Ervaringen met Levocetirizine

Bojan Nikolik (30-04-2015)

06-04-2021 | Vrouw | 68
levocetirizine (0,5mg/ml)
Jeuk
4 genomen in 1.5 dagen meteen gestopt, was voor mij onverantwoord.

03-04-2021 | Vrouw | 47
levocetirizine (5mg)
Ik gebruik het middel chronisch vanwege allergisch klachten, zoals hooikoorts, huisstof mijt eczeem en ontstoken ogen (door allergie) het middel werkt super, maar ondanks de belofte dat dit middel geen bijwerkingen zou hebben, ervaar ik veel vermoeidheid en heb ik meer slaap nodig om mij overdag fit te voelen. Om deze reden slik ik het middel in de avond.

09-01-2021 | Vrouw | 34

06-10-2020 | Vrouw | 59

04-09-2020 | Vrouw | 60
levocetirizine (5mg)
Werkt van geen meter. Maar slik het onder het mom van Baat het niet... Alleen terfenadine hielp

22-08-2020 | Vrouw | 46
levocetirizine (5mg)
Ik slik al jaren elke dag, het hele jaar door, een tablet levocetirizine tegen allergische klachten. Dit werkt bij mij erg goed. Als ik nooit een tablet oversla, heb ik eigenlijk nauwelijks allergische klachten. Zonder dit medicijn heb ik veel last van rode, jeukende ogen, en jeuk in de keel en aan het gehemelte, en niesen. Maar o wee als ik een keer een dag een tablet ver[lees meer...]geet, dan is blijkbaar meteen de hele balans zoek. Ook al neem ik de tabletten daarna weer gewoon, toch duurt het dan nog een aantal dagen voordat ik weer helemaal zonder klachten ben. Wel las ik een keer dat vermoeidheid een bijwerking kan zijn van dit medicijn en ik realiseerde me dat ik ook overdag vaak echt moest vechten tegen de slaap, ook als ik die nacht goed geslapen had. Omdat ik mijn tablet altijd ‘s morgens innam, besloot ik deze ‘s avonds te gaan innemen; immers, als ik maar gewoon zorg dat ik elke 24 uur een tablet neem, ben ik doorlopend allergieklachtenvrij, dus het tijdstip van innemen maakt voor de effectiviteit voor mij niet uit. En dat ‘s avonds innemen heeft echt goed geholpen tegen overdag moe zijn. Ik ben laatst een keer weer teruggegaan naar ‘s morgens innemen, maar de vermoeidheidsklachten waren meteen weer elke dag terug overdag, dus na een dag of drie ben ik toch weer naar de avond gegaan. Het moe zijn overdag was toen weer weg.

08-08-2020 | Vrouw | 26
Allergische reactie
Ik heb tweemaal mysterieuze allergische reacties gehad waardoor één ooglid en een kant van mij gezicht dik waren en ik kreeg ook lichte uitslag op mijn gezicht, armen, borst, buik, handen en voeten. De medicatie werkt best langzaam, zo langzaam dat ik niet echt weet of het wat deed. Pas na 3 dagen ongeveer waren de symptomen weg. Maar door de medicatie kreeg ik last van mi[lees meer...]jn ogen, ze voelen super heet aan, droog en jeukerig. Hierdoor verminderden mijn zicht. Ik werd ook erg moe van de pillen en dit beïnvloedde mijn dagelijkse leven en werk.

17-04-2020 | Vrouw | 30
levocetirizine (5mg)
Op het merk focus reageer ik heel goed, nu het merk sandoz wat een hel is dit. Misselijk, hoofdpijn raar zicht.

08-04-2020 | Vrouw | 36
Hooikoorts
Al vanaf 2000 heb ik hooikoorts . Ik gebruikte oogdruppels van livocab... nu Sinds 2 dagen gebruik ik levocetrizine het lijkt wel drugs !! De hooikoorts klachten zijn zo goed als weg . Savonds innemen is een ramp binnen 2 uur Wordt ik wakker en ben ik opgejaagd met het gevolg niet meer te kunnen slapen .. cetrizine hielp ook niet en kon ik ook niet van doorslapen . Morgen[lees meer...] de huisarts maar weer om een alternatief vragen

19-03-2020 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Enkele jaren geleden kreeg ik in de lente/zomer verkoudheidsklachten die maar niet over gingen. Daarnaast was ik ook erg moe. Toch wel bezorgd ging ik naar de huisarts en die constateerde dat mijn beschreven klachten hooikoorts gerelateerd zijn. Nadat ik een neusspray had gekregen voor 2 x daags gebruik en 1 tablet levocetirizine a 5 mg per dag verdwenen de griepachtige kl[lees meer...]achten. Helaas de vermoeidheid bleef maar dit schijnt ook 1 van de bijwerkingen te zijn.

24-12-2019 | Vrouw | 19
levocetirizine (5mg)
Ik neem dit medicijn preventief om ervoor te zorgen dat ik geen erge reactie krijg op muggenbeten. Ook heb ik andere allergische reacties (nasale drip), die dit verlichten. Ik nam dit zonder er bij stil te staan gedurende een half jaar. Wat mij onlangs is opgevallen hoe vermoeid ik ben. Zeker als ik dit medicijn in de ochtend neem. Hoeveel ik ook slaap, nooit ben ik uitg[lees meer...]erust. Ik dacht na wat reacties te lezen op het internet van gelijkaardige gevallen om er mee te stoppen. Een slimme beslissing want 2 dagen later voel ik mij al veel wakkerder en neem ik er de allergische reacties bij als ik tenminste wakkerder ben. Ik ga het enkel nog nemen nadat ik een muggenbeet krijg.

02-12-2019 | Vrouw | 46
levocetirizine (5mg)
Ik heb een allergie voor “Histamine”, ik had dagelijks hevige diaree na het eten van bepaalde voedingstoffen en brandende buikkrampen, na het eerste pil niks meer!!! meer energie , goed gevoel, voel me blij en geen diaree meer !! Ik ben super gelukkig met dit pilletje , na het nemen van het pil ben ik wel super moe !! Maar dan slaap ik goed 🤗

05-07-2019 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Na vaststelling hooikoorts (al enkele jaren) levocetirizine beginnen nemen, werkt goed (nog weinig last van niezen, ogen, en dergelijke). Ook een vorm van netelroos gehad en komt af en toe terug (jeuk over hele lichaam), helpt ook hierbij. Maar ik heb sinds 2017 last van duizeligheid die af en toe de kop op steekt (niet constant) en ik vermoed nu dat het hiervan komt. Ik [lees meer...]ga een ander medicijn nemen om het verschil te kennen. Vermoeidheid is ook een zware bijwerking... Maar die kennen we al ondertussen :-)

09-06-2019 | Vrouw | 58
levocetirizine (0,5mg/ml)
Hooikoorts
sedert enkele maanden zware last van allergieen , had al enkele jaren vaak last van jeukende ogen en verstopte neus maar op korte tijd veel heviger geworden dus laten testen . blijkbaar dus allergisch aan pollen en honden ( ik heb er vier en ze gaan niet weg ) de eerste twee pilletjes deden niets en dan heeft de apotheek mij deze gegeven . ik sliep voor het eerst weer door[lees meer...] en neus was redelijk open , het hielp half . wel werd ik s morgens heel moeilijk wakker en ook durende de dag heel moe en veel spierpijn . ook veel problemen met lage bloeddruk . ik ben chronishe pijnpatiente ( zenuwpijnen na operaties ) en ook werd ik 3 weken geleden weer geopereerd ( schildklier verwijderd ) . de laatste dagen zo moe dat ik niet meer van men zetel afkon en ook mijn ogen heel moeilijk openhouden . ik ben dan gisteren gaan kijken op deze site en mijn ogen gingen wel open . blijkbaar een heel aantal mensen die dezelfde klachten hebben . gisteren zonder pil gaan slapen , enkel de neus uitgespoeld en redelijke goed geslapen , ik heb nu dokter vogel tabletten besteld want meestal men ik goed met natuurlijke produkten . ik voel mij al iets beter dan gisteren maar t is natuurlijk nog maar een dag

06-06-2019 | Vrouw | 44
Hooikoorts
Na veel middelen te hebben geprobeerd die matig hielpen of vervelende bijwerkingen hadden, dit middel met weinig verwachtingen genomen. Echter tot mijn verbazing waren alle klachten in no-time verdwenen en kan ik tot op heden geen enkele bijwerking ontdekken. Top!!!

01-06-2019 | Vrouw | 57
Hooikoorts
Ik gebruikte al jaren levocetirizine voor hooikoorts, dat elk jaar minder leek te doen. Het niezen is nog tot daar aan toe, maar die jeukende ogen dag en nacht en vooral snacht een jeukend verhemelte. Druppelen met livocab hielp ook niet.Het werd zo erg dat ik de huisarts ben gaan belagen, ik moest een ander middel hebben. Zij vond het duidelijk geen kansrijke missie maar[lees meer...] schreef me toch een ander middel, Desloratadine 5 mg, voor. Binnen 2 uur waren ALLE klachten verdwenen. Hiep hiep hoera. Dat beetje dufheid heb ik er graag voor over, zonder deze medicijnen kan ik niet eens naar buiten.