Ervaringen met Levocetirizine

Huisstofallergie (6 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

03-03-2019 | Man | 33
levocetirizine (5mg)
Voordat ik dit middel ooit gebruikte had ik vaak kast van een verstopte neus en snel last van geirriteerde ogen bij stofjes in de lucht waar ik niet goed tegen kan (bij gebieden met intensieve veeteelt, lichthavens en bij sommige bloeiende bomen). Nadat ik dit middel begon te gebruiken verdwenen dese klachten meteen (ogen werden wel wat droger, maar daar kon ik aan wennen[lees meer...]). Na een aantal weken begon ik te merken dat ik de stress op mijn werk niet goed meer aankon, dat ik ‘s ochtends slecht kon opstaan en dat ik snel overprikkeld was tot agressie aantoe!!.. In de afgelopen periode heb ik getest of er een verband was tussen deze medicijnen en mijn psychische gesteldheid en kwam tot te conclusie dat dit kleine pilletje mijn gedrag radicaal verandert. Waarschijnlijk ben ik hier een uitzondering in, omdat ik hier in de bijsluiter niets over heb kunnen vinden. Inmiddels ben ik gestopt en gebruik ik een Prevalin anti-allergie neusspray (de lichtste die je kunt krijgen) en dit werkt voor mij grandioos. Voor mij (levo)certizirine meer!!

08-01-2019 | Man | 39
levocetirizine (5mg)
allergie voor katten, honden, gras en paarden. Wij hebben 2 katten en 1 hond in huis, liep altijd met snotneus, verstopte neus, niezen, rode vlekken rond. Sinds dit middel ben ik van alles verlost en heb geen enkele bijwerking. Zodra ik de pilletjes 2 dagen niet neem komen alle klachten terug en zodra ik ze neem zijn ze weer weg binnen een dag.

12-12-2018 | Man | 48
Huisstofallergie
ik was lange tijd zeer lusteloos, vermoeid en neerslachtig, en dacht dat het aan mijn intolerantie aan sulfieten lag; toen ik in de apotheek en passant vroeg om een middel dat minder slaperig maakt, raadde men mij Allerga Tab aan; na enkele dagen verdwenen al mijn klachten één voor één; zonder overdrijven: ik voel me 10 jaar jonger (weer sporten, positief zelfbeeld, rugpij[lees meer...]n lijkt ook te verdwijnen), wel wat hyper (veel babbelen enz.), maar over de gehele lijn veel positiever ingesteld; ik voel me gelukkiger dan ooit, en had nooit gedacht dat dit middel zoveel slechts kon veroorzaken

03-11-2018 | Man | 57
levocetirizine (5mg)
Weet niet of het in mijn geval echt werkt

02-10-2018 | Man | 29
Jeuk
Bij mij werkt het pilletje niet goed. Het helpt een klein beetje maar niet afdoende, dus mee gestopt.

05-07-2018 | Man | 71
levocetirizine (0,5mg/ml)
Allergische reactie
Een dag na de allergische reactie werden de rode vlekken in het gezicht al minder. Wel de hele dag erg moe en pijn in de been spieren

10-06-2018 | Man | 45
Hooikoorts
Voor mij geen goed middel, naast de al beschreven moeheid die hierbij ook optreedt. Een gevaarlijke bijwerking als hartkloppingen en onregelmatige hartslag. Het staat in de bijsluiter als een niet vaak voorkomende bijwerking, dat kan.... maar in de al geschreven verslagen van de gebruikers zie ik het toch best VAAK naar voren komen. Let hierop, het is zeer slecht voor je,[lees meer...] als gevolg hiervan ben ik op de 1e hulp hartbewaking terecht gekomen. Misschien is een desensibilisatie kuur beter voor je of homeopatisch, want aan dit geneesmiddel zitten ECHT risico's.

05-06-2018 | Man | 27
Hooikoorts
Geen prikkelende ogen meer, niesbuien verleden tijd. Maar ben doodmoe door het pilletje.

29-04-2018 | Man | 25
Hooikoorts
Werkt bijna perfect! Hooikoortsverschijnselen treden nauwelijks op en ik kan de gehele dag door normaal functioneren.

09-08-2017 | Man | 29
Hooikoorts
Het werkt tegen de symptomen van hooikoorts, maar zorgt er als bijwerking voor dat je overdag doodmoe bent, nergens zin in hebt en slecht kunt functioneren op het werk overdag: je zou er zo in slaap kunnen & willen vallen. Ook had ik nergens zin meer in en werd ik er dikker van. (waarschijnlijk doordat ik nergens de energie/ fut voor had).

08-05-2017 | Man | 66
levocetirizine (5mg)
En ik kan beter slapen er van

27-04-2017 | Man | 45
levocetirizine (5mg)
Ik gebruik dit medicijn op advies van de huidarts i.v.m. huiduitslag en jeuk op mijn benen, een lichte form van eczeem. het neemt de jeuk weg, maar geneest niet, iets is beter dan niets denk ik.

06-04-2017 | Man | 52
levocetirizine (5mg)
Mijn ervaring is dat ik van dit middel zo vermoeid en lusteloos word dat ik niet meer fatsoenlijk kan functioneren op de dag dat ik de tabletten inneem. De allergieën die ik heb tegen huisstofmijt, graspollen en voorjaarsbloesem worden maar in minimale mate minder. Als u het mij vraagt is dit weer eens een heel goed middel om de beurs van de farmaceutische industrie te sp[lees meer...]ekken.

16-02-2017 | Man | 53
Jeuk
Gekregen voor netelroos, jeuk en vermoeidheid is alleen maar toegenomen.

20-12-2016 | Man | 26
Huisstofallergie
Ik kan het zelfs innemen indien ik het nodig acht, zolang ik de maximale dagelijkse dosis maar niet overschrijd. Het helpt bij mij binnen 30 minuten. Snel, effectief en gemakkelijk.

17-11-2016 | Man | 25
Jeuk
Ik gebruik levocetirizine al 10 jaar dagelijks, nadat ik na een antibioticakuur plotseling allergisch werd voor mijn eigen lichaamswarmte (ik kreeg overal jeukbulten, wanneer ik ga zweten). Dit medicijn is mijn redding. Ik krijg nu tijdens sporten alleen nog rode puntjes en vlekjes op mijn huid en voel dat de warmte in mijn huid niet goed word afgevoerd. Maar totaal geen j[lees meer...]euk meer. Enige bijwerking is dat mijn huid door het hele jaar tamelijk droog is.