oxazepam

Bromazepam (62 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

18-01-2020 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Fijn middel gebruik 2 mnd zit nu op 2 halve 5 mg wil binnekort afbouwen.

21-03-2019 | Vrouw | 23
Paniekaanvallen
Wegens ik steeds onverklaar bare paniekaanvallen kreeg gaf de huisarts me dit mee om te proberen. Omdat de aanval zo lang duurde maar 2 genomen. Ik heb er wel door geslapen. Ik kreeg nadat ik 5 dagen achter elkaar gebruikt had emotiewisselingen , ik kreeg juist allemaal nare gedachtes die ik nooit tevoren heb gehad. Dus ik wou stoppen met het gebruik van dit medicijn na 3 [lees meer...]weken dit heeft mentaal echt veel moeite gekost. Alsof je lichaam het gevoel wil wat je krijgt door die pillen. Gelukkig ben ik ervan af en heb dus ook die klachten niet meer. Ben wel blij om te lezen dat dit medicijn anderen wel heeft geholpen !

07-02-2019 | Man | 23
oxazepam (10mg)
Was wel handig om bepaalde situaties door te komen. Haalt overdenken en angst wel weg tijdelijk. Met nadruk op tijdelijk. Oxazepam was ook heel makkelijk te krijgen via online winkels.

23-01-2019 | Vrouw | 54
oxazepam (10mg)
Ik heb ivm angstklachten dit middel een maand of 9 moeten gebruiken. Ik wil mijn verhaal hier melden omdat ik toentertijd op zoek ging naar hoe het afbouwen van dit middel ervaren wordt. Ik las hier verhalen dat het stoppen heel vreselijk en moeilijk was. Al die maanden ben ik bang geweest dat ik er dus nooit vanaf zou kunnen komen, terwijl ik het vreselijk vond dat ik ze [lees meer...]nodig had. Maar....ik ben er vanaf!! Ik slikte 60 a 70 mg per dag. Ik ben heel geleidelijk gaan afbouwen met ook plateauperiodes (soms een paar weken op dezelfde dosering blijven). Ik heb zeker onttrekkingsverschijnselen gevoeld. Maar werden die te hevig, dan bleef ik even een poosje op die dosering. Ik ben nooit terug meer gaan gebruiken. Wat mij heeft geholpen de onttrekkingsverschijnselen het hoofd te bieden, was mijn leeftempo vertragen en ontspanningsoefeningen doen. Ik hoop dat mijn verhaal anderen het vertrouwen geeft dat je er echt vanaf kunt komen. Maar doe het in je eigen tempo! (de 10 mg per week afbouwen wat de specialist adviseerde, was voor mij soms te veel. Stapjes van 5 mg per 3 weken ging beter. Laatste stap was zelfs 2,5 mg).

13-10-2018 | Vrouw | 36
oxazepam (10mg)
De eerste keer hielp het om iets rustiger te worden en viel ik daarna in slaap, inname 1.00 uur. Maar sliep maar 3 uur door waarna de angst direct weer flink toenam. De volgende ochtend voelde ik me raar in mijn hoofd. Alles kwam vertraagd binnen, ging zwalken, zweten, kon geen gesprek voeren of simpele vragen beantwoorden, vertraagd denken, moest liggen, voelde me vervre[lees meer...]emd, geen eetlust. 3 dagen later 5 mg genomen om 23 uur. Voelde ongeremde drang om gek te doen, wilde dansen, zingen, gek lopen, lachen, alsof ik dronken was. Was hyper, ging kletsen en giechelen, ben na 1,5 uur in slaap gevallen, weer voor een paar uur. De volgende dag waren de bijwerkingen die ik de eerste keer had minder sterk

24-09-2018 | Vrouw | 61
oxazepam (10mg)
Ik ben hier mee begonnen toen ik erg onrustig in mijn hoofd was Herhaaldelijk ben ik er mee gestopt totaal geen probleem of afkick verschijnselen

24-08-2018 | Vrouw | 51
oxazepam (10mg)
Sommige leveranciers leveren zonder breukstreep. Das lastig als je eens een halve extra wilt nemen. Blijkt invloed op je REM slaap te hebben waardoor je niet echt uitrust. Fijn voor korte termijn hulp. Maar niet voor langere termijn.....bleek...

14-03-2018 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Tja, wat moet ik er over zeggen.... Gebruik het nu 9 a 10 weken ofzo, eerst 4 keer per dag (om de 6 uur) en nu sinds twee nachten Seroquel 25mg want slapen kon ik niet op de Oxazepam, ook niet op Diazepam, en ook niet op Temazepam... Sla de oxazepam van de nacht nu over omdat de Seroquel zijn werk dan doet. Neem overdag nog 3 tabletjes Oxazepam van 0,5mg... Hoop over te [lees meer...]kunnen gaan op een ander angstremmend middel of Seroquel XR (verlengde afgifte) en daardoor de Oxazepam af te kunnen nouja durven bouwen. Ik ga niet adviseren om het wel of niet te gaan gebruiken maar wel dat ik er van baal dat ik me er zo afhankelijk van voel.... Verschrikkelijke periode achter de rug, trauma, stress, angst, depressie.... stapelgek en apatisch geworden van angst, letterlijk...... En dan opgenomen worden in een crisisziekenhuis... Ook niet heel tof geweest.... Door de gebeurtenissen daar ben ik het preventief gaan slikken. AL met al, het heeft me door een afschuwelijke periode heen geloosd maar ik durf het huis niet meer uit zonder. In iedere tas en iedere jaszak zitten tabletjes... Geestelijk zwaar verslavend dus..... Haat liefde verhouding geworden.

16-01-2018 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
Ik weet niet waar ik moet beginnen. Het begon een 2 jaar geleden ongeveer. Ik had wel eens in de avond/nacht dat ik flinke hartkloppingen kreeg of flink begon te tollen ik moest dan meteen na de wc en kwam alles eruit van voor en achter. Ik kreeg het koud en begin te zweten op me handen en voeten. Sinds 2 maanden is het nu heel erg. Ik kreeg op een avond het zelfde alleen[lees meer...] nu had ik een soort druk op me borst en het leek wel alsof mijn tong verdoofd was aan de achterkant dis ik had moeite met praten. Ik wist niet wat me over kwam en heb de huisartsenpost gebeld. Eenmaal daar werd me verteld dat ik angst/paniek aanvalken had. Uiteindelijk weer bij mijn huisarts geweest en kwam blijkbaar okk uit dat ik hyperventilatie heb nooit geweten. De aanvallen heb ik nu ook overdag het komt zo ineens opzetten maar als ik oxazepam in neem merk ik vrij weinig ik voel niets mijn hartkloppingen blijven maar het ergste van alles ik heb een duizeligheid in mijn hoofd dat echt angstig is. Je hebt geen controle over je lichaam het gevoel dat je flauw gaat vallen en dat maakt mij zo ontzettend bang omdat je machteloos bent. Vooral als mijn man er niet is en ik alleen met mijn zoontje ben. Ik heb ook temazepam voor als ik echt niet kan slapen. Gisteren was weer zo een dag en had er eentje in genomen maar op 1 of andere manier werd ik helemaal gek het leek net of er een stem tegen mij zei dat ik dood moest(ik dacht echt wat overkomt mij nu) terwijl mijn man naast me sliep heb ik mijn moeder gebeld en die heeft na een lang gesprek gezegd neem nog een temazepam dan vak je in slaap. Zo gezegd zo gedaan ik ben pas rond 4 uur in de nacht in slaap gevallen maar de wekker van mijn man ging niet veel later dus helemaal niet geslapen. Ik stond op met het zelfde gevoel en heb voordat ik mijn zoontje na school ging brengen 1 oxazepam in genomen maar ik heb echt het idee dat het bij mij niet werkt want ik blijf het gevoel hebben. Velen mensen die ik ken zeggen je mag er ook twee in nemen maar dat durf ik niet bang voor overdosis of iets.. wat doen jullie als het niet helpt? Ik weet ook echt niet waar de aanvallen vandaan komen want ze komen uit het niets opzetten. Mijn cesar therapeut denk stress en mijn huisarts ook maarja daar loop ik al JAREN mee.. hoop dat iemand mij kan helpen.. wil hier zo graag vanaf en wil als helemaal geen pillen slikken.

20-01-2022 | Vrouw | 58
oxazepam (20mg)
Ik slik teveel naar heb zo'n angst door bupropion en diazepam... Doodziek van de angst Nu begin ik met mirtazapine... Hoop zo dat het helpt... Als ik nog maar ooit zonder angst kan en zonder oxazepam.... 4x20 mg is nog moeilijk vaak šŸ˜¢ Kan iemand mij geruststellen dat het beter word??

19-01-2022 | Vrouw | 45
Onrust
Ik slik ook al jaren bij spannende levensmomenten oxazepam. Nooit meer dan 1 per dag. En soms ook weer weken niet. Bij inname van oxazepam om te kunnen slapen, heb ik meestal de volgende dag hoofdpijn. Hiernaast let ik goed op mijn voeding en sport ik 2x per week en breng zoveel mogelijk structuur en rust aan in mijn leven.

18-08-2021 | Vrouw | 57
Overspannen/burn-out

30-06-2021 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Jaren geleden heeft mijn huisarts mij Oxazepam (10 mg) voorgeschreven, omdat ik bij hem kwam met angstklachten. Ik heb last van sociale angst (+ bloosangst). Ik was destijds studente en ik kon door de angst niet meer naar mijn colleges. Hij gaf aan dat ik 3x verspreid over de dag 1 pilletje (10 mg, dus 30 mg per dag in totaal) mocht innemen. Tevens kwam ik op de wachtlijst[lees meer...] bij de praktijkondersteuner (soort van psycholoog). Die avond nam ik het eerste pilletje. Het duurde 15-30 min tot het inwerkte en toen voelde ik het. Echt een rust kwam er over me heen. Vergelijkbaar met het gevoel van 2 glaasjes rode wijn. Ik heb dit een tijdje gedaan, ook voor bijvoorbeeld colleges. Dit werkte best goed. Ik vond dingen nog wel spannend, het voelde dus niet alsof ik de hele wereld aankon of zo, maar de spanning was beter te verdragen. In dat geval best positief. Toch kwam ik ook achter het nadeel van deze medicatie. Ik weet nog dat ik in een restaurant was met een paar vriendinnen van mij. Er was een man en die verslikte/verstikte in iets dat in zijn eten zat. Hij viel echt op de grond en er moest ambulance bijkomen. Iedereen was van: 'Wow, wat gebeurt hier? Wat erg voor die man etc.' Ik, daarentegen, voelde er helemaal niets bij. Het nadeel is dus dat je wat onverschillig of ongevoelig kan worden. Dit kan echter ook te maken hebben met de (vind ik) hoge dosering van 3x per dag 1 pilletje (10mg, dus in totaal 30mg per dag). Op den duur ben ik ook gestopt met de medicatie, omdat dit mij zo afvlakte. Ik besloot om het op eigen krachten te proberen, maar ondanks inmiddels zo'n 5 jaren aan verschillende therapieƫn bleef ik een constante spanning behouden. Dit heeft mij op den duur echt opgebroken en daarom heb ik vorige week, in overleg met een psychiater, besloten om naast mijn therapie toch weer medicatie toe te voegen. Oxazepam is echter geen medicatie voor op lange termijn, want je kunt er verslaafd aan raken. Om deze reden ga ik starten met 37,5 mg Venlafaxine. Tussen het moment dat de spanning mij zogezegd 'opbrak' en het moment dat ik de Venlafaxine krijg zit ongeveer 1 week. In die tijd heb ik opnieuw Oxazepam gebruikt ter overbrugging. Dit keer heb ik besloten om 3x per dag 0,5 pilletje te nemen (dat komt op 15 mg Oxazepam in totaal per dag) en dit werkt voor mij beter. Al met al: - Werkt goed tegen constante spanning - Neem niet te veel, want dat vlakt je emoties echt af - Het is niet voor op langere termijn, want het werkt verslavend Over mijn ervaring met Venlafaxine zal ik een dagboekje bijhouden en deze ook posten op mijnmedicijn.nl :)

22-05-2021 | Vrouw | 44
oxazepam (10mg)
Vanwege ptss oxazepam gaan gebruiken. Niet dagelijks, maar alleen als de paniekaanvallen te ernstig worden. Op dat moment is het zeker fijn, dat het even rustig wordt in je hoofd. Doordat ik het niet dagelijks gebruik, treedt er geen verslaving op en doet het dus, waar ik het voor nodig heb.

30-03-2021 | Vrouw | 68
Onrust
ik ben op advies van mijn huisarts overgestapt op alprozalom...want ik slikte teveel oxazepam..stuk 0f 4 of 5 per dag...zogauw ik duizelig en koude rillingen kreeg pakte ik er 1. en dat hielp.de huisarts adviseerde om een alprozalom te proberen, want dat zou langer doorwerken. ..alleen als ik het niet op tjjd neem....dan ben ik paniekerig.onrustig, kan niet stil zitten..he[lees meer...]b er een soort smetvrees door ontwikkeld..

02-03-2021 | Vrouw | 16
Autisme
Werkt fijn alleen heb zelf meer nodig dan 10 mg alleen weeg daar te weinig voor waardoor dat niet zomaar kan

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum