Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

16-02-2023 | Vrouw | 64
lorazepam (2,5mg)
Sinds mijn 15de last van angst paniekstoornissen. Ca 7 maanden opgenomen geweest en het ging beter. Toen ik 22 was, kwam de paniek in alle hevigheid weer terug. Ben Temesta gaan gebruiken. Nu ben ik 64 jaar oud, ben drie keer opgenomen geweest, heb vijf anti-depressiva geprobeerd en ben een chronische gebruiker van Lorazepam. Overigens hielp m.i. de Temesta vele malen bet[lees meer...]er en had ik er minder van nodig. Ook tijden geen Lorazepam gebruik maar was dan vaak angstig. Nadeel van een benzo is dat je niet mag autorijden en zelfs niet fietsen volgens het CBR. Wil graag met deze medicatie stoppen o.a. vanwege het CBR en dus verzekeringtechnisch. Een alternatief is er echter niet althans niet voor mij tot nu toe. Mijn werk lijdt er niet onder gezien de tevredenheid van mijn werkgever vele jaren.

30-01-2023 | Vrouw | 56
lorazepam (2,5mg)
Gebruikte eerst lorazepam van Apotex, werkte prima, had geen bijwerkingen. Nu van Aurobindo, heel veel bijwerkingen. Totaal geen baat bij. Ben wel klaar met lorazepam nu Apotex niet meer verkrijgbaar is en wil in overleg met huisarts afbouwen volgens afbouwschema van het Ashton Manual (geleidelijke omzetting naar diazepam in dezelfde dosis en dan met diazepam geleidelijk[lees meer...] afbouwen)

22-01-2023 | Vrouw | 58
Overspannen/burn-out
Ik heb afgebouwd met een drankje van lorazepam. Ik ging per 28 dagen 0,3 naar beneden. Dit deed ik in 280 ml water en deed daar de 0,3 in. Elke dag haalde ik daar 10 ml vanaf. Dan heb je nog wel ontwenningsverschijnselen maar veel meer te hanteren.

12-01-2023 | Vrouw | 46
lorazepam (1mg)
Kreeg lorazepam voor slapeloosheid en angst om in de nemen voor de nacht. Jaren lang lorazepam Apotex geslikt. Los van dat ik liever geen slaapmiddel zou slikken, werkte Apotex tot op zekere hoogte. Kreeg van de apotheek ineens ander merk mee: Aurobindo. Direct bijwerkingen. Onrustig, wel suf worden maar niet in slaap vallen, overdag gevoel van uit balans zijn etc. Bij apo[lees meer...]theek gemeld en zij namen dit gelukkig serieus. Heb het merk Prolepha meegekregen (Apotex was uit de handel) en dat werkt iets minder goed dan Apotex, maar ik heb niet de nare bijwerkingen van Aurobindo.

03-01-2023 | Man | 30
lorazepam (2,5mg)
Ik gebruik nu lorazepam van het merk prolepha. Nafat aurobindo totaal niet werkte. Prolepha lorazepam werkt bij mij niet zo goed als de apotex variant. Maar helpt enigzins om mijn gedachtengang enigzins te dempen. Ben nog vaak moe overdag en moet dan slapen. Maae niet zo vaak als de lorezepam. Wel heel vergeetachtig. Maar dat kan ook een bijwerking van de zypradh[lees meer...]era zijn.

29-12-2022 | Man | 30
lorazepam (4mg/ml)
Overspannen/burn-out
Ik herken zelf enorm in jouw verhaal. Ook ingestort met een burn-out in juni met veel panieklachten. constante hoge hartslag en kort ademigheid. Steeds wat verbeterd toen weer teruggevallen tot op een punt van constante achteruitgang, meer paniek en minder slapen. Ook ik ben bij de crisis GGZ beland, maar niet opgenomen Ik ben op lorazepam gezet om vervolgens geactiveerd t[lees meer...]e worden Kom maar ze hadden me ingeschat als paniekstoornis en erkende de burn-out niet. Dit ging van kwaad tot erger en nu gebruik ik 150 mg sertraline en 2 mg lorazepam voor 's nachts eventueel met 6,5 mg quetiapine. En een halve milligram sertraline voor overdag. Ik wil absoluut niet meer lorazepam gaan gebruiken, omdat ik de verhalen ken. Maar ik heb nu ook te weinig energie om af te bouwen. Dat hebben namelijk al geprobeerd en dat was niet gelukt Was jij tijdens de opbouw van je lorazepam ook nog steeds zo moe van je burn-out? Heb je tips? Ik weet niet of het via dit platform kan en of jij dat überhaupt wil maar ik zou graag met je in contact komen omdat ik jou verhaal zo herken in mezelf.

27-12-2022 | Man | 35
lorazepam (1mg)
Middel heeft lange tijd gefunctioneerd, helaas doet het momenteel niet veel meer door vele gebruik. Enorm verslavend en flinke afkickverschijnselen zoals niet meer kunnen slapen.

27-12-2022 | Man | 71
Overspannen/burn-out
39 j geslikt. Had moeten stoppen na twee jaar. Corona, ziekenhuis,arts waarom zolang. ?????? Nu al anderhalf jaar niet meer. Mijn gevoelens terug op allerhande gebied Vreemde ervaring,.zijn er meer mensen die dit hebben dat gevoelens onderdrukt worden..

22-12-2022 | Man | 63
lorazepam (1mg)
ik gebruik 1 x per dag 1mg. dus dat valt reuze mee als ik zo de verhalen lees. Ik slik het wel al ruim 1 jaar. Ik sla af en toe een dag over maar merk dat de volgende dag zeker qua onrust in hoofd en slapeloosheid. Voorzover ik kan beoordelen geen bijwerkingen. Voor mij een prima medicijn.

13-12-2022 | Man | 36
lorazepam (1mg)
İk kreeg last van vermoeidheid, nadat ik lorazepam kreeg. Ook was ik begonnen met vasten. Ik werd daardoor opgenomen in een (gesloten) kliniek. Daar werd ik kwaad, nadat ik lorazepam kreeg.

20-11-2022 | Vrouw | 49
lorazepam (1mg)
Gebruik al een aantal jaren apotex.nu aurobindo ik ging googelen en kwam hier terecht en nu lees ik precies dezelfde ervaringen die ik ook heb. Diaree en t werkt niet ik neem altijd twee halfjes op een dag. Zelfs een hele in een keer werkt niet. Zijn er betere merken te verkrijgen?en geen troep uit india(ze zeggen dat alleen de verpakking anders is, ik denk gesjoemel met d[lees meer...]e werkzame stof)

06-11-2022 | Vrouw | 24
lorazepam (2,5mg)
Ik voelde niks werkte voor geen meter

01-11-2022 | Vrouw | 79

20-10-2022 | Vrouw | 65
Overspannen/burn-out
Ik slik nu al zo'n 10 maanden lorazepam, en ik voel me meer dood dan levend.het voelt alsof alle leven zich in mij terugtrekt, heel akelig en beangstigend. Eetlust heb ik niet ik eet omdat ik moet eten, hele rare smaakervaring en alleen maar een gevoel van pijn door mijn hele lijf, alles is verstijfd, ik heb geen contact meer met de buitenwereld en een binnenwereld heb ik [lees meer...]ook niet meer. Ik doe wat ik kan alleen nog maar op spierkracht, weet niet meer hoe me ook maar iets te ontspannen, slaap niet, alleen maar denken denken, denken. Ik denk dat ik er knettergek van geworden ben. Ik raad het niemand aan want het is een hel. Neem nu 4x1 mg was 4x2,5 mg per dag

06-10-2022 | Man | 45
ADHD
Na opstaan met te snelle negatieve malende gedachtengang. Dempte de apotex 2,5 mg het iets. Nu omdat aurobindo apotex heeft overgenomen Kreeg ik aurobindo lorazepam. En dacht zal wel weer niet werken. Was nl ook zo met mijn temazepam apotex, wat aurobindo werdt. Maar apotheker had me overtuigd dat dezelfde stoffen in zaten. Dus ik probeerde het maar. Deed niks. Dacht[lees meer...] nog wellicht placebo effect. Tot later op die dag spontane echt heftige buikloop. Bleef gebruiken want ik had niks anders. Deed niks met de gedachten. Alleen maar heftige buikloop. Totdat ik me herrineerde dat ik voor noodgevallen nog apotex had in mijn portomonee. En ja werkte diezelfde dag nog voor de gedachten. Dag later buikloop geheel weg. Volgens mij wordt aurubindo lorazepam nu zo goedkoop mogelijk gemaakt wellicht in india. Wellicht vervuilde grondstoffen uit india? Nee ik hoef geen aurobindo meer.

02-10-2022 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
Aerobendo werkt niet! Apotex wel! Kijk verder voor ander merk! België!