This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Seroquel

Psychose / schizofrenie - antipsychotica
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Seroquel
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (62 meningen)
  • Psychose (43 meningen)
  • Schizofrenie (22 meningen)
  • ...

Pagina 2 van 7

03-04-2015
Man, 41 jaar

Bipolaire stoornis

Een geweldig middel zonder veel bijwerkingen. 't zorgt ervoor dat ik niet doorsla in een manie of depressie. Wel wat aangekomen en af en toe wat moe, maar het valt mee. Van Lithium kreeg ik namelijk parkinsonisme, dat was verschrikkelijk. En van Olanzapine ging ik gigantisch veel eten. 'k gebruik het samen met Escitalopram en een lage dosis Depakine. Wel geldt voor alle an[lees meer...]tipsychotica en stemmingsstabilisatoren dat ik het niet moet innemen vlak voor het zingen (ik zing in een zangkoor), want je haalt de hoge noten niet meer.
01-04-2015
Vrouw, 43 jaar

Seroquel (quetiapine)

Seroquel 200mg voorgeschreven door huisarts samen met Wellbutrin 150 XR omdat ik door Wellbutrin te veel slapeloze nachten had. Seroquel, innemen 's avonds 22u maar wel slapen tot dag nadien namiddag!! Dit zeker de eerste maanden. Nadien werd ik vroeger wakker, maar ben ermee gestopt aangezien ik op deze periode van inname maar liefst 22kg ben bijgekomen!!! Gestopt met Ser[lees meer...]oquel, neem nu enkel Wellbutrin 150mg XR in, maar ik ben nog geen gram vermagerd! Hoe kan mijn depressie verdwijnen als ik me absoluut niet goed voel met dit overgewicht?! Heb nu BMI van 39,1!! Ik haat mijn lichaam, heb heel mijn leven maatje 38 - 40 gehad en nu heb ik maat 44 - 46! Heeft al een fortuin gekost aan nieuwe kledij en ondergoed. Ik ben écht ontevreden dat ik maar niet in staat ben om af te vallen, ik verlies hierdoor ook mijn moed om iets te ondernemen en door dit overgewicht durf ik bijna niet meer buiten te komen... Ik zou aan mijn huisarts willen vragen of Wellbutrin kan vervangen worden door Rilatine, heb bijsluiters en bijwerkingen vergeleken en waarvoor het gegeven wordt, maar het grote voordeel is dat je van Ritaline wel zou vermageren, zoals ik hier reeds heb gelezen. Iemand een idee of me dit zal helpen? Dank.
30-03-2015
Man, 46 jaar

Seroquel (quetiapine)

Ik werd erg onrustig en had voortdurend bewegingsdrang door het gebruik van Seroquel. Ook kreeg ik zenuwpijnen in de benen. Ook sliep ik heel onrustig met regelmatig nachtmerries, waardoor ik ging knarsetanden en een kies kapot gebroken is in mijn slaap. Het middel hielp niets tegen angst en onrust bij mij. Het werd alleen maar steeds erger. Overigens kreeg ik van een ande[lees meer...]r antipsychotica, namelijk Zyprexa, bijna dezelfde klachten, maar ik sliep wel goed op Zyprexa. Maar ook Zyprexa gaf mij voortdurend een onrustig en opgejaagd gevoel. Ook in de benen. Kennelijk ben ik niet zo geschikt voor antipsychotica. Risperdal heb ik nog niet gehad, maar zal gezien de patienten ervaringen wel dezelfde onrustverschijnselen hebben.
18-03-2015
Vrouw, 35 jaar

Bipolaire stoornis

Na de bevalling van mijn 2e kindje werd ik manisch en raakte ik in een psychose. De quetiapine is toen in rap tempo opgebouwd naar 300 mg per dag. Ik kreeg er alleen heel erg veel onrust van in mijn lichaam, met name in mijn benen: ik moest ze gewoon bewegen. Ik blijk voor deze bijwerking erg gevoelig te zijn, bij de nieuwe atypische antipsychotica komt deze bijwerking v[lees meer...]rij weinig meer voor. Maar ja, daar had ik dus niets aan en helaas verdween deze bijwerking ook niet naarmate ik het langer slikte. Ondanks de medicatie kreeg ik een half jaar later weer een manie, en in overleg met de arts ben ik gestopt met dit middel en overgestapt op depakine. Ik ben cold turkey gestopt en dat is geen aanrader tenzij je acuut van de bijwerkingen af wilt zijn. Ik heb er zo'n 3 dagen als een zombie bijgelopen met veel misselijkkheid en buikpijn. Maar geen pijn in mijn benen meer!
15-03-2015
Man, 57 jaar

13-03-2015
Vrouw, 45 jaar

Borderline persoonlijkheidsstoornis

al sinds mijn pubertijd heb ik last van depressies en psychoses en vanaf mijn 5de hoor ik stemmen. naast de serequel slik ik welbutrin, ablilivy en lithium. psychiatrische medicatie. serequel en abilivy als antipsychotica en welbutrin en litium als antidepressiva. laatst werd er 50mg eraf gehaald ivm energieproblemen overdag en ik kreeg meteen last van hallucinaties en [lees meer...]slaapproblemen, dit was na 3 weken over. het enige wat ik als ernstige bijwerking ervaar is dat ik heel veel ben aangekomen en ik zie smorgens scheel doordat de medicatie op mijn ogen is geslagen. op dit moment heb ik geen last van de serequel en slaap ik weer iets beter en heb iets meer energie.
05-03-2015
Vrouw, 53 jaar

Chronische depressie

ik gebruik het nu sinds 3 weken en ik merk wel enige verlichting in mijn hoofd. De enige bijwerking die ik, tot nu toe, ervaar is een ontzettend droge mond. Ik slaap weer de hele nacht en dat is voor mij echt een ontzettend pluspunt. Wel droom ik veel maar deze zijn niet van het nachtmerrie soort zoals ik elders lees.
27-02-2015
Vrouw, 43 jaar

Bipolaire stoornis

Seroquel is vooral achteraf bekeken een afschuwelijk middel. Het heeft voor gewichtstoename gezorgd, maar vooral heb ik door het gebruik van seroquel het metabool syndroom ontwikkelt. Na een jaar van het middel af te zijn is er op magische wijze 15 cm taille verdwenen, alsmede zijn mijn bloedwaardes dusdanig verbeterd, zodat ik momenteel geen last meer heb van het metabool[lees meer...] syndroom. Daarnaast is mijn buikomvang verminderd, kan ik makkelijker sporten en heb ik veel meer energie. Ik kan me nu beter concentreren. En dit alles terwijl tijdens het gebruik mijn depressies nog steeds gewoon doorgingen. Alleen de hypomane fases werden afgezwakt. Omdat het een stemmingsstabilisator is zijn behandelaars er niet dol op om deze stop te zetten en niet te vervangen door een andere stemmingsstabilisator. Verdere bijwerkingen als erg vermoeid zijn, sloom bij het opstaan, traag denken zijn gelukkig allemaal verdwenen na het stoppen met het middel. Seroquel is een stille sloper! Momenteel gebruik ik aurorix. Stukken beter!
<< < vorige
volgende > >>
Pagina 2 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely