amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (26 meningen)
Tandvleesontsteking (23 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (15 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Infectie (wond) (7 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (404 meningen)
Augmentin (47 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

21-04-2017 | Vrouw | 34
Kaakontsteking
Voorgeschreven gekregen voor mijn kaakontsteking. Tijdens het gebruik geen last gehad van bijwerkingen, tot de laatste dag, overal huidaanslag. Maar dan ook overal, dikke rode plekken en vreselijke jeuk. De ontsteking is weg, maar de huiduitslag (netelroos) is twee weken na stoppen van de kuur nog steeds niet weg, vreselijk nooit meer deze antibiotica.

25-03-2017 | Man | 56
amoxicilline (500mg)
Trekken van tand of kies
Wat vind ik dit een gif! 3 u na inname overgeven. Daarna diarree en koorts. 4 dagen ziek geweest. Dat dit wordt voorgeschreven

23-03-2017 | Man | 54
Kaakontsteking
Van de tandarts voorgeschreven gekregen vanwege kaakontsteking. Kies is ondertussen getrokken en weinig last; zit twee dagen na afbreken kuur echter nog steeds met ernstige darmklachten en kan niet werken. Wat een paardenmiddel! Never again voor mij.

23-03-2017 | Man | 65
amoxicilline (500mg)
Heb middel gedurende drie dagen gebruikt en gestopt vanwege ernstige maag/darmkrampen en algehele malaise. Slechts 3 pillen gebruikt ! Na 3 dagen gestopt te zijn desalniettemin ernstige jeuk en vlekken (galbulten?) over gehele lichaam. Mate van mijn klachten zijn zo ernstig dat wat mij betreft dit middel direct uit de handel zou moeten genomen.

19-03-2017 | Man | 65
Ontsteking (mond)
Ernstige buikkrampen en in mindere mate misselijkheid. Was in begin niet duidelijk waardoor verschijnselen werden veroorzaakt. Leek op ernstige buikgriep. Ziek naar bed, 's morgens volgende dag veel beter. Middel ingenomen bij ontbijt: weer buikkrampen... Overdag in woonkamer niet actief. Ziek naar bed, 's morgens volgende dag veel beter. Middel ingenomen bij ontbijt: weer[lees meer...] buikkrampen... Overdag in woonkamer niet actief. Mate van bijwerkingen zo ernstig dat ik onmiddellijk met dit middel stop. Klachten zo serieus dat je niet kunt werken! Opvallend dat 's morgens alle klachten verdwenen waren. Die vervolgens weer begonnen zodra het middel weer was ingenomen. Heb dit nooit eerder meegemaakt met enig medicijn.

15-03-2017 | Man | 4
amoxicilline (100mg/ml)
Longontsteking
Mijn zoontje van 4 kreeg dit voor een vermeende longontsteking (bleek later niet het geval na controle door andere huisarts). Al snel werd hij steeds zieker met hoge koorts. Na 2,5 dag zat hij volledig onder de uitslag met een opgezwollen keel en kon hij geen licht meer verdragen. Blijkt een allergische reactie. Het is nu een week later en hij is nog steeds niet volledig h[lees meer...]ersteld van de amoxicilline. Moe, uitslag en buikpijn.

15-03-2017 | Vrouw | 32
Wondroos
Wondroos aan vinger door een klein wondje. Was erg opgezet en vuurrood. De huid stond voor mijn gevoel op knappen. Antibiotica voorgeschreven door de huisarts. Eerste drie dagen geen verbetering zichtbaar en geen bijwerkingen. Toen de antibiotica effect kreeg op dag 4 kwamen ook de bijwerkingen. Diarree, misselijk, pijnlijke maag, slap gevoel en hoofdpijn. Zo dusdanig dat [lees meer...]ik mijn werk niet kan uitvoeren. Vandaag laatste dag van de kuur, wondroos is op zijn retour. Wel effectief tegen de klacht echter de bijwerkingen maken dat ik het niet nog eens wil slikken.

03-02-2017 | Man | 31
Voorhoofdsholteontsteking
Ik had een leukocytenwaarde van 22.8, waar een waarde tussen de 4-10 normaal zou moeten zijn. Bij de huisarts bleek dat ik een keel, frontale sinus en oorontsteking had. Derhalve kreeg ik dit medicijn. De tweede dag (na tablet 6) ontzettend hyperactief en pijntjes verdwenen. Nu is de kuur afgelopen en met name de frontale sinus (hoofdholte) waar ik echt wel last van had, h[lees meer...]eb ik geen last meer van. De bijwerkingen vallen in mijn geval dan ook mee.

30-01-2017 | Man | 55
Tandvleesontsteking
Antibiotica veroorzaakte jichtaanvallen. De darmflora vernield, daardoor 7 weken last met 20 jichtaanvallen en explosieve ontlasting. Pijnlijke zwellingen van grote tenen en voeten. Met jicht ben je afhankelijk van goede darmflora. De spaanse tandarts in nederlandse praktijk wilde niets anders voorschrijven, ze was onbegrijpbaar in gesprek, niet duidelijk in nederlands. Sp[lees meer...]anje schrijft toch makkelijk antibiotica voor. Apotheek weet dat ik jicht heb, maar gaf dit middel toch mee. Klacht dat ik veel aanvallen had gehad, schrok men wel van, maar uitleg vooraf was ook niet gegeven. Ik kreeg wel afschrift van medicijnen die ze mij leveren, waarop ook de Colchinine voor de jicht staat, maar zij zijn niet genoeg op de hoogte van jicht en darmflora. De huisarts is ook niet op de hoogte van die koppeling. nu dus wel, je moet ze allen apart die problematiek laten koppelen in je behandelgegevens en hopen dat ze er op letten ook bij ziekenhuisbezoek.

30-01-2017 | Vrouw | 78

20-01-2017 | Vrouw | 52
amoxicilline (1000mg)
Voor de eerste keer 1 tablet 's avonds gebruikt. Na enige tijd begint mijn hart hevig te bonken. Ik kan de slaap pas vatten ' s nachts iets na 2 u 30 wanneer mijn hart tot rust komt en de medicatie is uitgewerkt. Niet te doen. Dit vind ik een gevaarlijk medicament. Het is een zware dosis en het geneest nog traag ook. Dit heb ik gemeld aan de arts en hij zei dat ik ze toch [lees meer...]beter verder neem. Ik heb een besluit genomen en vraag hem toch iets wat niet op het hart werkt. Mocht ik bejaard zijn, ik zou er slecht van af komen...

19-01-2017 | Man | 68
Bacteriële infectie
Werkt geweldig en snel. Binnen 48 uur merkbaar opgeknapt en temp verhoging praktisch weg.

15-01-2017 | Man | 75
Aangezichtspijn
Heb het vroeger al gehad, maar weet niet meer of het medicijn toen ook die vervelende bij werkingen had, maar nu is het heel naar : slecht slapen, veel plassen en veel pijn in mijn maag en darmen. Werkte de eerste dagen goed, maar kreeg snel last van de bij werkingen. Maak mij zorgen over mijn lichaam, ben heel onrustig en angstig, hoop dat het snel beter wordt. Ik vindt d[lees meer...]at deze voorgeschreven medicatie erger is dan de kwaal. Neem het ook niet meer ( maak de kuur wel af). Piet

08-01-2017 | Man | 66
Longontsteking
Het medicijn is effectief, maar de bijwerking (schimmelinfectie in de mond, moeilijk en pijnlijk vooral bij het slikken) was pijnlijk en langdurig. Deze was ook wel beschreven

07-01-2017 | Vrouw | 25
Longontsteking
Klachten long ontsteking waren snel over, wel kreeg ik er hoofdpijn, droge mond, jeukende huid (vooral benen en handen), geen eetlust en een schimmel infectie bij.

05-01-2017 | Vrouw | 70
Bacteriële infectie
Kreeg op de 6e dag een vaginele schimmelinfectie en een dag later overal jeuk met rode uitslag. Vooral in de liezen was het erg, helemaal open gekrabt van de jeuk. Vreselijke jeuk in mijn handen . Deze hoef ik dus nooit mee.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum