amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (26 meningen)
Tandvleesontsteking (23 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (15 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Infectie (wond) (7 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (404 meningen)
Augmentin (47 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

07-08-2019 | Man | 47
Tekenbeet
Preventief op Tekenbeet. Ik heb ze preventief gebruikt als reactie op een teken beet. ik had geen acute klachten Ik ben zeer gevoelig voor antibiotica t.a.v. bijwerking op mijn conditie. Mijn conditie is zeer zwak tijdens de kuur, verschillende types antibiotica in verschillende kuren geeft dit (ook met Clavulaanzuur etc)

30-06-2019 | Vrouw | 31
Middenoorontsteking
Ik heb een gehoorgangonsgeking een middenoorontsteking en een geperforeerde trommelvlies. Helse pijn kan ik je vertellen! Het zou na 2 a 3 dagen beter moet zijn na dat de trommelvlies “gesprongen” is zo kon de ontsteking eruit. Nou niet dus! Dag 2 eindelijk medicatie gekregen. Na 2 dagen flinke koorts en troep wat uit men oor kwam, voelde me goed beroerd met het ene momen[lees meer...]t ging het goed en binnen een paar minuten kon het weer omslaan. Nu 3 dagen de medicatie en kan je vertellen dat ik me even beroerd voel ondanks dat de huisarts zij binnen 48 zou je je beter moeten voelen. Pluspunt; ontsteking is echt stukke minder! Echter nog heel veel wondvocht en jeuk in mijn oor. Minpunt; voel me nog altijd even beroerd

29-06-2019 | Vrouw | 48
Tandvleesontsteking
Heb dit medicijn al vaker voorgeschreven gekregen voor verschillende ontstekingen. Ik heb er weinig last van. Een beetje last van mijn darmen, wat dunne ontlasting. Verder niks. Medicijn vind ik effectief. Meestal neemt de ontsteking de derde dag al af.

23-05-2019 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Pericoronitis: infectie rond verstandskiezen met pijn. Na trekken eerste verstandskies 1 week amoxicilline geslikt, geen infectie gekregen en heeft dus goed gewerkt. 2 weken later 3 dagen een soort gelijk antibiotica in griekenland geslikt, vervolgens tweede verstandskies getrokken en 5 dagen amoxicilline geslikt tot dat ik de 5e dag vol zat met huiduitslag en enorme jeu[lees meer...]k, een soort rode bultjes/schijven op mijn lichaam. Ellebogen, knieën, hoofdhuid, benen en buik zaten eronder. Contact gehad met de dokter en moet gelijk stoppen. Nu afwachten wanneer het over is en hopelijk de infectie in mijn mond niet terug komt.

20-05-2019 | Man | 83
Infectie (mond)
Preventief gekregen Voor een wortelkanaal behandeling. In eerste instantie geen last van bijwerkingen. Maar na de 6 de dag kreeg ik wat huiduitslag en jeuk op mijn rug. Ik ben naar de huisarts gegaan en deze schreef een crème voor tegen de jeuk en een antihistaminica. De volgende dag nam de huiduitslag enorm toe en begon mijn hoofd te zwellen. Ook kreeg ik zwelling rond[lees meer...] mijn ogen en mond. Ik werd kortademig en mijn zoon heeft op vrijdag avond de HAP gebeld. Er is een huisarts langsgekomen, deze heeft besloten mij op te laten nemen in het EMC. Ik kon op dat moment nog amper zelf lopen , had 39 graden koorts en had over mijn hele lichaam rode uitslag en enorm veel jeuk! Mijn ademhaling was zwaar en moeizaam en mijn bloeddruk schommelde. Uit bloedonderzoek bleek dat mijn nierfunctie verstoord is. Momenteel lig ik nog in het ziekenhuis, maar ik verwacht dat ik morgen naar huis mag. Men gaat nog proberen om de nierfunctie te herstellen. Kordaad optreden van dienstdoende huisarts en het EMC!

02-05-2019 | Vrouw | 51
Ontsteking (mond)
Ik geloof dat het helpt voor een nare ontsteking in de mond die met veel zwelling gepaard gaat. De scherpte is van de hevige pijn, de zwelling verdwijnt niet. Ik heb nu hoofdpijn, een soort vol gevoel in mijn hoofd en aan de achterkant van mijn hoofd en lichte misselijkheid. Al die zwellingen geven me wat zorgen.

01-04-2019 | Vrouw | 33
Bijholteontsteking
Deze kuur gekregen voor buikholte ontsteking. Veel pijn gehad dus was blij met deze kuur. Na 2 dagen begon het te werken. Helaas wel bijwerkingen voor terug gekregen, misselijk, heftige hoofdpijn, zweten en soms duizelig. Nog steeds niet in staat om te gaan werken. Had ik wel gehoopt met deze medicijnen. Ontsteking is wel weg. Conclusie, met of zonder medicijnen, allebei i[lees meer...]s t eigenlijk niets.

28-03-2019 | Man | 48
amoxicilline (100mg/ml)
Hidradenitis suppurativa
Deze antibiotica helpt om de uitbreiding en verergering van de ziekte tegen te gaan maar kan het probleem als dusdanig niet oplossen. Kortweg : het brengt tijdelijk verlichting van de symptomen maar geneest deze niet

27-03-2019 | Vrouw | 59
Oorontsteking
Maandag begonnen. Dinsdagavond vreselijk duizelig en misselijk. Woensdagochtend nog 1 keer ingenomen, begon weer duizelig te worden. Ben gestopt.

17-02-2019 | Vrouw | 19
Bijholteontsteking
deze antibiotica kuur heeft ook niet geholpen bij mijn bijholte ontsteking. er last gehad van misselijkheid. 1 positief iets, ik ben wel 4 kg afgevallen doordat ik niks wilde eten door de misselijkheid ;)

08-02-2019 | Vrouw | 19
Bijholteontsteking
een paar uur na het innemen van de eerste pil erge misselijkheid. Als ik dan iets probeer te eten heb ik het gevoel dat ik moet overgeven. Ook erg vermoeid en een vaginale schimmel infectie gekregen door de medicijnen.

08-02-2019 | Man | 47
na 6 dagen gebruik plotseling hele nacht last van jeuk

30-12-2018 | Man | 68
amoxicilline (500mg)
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)
Na trkken van kies ontsteking op kaakbot . 10dgn amox.... en zelf probiotica capsules toegevoegd. En spoelen met waterstofperixide 30 procent. Tijdens en na kuur, inmiddels 1 week, nog steeds slap en grieperig gevoel. De kaakontsteking is wél over. De vraag is of het mogelijk de probiotica is die dat veroorzaakt.

13-12-2018 | Man | 55
Bacteriële infectie
Enorme zwelling van rechterhand en zeer pijnlijk na een wondje, waarschijnlijk...

11-12-2018 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn ivm een heftige bacteriele keelontsteking. Ik ben erg gevoelig voor medicijnen en heb snel last van mijn maag en darmen. Ik slik dit medicijn nu 2 dagen maar ik heb weinig last van misselijkheid en diarree, eigenlijk bijna niet. Mijn tip is echt om elke keer wanneer je een pil moet nemen even een goede bodem legt in je maag (boterham, banaan, melk etc[lees meer...]). Daarnaast neem ik tegelijkertijd een pil probiotica. Dan is een kuurtje prima te doen!

23-11-2018 | Vrouw | 30
Bacteriële infectie
Ivm streptokokken groep A bacterie na bevalling deze antibiotica voorgeschreven gekregen. (Binnenkant vagina ontstoken en veel doorzichtige afscheiding) Precies een dag na compleet maken kuur overal rode bultjes met een witte rand erom. JEUK!!!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum