lorazepam

Onrust (6 meningen)
Epilepsie (1 mening)

21-07-2017 | Man | 76
Agorafobie
Voor MRI scan, nu of nooit meer die troep. Hij is dronken van dat ene medicijn en kan niet op zijn benen staan.

20-07-2017 | Vrouw | 55
lorazepam (2,5mg)
Bijwerkingen lorazapam en citrapomil. Veel last van duizeligheid en onwerkelijkheid.

30-05-2017 | Man | 32
lorazepam (1mg)
Had last van extreme angst/stress en paniekaanvallen. Ik zat er helemaal doorheen en had ook suïcidale gedachten. Lorazepam kalmeerde mij vanaf het eerste tablet. Ik gebruikte maximaal 4 tot 5 mg per dag. Na een maand of 4 dagelijks gebruik was ik er duidelijk afhankelijk van en kon ik er onmogelijk 'cold-turkey' mee stoppen. Ik had dan ook via-via wat extra gekocht, dus z[lees meer...]onder recept, om het gebruik op recept aan te kunnen vullen, aangezien ik al snel met het gebruik moest stoppen en mij dit ook beangstigde (hoewel ik goed begeleid werd en er ook geen extreme druk op de snelheid van het afbouwen lag). Afbouwschema gekregen van specialist en het lukte vooral in het begin meestal niet om mij aan dit schema te houden. Later ging dit gemakkelijker en al met al heb in een week of 6 kunnen stoppen. Ik gebruik het nu alleen nog in noodgevallen. Soms 2x per week, soms ook 2 of 3 weken helemaal niet. Het heeft mij enorm geholpen, want ik zat dicht bij een opname in een psychiatrisch kliniek. Naarmate het dagelijks gebruik vorderde, begon gewenning naar mijn gevoel wel lichtjes een rol te spelen. De clandestien verkregen 2.5mg tabletten genoten dan ook mijn voorkeur (hoewel ik er dan wel max. 2 per dag nam). De zwaardere tabletten genieten overigens nog steeds mijn voorkeur, bij noodgevallen neem ik 1x 2.5mg tablet.

17-05-2017 | Vrouw | 63
lorazepam (2,5mg)
Het neemt iid de angst, went alleen heel snel. Bijwerkingen: slechter geheugen en af en toe onzeker op de benen.

09-05-2017 | Man | 61
Chronische depressie
Door het gebruik van lorazepam (en vergelijkbare middelen) wordt iedere emotie onderdrukt wat leidt tot verlies van persoonlijkheid en tot grote kwetsbaarheid voor kwade bedoelingen en manipulaties van anderen (och, het maakt me allemaal niet uit).

10-03-2017 | Vrouw | 44
Psychische klachten
Verschrikkelijk. Ik was zo blij dat ik gestopt was sinds in in Portugal woon werk en fijn samenleef met mijn man. In Nederland op familiebezoek kreeg ik controle gesprek met spv Bipolair Grijze Generaal. Zij besloten toen dat ik 400 mg Quetiapine weer moest innemen en 5x 1mg Lorazepam. Van 0 tot en 400 en die avond 800 mg. Ik dacht dat ik doodging. Ik riep dat ik zwan[lees meer...]ger was en daar wilden ze niet naar luisteren?!! Gezondheidszorg NL waar zijn jullie mee bezig?

09-03-2017 | Man | 49

17-01-2017 | Vrouw | 25
lorazepam (1mg)
Hallo ik ben 25 jaar en zit nu 1 jaar ongeveer aan de lorazepam. Ik slik 3 x daags 1mg. Ik kan niet zonder. op het begin vooral toen werd ik boos en angstig als ik het was vergeten, ik wilde perse naar huis, kreeg paniek. Nu helpt het me rustiger ontspannende te zijn en dat is echt fijn. Maar afbouwen durf ik niet. Ik slik ook al 3/4 jaar citalopram 15 mg en nu omhoog naar[lees meer...] 20mg. Ik heb namelijk weer last van angstklachten en vermoeidheid. Bijwerkingen van de lorazepam heb ik denk ik wel: ik kan boos en geïrriteerd zijn en soms wat afwezig, maar ben van mezelf ook zo dus weet niet of het door de medicatie komt. Ben een beetje depressief. Maar naar mijn mening ik heb altijd een hekel aan medicatie, maar het moest wel ik kon niet normaal functioneren en had alleen maar pijn. En last van psychoses. Dus ik heb in 10 jaar tijd onderzocht wat bij mijn lichaam past en altijd heftige bijwerkingen, maar citalopram werkt super! En lorazepam ook! Ik heb nu bijvoorbeeld nog niet gehad, maar merk dat ik het wel nodig heb dus wel verslavend naja dan maar ik leef in ieder geval beter dan hiervoor.

07-01-2017 | Vrouw | 20
lorazepam (1mg)
Afgelopen december gestart met 3x daags 1mg voorgeschreven door mijn psychiater. Ik was ingestort na het stranden van een relatie en zag het leven niet meer zitten. Ik was erg angstig, zwaar depressief, leek alles van achter glas mee te maken, was erg apathisch en ik sliep niet goed. Huisarts gaf 3x daags oxazepam 1mg maar dit werkte niet. Psychiater toen dit voorgeschreve[lees meer...]n en na een aantal dagen voelde ik me wat sterker. De panische angst was afgevlakt en mijn stemming verbeterde iets waardoor ik weer wat dingen kon doen op een dag, ik functioneerde weer enigszins. Ook sliep ik veel beter in combinatie met Seroquel 50mg. In het begin last gehad van onhandigheid en suffigheid maar dit trok na een aantal dagen weg. Erg tevreden met lorazepam het heeft mijn wanhoop kunnen wegnemen. Nu aan het afbouwen en antidepressiva aan het opbouwen.

02-01-2017 | Vrouw | 30
lorazepam (1mg)
Ben eraan verslaafd de bijwerkingen zijn vervelend t afbouwen zwaar ben hulp aan t zoeken erbij zonder medicatie erbij op weer wil ervan af kijken of de Ggz mij hiermee zal helpen.

31-12-2016 | Man | 28
lorazepam (2,5mg)
Na mijn laatste epilepsie-aanval is mijn anti-epileptica met een zeer hoge dosis omhoog gegaan, maar dit heeft jammer genoeg ook invloed gehad op mijn slaappatroon. Ik slaap met een stilnoct (zolpidem) nog maar 3-4 uurtjes als ik geluk heb... op andere dagen werken ze totaal niet en lig ik de hele nacht wakker, wat dan weer uitlokkingsfactor van epilepsie kan zijn (overve[lees meer...]rmoeidheid)... temesta/lorazepam helpt me daar beter bij, maar er moet nog een betere oplossing zijn voor mijn probleem... Mvg, Reginald

16-11-2016 | Man | 23
lorazepam (1mg)
Lorazepam voorgeschreven in een periode van onrust en depersonalisatie. Hielp goed en kalmeert je. Ook helpt het tegen lichamelijke klachten met een psychische oorzaak. Tijdens het gebruik zelf geen last, er opnieuw van afkomen is een ander verhaal...

12-08-2016 | Man | 60
lorazepam (2,5mg)
Dag, slik vrij lange tijd Lorazepam. Voorheen gebruikte ik Temesta 2,5 mg en dat beviel mij beter. Had er minder van nodig. Nu is Temesta in Nederland niet meer te krijgen, wel in Duitsland, Belgie en nog meer landen. Weet iemand hoe ik aan Temesta kan komen? Groet, Cor

16-06-2016 | Vrouw | 18
Onrust
Lorazepam helpt mij heel goed. Ik gebruik zonodig 2,5 mg per dag. Als ik onrustig ben wat vaak in de avond is dan neem ik lorazepam en dan voel ik me weer rustig worden. Geen bijwerkingen gehad.

15-05-2016 | Man | 77
lorazepam (2,5mg)
Na de dood van mijn 22-jarige dochter, kon ik niet meer slapen. Een halve lorazepam, dus slechts 1 mg, hielp onmiddellijk. Nu 25 jaar later, neem ik nog elke avond hetzelfde en ik heb geen bijwerkingen en ik ben een gelukkig en uitgeslapen man van bijna 77.

05-03-2016 | Man | 26
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Veel lichamelijke klachten ten gevolge van stress zijn tijdelijk verminderd na inname van slechts 1 mg lorazepam. Werkt bij mij zo'n 24 uur Door, daarna dezelfde lichamelijke klachten hevig of zelfs nog heviger terug. Pas op voor verslavingsgevaar!

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum