Ervaringen met Levocetirizine

Huisstofallergie (6 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

07-05-2019 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Sinds begin 2018 gestart met Levocetirizine, omdat soms wisselen van hooikoortspil blijkbaar nodig is om het werkzaam te houden tegen de kwaal. Dus van alles al gehad en geprobeerd, acupunctuur, medical taping, kruiden, verschillende pillen. In 2018 heeft de levocetirizine prima gewerkt! Nu in feb 2019 weer gestart met de pillen en dit jaar alweer minder effectief tegen [lees meer...]hooikoorts. De klachten worden maar deels onderdrukt. Er is alleen 1 gevaarlijke zware bijwerking en dat is bizarre vermoeidheid. Ik ben absoluut niet wakker te krijgen in de ochtend, slaap steevast door alle wekkers heen. Sta elke dag uitgeput/vermoeid op en heb regelmatig een plotselinge opkomende wegtrekker in de auto naar werk. Levensgevaarlijk, waarvoor ik ook meteen stop en voor bijslaap. Het heeft negatief effect op mijn gehele dag en gesteldheid. Geen zin, puf, energie om nog iets leuks te ondernemen na werk. Of gewoon om te sporten. Alles wat mensen van je vragen, kost eigenlijk te veel van je. En je zegt alle leuke dingen af, omdat je gewoonweg niet meer kan.

20-04-2019 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Ik lees dat levocetirizine minder bijwerkingen geeft en dat ervaar ik ook zo maar de effectiviteit is bij mij nihil. Cetirizine maakt mij inderdaad slaperig maar werkt bij mij beter. Het werkt direct en langduriger. Ik heb al sinds mijn 8ste hooikoorts. Ik heb sinds mijn jeugd van alles geprobeerd. Homeopatisch tot aan prikken. Maar ieder jaar hoopte ik weer dat ik mij a[lees meer...]lles verbeeld had totdat het voorjaar aanbrak. Een paar jaar geleden getest en helaas ben allergisch voor alle pollen, bomen en grassen.

13-04-2019 | Vrouw | 52
Jeuk
Ik heb deze medicijnen gekregen om jeuk aan handen en voeten tegen te gaan. Deze medicijnen heb ik nu 10 dagen gebruikt maar ben er nu mee gestopt. Kreeg er een erg rood gezicht van en vreselijke maagpijn en voelde mij erg benauwd ,tevens werd ik er vreselijk gejaagd door net of ik heel erg zenuwachtig was de hele dag . Ook was ik heel erg duizelig net of ik scheel keek[lees meer...] ,na 1 dag stoppen voel ik mij al veel beter .

10-04-2019 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Ik slik dit medicijn al jaren tijdens de hooikoortsperiode. Ik heb ook al jaren last van onverklaarbare vermoeidheid. Dit jaar viel het mij op dat het begon na het innemen van mijn eerste pilletje. Ik slaap dan 12-14 uur en ben nog moe... Ik heb geen energie om op te staan. Ik kan mij ook niet concentreren en alles kost teveel energie. Ik denk dat ik liever kapot ga van de[lees meer...] hooikoorts, dan dat ik mij zo moe voel! Ik stop ermee.

01-03-2019 | Vrouw | 27
levocetirizine (5mg)
Het doet bij mij helaas niets tegen mijn allergieen ( hooikoorts , huisstofmeit )

27-10-2018 | Vrouw | 69
Netelroos
Echt niet te doen. Wel is mijn huid rustiger en begint te genezen maar de jeuk blijft. Geen galbulten meer gehad. Vreselijk die duizelingen en misselijkheid, de zware vermoeidheid.

26-09-2018 | Vrouw | 63
levocetirizine (5mg)
Het merk focus is voor mij het beste merk. Hier reageer ik het beste op. Dit merk is momenteel niet leverbaar vlgs mijn apotheker. Heb merk sandoz gekregen. Hier reageer ik slecht op. Veel jeuk en uitslag en zware vermoeidheid. Weet iemand of merk focus nog ergens te verkrijgen is.

06-09-2018 | Vrouw | 52
levocetirizine (5mg)
Het medicijn hielp wel tegen mijn constante loopneus en korstjes, dat nam snel af. Ik werd moe, lusteloos en zelfs depressief. Regelmatig reageerde ik erg ongeduldig en zelfs agressief op mijn naasten. Ook had ik s'nachts vaak hartkloppingen. Nu ik een tijdje gestopt ben, wordt ik eindelijk weer mijn normale ik. Wel weer een beetje loopneus en korstjes. Helaas ben ik ook[lees meer...] aangekomen omdat ik de hele dag trek in eten had.

05-08-2018 | Vrouw | 24
levocetirizine (0,5mg/ml)
Ik slikte al jaren dezelfde anti-histamine tabletten (allergische astma) maar ik merkte dat dit geen effect meer had. (voorheen Fexofenadine). Dat is de reden dat ik begonnen ben met Levoceterizine. Direct na de eerste keer dat ik een tablet had ingenomen kreeg ik last van buikpijn, moeheid en was ik enorm duizelig. Na een langere periode namen de klachten iets af, maar n[lees meer...]iet voldoende zoals ik zou verwachten Ik ben inmiddels gestopt met het gebruik van dit medicijn. Naast de bovengenoemde klachten, was ik ook totaal niet mezelf. Ik was meer prikkelbaar, zat niet lekker in mijn vel en sliep slecht. Overdag op werk was ik vermoeid. In de bijsluiter staan bijwerkingen vermeld onder “soms” die daar zeker niet thuishoren. Die vallen zéker onder “vaak”, helemaal nu ik ook andere meningen gelezen heb van gebruikers.

20-07-2018 | Vrouw | 72
levocetirizine (5mg)
Gestoken door een bij. Meteen 2 pilletjes genomen. Nog 8 km. gefietst en toen begonnen mijn lippen te tintelen. Thuis gekomen werden mijn lippen dik, mijn huid rood en mijn hele lijf kriebelde. Het medicijn had dus helemaal niet gewerkt. Het gevolg was een anafylactische shock met alle gevolgen van dien. Dit is absoluut geen geschikt medicijn ingeval van bijensteken! Bov[lees meer...]endien is de gebruiksvriendelijkheid abominabel ............ Na een een paar weken ging de strip al stuk. Ik moet het medicijn altijd bij me hebben. Toen ik met heel veel pijn in mijn gezicht (wenkbrauw) twee pilletjes moest pakken vielen er pilletjes op de grond. Je krijgt ze er niet uitgekrabd, of ze vallen op grond. Verder vind ik de verpakking niet erg duurzaam. Veel te veel verpakking voor erg kleine pilletjes. Ik heb nu weer gewoon Tavegyl bij me..............

12-07-2018 | Vrouw | 39
levocetirizine (0,5mg/ml)
Doorgaans heel goed mee geholpen. Vroeger niesbuien heel de dag door, heel het jaar door. (heb meerdere allergieen, hooikoorts, huisstofmijt, grassen, bomen, katten, etc) De echte niesbuien blijven nu toch uit. Heel af en toe zou ik eens een keer of 3 moeten niezen als er echt veel pollen in mijn omgeving rondvliegen., maar niets meer in de orde van wat vroeger het geval[lees meer...] was. Ik neem de pil altijd 's avonds in voor het slapen gaan. daardoor heb ik geen last van slaperigheid of zo.

07-07-2018 | Vrouw | 36
Hooikoorts
Het neemt de scherpe kantjes weg bij graspollenallergie, doch tijdens de hoogste piek in mei weinig effectief! Ik neem 1 tablet per dag en geen bijwerkingen. Bij inname gewone Cetirizine werd ik erg moe maar bij deze totaal niet.

14-06-2018 | Vrouw | 22
Hooikoorts
De pillen werken goed en snel tegen hooikoorts maar daarnaast maken ze me ontzettend vermoeid en heb ik al de hele week hoofdpijn. Om gek van te worden!!! Ook is mijn zicht verminderd. Mijn functioneren is gewoon een stuk minder, voor mij dus een reden om er weer mee te stoppen. Zit niet lekker in mijn vel en wil de hele dag het liefst alleen maar slapen.

03-06-2018 | Vrouw | 26

01-06-2018 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Ik gebruik dit nu al langere tijd met name in de zomer maanden tegen hooikoorts. Er zijn momenten dat ik niet goed word van de bijwerkingen(dat is nu bijv vandaar mijn motivatie om dit hier kwijt te kunnen!) Ik word er echt moe en slaperig van. Ik heb een slecht humeur en nu echt niet tegen te lang en te veel gepraat van mensen. Ik kan niet heel helder communiceren, proble[lees meer...]men met concentreren op het werk en in het algemeen. Maar ik vind het vooral erg dat ik me op me werk niet goed kan concentreren. Rijden is soms echt gevaarlijk, ik ben soms wat trager met reageren en let niet goed op. M'n denkvermogen is ook echt niet oke ik vind het eigenlijk echt heel vervelend ik kan me dagelijkse dingen niet makkelijk doen omdat deze tablet mij echt bijna afmat. Ik overweeg persoonlijk om te stoppen met medicatie(in het algemeen) tegen hooikoorts. Het helpt wel tegen de symptomen van hooikoorts maar geeft daarnaast ook weer te veel narigheid.

25-05-2018 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Werkt heel goed, hooikoorts klachten erg afgenomen, nadeel is alleen dat ik heel moe ben. Maar goed, van de hele dag niezen en snotteren en branderige ogen word je ook moe..