amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (26 meningen)
Tandvleesontsteking (22 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (15 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (399 meningen)
Augmentin (46 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

15-03-2017 | Man | 4
amoxicilline (100mg/ml)
Longontsteking
Mijn zoontje van 4 kreeg dit voor een vermeende longontsteking (bleek later niet het geval na controle door andere huisarts). Al snel werd hij steeds zieker met hoge koorts. Na 2,5 dag zat hij volledig onder de uitslag met een opgezwollen keel en kon hij geen licht meer verdragen. Blijkt een allergische reactie. Het is nu een week later en hij is nog steeds niet volledig h[lees meer...]ersteld van de amoxicilline. Moe, uitslag en buikpijn.

15-03-2017 | Vrouw | 32
Wondroos
Wondroos aan vinger door een klein wondje. Was erg opgezet en vuurrood. De huid stond voor mijn gevoel op knappen. Antibiotica voorgeschreven door de huisarts. Eerste drie dagen geen verbetering zichtbaar en geen bijwerkingen. Toen de antibiotica effect kreeg op dag 4 kwamen ook de bijwerkingen. Diarree, misselijk, pijnlijke maag, slap gevoel en hoofdpijn. Zo dusdanig dat [lees meer...]ik mijn werk niet kan uitvoeren. Vandaag laatste dag van de kuur, wondroos is op zijn retour. Wel effectief tegen de klacht echter de bijwerkingen maken dat ik het niet nog eens wil slikken.

03-02-2017 | Man | 31
Voorhoofdsholteontsteking
Ik had een leukocytenwaarde van 22.8, waar een waarde tussen de 4-10 normaal zou moeten zijn. Bij de huisarts bleek dat ik een keel, frontale sinus en oorontsteking had. Derhalve kreeg ik dit medicijn. De tweede dag (na tablet 6) ontzettend hyperactief en pijntjes verdwenen. Nu is de kuur afgelopen en met name de frontale sinus (hoofdholte) waar ik echt wel last van had, h[lees meer...]eb ik geen last meer van. De bijwerkingen vallen in mijn geval dan ook mee.

30-01-2017 | Man | 55
Tandvleesontsteking
Antibiotica veroorzaakte jichtaanvallen. De darmflora vernield, daardoor 7 weken last met 20 jichtaanvallen en explosieve ontlasting. Pijnlijke zwellingen van grote tenen en voeten. Met jicht ben je afhankelijk van goede darmflora. De spaanse tandarts in nederlandse praktijk wilde niets anders voorschrijven, ze was onbegrijpbaar in gesprek, niet duidelijk in nederlands. Sp[lees meer...]anje schrijft toch makkelijk antibiotica voor. Apotheek weet dat ik jicht heb, maar gaf dit middel toch mee. Klacht dat ik veel aanvallen had gehad, schrok men wel van, maar uitleg vooraf was ook niet gegeven. Ik kreeg wel afschrift van medicijnen die ze mij leveren, waarop ook de Colchinine voor de jicht staat, maar zij zijn niet genoeg op de hoogte van jicht en darmflora. De huisarts is ook niet op de hoogte van die koppeling. nu dus wel, je moet ze allen apart die problematiek laten koppelen in je behandelgegevens en hopen dat ze er op letten ook bij ziekenhuisbezoek.

30-01-2017 | Vrouw | 78

20-01-2017 | Vrouw | 52
amoxicilline (1000mg)
Voor de eerste keer 1 tablet 's avonds gebruikt. Na enige tijd begint mijn hart hevig te bonken. Ik kan de slaap pas vatten ' s nachts iets na 2 u 30 wanneer mijn hart tot rust komt en de medicatie is uitgewerkt. Niet te doen. Dit vind ik een gevaarlijk medicament. Het is een zware dosis en het geneest nog traag ook. Dit heb ik gemeld aan de arts en hij zei dat ik ze toch [lees meer...]beter verder neem. Ik heb een besluit genomen en vraag hem toch iets wat niet op het hart werkt. Mocht ik bejaard zijn, ik zou er slecht van af komen...

19-01-2017 | Man | 68
Bacteriële infectie
Werkt geweldig en snel. Binnen 48 uur merkbaar opgeknapt en temp verhoging praktisch weg.

15-01-2017 | Man | 75
Aangezichtspijn
Heb het vroeger al gehad, maar weet niet meer of het medicijn toen ook die vervelende bij werkingen had, maar nu is het heel naar : slecht slapen, veel plassen en veel pijn in mijn maag en darmen. Werkte de eerste dagen goed, maar kreeg snel last van de bij werkingen. Maak mij zorgen over mijn lichaam, ben heel onrustig en angstig, hoop dat het snel beter wordt. Ik vindt d[lees meer...]at deze voorgeschreven medicatie erger is dan de kwaal. Neem het ook niet meer ( maak de kuur wel af). Piet

08-01-2017 | Man | 66
Longontsteking
Het medicijn is effectief, maar de bijwerking (schimmelinfectie in de mond, moeilijk en pijnlijk vooral bij het slikken) was pijnlijk en langdurig. Deze was ook wel beschreven

07-01-2017 | Vrouw | 25
Longontsteking
Klachten long ontsteking waren snel over, wel kreeg ik er hoofdpijn, droge mond, jeukende huid (vooral benen en handen), geen eetlust en een schimmel infectie bij.

05-01-2017 | Vrouw | 70
Bacteriële infectie
Kreeg op de 6e dag een vaginele schimmelinfectie en een dag later overal jeuk met rode uitslag. Vooral in de liezen was het erg, helemaal open gekrabt van de jeuk. Vreselijke jeuk in mijn handen . Deze hoef ik dus nooit mee.

29-12-2016 | Vrouw | 46
Kaakontsteking
geen last meer van mijn kaakontsteking. Nu erg veel last van de bijwerkingen: netelroos, schimmelinfectie, dikke ogen.

19-12-2016 | Vrouw | 64
Longontsteking
Ik kreeg die Amoxilline vanwege een longontsteking, maar bij elke inname een opgeblazen buik en word er ' s nachts wakker van na 4 uur slaap. Ik las dat als je het aan je lever hebt je dit helemaal niet mag slikken. Ik ga er mee stoppen. Dit houd nog geen paard vol. Ik vind het regelrechte rotzooi, heb dat nog nooit zo erg gehad met Amoxilline, deze zijn van Sandoz dus [lees meer...]generieke zooi.

09-12-2016 | Vrouw | 23
Amandelontsteking
eerste dag dat ik hem innam ging goed , de dag erna superrrr duizelig heel erg licht in mijn hoofd. Kan niet eens slapen, ik ben zelf duizelig als ik lig. Weet niet eens wat ik nu moet doen pff.

09-12-2016 | Man | 60
Longontsteking
Ik heb dit middel gekregen nadat een lichte longontsteking is geconstateerd na een hartoperatie. Ik ben gewoon veel zieker geworden van dit middel. Enorme buikkrampen en diarree als gevolg. Direct mee gestopt.

09-12-2016 | Man | 59
amoxicilline (750mg)
Longontsteking
Prima antibiotica. Merkte dat de koorts van een beginnende longontsteking wegbleef na een dag een dag of 4. Totaal geen bijwerkingen gemerkt. Ik zou wel een potje er van naast mijn ontbijtbordje willen hebben ;-)

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum