lees de ervaringen

Psychose / schizofrenie - antipsychotica
Seroquel
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (54 meningen)
  • Bipolaire stoornis (47 meningen)
  • Psychose (42 meningen)

323 meningen
<< < vorige
Pagina 2 van 2

28-09-2013
Vrouw (50) - Overspannen/b...

Tevredenheid over:
Het medicijn deed zijn werk tijdens de therapie die ik had,nu ben ik aan het afbouwen en ook dat gaat goed,wel wil ik ondersteuning van natuurlijke medicijnen,en daar krijg je blijkbaar nergens begeleiding in.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

21-09-2013
Vrouw (49) - Borderline pe...

Tevredenheid over:
Ik heb baat bij deze medicijnen en slik het vanaf 2008! Hierdoor is er verschijnselen van Borderline meer afgenomen! Ik ben in een rustige vaarwater terecht gekomen! Geen of of gevoel meer! Geen depressies, geen impulsiviteit, en geen stress! Gevoeligheidsgraad is om hiermee goed om te gaan! Ik ben veel rustiger geworden! In der loop der jaren ben ik ook wijzer geworden! H[lees meer...]et neemt niet weg dat de medicijnen je meteen intelligenter maakt, maar kan al zelfstandig functioneren! Ik gebruik ook oogdruppels wegens me droge ogen door medicijngebruik!

16-09-2013
Vrouw (52) - Depressief

Tevredenheid over:
van slaapmiddel stilnoct overgestapt op seroquel. Echt een hel. Ben inmiddels 15 kilo bijgekomen, ondanks het normale eetpatroon wat ik heb. Effect v.w.b. het slapen wordt ook minder. Heb besloten om vandaag te stoppen. Ook met de medicatie voor de depressie (efexor 300 mg). Denk dat ik een rotperiode tegemoet gaat. Maar het is het ene kwaad of het andere kwaad. Nieman[lees meer...]d ziet immers dat je een depressie hebt. Maar iedereen ziet wel dat je DIK bent. Dus vanaf morgen niets meer innemen. KMGF

Reactie:

Mag ik je een raad geven, NOOIT in een keer stoppen aub, laat er een of twee weken tussen zitten met stoppen, dus afbouwen, in een keer stoppen kan zelfs levensgevaarlijk zijn. Sterkte en groot gelijk dat je dit enge middel laat staan , nooit meer nemen, zie mijn bericht vrouw 55 jaar, 14-09-2013, het draait om geld, niet om de mensen.

Datum 22-09-2013 21:28

14-09-2013
Vrouw (55)

Tevredenheid over:
Zonder psychotisch te zijn, had alleen last van slapeloosheid, en dat kwam door een moeilijke periode, kreeg ik na andere enge pillen de seoquel. Geen idee wat het was, dacht dat zij het wel wisten wat goed voor me was .Als ik toen wist wat ik NU weet, zou ik het van de daken willen schreeuwen: Mensen kijk uit met dit middel, dit is een middel met zeer ernstige bijwerki[lees meer...]ngen. Ik lees dat veel mensen dit krijgen tegen slapeloosheid, te gek voor woorden. De psycho-pharma verdiend er ERG goed aan, de mensen die deze troep slikken worden er slechter van, op den duur. Ik ben er helemaal ziek van geworden, nu zit ik in een rolstoel, kan nauwelijks meer lopen en w.s komt dit door dit middel. Dat wordt op dit moment uitgezocht. Mensen slapeloosheid is geen psychose of een ziekte, aub trap niet in de mooie praatjes van een psychiater of psycholoog, alles draait om winst, de psychiaters krijgen mooie beloningen als ze zoveel mogelijk van een "nieuw en beter" product verkopen aan een "patient" TRAP ER NIET IN. Namen een ex-gebruikster en proefkonijn van medicijnen, NOOIT meer wat te maken met die enge wereld die PSYCHIATRIE heet. Ik ben medicijn vrij, maar nu gebonden aan rolstoel, maar dat is nog beter dan die wereld, sterkte allemaal. Tip, Melatonine is een lichaamseigen stof, en helpt uitstekend tegen slapeloosheid, is niet verslavend en niet dodelijk.

Reactie:

Mijn ervaring met een lage dosering seroquel is ook niet best. Met de seroquel 50mg XR(verlengde afgifte) kon ik niets meer. Gelijk zo stijf, dat ik niet meer kon lopen.(Extra Pyramidaal Syndroom) Lang niet iedereen heeft deze bijwerkingen. Toen de seroquel 25mg uitgeprobeerd, daarna de helft van 25mg. Dezelfde verschijnselen en trekkende kaakspieren, terwijl ik al een Goois bekkie heb...

Datum 26-09-2013 17:48

05-09-2013
Man (54) - Schizoaffecti...
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Hoi ik heb in 1995 opname gehad wegen psychose en was gevaarlijk vond men.Dus regelde burgemeester en psychiater IBS .In 2000 weer opname met separeercel IBS en RM.Jarenlang dus halperadol gebruikt als medicatie .Totaal dus 9 jaren,niet prettig.Ik ben van nature hoogbegaafd en een bipolaire stoornis erbij.En mag graag praten.Met haldol ben je echt een zombie.Ik kon niet ee[lees meer...]ns fietsen zeg maar.Sedert 2006 gebruik ik seroquel.En lorazepam voor de stemmingswisselingen.Ik kan weer fietsen.Sporten,praten .Redeneren ook.Snel praten ook.I'll be back zeg maar.Goed middel enkel als je teveel slikt meer als 200 mg kan je potentieproblemen krijgen.Is dus irri.Maar goed prima middel dus.Zeker als alternatief voor halperadol.

01-09-2013
Man (46) - Bipolaire sto...

Tevredenheid over:
werkt goed. Heb een stabiele stemming.

28-08-2013
Vrouw (70) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Ik heb vandaag 1 pil geslikt Seroqwel 50 mg een uur voor het eten zoals het moest ,ik werd er wat draaierig van ben na het eten even gaan liggen .Maar wat een nachtmerry kreeg ik daar van zeg ,Wie heeft er ook zo,n ervaring? En kan ik ook de helft van 50 mg gebruiken Al vast bedankt voor uw antwoord
3 reacties

Reactie:

je kunt ze ook in dosering krijgen van 25 mg . deze deel ik altijd door midden als ik niet kan slapen . en dat gaat prima. ben ik erg onrustig in mijn hoofd dan neem ik alleen 25 mg. ik gebruik zo weinig mogelijk ivm de nare bijwerkingen.

Datum 13-11-2013 21:00

Reactie:

Nee, mij is dat afgeraden gister bij mn psychiater, je mag er geen stukjes van afhalen, maar heel doorslikken en anders pillen bestellen van 50 mg.

Datum 18-10-2013 11:56

Reactie:

Ja, hoor, U kunt ook de helft gebruiken en afwachten hoe dat bevalt.

Datum 26-09-2013 17:50

26-08-2013
Man (22) - Schizofrenie

Tevredenheid over:
Mijn psychiater heeft anti psychotica momenteel 400mg quetiapine (werkzame stof van merk seroquel) voorgeschreven sinds 2000 voor de nacht. "moderne atypische Anti psychotica" zoals ze seroquel quetiapine en zyprexa olanzapine noemen heb ik dus al 13 jaar lang gebruiken. Een pluspuntje om niet al te negatief te zijn is wel dat seroquel bij mij minder bijwerkingen gaf dan a[lees meer...]nti psychotica Zyprexa - olanzapine 0 waarvan ik 35 kg ben aangekomen wat ook de reden was waarom de specialist de anti - psychiotica in 2001 wilde veranderen naar seroquel. Maar ook ik heb last van een zeurende pijn in mijn kniegewricht (zoals eerder vermeld door een andere gebruiker op deze website) en soms ook in mijn schouder na bankdrukken, of in mijn heup na het hardlopen. Ik ken vanuit de opname in het ziekenhuis op een groep van 10 personen nog 2 meerdere mensen die anti psychotica seroquel gebruiken en ook last van hun kniegewricht hebben gekregen. Toevallig vrouwen waarvan er 1 een knieoperatie heeft moeten ondergaan. Rare is dat de pijn niet voel tijdens het sporten maar pas de dag of de dagen erna. Ik dacht eerst dat het door het hardlopen kwam en ben helaas veel minder gaan joggen. Jammer aangezien het sporten en vooral hardlopen ook bekend is dat het een positieve invloed heeft het psychisch welbevinden! Van de vrouwen die ook seroquel gebruikte op dezelfde kleine gesloten GGz afdeling dacht ik het zal wel toeval zijn dat ook zij daar last van hebben. Nu ik hier op mijnmedicijn.nl in een ander verhaal herkenbare lichamelijke klachten lees versterkt dit mijn gedachte dat er misschien toch wel een verband kunnen zijn met het gebruik van de seroquel quetiapine. Mede ook doordat het mij opvalt dat bepaalde gewrichtspijnen en spierklachten of rugpijn ineens 3x zo erg worden of veel zwaarder aanvoelen nadat mijn avonddoseringen van 400mg begint te werken. Ook merk ik dan (onder invloed zijde van een hoge dosering voorgeschreven quetiapine) wel dat het moeilijker is om te lezen of nog moeilijker is om bv een reactie te schrijven. Taal en spelfouten en niet goed lopende zinnen zijn dan het gevolg. Excuses daarvoor. Maar dat kan ook door de bijwerking het verminderde reactievermogen komen. Het enige wat er dan nog goed kan is: in bed liggen. Omdat sport zo belangrijk voor is - en ik ondanks de anti psychotica toch redelijk met de top mee kan draaien - ben ik nu toch aan het het doorzetten bij het minderen van 400mg naar 200 mg sinds 1 maand. Tot nu toe met succes! Met minder anti psychotica seroquel is het alsof ik tijdens het sporten doping heb genomen :-) Alle bewegingen gaan beter zijn langer vol te houden en zonder pijn achteraf zoals het vroeger als kind mij ook goed af ging. Het genieten ervan is nu ook gelukkig veel intenser geworden. Ander bijkomend voordeel is dat ik in 1 maand 5 kg ben afgevallen behalve door het makkelijkere bewegen vermoed ik dat dat ook door een verbeterde stofwisseling zou kunnen komen. Het bijkomende snellere reactievermogen en de verhoogde energie is ook wel zo veilig in het verkeer of bij het werken met machines. Zonder minderen van de dosering quetiapine waren deze verbeteringen me niet gelukt. Nu moet ik ten slotte alleen nog een keer aan mijn huisarts of GG-z ambulant hulpverleenster durven te vertellen dat ik ben gaan minderen .

Reactie:

Hoi Ik slik nu 6 jaar seroquel xh 150 Mg Ik ben ook erg in gewicht toegenomen. Ik voel me daar niet best bij, uiteraard. Ik lees nu hier dat bijna iedere seroquel gebruiker , in gewicht toe heeft genomen. Afbouwen is optie. Maar dan? Erg moeilijk dit Groetjes Marrie

Datum 28-11-2013 19:04

04-08-2013
Vrouw (39) - Bipolaire sto...

Tevredenheid over:
Na een aantal heftige emotionele ervaringen, kort op elkaar, stond ik elke morgen op met ernstige tremoren en angst. Mijn hulpverlener vond dat ik met seroquel moest beginnen. Eerst één tablet van 200 mg per dag en al snel, omdat ik er, volgens de hulpverlener, niet voldoende op reageerde kreeg ik 2 tabletten. De bijwerkingen waren zeer heftig. Ik kon mijn ledematen bijn[lees meer...]a niet bewegen, het leek wel of er beton in zat en ik was zo goed als bewusteloos in mijn slaap en als ik ’s nachts wél naar de w.c. moest, dan riep ik mijn zoon om voor mij uit te lopen de trap af en omgekeerd achter mij uiteraard. Rustig werd ik in ieder geval niet van. Ik zag toen ik begon met deze medicijn allerlei afbeeldingen, eerst vaag later héél duidelijk, op de muur en bleef trillen en angst houden. Voordien had ik geen last van die beelden op de muur. Helaas heb ik in het begin mijn mond dicht gehouden, ik dacht het gaat vanzelf wel weer over. Na ongeveer een week of twee (dit weet ik niet helemaal zeker, het kan ook langer geweest zijn) is de seroquel stopgezet en kreeg ik lamictal naast de lithium en oxesapam. Geleidelijk aan ging ik mij beter voelen. Voor mezelf weet ik dat ik nooit geen seroquel meer hoef. Ik heb zelfs een dikke streep gezet achter alles wat met hulpverlening te maken heeft en voel mij beter dan ooit. Om op bovenstaande manier geholpen te worden daar zit ik niet op te wachten. Doordat ik regelmatig lithium en lamictal slik gaat het de laatste jaren goed.

01-08-2013
Man (40)
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Na 20 jaar verslaving aan cocaïne, heroine en alcohol ben ik in detox en uiteindelijk in een verslavingskliniek terechtgekomen. Na 6 maanden behandeling kwam ik thuis en merkte ik dat mijn trek met de dag toenam. Ik viel herhaaldelijk terug tot mijn grote ongenoegen. Je wordt tijdelijk beloond maar de consequenties zijn groot op ieder niveau. Dus de oplossing is geen dran[lees meer...]k of drugs, maar hoe??! Trek is een sterk beest. Ook al jaag je het met een veldvork weg, het komt altijd grommend terug. Ik kreeg hiervoor refusal van de verslavingsarts, een middel waar je doodziek van wordt als je alcohol drinkt. Het werkt, ik blijf nu nuchter en clean uit angst voor het effect. Bij mij werkt het zo, ik begin met drank en dan is drugs geen keuze meer...dan moet het. Nu ik nuchter leef blijft de trek en de onrustigheid echter. Hiervoor heb ik nu eindelijk seroquel 50 mg per dag voor in de avond, hiervan verdwijnt mijn trek en onrust echt. Wel wordt ik suf wakker maar mijn leven is wel veel leefbaarder. Ik wil wel echter nog een tip meegeven aan een ieder die op 200, 300, of 400 mg per dag zitten en klagen over veel bijwerkingen of klachten. Seroquel is een zeer sterk middel wat het best werkt in lage doseringen. 400 mg per dag is een mokerslag per dag. Probeer de dosering laag te houden. Bij 50 mg val ik al als een blok in slaap. Probeer af te bouwen en de resultaten worden waarschijnlijk lichter en beter.

29-07-2013
Man (46) - Bipolaire sto...

Tevredenheid over:
In de GGZ diverse diagnoses gekregen binnen 8 jaar, eerst seizoensgebonden depressie, vervolgens biologisch verankerde depressie, hierna geagiteerde depressie, vervolgens ADHD en weer later een bipolaire stoornis, zonder ook maar enige vooruitgang te boeken. Bij elke diagnose een ander medicijn voorgeschreven gekregen, zoals diverse anti-depressiva, Ritalin en Concerta. [lees meer...]Het laatste middel dat werd voorgeschreven is Seroguel 200mg. Aanvankelijk redelijk tevreden omdat ik na jaren moeilijk slapen eindelijk sliep als een roos. Sterker nog, anderhalf uur na innemen stond ik te tollen op mijn benen, en kon met moeite nog de trap opkomen, om als een blok in slaap te vallen. Dat ik in korte tijd ruim 10 kilo aankwam door enorme vreetbuien, was voor mij geen bezwaar. Ik ben mijn hele leven veel te licht geweest voor mijn lengte. Maar dat ik overdag onmiddellijk een leesbril moest aanschaffen, omdat ik mijn ogen niet meer kon focussen was minder positief. Na verloop van tijd kreeg ik last van puisten op plaatsen waar je ze niet wilt hebben, er lijkt echt iets te veranderen in de vertering van voedsel. Verder kreeg ik last van zeurende pijn in mijn gewrichten, alsof ik de dag ervoor te zwaar had gesport. Al met al werden de bijwerkingen steeds erger, van overmatig transpireren tot trillen van handen en armen bij inspanning. Sinds vier weken ben ik ermee gestopt, na zorgvuldig afbouwen. Ineens stoppen schijnt levensgevaarlijk te zijn. Na een week zeer moeilijk slapen, gaat dat inmiddels ietsje beter. Na drie weken kon ik weer lezen zonder leesbril en begon mijn creativiteit weer terug te komen. De gewrichten doen nog steeds een beetje pijn en de puisten zijn verdwenen. Mijn advies is dan ook; bedenk goed waaraan je begint, ik slikte maar een matige dosis en er zijn mensen die veel meer moeten gebruiken. Weeg de voor- en nadelen goed af, en zoek het ook eens in alternatieve middelen. Een orthomoleculaire dosis vitamine B3 (niacine), bijvoorbeeld, werkt hetzelfde, maar dan zónder de ernstige bijwerkingen...

Reactie:

Ik slik Seroquel 50mg XR dus nog 150 mg minder dan jij. En dat al meer dan 3 jaar. Als ik probeer te stoppen dan word ik zo misselijk als een hond. Overgeven diarree en in slaap komen is helemaal een ramp. maar ik lees in je post dat je een leesbril moest aanschaffen omdat je je niet meer kon focussen. Daar heb ik ook last van maar nu ik jou ervaringen heb gelezen weet ik dat het van de Seroquel komt. Bedankt.

Datum 29-07-2013 20:31

14-07-2013
Man (40) - Psychose

Tevredenheid over:
Hallo allemaal, Ik heb jarenlang een ernstige angststoornis gehad die steeds erger werd. Mijn angst werd op een gegeven moment zo groot dat ik niet meer zelfstandig kon wonen. Ik heb 2,5 jaar bij mijn moeder ingewoond tot ik op een dag uit pure angst en achterdocht het huis uitgevlucht ben. Met hulp van de politie ben ik in een locatie van Bavo Europoort terechtgekomen. I[lees meer...]n de periode bij mijn moeder heb ik verschillende medicijnen uitgeprobeerd maar niets verminderde mijn angst. In de kliniek kreeg ik Haldol maar dit werkte niet voor mij en gaf me ernstige lichamelijke bijwerkingen. In diepe psychose ben ik op een dag de kliniek uitgevlucht en heb ik mezelf bijna iets aangedaan. Ik kreeg later in de kliniek Truxal maar ook dit werkte niet voor mij. Uiteindelijk bleek Seroquel mijn reddende engel te zijn en slechts in een dosering van 4x daags 25 mg. Op 2 april ben ik weer zelfstandig gaan wonen maar in mijn overmoed (misschien veroorzaakt door de Seroquel) ben ik toen van de ene op de andere dag weer gestopt met Seroquel. Nu, na een aantal hevige paniekaanvallen en vreemde gedachten, ben ik weer opnieuw begonnen Seroquel te slikken in de hoop dat ik weer verder zal kunnn met mijn leven. Mijn advies: niet te vroeg stoppen dus! Heel veel geluk voor iedereen!

14-07-2013
Vrouw (43) - Bipolaire sto...

Tevredenheid over:
Aanvankelijk tevreden. Wel heel erg moeten wennen . Pas later kon ik de ernstige vermoeidheid plaatsen als bijwerking van de Serquel. Sluipend kwamen de kilo's erbij, m.n. buikvet. Uiteindelijk 10 kilo gegroeid na een jaar en dat voelt nog steeds niet goed. Ik blijf er een rotgevoel bij houden. Informatie over achtergehouden bijwerkingen bij dit medicijn geven ook geen g[lees meer...]eruststelling. Ik merk verschil tussen de gewone tablet en de XR ( met gereguleerde afgifte ). Vooral met de XR lig ik in coma en duurt het lang voordat ik mij fit voel. Ik wil minderen.

Reactie:

De psychiater heeft bij mij de Seroquel vervangen door Abilfy 15 mg. ook van dit middel kom je aan. Trouwens van alle soortgelijke middelen vind ik. Ik voel me nu meer mezelf en rustiger al slaap ik slecht. Van Seroquel wordt ik echt gek van lusteloosheid.

Datum 16-07-2013 11:15

30-06-2013
Vrouw (46) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
ik slik het n u al een zeer geruime tijd ben pas op gehoogd naar 350 omdat het toch te laag was het helpt om de nachtmerries binnen de perken te houden zonder slaap ik niet is de nacht een hel met slaap ik ongeveer de helft kan nog meer ophogen maar wil ik niet de ochtend heb ik nodig om bij te komen want werkt wel lang na ben in de middag pas wakker maar dit neem i[lees meer...]k wel lief want het helpt wel enige zeer grote nadeel ben 30 kilo gegroeid en dat krijg ik er niet af helaas maar het leven is aangenamer zo ik slik ook nog nortillen 75 mg en zit daarvoor nog in de ophoog fase ben pas zeer depressief geweest

23-06-2013
Vrouw (39)

Tevredenheid over:
Sinds ong. een maandje overgestapt van lexapro 20 mg naar Seroquel xr 300 mg. Aanvankelijk was ik heel tevreden over resultaat, maar naarmate de lexapro verder afgebouwd werd, kreeg ik last van geirriteerdheid. Nu ik helemaal zonder lexapro ben en zeker een maand aan seroquel xr 300mg zit wordt het gevoel van irritatie alleen maar erger. Ik kan niets verdragen, val om het [lees meer...]minste uit naar man en of kinderen en irriteer me over luttele dingen. Doe mijn best dit onder controle te krijgen maar het lukt niet. Nu ben ik zo benieuwd of iemand dit herkent?

Reactie:

Ik denk dat je een te hoge dosis neemt.

Datum 06-12-2013 22:38

14-05-2013
Man (38) - Depressie

Tevredenheid over:
ik neem seroquel (XR) al geruime tijd,meer dan 2 jaar,na een verschrikkelijke lange zoektocht in anti depressiva medicatie na een burnout en problemen met stemmingswisselingen.Ik ben ganse dagen ontzettend moe,empathisch,niets gaat vanzelf/moet me steeds 'voortsleuren' en als ik het een keer vergeet in te nemen kan ik onmogelijk in slaap geraken,lig badend in het zweet en [lees meer...]heb een versnelde hartslag.Ik probeer de dagen te overleven,is er nog iemand met deze symptomen?ik weet niet goed meer of het nu eigenlijk van de medicatie komt of niet.

<< < vorige
Pagina 2 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (347) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum