ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Ziekte van Crohn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Ziekte van Crohn

22-09-2022 | Vrouw | 30
Ziekte van Crohn
Begonnen met 1 pil van 50 mg. Na 4 dagen kreeg in een heel benauwd gevoel in mijn borstkas alsof mijn hart eruit ging springen. Hele hoge hartslag. Mijn lijf begon te verkrampen en kon amper lopen, liggen en of zitten. In overleg een week gestopt en daarna met een halve pil weer opnieuw begonnen. Klachten kwamen in lichte mate terug. Na een week met de halve dosis weer op [lees meer...]een hele pil. Na 2 dagen waren alle klachten weer terug zoals de eerste week. In overleg gestopt. Dit is niet mijn medicijn.

Humira

19-09-2022 | Vrouw | 34
adalimumab
Ziekte van Crohn
Hallo, ik ben 34 jaar oud en heb, de ziekte van Crohn Ik gebruik humira 2 jaar waarvan ik nu al zeker een jaar last heb van opgezette handen en voeten polsen, knieën, ellebogen Ik kan ook bijna niet meer lopen zoveel pijn.. ik ben ervan overtuigd dat deze medicatie de oorzaak is van mijn lichamelijke klachten. Emotioneel ben ik hier echt heel erg door geraakt, het lijk[lees meer...]t wel alsof ik in een korte tijd enorm verouderd ben. Qua beweging is hier nog iemand die hier ervaring mee heeft ?

14-09-2022 | Vrouw | 18
Ziekte van Crohn
paar maanden geleden ziekte van Crohn gesteld, na een aantal weken gelijk in remissie en bloedwaardes dalen, bezinking stond ooit op 60 nu nog op 30 etc. de autoantistoffen zijn niet eens meer aan te tonen en m'n klachten zijn weg. Na 4 weken gebruik begon ik in remissie te komen. De bijwerkingen zijn voor mij spierzwakte en gewichtstoename. Gewichtstoename blijft echter b[lees meer...]eperkt tot maar 3 kg maar ik geef niet zo vaak toe aan de hogere eetlust.

12-09-2022 | Vrouw | 60
Ziekte van Crohn
Sinds 2017 gebruik ik dit med in combinatie met Pentasa granulaat en elke 7 weken een infuus met Infliximab .Crohn door hele darmstelsel.Enorm veel bijwerkingen ( 11 kg bij gekomen op rug en romp,opgeblazen gezicht,enorm veel pijn in gewrichten.Hele dunne lelijke huid vol wondjes en blauwe plekken,enorm futloos,slecht slapen maar een mdl arts van de oude stempel.Niet ov[lees meer...]er bijwerkingen zeuren want wat moet, moet.Nu een nieuwe mdl arts vers van de uni en deze stelde voor de Entocort te gaan afbouwen gezien de enorme hoeveelheid bijwerkingen....maar ook gewoon omdat de Crohn in remisie is al langere tijd . Het is afwachten of de Crohn in remisie blijft maar ik moet dit gewoon proberen.Ik wil mijn leven terug.

Azathioprine

20-08-2022 | Vrouw | 23

Azathioprine

18-08-2022 | Man | 28

30-07-2022 | Man | 50
Ziekte van Crohn
Reeds 14 jaar kreeg mijn man (nu 50) remicade, 2 maandelijks. 5 jaar geleden begon hij neurologische verschijnselen te vertonen, zijnde naast dingen grijpen, broek plassen, moeilijk stappen, moeilijker praten. Na een MRI hersenen bleek dat er letsels op de hersenstam zijn tgv de remicade. Mits medicatie is mijn man nu grotendeels gerecupereerd, alhoewel hij nog steeds de g[lees meer...]evolgen er van draagt en zal blijven dragen, levenslang. Wij hebben de behandelende gastro-enteroloog op de hoogte gebracht van de neurologische klachten, doch heeft die nog een dosis remicade toegediend, met alle gevolgen vandien.

21-07-2022 | Vrouw | 47
Ziekte van Crohn
In het verleden heb ik Remicade gehad voor Crohn wat toen altijd goed ging. Na jaren dat Crohn rustig was geen medicatie gebruikt. Totdat ik weer klachten kreeg en ik Infliximab per infuus heb gekregen. 10 dagen later kreeg ik heftige spier en gewrichtspijnen in schouders wat uitstraalde naar mijn armen en handen. Waardoor ik mijn armen nauwelijks nog kon bewegen. Had hoge[lees meer...] koorts, hoofdpijn, oorsuizen en flauwtes. Later begonnen ook mijn heupen, knieeen en de spieren in mijn benen pijn te doen. Waardoor lopen ook lastig ging. Ik ben er echt goed beroerd van geweest. Nu nog steeds zeurende pijn in de schouders. Als ik ze beweeg voel ik een soort gekraak. Wat ik voor Infliximab niet had. In het verleden heb ik ook prednison gebruikt waar ik dezelfde allergische reactie van kreeg. Alleen daardoor had ik toen langere tijd spierzwakte in mijn benen aan overgehouden. Ik hoop dat deze reactie op Infliximab sneller zal uitwerken en er niets aan over zal houden.

Humira

18-07-2022 | Vrouw | 42
adalimumab
Ziekte van Crohn
Ik heb Imraldi een variant van Humira. En ik ben regelmatig wat angstiger, na 8 uur geïnjecteerd last van diarree. Heb ook verwarring, weet alleen niet of het daar vandaan komt. Ook ben ik sneller oververhit. Naast de crohn gebruik ik dit ook voor artritis psoriatica. Weet niet of ik dit zal blijven gebruiken.

18-07-2022 | Vrouw | 31
Ziekte van Crohn
Ik slik dit medicijn ongeveer 3 maanden. Vanaf het begin heb ik al veel klachten; erge buikkrampen, niet goed naar de wc kunnen, veel pijn bij ontlasting, schimmelinfecties en rugpijn. De verpleegkundig specialist raadt aan om nu 10 mg te slikken i.p.v. 20 mg. Heeft iemand dit al een keer geprobeerd? Zo ja, zijn de klachten erg afgenomen? Ik heb de klachten als erg vervele[lees meer...]nd ervaren, vandaar dat ik er tegenop zie om dit medicijn weer in te nemen.

14-06-2022 | Vrouw | 56
Ziekte van Crohn
Wondermiddel Maar inderdaad je komt aan Ik kwam in 3mnd 8kg aan 2 jaar gebruikt ,maar was blij dat ik etaf mocht Had bijwerkingen oa na 3mnd regelmatig wat somber En bloedruk te hoog Helaas 1 jaar vrij weer moeten starten voorlopig voor 3mnd Hopelijk zijn bijwerkingen minder dan

Stelara

12-06-2022 | Man | 50
ustekinumab
Ziekte van Crohn
Compleet uitgeput na 1,5 jaar Stelaragebruik. Veel spierpijn en ernstige vermoeidheid. Ik weet ook niet zeker of dit door Stelara komt maar vermoed het wel.

04-06-2022 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
Door alle ervaringen hier was ik erg huiverig om te starten met puri-nethol, maar na veel twijfelen toch maar gestart. ik gebruik het nu al een tijdje 100mg per dag in de ochtend, en tot nu toe geen bijwerkingen. bloedwaarden zijn steeds goed, en Crohn is rustig op het moment.

Imuran

05-05-2022 | Vrouw | 36

05-05-2022 | Vrouw | 36
Nvt

Pentasa

19-04-2022 | Vrouw | 27
mesalazine
Ziekte van Crohn
Slik nu sinds een tijdje pentasa granulaat voor de ziekte van crohn, geen enkele bijwerkingen gehad, ik weet ook niet of het werkt want ik krijg het tegelijkertijd met prednison ontstekingswaarde zijn wel heel ver gedaald maar dit kan ook van de prednison zijn In het begin was het even modderen met innemen, ik gooide de korrels eerst in een glas water maar dan bleef a[lees meer...]lles plakken, nu neem ik een slokje water en neem ik de korrels gewoon in.

Di-Adreson-F aquosum

19-04-2022 | Vrouw | 27
prednisolon
Ziekte van Crohn
Gebruik nu een aantal maanden prednison voor de ziekte van Crohn begonnen met 40mg, inmiddels afgebouwd naar 30mg, en ik mag nu verder afbouwen de ontstekingswaarde zijn omlaag. Wel last gehad van enige bijwerkingen hartkloppingen, overmatig transpireren, Vollemaansgezicht, maar verder reageer ik er goed op alleen de hartkloppingen vond ik erg vervelend, en eng.

26-03-2022 | Vrouw | 65
Ziekte van Crohn
Ben veel vermoeid. Darmen iets rustiger. Lichte ontsteking nog.

26-03-2022 | Vrouw | 65
Sinds gebruik, botten pijn. Mondhoek kapot. Vaginale irritatie,s

21-02-2022 | Vrouw | 41
Ziekte van Crohn
Ik gebruik purinethol nu 4 maanden als onderhoudsmedicijn voor mijn Crohn. Ik neem het nu voor het slapen gaan in ipv na het opstaan, omdat ik er misselijk van werd. Wel wat last van bijwerkingen. Spierpijn, alsof je een marathon hebt gelopen. En ook last van mijn gewrichten. Heb de laatste tijd veel last van vaginale schimmelinfectie en ook van een koortslip . Contact me[lees meer...]t het ziekenhuis gehad en zij zeiden dat het geen bijwerking is van het medicijn. Maar het lijkt mij doordat je afweer vermindert je veel eerder last krijgt van dergelijke infecties. Dus geen bijwerking maar een bijkomstigheid. (Hebben andere hier ook last van?) Medicatie doet wel goed zijn werk, dat is dan wel weer een voordeel.

08-02-2022 | Vrouw | 59
Ziekte van Crohn
Ik heb dit medicijn lang gebruikt..na een tijd gestopt omdat ik hartkloppingen kreeg...gestart met andere medicatie maar dat werkte ook averechts..toch weer begonnen met entocort, maar na 2 maanden weer een te snelle hartslag..zomaar..nu gaan we opereren...

28-01-2022 | Man | 51
Ziekte van Crohn
Toen ik mocht beginnen met entocort was ik bang voor de bijwerkingen, maar na 2 dagen merkte ik al direct verschil en na 4 dagen was ik geheel van mijn buikklachten af. Ik gebruik ze alleen met 3 x 3mg indien ik erg last van mijn Crohn heb en dan bouw ik af tot ik geen klachten meer heb.

27-01-2022 | Man | 68
Ziekte van Crohn
Gedurende circa een jaar 2017 gebruikt omdat chrohn vaak optvlamde Nystagnus symptomen eind 2017 hebben in overleg met de MDL arts tot stoppen met dit medicijn geleid, Nystagnus is helaas gebleven tot heden evenals een licht verstoord evenwicht Momenteel is mijn Crohn zeer stabiel met inflectra 8 weken infusen Purinethol is in mijn geval dus toxisch voor diverse neurol[lees meer...]ogische functies gebleken

14-01-2022 | Vrouw | 30
Ziekte van Crohn
Ik slik nu ruim een jaar Entocort 3 mg. Eind december 2020 is bij mij de ziekte van Crohn geconstateerd en ik ben gelijk begonnen met Entocort. Eerst zat ik op 9 mg, 3 weken later op 6 mg en nu zit ik al een hele tijd op 3 mg. Qua klachten gaat dit goed, alleen merk ik nu dat ik een gewichtstoename heb. Zojuist contact gehad met de MDL verpleegkundige en zij zegt dat het d[lees meer...]oor de Entocort kan komen. Herkennen jullie deze klacht?

Entyvio

11-01-2022 | Man | 76
vedolizumab
Ziekte van Crohn
Eerst van 21-01-2015 tot 19-03-2015 medicatie Imuran (deed zijn verwachte werk niet) 24-04-2015 Start Remicade baxter, door allergische opbouwende reactie (jeuk en bulten op lichaam tijdens toediening ) gestopt op 02-09-2016 . Daarna andere medicatie tot 11-10- 2019 . Wegens herhaaldelijk zware diarree ben ik op 11-10-2019 begonnen met Entyvio baxter tot op heden. Het doe[lees meer...]t zijn werk ,zoals het hoort . Maar heeft wel zijn bijwerkingen , zoals bijna elke medicatie . Ben al blij dat diarree nu al een jaar totaal verdwenen is .

Remsima

22-12-2021 | Vrouw | 35
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn ivm fistels bij de ziekte van Crohn. Fistels blijven rustig, soms wel nog pijnlijk met afscheiding. Ziekte van Crohn is rustig sinds gebruik remicade. Heb iets vaker last van vaginale schimmelinfectie (paar keer per jaar) en heb iets vaker keelpijn dan voorheen . Infuus 1x in de 6 weken is goed te doen. Gebruik het middel nu 3 jaar.

Imuran

14-11-2021 | Man | 59
Ziekte van Crohn
Ik kan niet slapen van de jeuk overal met Imuran ! Met Medrol kon ik ook niet slapen, maar dat was niet van de jeuk. Medrol werd afgebouwd in stappen. Van 16 tot 4 mg. Dan Imuran. Slapeloos door jeuk nu. Ik was me nu zonder zeep, hoop dat het maar een te droge huid is en dat het misschien zal beteren zo ? Ook snij ik nu de pillen in twee, max. 25 mg per dag dus. Zien o[lees meer...]f dat helpt. Medrol of Imuran erbij, ik ben er zeker van dat de Remikade het goede werk doet. Met mijn buik niks last meer. Al vele weken dik Ok. Medrol of Imuran durft men niet weg te laten., uit vrees dat de Remikade dan niet meer zal werken. Ik moet wel zeggen dat ik heel regelmatig leef, heel evenwichtig eet. Nooit frisdrank met bruis, geen CO2 binnenspelen dus ! Niks alcohol, geen peper of andere straffe specerijen. Enkel gewoon eten en drinken, niets dat darmen irriteert dus. Medrol bracht elke dag een of meer nieuwe blauwrode vlekken, armen, hals, gezicht. Die verdwijnen weken na stoppen Medrol.

08-10-2021 | Vrouw | 55
Ziekte van Crohn
Ik zou aanstaande maandag moeten beginnen….maar ik twijfel zo ik lees zoveel over dit medicijn veel negatief dus twijfel zo….ik wil het eigenlijk niet!Waar doe ik nou goed aan?

23-09-2021 | Vrouw | 46
Ziekte van Crohn
Ik heb met verbazing het stuk gelezen uit 2017 over het falen van het beenmerg door het gebruik van thiosix . Ook bij mij is dit gebeurd! Ik zou hier heel graag meer over horen . Ik zit nog midden in het proces en artsen schijnen hier niet veel ervaring in te hebben. Wie kan mij informatie geven over het herstel ?

Duspatal

03-08-2021 | Vrouw | 54
mebeverine
Ziekte van Crohn
werkt goed en gebruik dit wel chronisch omdat ik anders snel terugval. lost crohn niet op maar geeft wel veel gemak en zorgt ervoor dat de pijnen minder zijn. ben blij met dit middel

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2802)
Angst & paniekstoornis (2266)
Depressie (2257)
Hoge bloeddruk (1618)