Ervaringen met Levocetirizine

Bojan Nikolik (30-04-2015)

27-10-2016 | Vrouw | 39

16-10-2016 | Vrouw | 40
levocetirizine (5mg)
Na veel anti histamine pillen te hebben geprobeerd met matig effect (of ik werd er heeel suf van) slik ik dit middel dagelijks - dus ook preventief. Geboren met met diverse allegieen en constitutioneel eczeem bleek dit medicijn een hele fijne en ook preventieve oplossing. Ook voor hooikoorts, huisdier en huisstof allergie. Ik spreek veel lotgenoten die pas gaan slikken op[lees meer...] het moment dat de allergie de kop opsteekt. Mijn ervaring is dat dit middel dan maar matig zijn werk doet. Preventief slikken was voor mij de uitkomst. Ik kan aanraden om het middel s'avonds in te nemen omdat het je overdag slaperig kan maken.

29-07-2016 | Vrouw | 52
levocetirizine (5mg)
reeds een 4-tal dagen gebruikt nu voor behandeling van netelroos, 1 tablet 's avonds meer nadelen dan dat ik er baat bij heb, jeuk blijft en rode vlekken verdwijnen plaatselijk maar breiden elders dan weer uit - tot nu toe weinig efficiënt - wel constant moe en slaperig - ik gebruik dit in combinatie met nizoral 20 mg shampoo waarmee ik de plekken moet inschuimen, 5 t[lees meer...]ot 10 min laten inwerken en daarna afspoelen, dit 3 x per week hopelijk binnen enkele dagen toch wat enige verbetering merkbaar

27-06-2016 | Vrouw | 23
levocetirizine (5mg)
Werkt goed en snel. Helaas word ik er wel erg moe van.. Had gehoopt dat dit na een week over zou gaan. Maar helaas!

25-06-2016 | Vrouw | 50
Jeuk
helpt heel goed, een pil per dag en ben jeuk vrij. ik ben heel blij met dit medicijn.

21-05-2016 | Vrouw | 49
levocetirizine (5mg)
Was gestoken door muggen en reageer daar heftig op.. geen bulten maar plakkaten die jeuk en pijn veroorzaken. Allergisch dus voor de histamine die vrijkomt. Ik vraag mij nu dus ook af of ik fibromyalgie heb.., maar een dood ordinaire histamine intolerantie?

11-05-2016 | Vrouw | 26
levocetirizine (5mg)
Dit medicijn voorgeschreven gekregen door een huidspecialist. Dokter wist niet waar mijn jeuk bulten over het hele lichaam vandaan kwamen. Laten testen en bleek dat ik ineens allergisch was geworden voor fruit en noten. Ik nam het medicijn zo nodig. Wanneer ik het voelde opkomen, nam ik een pilletje zo eens in de 2 à 3 dagen. Ik kon dan ook gewoon weer alles eten. Nu zwang[lees meer...]erschapswens dus nu gestopt en krijg andere pillen voorgeschreven.

10-05-2016 | Vrouw | 39
levocetirizine (5mg)
Ik heb gisteren een ct scan gehad, en de volgende dag een heel opgezette gezicht en mijn ogen zitten bijna dicht. Ik heb waarschijnlijk allergie voor de vloeistof die ze bij de ct scan hebben gebruikt, allergie reactie er van gekregen. Nu slik ik dit medicijn en pentison en kijken morgen hoe het is afgelopen, of het werkt of niet.

05-05-2016 | Vrouw | 60
levocetirizine (5mg)
Deze medicatie is voorgeschreven door, een voor mij, onbekende huisarts. De voorgaande huisarts schreef een antihistaminica voor, welke direct effect gaf en mijn klachten vrij snel verdwenen. Bij de 3e dag van inname nog steeds nul positief effect?! Wel voel ik me enorm moe en benauwd.

22-04-2016 | Vrouw | 47
Jeuk
Levovocetirizine van het merk Sandoz gekregen van de huisarts tegen verschrikkelijke jeuk over mijn hele lichaam. Na inname was de jeuk onmiddelijk verdwenen maar, daarvoor in de plaats kwam een onbedwingbare vermoeidheid. Volgens de bijsluiter kon dit enkele dagen aanhouden. Helaas nu na 2 wk nog steeds verschrikkelijk vermoeid, energiepeil is echt onder nul gedaald, ben[lees meer...]en voelen zwaar, schrale keel, droge mond, gewichtstoename en erg duizelig.

14-04-2016 | Vrouw | 62
Hooikoorts
Na een aantal andere medicijnen geprobeerd te hebben tegen allergie, uiteindelijk dit medicijn voorgeschreven gekregen. Geen maagzuur, niet slaperig en zeer effectief. Mijn hooikoorts in combinatie met astma wordt vooral veroorzaakt door pollen. Pollen van Koolzaad, Berken etc etc. Heel tevreden mee.

26-03-2016 | Vrouw | 40
levocetirizine (5mg)
Heb dit tegen huismijt, allergieën dieren, hooikoorts. Met xyza had ik, behalve tussen april en juli, maar 5 mg per dag nodig. Met Levocetirizine het hele jaar 2x 5mg en nu het hooikoortsseizoen begonnen Is, heb ik daar helemaal niets meer aan.

24-03-2016 | Vrouw | 45
Eczeem
Sinds 01-01-2016 heb ik eczeem, ikzelf denk Urticaria, mijn huisarts denkt uitslag en de allergoloog zegt eczeem, na paar seconden te hebben gekeken. Ik vond dat ik niet direct naar de huisarts hoefde, ik wilde het eerst zelf zien op te lossen. Na 7 weken gek te zijn geworden van de jeuk en de open huid, ik had de blaasjes kapot gekrabt, ben ik toch maar naar de huisarts g[lees meer...]egaan. Deze vond het prima dat ik Levocetericine zou gaan gebruiken, maar meldde ook dat er nog middelen zijn die nieuwer zijn en minder bijwerkingen hadden. De allergoloog zei dat dit geen verschil maakte.

07-02-2016 | Vrouw | 51
levocetirizine (5mg)
Allergie gekregen na stoppen met roken. huisstofmijt. werkt redelijk tegen allergie, maar inmiddels over gestapt van 1 naar 2 tabletten. erg vermoeid en last van gewichtstoename. ook andere bijwerkingen zoals misselijkheid en pijnlijke gewrichten.

04-02-2016 | Vrouw | 68
Jeuk
Ik heb angio oedeem. Wat zich uit in halve of hele dikke lip, halve dikke tong. Het komt zo maar opzetten, vooral 'snachts. Dikke tong en keel kan ook, zodat je luchtweg afgesloten wordt. Dat is erg eng. Zodat ik een Epipen (adrenaline) pen heb. In nood kan ik mijzelf een injectie geven, dit is gelukkig nog niet voorgekomen. Maar dat is het enge van deze aandoening, je[lees meer...] weet niet wanneer het komt en hoe erg het wordt. Bij onderzoeken in UMCG ben ik nergens allergisch voor. Maar met 1 tablet ceterizine diHCL 5mg kan ik het onderdrukken. Maar heb wel bijverschijnselen. Ik gebruik het nu 2 jaar en ga het heel langzaam afbouwen. Hopelijk komt het niet weer.

16-12-2015 | Vrouw | 40
levocetirizine (0,5mg/ml)
Tegen allergieën gebruikte ik eerst cetirizine in tabletvorm. Dit ging ruim een jaar goed, en werkte redelijk, tot ik er huiduitslag en jeuk van kreeg. Ik ben toen overgestapt op levocetirizine in tabletvorm, maar die gaf dezelfde allergische reactie. Kestine gaf dezelfde allergische reactie. Tavegyl ook.