Ervaringen met Levocetirizine

Huisstofallergie (6 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

06-11-2016 | Man | 64
levocetirizine (0,5mg/ml)
Bij het innemen van vis produkten kan ik heftig reageren door accute jeuk aanvallen. Niet duidelijk is welke vissoorten (verse vis, gebakken vis, sushi, verwerkte visolie) dit veroorzaken en wanneer wel en wanneer niet, mijn lichaam hier zo heftig op reageert. Zonder deze antihistamine heb ik dagen last en met verdwijnen de klachten binnen een paar uur.

12-07-2016 | Man | 53
Hooikoorts
Voorgeschreven door kno arts ivm hooikoorts en allergie. Toen was het nog xyzal. Aanvankelijk geen klachten, maar ben tegenwoordig erg moe. Onlangs ben ik er tijdelijk mee gestopt en de vermoeidheid verdween. Nu weer begonnen met het medicijn en prompt weer moe. Ik neem de tablet nu in voordat ik naar bed ga, dit werkt voor mij iets beter.

14-04-2016 | Man | 81
moet continu innemen

04-03-2016 | Man | 57
levocetirizine (5mg)
Wegens allergie voor o.a. huisstofmijt slikte ik eerst poleramine. Dat werd vervangen door levocetirizine. Ook van dit middel gebruik ik een halve tablet om de dag. Omgerekend 1/4 tablet per dag. Als ik het een dag vergeet is er niks aan de hand maar als ik twee dagen oversla gaat het jeuken en weet ik weer waar ik het medicijn voor gebruik. Het helpt perfect!

09-11-2015 | Man | 39
levocetirizine (5mg)
Tja vroeger hielp de xyzal erg goed had toen 1 tabl. per dag. Nu sinds oktober 2014 alles op de hobbel krijg er geen rust in, veel prednison gehad. werkt een beetje tegen eczeem mag zelfs naar 4 stuks gaan per dag. Maar krijg het niet onder controle. Mijn lichaam reageert momenteel op veel .... Veel last van erg droge mond, en mijn smaak is helemaal weg

17-06-2023 | Vrouw | 17
Netelroos
Zolang ik mij kan herinneren heb ik netelroos, de diagnose duurde erg lang. Na veel dokter bezocht te hebben heb ik eindelijk een behandeling gekregen, de verwachting was dat het na 6 maanden over zou zijn. Niets is minder waar helaas ik ben al 6 jaar in behandeling en heb de ziekte al ongeveer 8/9 jaar. Ik ben nu 17 dus het duurt allemaal wel lang. Het begon met 1 pilletj[lees meer...]e levocetirizine, het moest steeds verhoogd worden omdat het niet genoeg werkte, ik heb daarnaast ook nog andere dingen geprobeerd zoals montelukast. Dit zorgde voor vervelende bijwerkingen en geen resultaat. Daarna kon ik beginnen aan Xolair injecties elke vier weken twee prikken. Deze krijg ik nu ruim 3 jaar. Dit werkte ook niet voldoende dus ik slik nu 3 levocetirizine per dag met daarnaast 2 famotidine tabletten per dag en uiteraard de injecties. Nogsteeds blijft het terug komen en kan ik daardoor niet afbouwen met de medicatie.

07-06-2023 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Dit product heb ik een dit jaar en voorgaande 3 jaren gebruikt. Voorheen werkte dit voor mij prima. Dit jaar heb ik gemerkt dat mijn hooikoortsklachten niet volledig verdwenen door dit medicijn. Daarnaast heb ik ook erg last gehad van vermoeidheid door de medicijn. Want mijn vervelendste bijwerking was, was de invloed op mijn mentale gesteldheid. Wellicht had het voorgaand[lees meer...]e jaren ook invloed. Dat weet ik niet, omdat mijn mentale gesteldheid destijds sowieso niet optimaal was. Ik merk nu wel dat als ik het gebruik ik erg prikkelbaar kan zijn. Ergernissen die ik anders kan laten varen, kunnen mij met gebruik van dit medicijn van binnen echt woest en gefrustreerd maken. Ook word ik sneller emotioneel. Ook voel ik me heel gejaagd en onrustig. Nu gebruik ik het een tijdje niet meer. Ik merk dat ik mij mentaal beter voel. Alleen betekent dit wel dat ik nu met de hooikoortsklachten moet dealen. Prevalin Direct Plus verlicht het wel wat, maar optimaal is het niet. Het gebruik van andere antihistaminica zie ik ook niet echt zitten. (Bijna) alles kan onrust en vermoeidheid als bijwerking hebben.

05-06-2023 | Vrouw | 39
Hooikoorts
Ik gebruik het nu dik een maand ivm hooikoorts . Omdat ik er vorig jaar erg slaperig van werd advies gezocht. Dit jaar alleen gaan innemen voor het slapen. Overdag heb ik er nu geen last van. Ivm de slaperigheid werkt het dus snachts beter. Slaap ik ook nog beter dus de bijwerking is in dit geval positief. Allergie klachten zijn er nog wel maar niet zo heftig, ic[lees meer...]m met neusspray en oogdruppels red ik het wel zo. Ik ben tevreden.

16-05-2023 | Vrouw | 45
levocetirizine (5mg)
Ik kreeg het voor allerlei allergische reacties. Hooikoort, allerlei pollen, huisstofmijt, dieren, jeuk op de huid door voedselallergieen. 10 jaar lang nam ik het, want als ik het niet nam, kreeg ik gelijk 'allergische reacties'. Januari 2023 besloot ik af te bouwen. Eerste twee klachten waren diarree en wakker worden tussen 4 en 5 in de ochtend. Daarna vermoeidh[lees meer...]eid, spanningsklachten, verminderde eetlust en gewichtsverlies. Ondertussen ben ik sinds eind april volledig afgebouwd. Mijn energie is bijzonder slecht, en ik kan bijna geen prikkels verdragen. Muziek, tv, sociale dingen.... ben al snel overprikkeld. Ik slaap langzaam iets beter, maar word in de ochtend wakker met vreselijk stressgevoel/ enigzins angstig. Als ik uit bed ga verminderd dat geleidelijk en in de middag voel ik me redelijk normaal. Behalve dat ik niet echt van dingen kan genieten. Mijn gevoel is afgevlakt, mijn denken langzaam, mijn geheugen beroerd. Ik gebruik ( voor de volledigheid) nog 15 mg Venlafaxine, een dosis waar ik al 2 jaar stabiel op was. Mogelijk was er een wisselwerking tussen deze twee middelen?

05-05-2023 | Vrouw | 34
Hooikoorts
Extreme hooikoorts. Door lever problemen met de andere medicatie ben ik op deze overgestapt. Na zeer positieve ervaringen en feit dat ik van 3 tabletten naar 1 per dag gegaan.

20-09-2022 | Vrouw | 32
Huisstofallergie
Geen last meer van huisstofmijt maar door de extreme en vele bijwerkingen stop ik met dit medicijn. Wat een troep.

05-06-2022 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Helaas wordt ik hoe zo moe van dat ik constant het liefste zou gaan slapen. Het middel werkt verder wel beter dan Fexofenadine.

27-07-2021 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Ik slik het als middel tegen hooikoorts. Al jaren. En als ik op vakantie ben in zuid Frankrijk. Daar krijg ik uitslag van de warmte of ik word geprikt door de mini miertjes. Enorm veel jeuk bultjes op m’n voeten en enkels. Levocetrizine maakt de jeuk draaglijk. Anders krab ik ieder bultje kapot!

14-07-2021 | Vrouw | 24
Netelroos

16-06-2021 | Vrouw | 34
levocetirizine (5mg)
Gebruik nu een maand levocetirizine, na vele jaren en verschillende medicatie van de dokter te hebben geprobeerd werkt dit echt perfect, na enkele jaren dikke en jeukende ogen is dit een verademing, geen zonnebril meer nodig. Eczeem klachten lijken wel meer geworden, het is het een of het ander, maar liever zo!

15-05-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Omdat de polaramine tabletten niet meer verkrijgbaar zijn, heb ik Levocitirizine voorgeschreven gekregen. Ik neem ‘s ochtends één tabletje en binnen een uur helpt het mij van het niezen, loopneus en tranende ogen af. Maar ik heb het idee dat het naast de slijmvliezen in mijn neus ook de slijmvliezen in mijn mond bijna plat legt. Ik krijg er namelijk een ontzettende droge m[lees meer...]ond van. Ook voelt mijn neus droog en enigszins geïrriteerd aan. Dat is dus de keerzijde van dit medicijn. De moeheid valt bij mij mee, ik kan er wel heerlijk van (door)slapen. :)