oxazepam

Bromazepam (72 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

09-01-2022 | Vrouw | 28
oxazepam (10mg)
Ik kreeg oxazepam voorgeschreven om me te helpen bij de opbouw van mijn antidepressiva. Het middel is zeer effectief; angsten verminderen, ik slaap er beter van en heb weer rust in mijn hoofd. Na het 5 weken gebruikt te hebben vond ik het wel mooi geweest en wilde ik stoppen met de oxazepam. Ik kreeg last van ontwenningsverschijnselen welke zo'n 3 dagen duurde. Kaakspannin[lees meer...]gen, beetje van de kaart en realistische, heftige dromen. Onderschat dit middel niet en ga er verantwoordelijk mee om. Het heeft me zeker geholpen, maar ben blij dat ik er weer vanaf ben.

09-12-2021 | Vrouw | 37
oxazepam (10mg)
In het begin werd ik er rustig van. Maar als ik het nu slik, slaap ik onrustig krijg rare dromen en wordt ik met mijn hart in de keel wakker. Ik vraag me ook af of ik acuut kan stoppen, omdat ik maximaal een half pilletje per dag slik.

10-10-2021 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Omdat ik veel pieker en verschillende angststoornissen heb kreeg ik oxazepam. Ik gebruik ze wanneer nodig. Dit is heel af en toe overdag als ik een paniekaanval voel opkomen maar vaker 's avonds als ik de nachten ervoor slecht geslapen heb. Tegen het piekeren, de paniekaanvallen en de spanningen vind ik het niet heel goed werken. Het haalt misschien de scherpe kantjes er[lees meer...]af maar echt sterk vind ik het niet. Om te slapen daarentegen werkt het heel goed! Ik val echt in een lange diepe slaap. Enige nadeel is dat ik de hele dag erna dan ook nog duf blijf en niet vooruit te branden ben.

18-01-2020 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Fijn middel gebruik 2 mnd zit nu op 2 halve 5 mg wil binnekort afbouwen.

21-03-2019 | Vrouw | 23
Paniekaanvallen
Wegens ik steeds onverklaar bare paniekaanvallen kreeg gaf de huisarts me dit mee om te proberen. Omdat de aanval zo lang duurde maar 2 genomen. Ik heb er wel door geslapen. Ik kreeg nadat ik 5 dagen achter elkaar gebruikt had emotiewisselingen , ik kreeg juist allemaal nare gedachtes die ik nooit tevoren heb gehad. Dus ik wou stoppen met het gebruik van dit medicijn na 3 [lees meer...]weken dit heeft mentaal echt veel moeite gekost. Alsof je lichaam het gevoel wil wat je krijgt door die pillen. Gelukkig ben ik ervan af en heb dus ook die klachten niet meer. Ben wel blij om te lezen dat dit medicijn anderen wel heeft geholpen !

07-02-2019 | Man | 23
oxazepam (10mg)
Was wel handig om bepaalde situaties door te komen. Haalt overdenken en angst wel weg tijdelijk. Met nadruk op tijdelijk. Oxazepam was ook heel makkelijk te krijgen via online winkels.

23-01-2019 | Vrouw | 54
oxazepam (10mg)
Ik heb ivm angstklachten dit middel een maand of 9 moeten gebruiken. Ik wil mijn verhaal hier melden omdat ik toentertijd op zoek ging naar hoe het afbouwen van dit middel ervaren wordt. Ik las hier verhalen dat het stoppen heel vreselijk en moeilijk was. Al die maanden ben ik bang geweest dat ik er dus nooit vanaf zou kunnen komen, terwijl ik het vreselijk vond dat ik ze [lees meer...]nodig had. Maar....ik ben er vanaf!! Ik slikte 60 a 70 mg per dag. Ik ben heel geleidelijk gaan afbouwen met ook plateauperiodes (soms een paar weken op dezelfde dosering blijven). Ik heb zeker onttrekkingsverschijnselen gevoeld. Maar werden die te hevig, dan bleef ik even een poosje op die dosering. Ik ben nooit terug meer gaan gebruiken. Wat mij heeft geholpen de onttrekkingsverschijnselen het hoofd te bieden, was mijn leeftempo vertragen en ontspanningsoefeningen doen. Ik hoop dat mijn verhaal anderen het vertrouwen geeft dat je er echt vanaf kunt komen. Maar doe het in je eigen tempo! (de 10 mg per week afbouwen wat de specialist adviseerde, was voor mij soms te veel. Stapjes van 5 mg per 3 weken ging beter. Laatste stap was zelfs 2,5 mg).

13-10-2018 | Vrouw | 36
oxazepam (10mg)
De eerste keer hielp het om iets rustiger te worden en viel ik daarna in slaap, inname 1.00 uur. Maar sliep maar 3 uur door waarna de angst direct weer flink toenam. De volgende ochtend voelde ik me raar in mijn hoofd. Alles kwam vertraagd binnen, ging zwalken, zweten, kon geen gesprek voeren of simpele vragen beantwoorden, vertraagd denken, moest liggen, voelde me vervre[lees meer...]emd, geen eetlust. 3 dagen later 5 mg genomen om 23 uur. Voelde ongeremde drang om gek te doen, wilde dansen, zingen, gek lopen, lachen, alsof ik dronken was. Was hyper, ging kletsen en giechelen, ben na 1,5 uur in slaap gevallen, weer voor een paar uur. De volgende dag waren de bijwerkingen die ik de eerste keer had minder sterk

24-09-2018 | Vrouw | 61
oxazepam (10mg)
Ik ben hier mee begonnen toen ik erg onrustig in mijn hoofd was Herhaaldelijk ben ik er mee gestopt totaal geen probleem of afkick verschijnselen

24-08-2018 | Vrouw | 51
oxazepam (10mg)
Sommige leveranciers leveren zonder breukstreep. Das lastig als je eens een halve extra wilt nemen. Blijkt invloed op je REM slaap te hebben waardoor je niet echt uitrust. Fijn voor korte termijn hulp. Maar niet voor langere termijn.....bleek...

14-03-2018 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Tja, wat moet ik er over zeggen.... Gebruik het nu 9 a 10 weken ofzo, eerst 4 keer per dag (om de 6 uur) en nu sinds twee nachten Seroquel 25mg want slapen kon ik niet op de Oxazepam, ook niet op Diazepam, en ook niet op Temazepam... Sla de oxazepam van de nacht nu over omdat de Seroquel zijn werk dan doet. Neem overdag nog 3 tabletjes Oxazepam van 0,5mg... Hoop over te [lees meer...]kunnen gaan op een ander angstremmend middel of Seroquel XR (verlengde afgifte) en daardoor de Oxazepam af te kunnen nouja durven bouwen. Ik ga niet adviseren om het wel of niet te gaan gebruiken maar wel dat ik er van baal dat ik me er zo afhankelijk van voel.... Verschrikkelijke periode achter de rug, trauma, stress, angst, depressie.... stapelgek en apatisch geworden van angst, letterlijk...... En dan opgenomen worden in een crisisziekenhuis... Ook niet heel tof geweest.... Door de gebeurtenissen daar ben ik het preventief gaan slikken. AL met al, het heeft me door een afschuwelijke periode heen geloosd maar ik durf het huis niet meer uit zonder. In iedere tas en iedere jaszak zitten tabletjes... Geestelijk zwaar verslavend dus..... Haat liefde verhouding geworden.

09-05-2022 | Man | 59
oxazepam (10mg)
ik slik oxazepam nu bijna zes jaar , elke ochtend, ik sta namelijk op met een enorme onrust en angst voor de dag. zware burnouts gehad, opnames. de 10 mg elke ochtend, een uurtje verder, dan durf ik naar mijn werk en gaat het de rest van de dag wonderbaarlijk goed. mijn psychiater zei dat deze dosis niet echt kwaad kan . dat neem ik dan maar aan. het helpt mij om de [lees meer...]dag op te starten, al zou ik het liever anders zien. ik zie het inmiddels als koffie om wakker te worden, maar dan om rustig mijn dag te kunnen beginnen. zonder voorbarige angstgevoelens. het zal wel niet helemaal goed zijn voor je lijf maar stress is slechter denk ik. het is jammer dat ik niet tegen wiet enzo kan, dat was natuurlijker geweest. 😂😂😂

22-02-2022 | Man | 62
oxazepam (10mg)
Na begin van omnicro. Slecht slapen en het idee dat je eruit moet frisse lucht. Vlucht idee. Huisarts zou je beter moeten voorlichten

20-01-2022 | Vrouw | 58
oxazepam (20mg)
Ik slik teveel naar heb zo'n angst door bupropion en diazepam... Doodziek van de angst Nu begin ik met mirtazapine... Hoop zo dat het helpt... Als ik nog maar ooit zonder angst kan en zonder oxazepam.... 4x20 mg is nog moeilijk vaak 😢 Kan iemand mij geruststellen dat het beter word??

19-01-2022 | Vrouw | 45
Onrust
Ik slik ook al jaren bij spannende levensmomenten oxazepam. Nooit meer dan 1 per dag. En soms ook weer weken niet. Bij inname van oxazepam om te kunnen slapen, heb ik meestal de volgende dag hoofdpijn. Hiernaast let ik goed op mijn voeding en sport ik 2x per week en breng zoveel mogelijk structuur en rust aan in mijn leven.

18-08-2021 | Vrouw | 57
Overspannen/burn-out