn bed. Uiteindelijk als ik op sta ben ik versuft en verdwaasd, ik neem een kop koffie en nog steeds heb ik een hoge hartslag, want seroquel werkt 12u. Ook ben ik verward en praten is me teveel, na 1u dat ik opgestaan ben, verdwijnen stilaan de klachten. Seroquel werkt uit en kan ik mijn dag beginnen. Ik ik kan niet meer gaan werken en ben invalide verklaard. Ik wou dat er een ander middel bestond die me liet slapen zonder al deze miserie. Ik raad iedereen deze medicatie af. Moest er iemand zijn met nog zo hevige bijwerkingen of zelfde probleem en een alternatief weet, geef gerust een reactie.
21-04-2016

Seroquel (quetiapine)

Slaapproblemen en zenuwpijnen. Voorgeschreven door een psychiater. Bijwerkingen: 23 kg bijgekomen in een viertal maanden, chemische geur ruiken die er niet is, prolactine verhoging, lage witte bloedcellen
12-04-2016

Psychische klachten

hele slechte ervaringen met dit middel, hoop het nooit meer nodig te hebben. ik voelde me alsof ik een hersenbloeding had, na derde keer inname, ene pupil was groter dan de ander, gevoel van een brok die door me aders schoot... erg slechte ervaring.
10-04-2016

Psychose

In 2014 heb ik twee zeer zware psychoses gehad met als gevolg een gedwongen opname. Ondanks dat ik al 25 jaar bekend was met depressies en 12 jaar met hypomane fases, had ik niet eerder een psychose gehad. Ik kreeg in het begin Zyprexa en Haldol. Dit werkte niet afdoende en kreeg seroquel. Ondanks vervelende bijwerkingen (toename van 30 kilo in gewicht) ben ik zeer tevrede[lees meer...]n. Ik ben helemaal stabiel in mijn hoofd. Ik heb een forse dosering (600 mg langwerkende Seroquel en 300 mg kortwerkende Seroquel per dag). Het houdt mij psychose vrij en daar ben ik erg dankbaar voor. Niemand wil medicijnen slikken ook ik niet, maar als het niet anders kan, dan ben ik blij dat ze er zijn. Zonder kan ik niet, dat zou betekenen dat ik opname na opname zou hebben. Nu kan ik gelukkig buiten de muren genieten van het leven!
Pagina 2 van 7

Mirena (1917) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (758) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase