This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Seroquel

Psychose / schizofrenie - antipsychotica
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Seroquel
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (61 meningen)
  • Psychose (43 meningen)
  • Schizofrenie (22 meningen)
  • ...

Pagina 2 van 7

13-03-2015
Vrouw, 45 jaar

Borderline persoonlijkheidsstoornis

al sinds mijn pubertijd heb ik last van depressies en psychoses en vanaf mijn 5de hoor ik stemmen. naast de serequel slik ik welbutrin, ablilivy en lithium. psychiatrische medicatie. serequel en abilivy als antipsychotica en welbutrin en litium als antidepressiva. laatst werd er 50mg eraf gehaald ivm energieproblemen overdag en ik kreeg meteen last van hallucinaties en [lees meer...]slaapproblemen, dit was na 3 weken over. het enige wat ik als ernstige bijwerking ervaar is dat ik heel veel ben aangekomen en ik zie smorgens scheel doordat de medicatie op mijn ogen is geslagen. op dit moment heb ik geen last van de serequel en slaap ik weer iets beter en heb iets meer energie.
05-03-2015
Vrouw, 53 jaar

Chronische depressie

ik gebruik het nu sinds 3 weken en ik merk wel enige verlichting in mijn hoofd. De enige bijwerking die ik, tot nu toe, ervaar is een ontzettend droge mond. Ik slaap weer de hele nacht en dat is voor mij echt een ontzettend pluspunt. Wel droom ik veel maar deze zijn niet van het nachtmerrie soort zoals ik elders lees.
27-02-2015
Vrouw, 43 jaar

Bipolaire stoornis

Seroquel is vooral achteraf bekeken een afschuwelijk middel. Het heeft voor gewichtstoename gezorgd, maar vooral heb ik door het gebruik van seroquel het metabool syndroom ontwikkelt. Na een jaar van het middel af te zijn is er op magische wijze 15 cm taille verdwenen, alsmede zijn mijn bloedwaardes dusdanig verbeterd, zodat ik momenteel geen last meer heb van het metabool[lees meer...] syndroom. Daarnaast is mijn buikomvang verminderd, kan ik makkelijker sporten en heb ik veel meer energie. Ik kan me nu beter concentreren. En dit alles terwijl tijdens het gebruik mijn depressies nog steeds gewoon doorgingen. Alleen de hypomane fases werden afgezwakt. Omdat het een stemmingsstabilisator is zijn behandelaars er niet dol op om deze stop te zetten en niet te vervangen door een andere stemmingsstabilisator. Verdere bijwerkingen als erg vermoeid zijn, sloom bij het opstaan, traag denken zijn gelukkig allemaal verdwenen na het stoppen met het middel. Seroquel is een stille sloper! Momenteel gebruik ik aurorix. Stukken beter!
18-02-2015
Man, 57 jaar

Seroquel (quetiapine)

Eerste avond zat ik na inname binnen vijf minuten op 10.00voet, spacen alsof ik LSD gebruikt had. Grote lichtshow wanneer ik mijn ogen dicht deed, gevolgd door zware hoofdpijn. Daarna hartkloppingen, benauwd, motoriek van slag(armen vliegen alle kanten op). En dat was maar 25mg. Dus de bijwerkingen deden het bijna allemaal, maar slapen, waar ik het medicijn voor heb gekreg[lees meer...]en, niks nada, noppes. Dus de volgende dag weer doodmoe(had al paar weken niet geslapen zoals het hoort). Afijn ik heb het zes dagen gebruikt en meteen gestopt. Wat een troep! Ik kan me dan ook moeilijk voorstellen dat mensen met veel hogere doseringen, nog kunnen functioneren of überhaupt nog kunnen deelnemen aan het normale dagelijkse leven. Voor mij NOOIT meer, ook geen andere depressiva meer.
07-02-2015
Man, 25 jaar

Schizofrenie

onrust in mijn hoofd, geen stemmen maar willekeurige gedachtes en gevoelens welke - schreeuwend- door mijn hersens galmen. na het nemen van seroquel verdwijnt dit bijna compleet; waardoor ik me beter kan concentreren. enig nadeel is wanneer ik het een dag of 2 vergeet te nemen, word het ineens duidelijk hoe luid het werkelijk in mijn hoofd is
07-02-2015
Vrouw, 31 jaar

Seroquel (quetiapine)

800mgram en dat vond ik niks niet werd er ziek van ben nu 31 ben in de overgang maar ja al die moe heid heeft wel iets goed gedaan voel me zo fit ass hell
15-01-2015
Man, 49 jaar

Psychische klachten

1 bijwerking maar wel een zeer ernstige 2 tia's en 1 herseninfarct binnen 1 weken na het begin van het medicijn kreeg ik de eerste tia 1 week later weer een tia 2 weken later een herseninfarct ik moet wel zeggen dat ik nog meer psychische medicijnen slik ik ben nu 2 weken gestopt met de medicijnen en de druk die ik had in mijn hoofd is weg en ik heb ook nergens ge[lees meer...]en last meer van ik hoop dat het zo blijft
12-01-2015
Vrouw, 37 jaar

Bipolaire stoornis

In 2009 na een maand na de bevalling van mijn derde kind ineens psychotisch geworden. Een opname volgde van 6 weken. Ik was paniekerig, bang voor de dood, paranormaal gaves leek ik te hebben. Meteen op 600 mg Seroquel gezet en 600 mg priadel, de priadel omdat ik manisch leek te zijn. Gelukkig ontslag na 6 weken en het leven ging aardig. Wel altijd moe met Seroquel de ene d[lees meer...]ag iets meer dan de andere, je kan er lang en veel op slapen. Ik kwam niet aan in gewicht en woog toen 66 kilo. Normaal woog ik 56 kilo maar na de bevalling was dat 10 kilo meer. Dat was op zich ook niet erg. In mei 2011 kreeg ik een 2e psychose. Dit kwam in combinatie met veel druk op het werk om weer volledig aan de slag te gaan en Seroquel was op dat moment al afgebouwd naar 50 mg per dag. De priadel was gewoon blijven staan op 600 mg. Weer totaal in war en deze opname heel veel last gehad van paniekstoornissen. De psychose was snel genenzen na 2 weken, toen ik bij de opname weer terug was gezet op weer 600 mg Seroquel. Mijn bloedwaardes waren erg slecht. Mijn schildklierwaarden waren naar 72 gestegen. En mijn bloed was te dik, ik moest vanaf toen dus ook clexane gaan spuiten om mijn bloed te verdunnen. 5 maanden lang was ik vaak angstig, durfde niet thuis te slapen of kreeg als ik toch ging slapen last van erge hartkloppingen snachts. Dit noemen ze hospitalisatie, de ggz is een te veilige haven waar je dan denkt niet zonder te kunnen, ze hebben me daar veel ste lang gehouden ook al was ik na een maand al aardig opgenakt maar zou dan steeds nog niet goed genoeg zijn. De priadel werd aan het begin van de opname complete stop gezet. Hier geen last van gehad, ik bleek dus ook niet manisch depressief te zijn. Na 5 maanden moest ik verplicht de kliniek verlaten, ik was daar erg boos om maar ik heb het gered. Nu zitten we alweer in 2015 en ga ik nu overstappen van 300 mg Seroquel (ik heb in 3 jaar tijd 300 mg Seroquel af weten te bouwen) Overigens het afbouwen van Seroquel ging aardig, wel enkele dagen of nog extremer moe of verschrikkelijke hoofdpijn maar toch door gezet. Ik weeg nu bijna 20 kilo zwaarder dan dus die 60 kilo in 2009. Ik ben overigens nooit aangekomen van Seroquel tot 2011 toen de praidel stop gezet werd, en toen ging het dus vlot. Nu mag ik morgen naar 10 mg abilify en moet ik dit eerst 2 weken gebruiken naast Seroquel dan mag de Seroquel vlot afgebouwd worden. Ik ben daar wel erg bang voor, ik heb al zoveel medicijnen gebropeerd in 2011 maar alle was erg slecht voor mij. Dus spannend, hopelijk zal ik van de abilify gaan afvallen en minder slaperig zijn. Mocht ik 1 nacht al niet kunnen slapen van abilify moet ik er meteen al weer mee stoppen dit is dus te gevaarlijk voor een nieuwe psychose. Geestelijk voel ik me overigens perfect met Seroquel nergens last van ook niet toen ik wat ging afbouwen.
<< < vorige
volgende > >>
Pagina 2 van 7

Thyrax Duotab (647) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely