ISO 27001

08-07-2017

Psychose

07-07-2017

Seroquel (quetiapine)

Sinds mijn 17e heb ik steeds meer last van slaapproblemen, vooral moeite met inslapen. Ik blijk aan verlaat slaapfase syndroom te lijden icm ADHD. quetiapine werkt voor mij doordat het de continue gedachtstroom in m'n hoofd vermindert waardoor ik makkelijker inslaap. Heb ook een tijd zopiclon gebruikt maar daar ging m'n geheugen sterk van achteruit en het werkte verslaven[lees meer...]d. Voor mij werkt dit beter dan benzodiazepines.
19-06-2017

Psychose

Slik al sinds bijna tien jaar dit middel. Het is het beste anti psychoticum voor mij. Risperdal en Invega: teveel afgevlakt / wel goed gevoel maar geen gedachten meer. Abilify: lag vanaf dag 2 continu op bed: zeer nerveus en geen enkele zin om überhaupt iets te doen. Zyprexa: nooit aan begonnen wegens teveel gewichtstoename, veel meer als seroquel. Asenapine : ook geen zi[lees meer...]n meer om iets te doen. Volgens psychiater is seroquel geen dikmaker op zich. Dit is onjuist. Het maakt geen zak uit wat je ook probeert: sporten/ minder suiker of vet/ metabolisme verhogen. Ik probeer te minderen met dosis. Ben nu van 650 mg naar 600 mg ineens gegaan. Het is nog erger als stoppen met roken. Angst en hyperactief gevoel/ veel zweten overdag en in de nachten/ geen zin om iets te doen/ geen honger/ eerste uren van de nacht slapeloos/hoofdpijn/ spierpijn en schokken / dwanggedachten. Ik neem tegenwoordig alles voor slapengaan in, zodat de piek in de nacht ligt en dat je tien a twaalf uren later meest energiek bent. Je moet ook niet eerder op willen staan, want korter dan tien uur betekent zombie/ vreetaanvallen in nacht/super chagrijnig en totaal vervreemd van jezelf. Ik vroeg me af welke dosering je minimaal vind werken bij schizofrenie? Weet iemand dit uit eigen ervaring?
12-05-2017

Seroquel (quetiapine)

hey, ik gebruik nu een tijdje seroquel en ik neem 2x per dag van 25mg in. In het begin toen ik het slikte gebruikte ik het voor slaapmedicatie omdat ik erg slecht sliep, maar doordat ik die medicatie innam sliep ik erg goed, maar ik merk nu, na een paar weken dat het niet meer helpt. Ik slaap heel slecht en soms lig ik nachten wakker. Nu heb ik het voor slaapmedicatie en a[lees meer...]ls ik overdag bijvoorbeeld paniek heb of erg onrustig ben. Mijn behandelaar zei dat ik ze eigenlijk niet mag innemen omdat ik te jong ben, maar ze heeft ze toch voorgeschreven omdat het mij de eerste nachten hielp, alleen nu helpt het mij niet meer en slaap ik niet goed. Het probleem is dat ik dit niet aan mijn behandelaar durf aan te geven, wat moet ik doen?
09-05-2017

Schizoaffectieve stoornis

Had eerst 2 x 300mg gewone afgifte. Moest elke kwartier plassen tot 4 uur na inname. Toen 2 x 300mg XR verlengde afgifte geprobeerd. Kon helemaal niet meer plassen en ben met spoed naar de huisartsenpost geweest. Bleek urine-retentie te zijn, een bijwerking van de Seroquel!! Wat een ellende!! Gelijk abrupt gestopt met de totale dagdosis van 600mg. Spoedconsult bij de ps[lees meer...]ychiater en nu met Clozapine begonnen. Tot op heden verdraag ik de Clozapine goed.
22-04-2017

Onrust

Dag allen, Graag wil ik mijn mening kenbaar maken. Mijn ervaring met dit medicijn is ronduit slecht. Ik slik behoorlijk wat medicatie en heb in het verleden ook diverse AP's geslikt, maar deze spant toch echt de kroon qua vervelende bijwerkingen. Ik ga ze niet opnoemen want dit zijn er gewoonweg te veel, maar hartklachten, ademhalingsproblematiek en incontinentie waren aan[lees meer...] de orde. Het middel twee weken vol kunnen houden, en had het idee gewoonweg als een zombie door het leven te gaan. Wanneer voor een Antipsychoticum gekozen moet worden, is mijn advies om eerst te kijken naar Abilify (aripiprazol) of Risperidon. Ieder mens reageert er anders op, maar dit paardenmiddel gun ik niemand.
19-04-2017

Seroquel (quetiapine)

Door de toename van honger en omdat t een paardenmiddel is ben ik zelf nu na jaren van 200 naar 25mg gegaan
12-04-2017

Schizoaffectieve stoornis

Seroquel XR dus met verlengde afgifte bevalt vele malen beter dan de gewone. Ik slik nu 300mg XR in de ochtend en 300mg XR in de avond. Bij de gewone variant (Seroquel IR / Immediate Release) moest ik om het kwartier plassen. Nu ik de verlengde afgifte (Seroquel XR / eXtended Release) gebruik is deze bijwerking weg.
Pagina 2 van 7

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!