amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (420 meningen)
Augmentin (50 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

27-12-2017 | Man | 23
amoxicilline (50mg/ml)
Keelontsteking
Antiobiotica werd voorgeschreven voor keelonteking. Deze ging maar niet over. Binnen 2 dagen zakte de koorts en 4 dagen later geen keelontsteking meer. Wel wat vermoeid.

27-12-2017 | Vrouw | 62
Voorhoofdsholteontsteking
Ik had Voorhoofdholte- en kaakholteontsteking en een bronchitis. Voelde me sinds heel lang geleden zo ziek, hoge koorts al 3 dagen ruim boven de 39 graden en net voor Kerst toch maar naar huisarts. Hij schrok, zo kende hij mij totaal niet. Was bank dat er ook nog een longontsteking bij zou komen en heeft daarom dit paardenmiddel ingezet. Van de Kerst heb ik weinig meegekr[lees meer...]egen. Vandaag op controle geweest en zowaar hij zei, je trekt weer wat bij, maar heeft nog weken nodig voor je weer de oude zult zijn. Reken op 6 weken. Ik was erg bevreesd omdat er zoveel negatieve reacties op dit middel kwamen, maar mij heeft het uitstekend geholpen. Een minpuntje, ik kreeg de smelttabletten, bleef telkens veel poeder nog in het glas. Had liever de capsules gehad. Maar nu heb ik telkens extra gedronken. Ook goed als je koorts hebt.

16-12-2017 | Man | 49
Longontsteking
Paardenmiddel. Moeheid, pijnlijke keel, pijn bij slikken, weinig eetlust, om de paar uur moeten plassen des nachts, pijnlijke mond soort blaren, verhoging.

13-12-2017 | Vrouw | 44
Kiespijn
Een kuur voorgeschreven door de tandarts ivm last hebben van een ontstoken verstandskies. Prima middel en geen bijwerkingen gehad. Inmiddels zijn er drie verstandskiezen getrokken door een kaakchirurg. Uit voorzorg (een uur voor het trekken) wederom dit middel in moeten om ernstige infecties te voorkomen. Geen bijwerkingen gehad.

01-12-2017 | Vrouw | 49
amoxicilline (100mg/ml)
Blaasontsteking
Prima medicijn hielp meteen

28-11-2017 | Vrouw | 47
amoxicilline (750mg)
Kiespijn
Het middel werkt uiteindelijk voor de aandoening, toch veel pijnstilling ernaast gebruikt. Wel erg veel bijwerkingen, persoonlijk zou ik dit middel niet aanraden.

26-11-2017 | Man | 48
Kaakontsteking
Ik had een kaakontsteking gekregen vanwege een kies (helmaal achterin, nummer 31) die er uit moest. De specialist schreef Amoxicilline (500mg) voor, wat ik 2 dagen voor de behandeling moest innemen, en de kuur afmaken, wat ik vanmorgen heb gedaan. Ik ben meer vermoeid geweest dan normaal, en ik heb sinds een paar dagen onverklaarbare spierpijn (onder-rug en bovenbenen)[lees meer...].

11-11-2017 | Man | 45
amoxicilline (500mg)
Kom per toeval op deze site, doordat ik een geïrriteerde en branderige tong en lippen heb. Zou aan dit medicijn kunnen liggen. Gisteren het laatste tablet ingenomen, de hoofdpijn is bijna zo goed als weg, maar nog steeds een zeer geïrriteerde tong en lippen. Tong is rood gekleurd met groeven erin. Voel me ook wat zwakjes.. Kreeg het via de tandarts vanwege een wortelkanaal[lees meer...]behandeling. Die pijn en hoofdpijn konden enigszins onderdrukt worden met paracetamol. Hoop nu snel van de klachten af te komen.

04-11-2017 | Man | 62
Keelontsteking
Slechts 2x een capsule ingenomen en acuut met de kuur gestopt door ernstige maagproblemen en knallende hoofdpijn. Ik hield niets meer binnen, zelfs geen slok water. Overgestapt op mildere kuur.

04-11-2017 | Vrouw | 37
amoxicilline (250mg)
Trekken van tand of kies
Bij het plaatsen van een implantaat is mij voor een week dit antibioticum voorgeschreven. Tijdens het slikken nergens last van gehad, twee dagen na het beëindigen van de kuur zie ik er uit als een gevlekte panter.... sla de volgende keer amoxicilline over....

02-11-2017 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Gebruikt vanwege een keelontsteking. Achteraf gezien had ik liever iets langer door gelopen met een keelontsteking dan de bijwerkingen van dit medicijn. Veel hoofdpijn, gevoelige huid, erg misselijk na inname van dit medicijn. Dus moest eerst goed eten en dan medicatie innemen. Nadat ik op de laatste dag van mijn kuur zat, erge huiduitslag gekregen. Hele lichaam zit [lees meer...]onder de bulten en jeukt vreselijk. Huid voelt ook erg warm en alsof ik het verbrand heb. Volgens huisartsassistent was dit normaal zei ze aan de telefoon, maar ik heb toch nadat het ondragelijk werd een antihistamine tablet ingenomen. En dat werkt redelijk. Voor mij nooit meer amoxicilline, want jeuk is voor mij erger dan pijn.

20-10-2017 | Vrouw | 39
Tandvleesontsteking
Vanwege aanhoudende tandvleesontsteking - veroorzaakt door een bacterie - door de tandarts een week amoxilline (500 mg, 3 x per dag) plus metronidazol (250 mg, 3 x per dag) voorgeschreven. Ik zag op tegen de bijwerkingen, maar heb alleen wat last van lichte hoofdpijn en een droge mond. Heb gewoon kunnen werken en sporten, maar laat de alcohol wel staan. Op aanraden van de [lees meer...]tandarts neem ik iedere dag probiotica erbij (yakult). Ik zit nu op dag 5 en verwacht de kuur zonder problemen te kunnen afmaken.

25-08-2017 | Vrouw | 50
Luchtweginfectie
Medicijn gewoon afgemaakt. Ik had alleen hoofdpijn en was benauwd, maar dacht dat dat bij de infectie paste. 2 dagen nadat ik gestopt was kreeg ik netelroos en galbulten. Benauwdheid en hoofdpijn hielden aan. Als tegenmiddel kreeg ik desloratadine en Ventolin. Deze helpen goed, maar nu 7 dagen na gebruik heb ik nog steeds last van af en toe opzettende galbulten en benauwdh[lees meer...]eid. Ik bemerk als het tabletje is uitgewerkt dat ik weer hevig benauwd wordt en ik weer meer jeuk krijg. Wat als de tabletjes op zijn? Maandag zal ik het weten!

07-08-2017 | Man | 62
amoxicilline (250mg)
Longontsteking
Het medicijn gekregen nadat ik koorts had en een longontsteking kreeg. Meteen gestart met de medicatie en nadat ik enkele uren later pijn tussen de vingers kreeg naar bed gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Bij wakker worden bleek ik op de hand tussen de vingers ernstig grote vochtblaren te hebben. Ben daarom meteen naar de huisarts gegaan die me andere medicijnen voors[lees meer...]chreef.

14-07-2017 | Vrouw | 54
Tandvleesontsteking
Sinds dag 1 heel erge hoofdpijn.

12-07-2017 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Ik gebruik dit medicijn nu een dag en ik merk nu al wel verbetering. Het slikken is nog wel gevoelig maar lang niet zoveel pijn als vorige dagen. Het medicijn is makkelijk te nemen. Ik heb wat buikkrampjes gehad, maar deze stelde niet zoveel voor. Tot nu toe ben ik gewoon tevreden!