Amoxicilline

Oorontsteking (27 meningen)
Kaakontsteking (23 meningen)
Tandvleesontsteking (22 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (16 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Bijholteontsteking (11 meningen)
Middenoorontsteking (8 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Bronchitis (7 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Nierbekkenontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (384 meningen)
Augmentin (43 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Clamoxyl (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

Amoxicilline, meest voorgeschreven antibiotica

Arjen Walstra (25-04-2013)

12-08-2016

Oorontsteking

Zeer slechte ervaringen. Heb de auto bijna een paar keer in de vangrail gezet door blackouts. De link met de antibiotica had ik toen nog niet gelegd, ik dacht dat het vermoeidheid was. Vervolgens na een bijna flauwval moment in een soort van angststoornis beland (paniekaanvallen, duizeligheid, hyperventilatie), wat verder gevoed wordt door een raar gevoel in mijn lichaam. [lees meer...]Neem nu elke dag een liter rauwe kefir om m'n goede darmbacteriën aan te vullen, en dat lijkt effect te hebben. Ook vit B complex lijkt effect te hebben. Hopelijk kom ik er snel weer uit. Oh ja, m'n kop is nog steeds verstopt, maar de ergste druk is er door de amoxicilline wel af. Mijn tong is wit wat wijst op disbiose. Ik raad iedereen met problemen nav antibiotica aan een goed probiotica te nemen (Yokult gaat niet werken).
21-07-2016

Amoxicilline (amoxicilline)

Gekregen van de tandarts voor zenuwpijn omdat ik op vakantie moest. Had helse pijn in mijn kies en was na een dag al een stuk minder godzijdank! Eerste paar dagen werd ik er misselijk en duizelig van. De ergste bijwerking is de verstopping van de darmen. Ondanks alle negatieve ervaringen die ik lees ben ik erg tevreden en liever dit dan helse kiespijn. Heb dus nauwelijks l[lees meer...]ast gehad van bijwerkingen. Oplostablet is vies en lost niet goed op. Niet ideaal dus.
13-07-2016

Oorontsteking

heb deze nu voor de 2 keer voor mijn oor ontsteking, maar werkt niet echt nog.
13-07-2016

Oorontsteking

op dit moment helpt het nog niet echt, heb nog steeds veel last van mijn oorontsteking.
12-07-2016

Blaasontsteking

I.v.m. een simpele blaasonsteking dit middel door de huisarts voorgeschreven gekregen. Vanaf dag 1 misselijk, hoofdpijn en een verkrampte blaas waardoor ik niet meer kon plassen. Na 3 dgn. zelfs katheter ingekregen en de gehele week ziek, zwak en misselijk op bed gelegen. Ook dit gaf weinig verlichting. Uren in een warm bad gelegen dit verlichte de symptomen iets waardoor [lees meer...]het draaglijker werd. Na 7 dgn ellende en helse pijn heeft het middel geen effect gehad op de ontsteking en kreeg ik een ander antibioticum. Direct na het stoppen met de Amoxilline en het innemen van een ander breedspectrum antibioticum Furabid verdwenen al mijn klachten direct op de 1e dag. 1 week later was ook de blaasontsteking over.
17-06-2016

Kaakontsteking

Na een wortelkanaalbehandeling en vervolgens een ontsteking in mijn kaak, kreeg ik een kuur van 5 dagen Amoxicilline voorgeschreven, enkele uren na inname van de eerste pil kreeg ik al licht last van mijn keel, de dag erna was ik duizelig, dit leek alleen maar erger te worden ondertussen kwam ook hoofdpijn opzetten die een paar uur later veranderde in Migraine. Van ellende[lees meer...] die dag heel vroeg naar bed gegaan. De volgende ochtend een tijd last gehad van hartkloppingen. Na overleg met mijn huisarts gisteren de kuur gestopt. Nu nog erger keelpijn, maar de duizelingen en hartkloppingen zijn gelukkig verdwenen. Ik hoop ook snel van de keelpijn af te komen. Nog nooit zo een last gehad van mijn keel als nu.
15-06-2016

Kiespijn

Kreeg last van een vreselijke pijn aan mijn kies die uitstraalde naar hals, oor en hoofd. Kon niet plat liggen, want dat verhoogde de druk. Veel gekoeld met koude doeken, wat dus duidde op een ontsteking. Had een ontsteking in mijn kaak naast de tandwortel. Tandarts heeft me Amoxicilline voorgeschreven. Naast de kuur heb ik elke 4-5 uur een Ibuprofen 400 mg geslikt, maar h[lees meer...]elaas kon ik daar de pijn niet mee plat krijgen. Slapeloze nachten, ondragelijke pijn en nauwelijks kunnen eten. Kreeg naast alle pijn ook nog eens keelpijn en een droge mond. Ik moest nl. de tabletten oplossen in water en dan innemen. Vreselijke zoet, bah! Tijdens de kuur heb ik niet echt het gevoel gehad dat het beter werd. Ik maar wachten en wachten! Afgelopen week is deze kies getrokken (nu 2 dagen geleden). Hopelijk trekt de ontsteking nu snel weg en kan de boel genezen.
30-05-2016

Bijholteontsteking

Werd er erg benauwd van en vanaf het moment dat ik er mee startte, verloor ik mijn reuk en smaak. Ook kreeg ik er heel erg hoofdpijn van. Terug mee naar de dokter geweest, bleek er allergisch voor te zijn. Echt geen aanrader.
17-05-2016

Kaakontsteking

Heb na de wortelkanaalbehandeling en zenuwontsteking gekregen: heel veel en deels heftige bijwerkingen - hartkloppingen, drukkende hoofdpijn, hevige pijnlijke buik/darm krampen, lichaamstemperatuurverhoging (37,2-37,4), duizeligheid, slaperigheid, misselijkheid, verminderde eetlust, droge mond. Hopelijk, helpt dit middel. Mijn eerdere ervaring was slecht - na twee weken ge[lees meer...]bruik tegen keelontsteking, de infectie is teruggekomen en met een andere antibiotica geholpen.
24-04-2016

Bacteriële infectie

6 maand geleden de eerste Amoxicilline kuur vanwege koortsaanval. Geen bijwerking en binnen een paar dagen weer ok. 4 weken geleden vanwege aanhoudende hoest en griep. Geen bijwerking en daarna redelijk ok. Toen een wortelontsteking ontdekt en kies getrokken. Klachten kwamen direct weer terug. Toen de 3e kuur, die ook weer deed wat het moest doen, maar nu met hevige bijwe[lees meer...]rking. Hevige, brandende en stekende uitslag over hele lichaam.
22-04-2016

Oorontsteking

Had een keelontsteking (virus) die is overgegaan naar een oorontsteking (bacterie). Meer dan een week koorts gehad / zo goed als doof. Toen de oorontsteking aan bleef houden, heeft mijn huisarts mij Amoxicilline Sandoz 500 MG 3x daags voorgeschreven. Na 1 dag 3 capsules gebruikt te hebben, kreeg ik allemaal jeukende plekken op mn benen (vooral knieen) en op mn armen. A[lees meer...]ls ik eraan wreef, werd het erger. Het waren galbulten. Gelijk de huisarts weer gebeld. Het is een allergische reactie op dit geneesmiddel. Moest direct stoppen met het gebruik en kreeg toen Co-Trimoxazol 960 MG 2x daag voorgeschreven. Dit middel gaf mij gelukkig geen ernstige bijwerkingen (alleen moeheid en verminderde eetlust, doordat alles wat vreemd smaakt). Zit nu op dag 4 van de 5 voorgeschreven dagen, de koorts is gezakt. Ben alleen heel erg moe, maar dat hoort erbij. De doofheid is helaas nog onveranderd, maar de huisarts gaf aan dat dit wat langer kon duren, dus heb goede hoop. Als tip, de medicijnen neem ik in nadat ik iets heb gegeten, bijvoorbeeld een geroosterde boterham en dan valt het aardig mee met de misselijkheid. Ook eet ik zo min mogelijk suiker om een eventuele schimmelinfectie te voorkomen.
29-03-2016

Bronchitis

Na de tweede dag slikken was het heftige hoesten voorbij, maar de nacht erop had ik erg veel hoofdpijn, die niet reageerde op paracetamol. Huisarts kon geen zwaardere pijnstillers voorschrijven vanwege ander medicatie. Weer twee nachten later kon ik me niet meer bewegen van de hoofdpijn, alsof mijn hoofd uit elkaar zou spatten. De dag erop 10 paracetamol geslikt maar het w[lees meer...]erd niet minder. Eindelijk, weer een dag later, zakte het en heb ik de hele dag kunnen slapen. Nu, 4 dagen na gestopt te zijn, nog steeds hevige steken in mijn hoofd, oorpijn en pijn bij het slikken. Gelukkig werkt de paracetamol nu wel voor een paar uur.
21-03-2016

Kaakontsteking

Ontsteking opgetreden onder kies. Gezwollen kaak/kies. Gelijk het middel voorgeschreven gehad van de tandarts. De eerste dag leken de pijnklachten alleen maar toe te nemen. Op dag 2 nam het al aanzienlijk af. Middelmatige bijwerkingen als diarree, moeheid, hartkloppingen en niet fit voelen maar liever dat dan de enorme pijn.
04-03-2016

COPD

01-03-2016

Kaakontsteking

Een kuur van een week gedaan, nu 2e week na de afloop nog niet hersteld. Het middel is effectief, maar misschien erger dan de kwaal. Ik had de kies gelijk moeten laten trekken zonder de kuur. Brandend maagzuur, verstopping afgewisseld met diarree, moeheid, griepgevoel, malaise ivm schimmelinfectie, depressiviteit omdat de antidepressiva op de 3e dag van de kuur stopten met[lees meer...] werken.
01-03-2016

Ontsteking (mond)

Direct na inname word ik gelijk duizelig. Dit neemt af na een poosje maar er blijft een soort druk op het voorhoofd. Algehele hoofdpijn en meerdere toiletbezoekjes per uur.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum