Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

29-07-2019 | Man | 70
lorazepam (2,5mg)
Ben oudere man met levenslange slaapproblemen. Lorazepam 1 mg doet amper iets, maar 1,25 mg werkt wel bij mij. Neem ong. 3x week 1,25 mg (halve 2,5 mg) Valt mij op dat ik na gebruik 's ochtends met (verergerde) oorsuizen wakker wordt. Ik heb sinds ong. 7 maanden oorsuizen, die ik gelukkig makkelijk kan negeren. Soms is het ook bijna weg, maar na gebruik van Lorazepam 1,25[lees meer...] mg is het er weer. Ik gebruik ook nog bloeddrukverlagende medicijnen.

19-07-2019 | Man | 52
lorazepam (2,5mg)
het is een zeer goed medicijn tegen anxiety bevingen slapeloosheid angstgevoelens zenuwachtigheid en prikkelbaarheid. het werkt zeer goed indien gepaard met antidepressiva . mAAR DE DAG nadien wanneer dit medicijn is uitgewerkt komen de angst aanvallen terug zoals een boomerang dan heeft men terug een nodig en alle dagen zoals een visieuze cirkel. Het werkt zeer verslaven[lees meer...]d op lange termijn. vooral na een 5 of 10 tal jaren gebruik.

15-07-2019 | Vrouw | 51
Overspannen/burn-out
Dit middel doet de helft niet wat Lorazepam apotex 2,5 mg wel bereikt

15-07-2019 | Vrouw | 51
Overspannen/burn-out
Lorazepam Apotex 2,5 mg hielp mij om nog wat te slapen. Na herstel sliep ik er pria op en kon ik zelf de tablet halveren om een nacht te slapen. Nu Lorazepam Prolepha 2,5 mg gekregen ( bepaald zorgverzekeraar) en helaas doet dit nog niet de helft van de Lorazepam apotex. SLaap nu hooguit paar uurtje en dan nog veel even wakker.

11-06-2019 | Vrouw | 25
lorazepam (1mg)
Ivm slapeloosheid en overprikkeling bij hsp en autisme dit medicijn. Elke avond 0.5mg. Ik slaap er heerlijk op, sochtends wel wat suf. Wat me wel zorgen baart is dat er gewenning kan optreden. En zomaar stoppen lukte niet, toen sliep ik zeer slecht.

10-05-2019 | Vrouw | 58
lorazepam (1mg)
Sinds 2 maanden gebruik ik 1,5 Mg p.d vanwege angst en paniek bij burn out. Heb gelukkig niet hoeven ophogen maar wil nu graag minderen. Ben daar best wat huiverig voor ( heb gegoogeld en had dat natuurlijk niet moeten doen) Verder heeft het me goed door de ergste tijd heen geholpen. Enige is dat ik een wat ‘wattig’ gevoel in mijn hoofd heb maar dit kan ook met de bu[lees meer...]rn out te maken hebben.

04-05-2019 | Man | 29
lorazepam (1mg)
deze medicijn werkt niet ! I am very sad.

29-04-2019 | Man | 54
lorazepam (1mg)
Ter behandeling van mijn angststoornis kreeg ik antidepressiva voorgeschreven. Omdat de werking hiervan minimaal 6 weken duurt ter overbrugging Lorazepam gekregen. ‘S nachts 1 Mg en overdag twee keer een halve milligram. In het begin was ik wat wazig, ,smorgens na het opstaan, maar na een week niet meer. De Lorazepam maakte dat de angstgevoelens onderdrukt werden en [lees meer...]het piekeren stopte. Nu bijna 9 maanden verder met de vierde antidepressiva die indelijk wat lijkt te doen kan ik makkelijk Lorazepam verminderen, op goede dagen niets, en op mindere dagen naar behoefte. Fijn spul

23-04-2019 | Man | 54
lorazepam (1mg)
neemt de werking af wanneer je het zo lang gebruikt?

23-03-2019 | Man | 59
lorazepam (2,5mg)
Gebruik dit middel eigenlijk al vanaf 1981 ,de medicijnen krijg ik van mijn vader die ook klachten had.Deze tabletten werden voorgeschreven door mijn oom die huisarts was. Ik en ook mijn vader hebben geen angst klachten als we dit middel gebruiken ,ook heeft dit middel geholpen mij van het roken af te komen ,ook heeft het mijn vader geholpen van de drank af te komen.We [lees meer...]hebben beiden totaal geen enkele bijwerkingen ervaren.Alleen moet je in het begin van het gebruik even aftasten samen met je arts waar voor jouw de goede dosis licht .Maar ondanks mijn 20mg perdag kun je er 100 jaar mee worden geen stress klachten ,geen paniek aanvallen .Onze ervaringen zijn meer dan geweldig te noemen .

16-02-2019 | Man | 35
lorazepam (1mg)
Gebruik dit middel nu al zo een 4 a 5 jaar in combinatie met Mirtazapine tegen Insomnia, slapeloosheid, slaapstoornissen, woede en agressie (staan niet in de lijst). Opzich heeft het wel een positief effect, alleen het zijn vrij kleine pilletjes met nog een breuklijn om ze te halveren naar 2x0,5mg. Ik slik er meestal 1 overdag en 2 voor het slapen gaan met mijn Mirtazapine[lees meer...]. Voordeel is wel dat het vrij snel uit je lichaam is en merendeels via de Urine eruit gaat, dus je lever wordt niet zo zwaar belast. Maar pas op aan dit middel ben je heel snel gewend en vandaar dat je steeds meer nodig kunt hebben. Ik zou dit niet aanraden voor mensen die verslavingsgevoelig zijn.

03-01-2019 | Man | 65
lorazepam (1mg)
Door een teveel aan levedopa is hij in elkaar gezakt. Na een paar nachten erna werd hij snachts erg boos. Steeds werd er iets anders geprobeerd maar de neuroloog begon met lorazepam. Eerst alleen savonds voor het slapen en langzaam uitgebreid naar de hele dag. Nu heeft hij 5x per dag en woont niet meer thuis. We missen elkaar erg. Maar we hebben de leeftijd hij van 65 ik [lees meer...]60 en ik moet nog werken. Jij heeft 24 uur zorg nodig door de lorazepam. Hij is hierdoor geplaatst in verpleeghuis. Dit middel gebruikt en al 4 maanden gebruikt. De arts wil niet stoppen of afbouwen waardooe de kans naar huis te keren niet mogel8jk is. Geen idee wat te doen. Ik mag mij niet bemoeien met deze medicatie dus ben ik mijn man de rest van mijn leven kwijt. Dit is enorm pijnlijk. Geen idee wat te doen.

12-12-2018 | Vrouw | 53
lorazepam (1mg)
We zijn 5 jaar geleden verhuisd naar een plaats waar ik me absoluut niet gelukkig voelde. Ben daarbij in de menopause. Slapeloosheid is toen begonnen. Neem dagelijks 1mg bij het slapen gaan. Is zeer effectief, maar zou er heel graag mee stoppen omdat ik gelezen heb dat het een verhoogd risico op dementie geeft.

25-11-2018 | Vrouw | 43
lorazepam (1mg)
Ik heb PTSS Gebruik het indien nodig maar op dit moment 3 x per dag. Ik zorg er voor dat ik het niet te lang gebruik ivm afhankelijkheid. Maar wat zou ik graag willen dat ik dit gewoon structureel kan slikken! Het is een wonder! Met lorazepam kan ik functioneren! Enige echte probleem is dat je eigenlijk niet mag autorijden. Ik vraag me alleen af wat gevaarlijker is. Ik zon[lees meer...]der lorazepam achter het stuur of met.....

01-10-2018 | Vrouw | 77
lorazepam (1mg)
Verschrikkelijk... Mijn moeder veranderde van een levendige vrouw naar een kasplantje de heledag niet meer praten op de bank niet meer eten... Werkelijk een kastplantje... Meteen ermee gestopt.

21-04-2018 | Man | 42
Angst
Fantastisch middel. Een lorazepam in de morgen is een dag zonder zorgen! ☀️