lorazepam

Overspannen/burn-out (6 meningen)
Epilepsie (1 mening)

02-01-2017 | Vrouw | 30
lorazepam (1mg)
Ben eraan verslaafd de bijwerkingen zijn vervelend t afbouwen zwaar ben hulp aan t zoeken erbij zonder medicatie erbij op weer wil ervan af kijken of de Ggz mij hiermee zal helpen.

31-12-2016 | Man | 28
lorazepam (2,5mg)
Na mijn laatste epilepsie-aanval is mijn anti-epileptica met een zeer hoge dosis omhoog gegaan, maar dit heeft jammer genoeg ook invloed gehad op mijn slaappatroon. Ik slaap met een stilnoct (zolpidem) nog maar 3-4 uurtjes als ik geluk heb... op andere dagen werken ze totaal niet en lig ik de hele nacht wakker, wat dan weer uitlokkingsfactor van epilepsie kan zijn (overve[lees meer...]rmoeidheid)... temesta/lorazepam helpt me daar beter bij, maar er moet nog een betere oplossing zijn voor mijn probleem... Mvg, Reginald

16-11-2016 | Man | 23
lorazepam (1mg)
Lorazepam voorgeschreven in een periode van onrust en depersonalisatie. Hielp goed en kalmeert je. Ook helpt het tegen lichamelijke klachten met een psychische oorzaak. Tijdens het gebruik zelf geen last, er opnieuw van afkomen is een ander verhaal...

12-08-2016 | Man | 60
lorazepam (2,5mg)
Dag, slik vrij lange tijd Lorazepam. Voorheen gebruikte ik Temesta 2,5 mg en dat beviel mij beter. Had er minder van nodig. Nu is Temesta in Nederland niet meer te krijgen, wel in Duitsland, Belgie en nog meer landen. Weet iemand hoe ik aan Temesta kan komen? Groet, Cor

16-06-2016 | Vrouw | 18
Onrust
Lorazepam helpt mij heel goed. Ik gebruik zonodig 2,5 mg per dag. Als ik onrustig ben wat vaak in de avond is dan neem ik lorazepam en dan voel ik me weer rustig worden. Geen bijwerkingen gehad.

15-05-2016 | Man | 77
lorazepam (2,5mg)
Na de dood van mijn 22-jarige dochter, kon ik niet meer slapen. Een halve lorazepam, dus slechts 1 mg, hielp onmiddellijk. Nu 25 jaar later, neem ik nog elke avond hetzelfde en ik heb geen bijwerkingen en ik ben een gelukkig en uitgeslapen man van bijna 77.

05-03-2016 | Man | 26
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Veel lichamelijke klachten ten gevolge van stress zijn tijdelijk verminderd na inname van slechts 1 mg lorazepam. Werkt bij mij zo'n 24 uur Door, daarna dezelfde lichamelijke klachten hevig of zelfs nog heviger terug. Pas op voor verslavingsgevaar!

27-02-2016 | Man | 72
Nervositeit
De door mij ingenomen en in te nemen medicijnen, daarvan is een actuele medicatie afgegeven in 2010.

31-01-2016 | Vrouw | 45
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Door mijn jarenlang te hoge stressfactoren in mijn leven, heb ik onverklaarbare lichamelijke klachten en loopt mijn bloeddruk ook te vaak hoog op! Heb een langere tijd zoloft geslikt samen met een combi met lorazepam, maar daar werd ik te vlak van en ben daar ook mee gestopt! Dat onderdrukt alles. Nu zit ik alleen nog maar op mijn lorazepam, mag er tot 3 per dag hebben, ma[lees meer...]ar soms gaat het met 1 of 2 ook goed af, kan gewoon mijn dingen doen en heb geen last van angsten meer! Geen bijwerkingen! Ben niet suf en kan me gewoon focussen op mijn problemen, dus ja voor mij ideaal en ja verslavend is alles roken, koffie, snoepen, dus ik kan hier wel mee leven prima tablet!

21-01-2016 | Man | 30
lorazepam (1mg)
Lorazepam maakte me suf, maar verminderde angst en paniekaanvallen niet.

28-10-2015 | Vrouw | 46
lorazepam (1mg)
Van alle "pammen" de meest rustige en toch effectieve! Heerlijk rustig en toch functioneren.

16-09-2015 | Vrouw | 22
lorazepam (1mg)
Hallo, april 2015 heb ik antidepressiva sertraline gekregen tegen angst & paniekaanvallen.. hierbij lorazepam gekregen voor als de bijwerkingen vd sertraline te heftig waren. Na een maand gestopt met de sertraline. Nu gebruik ik de sertraline alleen als ik een aanval heb of erg gespannen spieren heb. Voor mij werkt het echt fantastisch! Zo gek ik word van de aanval, zo ru[lees meer...]stig weer van de lorazepam. Mijn tip naar anderen zou zijn: als je kunt, probeer alleen te nemen wanneer nodig en maak er geen gewoonte van. Probeer elke dag weer te kijken of je zonder kan of kunt minderen.

14-09-2015 | Man | 30
lorazepam (2,5mg)
Lorazepam in hele hoge doses geslikt. tot zelfs 20mg/ dag. In mijn geval hielp het absoluut onvoldoende tegen mijn angst. De gewenning is op een gegeven moment heel groot geworden en dan is het heel lastig om, zonder dat de situatie verandert en de angst afneemt, toch te minderen/ stoppen met dit middel.

19-08-2015 | Vrouw | 26
lorazepam (1mg)
Door angst en een zware depressie sinds een paar weken slapeloos. En dat is zwaar (..) voor iemand met chronisch vermoeidheid syndroom. Sinds 5 dagen slik ik nu een 2x daags een half tabletje. En mijn efoxor/venlafaxine dosis is verhoogd van 75mg naar 225mg. Echt fijn, even geen angst en negatieve gedachten! Ik slaap me een ongans, dat dan wel weer, maar dat neem ik maar e[lees meer...]ven weer voor lief. Verdere bijwerkingen: slap in de ledematen, duizelig en zeer weinig eetlust (herkent iemand dit?? Mijn maag knort wel voortdurend, maar heb zelf geen honger gevoel). Maar zit er ook nog maar net aan, dus dat zal wel weer afnemen. Over het algemeen zeer tevreden.

09-08-2015 | Man | 20
lorazepam (1mg)
ik gebruik dit medicijn al 2 jaar of langer, weet niet precies meer en het helpt tegen me druk op schouders en me nek me schouders en nek, want die zijn erg gespannen. ik slik er nu altijd 1tabletten per dag van 1 mg het helpt wel voor mij, dus ben er tevreden mee, hoop alleen niet dat ik er komende jaren meer nodig heb. Ik kan niet zonder, want dan is de druk op me schoud[lees meer...]ers en nek zo erg dat ik niet kan liggen in bed en het zelfs pijn doet als ik sta. ik heb ook altijd een knak die je hoort bij me nek bij inademen toen ik dit medicijn niet innam, deed deze knak ook pijn die knak is in verband met me schouders en me nek en die spanning erop die druk op me schouders en me nek daar ben ik volgens mij de enige mee op deze hele aarde nog nooit heeft iemand gehad wat ik heb volgens mij, stuur me een bericht als dat wel zo is, dan ben ik niet meer de enige :D

14-07-2015 | Vrouw | 34
lorazepam (1mg)
Doordat het een zoektocht is geweest naar medicatie ivm allergische reacties ben ik op de lorazepam gezet. Het effect van lorazepam is maar van korte duur, binnen enkele maanden ben je er al aan verslaafd. Ik heb een jaar met ontwenningsverschijnselen gelopen, zonder dat ik dit wist en ben nu al ruim een half jaar bezig met afbouwen. Mijn klachten zoals angst en paniek wer[lees meer...]den erger, terwijl ik dacht dat het met mijzelf steeds minder goed ging. Het lijkt heel onschuldig maar dit is het niet. Ik wil zeker niemand bang maken, maar wel bewust maken. Als ik zou kiezen zou ik er niet aan beginnen, want het breng teveel meer problemen met zich mee dan je zou denken. Dit is overings met alle benzo's.