Ervaringen met Levocetirizine

Huisstofallergie (6 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

09-05-2023 | Man | 30
Netelroos
Slik er vier per dag in combinatie met montelukast. Vrijwel geen jeuk meer. Wel af en toe zeer milde uitslag, waar goed mee te leven valt.

08-02-2023 | Man | 48
Netelroos
voor netelroos gehad, netelroos is wel weg maar de bijwerkingen van dit middel is gewoon niet te doen, netelroos is weg daarvoor heb ik nu wel heel veel prikkels op me huid ik zal dit middel echt niet nemen.

11-11-2022 | Man | 57
Huisstofallergie
IK dacht na eerste dag het gaat wel echter werden de bijwerkingen zo heftig dat ik de huisarts gebeld heb voor een alternatief medicijn.

08-11-2022 | Man | 57
levocetirizine (5mg)
Heb al diverse anti allergie medicatie gebruikt. Ben begonnen met mizollen deze werkten perfect echter na 4 jaar niet meer. Vervolgens aan de telfast 180 mg na 3 jaar werkten deze ook niet meer. Als derde Arius deze deden weinig tot niks aan mijn klachten. Hetzelfde kan ik zeggen of loratedine en desloratedine . Ben nu erg blij dat ik weer iets heb wat werkt nl. levocetiri[lees meer...]zine.

17-08-2021 | Man | 45
levocetirizine (5mg)
Ik gebruik het als onderhoudsmedicatie nu dagelijks, wegens veel allergieën (met name voedsel). Ondanks een streng dieet had ik toch vaak last van wat allergische reacties, mogelijk door sporen in voedingsmiddelen. 5 mg is precies afdoende om dat op te vangen. Het helpt ook tegen hooikoorts, daar heb ik nauwelijks last meer van sinds ik dit slik.

15-08-2021 | Man | 58
Jeuk
Atopisch eczeem, urthicaria, zeer ernstige, langdurige, jeuk. Verergert door warmte maar ook door irritatie (schurende kleding, elastiek in boorden/manchetten, broeksband) en wordt zeer ernstig bij transpiratie. Veel andere middelen geprobeerd. Levoceterizine nu 3x per dag 1 pil van 5mg, (vorig jaar 3x per dag 2 pillen) Jeuk nam flink af, maar bij warmte en stress niet h[lees meer...]elemaal weg. Nu nog steeds 3x per dag 1 tablet en daarnaast nu maandelijks 2 injecties met omalizumab (Xolair). Sins enkele maanden: Geen jeuk meer! De combi van beide soorten is top!

22-06-2021 | Man | 56
Hooikoorts
Deze medicatie werkte bij mij voor geen meter. Ik heb bijna alles geprobeerd en heb als laatste redmiddel de Kenacort injectie genomen bij de Hooikoorts Kliniek in Amsterdam. Nergens meer last van sindsdien!

18-04-2021 | Man | 58
Hooikoorts
ik heb het gisteravond voor het eerst ingenomen en heel erg beroerd ervan ik stop er nu mee dan maar die ik eerst gebruikte tegen me hooikoorts ik ben 58jaar en troep dit middel

27-10-2020 | Man | 56
levocetirizine (5mg)
het helpt tegen mijn allergien, zonder deze tabletjes was ik altijd moe van mei tot oktober. hielp in de eerste instantie goed kon weer goed ademen mijn ogen hoefde niet meer gedruppelt te worden en het niezen werd minder. Voelde me beter in mijn vel. Merk alleen de laatste jaren dat ik het hele jaar moe ben. slaap genoeg kom alleen niet uitgerust uit mijn slaap. gelukki[lees meer...]g wordt het nu onderzocht.

02-06-2020 | Man | 39
Hooikoorts
Ik neem Levocetirzine tabletten voor mijn hooikoorts. Ik merk zeker dat dit medicijn de klachten onderdrukt. Jeukende ogen en neus zijn stukken minder na inname. Ook de constante loopneus wordt onderdrukt. Wat wel heel opvallend is dat ik er heel moe van wordt. Niet zozeer geestelijk, maar vooral lichamelijk. Ik heb weinig 'puf' en zodra ik ga staan merk ik dat ik duizeli[lees meer...]ngen krijg. Net of je te snel gaat staan. Betreft potentie werkt het ook niet echt bevorderlijk zeg maar... Al met al is dit wel het enige medicijn wat bij mij enigszins werkt en deze bijwerkingen neem ik dan maar voor lief. Beter dit dan totaal uitgeschakeld zijn door de hooikoorts.

02-06-2020 | Man | 64

20-04-2020 | Man | 66
Hooikoorts
Weinig tot geen positief effect.

30-06-2019 | Man | 62
Hooikoorts
Bijwerkingen van levocetrizine gaan op den duur heel erg tegen staan; soort van regen in de drup ervaring. Dit jaar hooikoorts verschijnselen heel hevig en weinig zijn om ook nog eens de sufheid erbij te nenem, en daarom maar eens wat anders genomen in overleg met huisarts.

21-05-2019 | Man | 18
Hooikoorts
Werkte niet optimaal tegen de hooikoorts, klachten werden wel iets minder maar hielp niet echt. Erger was de vermoeidheid, lusteloosheid. Echt geen energie meer. Leek wel op een depressie. Gestopt met dit middel en na 2 3 dagen weer de oude. Eerst merk sandoz gebruikt ook toen bijwerkingen maar lang niet zo erg als bij het merk focus

14-05-2019 | Man | 50
Hooikoorts
Ik gebruikte dit medicijn een maand, Werd meteen duizelig,dit duurde hele dag door ,misselijk hele dag door ,doodmoe ,me helemaal uitgeput voelen .kon amper nog iets doen of ik was al uitgeput. spierpijn overal ,stramme spieren en zelfs een soort reumatische klachten in me gewrichten kreeg ik ervan. Ik kon ook niet meer normaal slapen ,voelde me opgejaagd. Toen ik erm[lees meer...]ee stopte ging het meteen beter,voelde die dag met stoppen me langzamerhand opknappen,fitter voelen ,het gevoel hebben hehe me energie komt weer terug. De spierpijn verdween ook en de reumatische klachten in me gewrichten ook. Logisch het medicijn verdwijnt dan uit je lichaam . De dag erna voelde ik me weer gezond ,dus dit medicijn is echt vergif voor me lichaam geweest, Wat voor troep ik geslikt heb is me nu nog een raadsel?. Heb echt het idee als ik door gegaan was ermee, ik was dood gegaan eraan ,als de bijwerkingen zo erg zijn je normale leven gaat hierdoor eraan. En je zelfs reumatische klachten gaat ontwikkelen in je gewrichten. Maar als je dokter huisarts belt bestaat dit alles niet,en word je als leugenaar bestempelt wat me heel boos maakt. Gelukkig lees ik hier nog meer slechte ervaringen met dit medicijn ,dat ik dus niet de enigste ben. Dus ben blijk ik kan me ervaring met dit slechte medicijn delen hier.

10-04-2019 | Man | 23
Hooikoorts
Gebruik dit medicijn al enkele jaren tegen hooikoorts en is voor mij het meest effectief tegen de allergie. De bijwerkingen zijn helaas wat minder prettig. Vooral als het een warme droge dag is met veel pollen merk je dat je heel erg vermoeid raakt. Soms zo heftig dat je het liefst de hele dag op bed blijft liggen.