This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Seroquel

Psychose / schizofrenie - antipsychotica
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Seroquel
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (61 meningen)
  • Psychose (43 meningen)
  • Schizofrenie (22 meningen)
  • ...

Bipolaire stoornis

13-03-2015
Vrouw, 45 jaar

Borderline persoonlijkheidsstoornis

al sinds mijn pubertijd heb ik last van depressies en psychoses en vanaf mijn 5de hoor ik stemmen. naast de serequel slik ik welbutrin, ablilivy en lithium. psychiatrische medicatie. serequel en abilivy als antipsychotica en welbutrin en litium als antidepressiva. laatst werd er 50mg eraf gehaald ivm energieproblemen overdag en ik kreeg meteen last van hallucinaties en [lees meer...]slaapproblemen, dit was na 3 weken over. het enige wat ik als ernstige bijwerking ervaar is dat ik heel veel ben aangekomen en ik zie smorgens scheel doordat de medicatie op mijn ogen is geslagen. op dit moment heb ik geen last van de serequel en slaap ik weer iets beter en heb iets meer energie.
05-03-2015
Vrouw, 53 jaar

Chronische depressie

ik gebruik het nu sinds 3 weken en ik merk wel enige verlichting in mijn hoofd. De enige bijwerking die ik, tot nu toe, ervaar is een ontzettend droge mond. Ik slaap weer de hele nacht en dat is voor mij echt een ontzettend pluspunt. Wel droom ik veel maar deze zijn niet van het nachtmerrie soort zoals ik elders lees.
27-02-2015
Vrouw, 43 jaar

Bipolaire stoornis

Seroquel is vooral achteraf bekeken een afschuwelijk middel. Het heeft voor gewichtstoename gezorgd, maar vooral heb ik door het gebruik van seroquel het metabool syndroom ontwikkelt. Na een jaar van het middel af te zijn is er op magische wijze 15 cm taille verdwenen, alsmede zijn mijn bloedwaardes dusdanig verbeterd, zodat ik momenteel geen last meer heb van het metabool[lees meer...] syndroom. Daarnaast is mijn buikomvang verminderd, kan ik makkelijker sporten en heb ik veel meer energie. Ik kan me nu beter concentreren. En dit alles terwijl tijdens het gebruik mijn depressies nog steeds gewoon doorgingen. Alleen de hypomane fases werden afgezwakt. Omdat het een stemmingsstabilisator is zijn behandelaars er niet dol op om deze stop te zetten en niet te vervangen door een andere stemmingsstabilisator. Verdere bijwerkingen als erg vermoeid zijn, sloom bij het opstaan, traag denken zijn gelukkig allemaal verdwenen na het stoppen met het middel. Seroquel is een stille sloper! Momenteel gebruik ik aurorix. Stukken beter!
18-02-2015
Man, 57 jaar

Seroquel (quetiapine)

Eerste avond zat ik na inname binnen vijf minuten op 10.00voet, spacen alsof ik LSD gebruikt had. Grote lichtshow wanneer ik mijn ogen dicht deed, gevolgd door zware hoofdpijn. Daarna hartkloppingen, benauwd, motoriek van slag(armen vliegen alle kanten op). En dat was maar 25mg. Dus de bijwerkingen deden het bijna allemaal, maar slapen, waar ik het medicijn voor heb gekreg[lees meer...]en, niks nada, noppes. Dus de volgende dag weer doodmoe(had al paar weken niet geslapen zoals het hoort). Afijn ik heb het zes dagen gebruikt en meteen gestopt. Wat een troep! Ik kan me dan ook moeilijk voorstellen dat mensen met veel hogere doseringen, nog kunnen functioneren of überhaupt nog kunnen deelnemen aan het normale dagelijkse leven. Voor mij NOOIT meer, ook geen andere depressiva meer.
07-02-2015
Man, 25 jaar

Schizofrenie

onrust in mijn hoofd, geen stemmen maar willekeurige gedachtes en gevoelens welke - schreeuwend- door mijn hersens galmen. na het nemen van seroquel verdwijnt dit bijna compleet; waardoor ik me beter kan concentreren. enig nadeel is wanneer ik het een dag of 2 vergeet te nemen, word het ineens duidelijk hoe luid het werkelijk in mijn hoofd is
07-02-2015
Vrouw, 31 jaar

Seroquel (quetiapine)

800mgram en dat vond ik niks niet werd er ziek van ben nu 31 ben in de overgang maar ja al die moe heid heeft wel iets goed gedaan voel me zo fit ass hell
15-01-2015
Man, 49 jaar

Psychische klachten

1 bijwerking maar wel een zeer ernstige 2 tia's en 1 herseninfarct binnen 1 weken na het begin van het medicijn kreeg ik de eerste tia 1 week later weer een tia 2 weken later een herseninfarct ik moet wel zeggen dat ik nog meer psychische medicijnen slik ik ben nu 2 weken gestopt met de medicijnen en de druk die ik had in mijn hoofd is weg en ik heb ook nergens ge[lees meer...]en last meer van ik hoop dat het zo blijft
<< < vorige
volgende > >>
Pagina 2 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (329) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely