lees de ervaringen

Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Seroquel
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (66 meningen)
  • Psychose (44 meningen)
  • Schizofrenie (23 meningen)
  • ...

<< < vorige
volgende > >>
Pagina 2 van 7

Dysthymie

Alle negatieve reacties hier heb ik persoonlijk niet meegemaakt, ik slik ook maar een lage dosering van dit medicijn i.c.m. escitalopram 5 mg. Ontzettend fijn medicijn (en goede combinatie?) was voorheen ontzettend paranoïde, slecht slapen, erg in paniek, ontzettend down en depressief. Stemmingswisselingen om moe van te worden. Met seroquel is dit echt verminderd. eerste 2[lees meer...] weken wel wat duffig, minder geconcentreerd, maar ik ben nu zoveel "opgeruimder" in m'n hoofd! Helaas geen echte geluksgevoelens meer, maargoed, een kalm hoofdje is ge-wel-dig!

Seroquel (quetiapine)

Hallo iedereen, Ik heb al jaren last van depressie. Sinds een tijd wordt dit weer erger en leef ik in een behoorlijk isolement.. mijn depressie werd nog erger, en ik werd totaal overdonderd van mijn emoties en uitzichtloosheid.. Nu wil mijn psychiater seroquel voorschrijven ook omdat ik ontzettend druk in mijn hoofd ben en totaal nergens toe kom.. Kan iemand mij vertellen [lees meer...]of dit middel echt zo gevaarlijk is? dat je er diabetes van kan krijgen en t je klachten eigenlijk verergerd? ik wil dit namelijk echt niet dan kies ik liever voor een leven zoals nu..

Psychische klachten

Top middel 800mg in de avond, geen XR werd ik veel somberder van volgende dag gewoon normale Instant Release dus, en ik slaap als een roosje+minder somber volgende dag en minder stress in deze voor mij moeilijke tijd.
01-11-2015

Seroquel (quetiapine)

Voor mij persoonlijk is het bijna een godsgeschenk. ik ben zo tot rust gekomen, ik was ontzettend druk in mijn hoofd, overdenken tot geen controle over mijn gedachtes. (als ik ergens van genoot, dan moest ik altijd weer ergens over nadenken waar ik mij weer heel erg verdrietig over voelde.) Ik werd ook zo depressief van al die benzodiazepinen, dat ik dagen in mijn bed kon [lees meer...]liggen. omdat ik vaak in het weekend al mijn medicatie meekreeg en geen controle had op de hoeveel benzo's ik innam en daarna dagen zwaar depressief in mijn bed lag. niet slapen, maar gewoon naar de muur staren. nu net een opname achter de rug en van al benzo 's en rivotril af. Eindelijk een medicijn die bij mij past. Of ik aangekomen ben? Nee, ik had het al een jaar, maar in een veel lagere dosering, 75mg. Ik krijg iets meer trek, maar dat is hetzelfde als een jointje roken.
06-10-2015

Psychische klachten

Om in slaap te komen, en om suïcidale klachten te onderdrukken. Helaas door dit middel wel een aantal kilo aangekomen.
22-09-2015

Manisch-depressieve stoornis

Na 5 jaar verschillende AD te hebben geprobeerd, leek geen enkele variant iets voor me te doen. Gedurende mijn laatste depressie ging het echter zo slecht met mij, dat ik heb moeten starten met 50 mg Seroquel. Mijn eerste reacties: "Ik wil niet nog meer troep slikken, werkt immers toch niet en al die vreselijke bijwerkingen waarover ik lees. Weet je?.... Laat maar!" Welli[lees meer...]cht een herkenbare reactie. Weet alleen dat voor mij dit medicijn na 5 jaar experimenteren wel voor me werkt. Zit minder in mijn hoofd, minder paniek en sombere gedachten. Eigenlijk heel erg prettig. De negatieve bijwerkingen? In het begin veel hongergevoel, maar na twee weken was dit weg en ben amper aangekomen. Ik kan niet beloven dat dit middel voor jou gaat werken, en ja het chemische troep, maar voor mij werkt het op dit moment goed.
06-09-2015

Seroquel (quetiapine)

Door een opgelopen Post Traumatisch Stress Syndroom, dood zoontje van 12 door kanker, dacht ik dat ik het wel aankon aan ging gewoon doorwerken als buschauffeur, nam diensten van een collega erbij, daar naast organiseerde ik met een drietal andere evenementen in de bluesmuziek, ik kon het gemakkelijk aan. Men riep tegen mij: Je redt het wel". Na 6 jaar kreeg ik een ernstig[lees meer...] ongeval met de bus, de auto waar ik tegen aanknalde (ging door rood), daar zat ook een kind in op de achterbank. Ondanks dat ik vreselijk nekpijn had, heb ik dat jochie nog uit zijn stoeltje gehaald en geprobeerd te troosten. Die dag ging het licht uit bij mij, en na een lang ziekteverzuim kreeg ik ontslag. Ik liep al bij de geestelijk hulpverlening, dit kwam er gewoon maar even bij. Een mens kan veel hebben, maar ik was op het punt beland dat ik nooit meer kon functioneren. Ik kreeg Seroquel voorgeschreven en later ook nog Efexor. Dat laatste heb ik na een aantal maanden afgebouwd, want ik zweette er veel van en werd ook steeds dikker. De psychiater (leuke vent wel) schotelde me toen Cymbalta voor, 30mg, hielp niks, 2x 30 mg, geen verandering, toen nog eens een verhoging naar 120 mg per dag. De vraag die ik wil stellen is de volgende: De Seroquel zit op 3 x 100mg + 1 x 300 XR, en ik ben nog nooit zo angstig en bang geweest. Ik zeg al de verjaardagen af, als ik er al aan denk word ik angstig en moet ik overgeven van de spanning. Gewoon thuis blijven en verder niets doen dus. Maar is het wel slim om Seroquel en Cymbalta tegelijk te slikken? Ben van plan om Lexapro te vragen tegen de angst en het trillen.
17-08-2015

Schizofrenie

ik heb nadat ik abilify gebruikte en ernstige bijwerkingen ondervond vooral bewegingsonrust, seroquel gekregen, toen ik het de eerste keer slikte, leek het alsof ik getroffen werd door een bom, duizelig en ik dacht dit slik ik nooit meer. toen merkte ik dat ik er een hele nacht op door kon slapen, dat was winst. Ik zit in een ommekeer in mijn leven, live events, mijn docht[lees meer...]er had me niet meer nodig. Heb een hele lieve vriend hij steunde me al vaak ook financieel maar hij is te lief, vijfendertig jaar verschil. Hij is een soort god en een kaapster staat op de kust. Mijn eigen leven is nu leeg omdat ik mijn dochter niet meer hoef te helpen. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf, ik kan er op een artistieke manier in de leer het is een tegenhanger van de psychiatrie, en ik zou zo graag de kans waarnemen maar het werkt niet en opleiding en liefde. Mijn rivale heeft het stukken makkelijker, hun relatie is platonisch, ze heeft het grote ego dat ik mis. Het zijn allemaal dingen die me niet meer laten genieten van het leven. Seroquel laat me een nacht doorslapen, het midden in de nacht wakker worden, kon ik niet meer aan. Het is verbeterd maar de situatie staat me nog niet aan. Vraatzucht is toegenomen val af doordat ik rook wat ook niet gezond is. Nicotine verminderd de werkingsduur van antipsychotica. s morgens ben ik nog suf, en steek er dan eentje op. Ben gefustreerd in dingen die ik eerst met lef oppakte ben ik nu heel erg bang en onzeker. Seroquel helpt me door te slapen maar dat ik het niet mag afbouwen vind ik heel erg. Bij mij is ooit schizofrenie genoemd, voel me echter niet zo hoor ook geen stemmen. Ben wel heel erg gevoelig en intuitief dus fout diagnose Seroquel maakt me wat rustiger lijkt of er meer serotonine wordt gevormd daardoor ook de eetlust. wordt rustiger wakker. Mijn leven is een puinhoop, de medicatie helpt maar weerhoud me ook van beslissingen. Ben onzeker en twijfel bij alles. denk dat dit een bijwerking is.
<< < vorige
volgende > >>
Pagina 2 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (271) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.