Amoxicilline

Oorontsteking (27 meningen)
Kaakontsteking (23 meningen)
Tandvleesontsteking (22 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (16 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Bijholteontsteking (11 meningen)
Middenoorontsteking (8 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Bronchitis (7 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Nierbekkenontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (384 meningen)
Augmentin (43 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Clamoxyl (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

Amoxicilline, meest voorgeschreven antibiotica

Arjen Walstra (25-04-2013)

08-01-2017

Longontsteking

Het medicijn is effectief, maar de bijwerking (schimmelinfectie in de mond, moeilijk en pijnlijk vooral bij het slikken) was pijnlijk en langdurig. Deze was ook wel beschreven
07-01-2017

Longontsteking

Klachten long ontsteking waren snel over, wel kreeg ik er hoofdpijn, droge mond, jeukende huid (vooral benen en handen), geen eetlust en een schimmel infectie bij.
05-01-2017

Bacteriële infectie

Kreeg op de 6e dag een vaginele schimmelinfectie en een dag later overal jeuk met rode uitslag. Vooral in de liezen was het erg, helemaal open gekrabt van de jeuk. Vreselijke jeuk in mijn handen . Deze hoef ik dus nooit mee.
29-12-2016

Kaakontsteking

geen last meer van mijn kaakontsteking. Nu erg veel last van de bijwerkingen: netelroos, schimmelinfectie, dikke ogen.
19-12-2016

Longontsteking

Ik kreeg die Amoxilline vanwege een longontsteking, maar bij elke inname een opgeblazen buik en word er ' s nachts wakker van na 4 uur slaap. Ik las dat als je het aan je lever hebt je dit helemaal niet mag slikken. Ik ga er mee stoppen. Dit houd nog geen paard vol. Ik vind het regelrechte rotzooi, heb dat nog nooit zo erg gehad met Amoxilline, deze zijn van Sandoz dus [lees meer...]generieke zooi.

Amandelontsteking

eerste dag dat ik hem innam ging goed , de dag erna superrrr duizelig heel erg licht in mijn hoofd. Kan niet eens slapen, ik ben zelf duizelig als ik lig. Weet niet eens wat ik nu moet doen pff.

Longontsteking

Ik heb dit middel gekregen nadat een lichte longontsteking is geconstateerd na een hartoperatie. Ik ben gewoon veel zieker geworden van dit middel. Enorme buikkrampen en diarree als gevolg. Direct mee gestopt.

Longontsteking

Prima antibiotica. Merkte dat de koorts van een beginnende longontsteking wegbleef na een dag een dag of 4. Totaal geen bijwerkingen gemerkt. Ik zou wel een potje er van naast mijn ontbijtbordje willen hebben ;-)
13-11-2016

Keelontsteking

Donderdag begonnen met de kuur, merkte dat de koorts, die maar niet weg wou, geleidelijk begon weg te trekken. Na een dag voelde ik mij nog beter. Gebruik hem precies zoals beschreven staat, na het eten. Al was dat in het begin lastig want kreeg vrijwel niets door mijn keel door de ontsteking. Gelukkig kreeg ik de tablet makkelijk weg. Nu 3 dagen na eerste gebruik trekt de[lees meer...] ontsteking echt mooi weg. Wel heb ik last van een wat vage waarneming van de omgeving. Wat meer moe en een droge mond. Maar wat ben ik blij met deze antibiotica, deze heeft mijn lichaam enorm geholpen beter te worden.
04-11-2016

Voorhoofdsholteontsteking

Helaas ben ik zeer allergisch voor Amoxicilline in welke vorm dan ook. Buiten het feit dat mijn huid over mijn hele lichaam verbrandingsplekken ontwikkeld, krijg ik binnen de eerste inname, toediening zeer hoge koorts. Soms kan het oplopen tot boven de 40 graden. Maar dit is een zeer voorkomend voorgeschreven penicilline, wat in 80% van de antibiotica verwerkt zit. Het wor[lees meer...]dt al snel aangeraden en toegediend bij ontstekingen in de gezichtsholtes of om verdere infecties voor te zijn om te voorkomen. Deze werken over het algemeen voor 90% v/d mensen effectief, maar als je, zoals ik, ernstig en zeer hevig allergisch bent voor deze antibiotica kan het levensbedreigend zijn. Gek genoeg is er in de Nederlandse Wet niets, maar dan ook helemaal nul een voorschrift of verplichting opgenomen om dit kenbaar te maken wanneer er calamiteiten zich voordoen. Dat wil zeggen: mocht ik vandaag onder een bus komen en niet (meer) aanspreekbaar ben, het middel zonder pardon in mijn lichaam gepompt kan worden, zonder Medische Check.... Waarom wel met een donorcodicil kaartje stevig in mijn portemonnee dragen, maar geen verplichtte kaart (digitaal afleesbaar of zoiets dergelijks) waarmee men kan aflezen welke Medicijnen er juist wel of niet toegediend mogen worden? Overheid... Doe daar eens wat aan?! Idee??
20-09-2016

Ontsteking in de borst

Bijsluiter vermeldt niet alles! Ik voel me behoorlijk ziek.. Tegen misselijkheid aan. veel maagklachten en 2de dag hoofdpijn. Nu na 5 tabletten kan ik nog niet zeggen of het werkt, ik zit nog steeds met een vette borstontsteking en de zwelling is niet afgenomen. ik weet wel dat ik mag verwachten dat ik een vaginale schimmelinfectie ga krijgen.. nog 6 dagen pfff, ik weet [lees meer...]dat ik dit moet volhouden :-( maar een volgende keer graag een beter alternatief.. maagbeschermers?
20-09-2016

Bacteriële infectie

Letterlijk een schijt tablet. Het effect van dit medicijn is helemaal prima. De bijeffecten daar in tegen zijn echt vervelend. De hele dag diarree, moe, hoofdpijn etc etc. Heel vervelend om de hele kuur af te maken.
15-09-2016

Kiespijn

Voorgeschreven door de tandarts vanwege enorme kiespijn door wortelpuntonsteking aan ene kies en ontsteking aan verstandskies. Beide kiezen moesten eruit gehaald worden door kaakchirurg, maar deze kon mij niet meteen helpen. Ik kreeg een kuur van 7 dagen en merkte pas na 4 dagen enig verschil (iets minder pijnstillers nodig). Pas op de laatste dag van de kuur sloeg de anti[lees meer...]biotica echt aan en had ik geen pijnstillers meer nodig. Het duurde even, maar was dus zeker wel effectief. Daarnaast heb ik vanaf dag 1 probiotica genomen en heb geen enkele last van bijwerkingen gehad. Mogelijk door de probiotica, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen; ik kan niet vergelijken met andere keren.
11-09-2016

Ontsteking (mond)

Het is op dit moment 03.00 uur 's nachts en ik zit weer met een emmer naast m'n bed. Ik word letterlijk kotsmisselijk van deze antibiotica. Bah en blijf maar spugen. Dit hou ik geen 5 dagen vol.
31-08-2016

Kiespijn

Door deze antibiotica had ik binnen 3 dagen een schimmelinfectie te pakken, waar ik nog steeds mee rond loop want de andere zalfjes etc. werken niet. Vreselijk dus. Verder niet meer heel veel pijn gehad aan mijn ontstoken kies.
14-08-2016

Tandvleesontsteking

Slik nu 3 dagen en merk amper verbetering. De druk op de kies, vanuit het ontstoken tandvlees, neemt iets af. De zwelling van het tandvlees is nog hetzelfde.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum