Amoxicilline

Blaasontsteking (27 meningen)
Kaakontsteking (23 meningen)
Tandvleesontsteking (22 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (16 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Bijholteontsteking (11 meningen)
Middenoorontsteking (8 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Nierbekkenontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (386 meningen)
Augmentin (43 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Clamoxyl (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

Amoxicilline, meest voorgeschreven antibiotica

Arjen Walstra (25-04-2013)

20-09-2016

Ontsteking in de borst

Bijsluiter vermeldt niet alles! Ik voel me behoorlijk ziek.. Tegen misselijkheid aan. veel maagklachten en 2de dag hoofdpijn. Nu na 5 tabletten kan ik nog niet zeggen of het werkt, ik zit nog steeds met een vette borstontsteking en de zwelling is niet afgenomen. ik weet wel dat ik mag verwachten dat ik een vaginale schimmelinfectie ga krijgen.. nog 6 dagen pfff, ik weet [lees meer...]dat ik dit moet volhouden :-( maar een volgende keer graag een beter alternatief.. maagbeschermers?
20-09-2016

Bacteriële infectie

Letterlijk een schijt tablet. Het effect van dit medicijn is helemaal prima. De bijeffecten daar in tegen zijn echt vervelend. De hele dag diarree, moe, hoofdpijn etc etc. Heel vervelend om de hele kuur af te maken.
15-09-2016

Kiespijn

Voorgeschreven door de tandarts vanwege enorme kiespijn door wortelpuntonsteking aan ene kies en ontsteking aan verstandskies. Beide kiezen moesten eruit gehaald worden door kaakchirurg, maar deze kon mij niet meteen helpen. Ik kreeg een kuur van 7 dagen en merkte pas na 4 dagen enig verschil (iets minder pijnstillers nodig). Pas op de laatste dag van de kuur sloeg de anti[lees meer...]biotica echt aan en had ik geen pijnstillers meer nodig. Het duurde even, maar was dus zeker wel effectief. Daarnaast heb ik vanaf dag 1 probiotica genomen en heb geen enkele last van bijwerkingen gehad. Mogelijk door de probiotica, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen; ik kan niet vergelijken met andere keren.
11-09-2016

Ontsteking (mond)

Het is op dit moment 03.00 uur 's nachts en ik zit weer met een emmer naast m'n bed. Ik word letterlijk kotsmisselijk van deze antibiotica. Bah en blijf maar spugen. Dit hou ik geen 5 dagen vol.
31-08-2016

Kiespijn

Door deze antibiotica had ik binnen 3 dagen een schimmelinfectie te pakken, waar ik nog steeds mee rond loop want de andere zalfjes etc. werken niet. Vreselijk dus. Verder niet meer heel veel pijn gehad aan mijn ontstoken kies.
14-08-2016

Tandvleesontsteking

Slik nu 3 dagen en merk amper verbetering. De druk op de kies, vanuit het ontstoken tandvlees, neemt iets af. De zwelling van het tandvlees is nog hetzelfde.
12-08-2016

Oorontsteking

Zeer slechte ervaringen. Heb de auto bijna een paar keer in de vangrail gezet door blackouts. De link met de antibiotica had ik toen nog niet gelegd, ik dacht dat het vermoeidheid was. Vervolgens na een bijna flauwval moment in een soort van angststoornis beland (paniekaanvallen, duizeligheid, hyperventilatie), wat verder gevoed wordt door een raar gevoel in mijn lichaam. [lees meer...]Neem nu elke dag een liter rauwe kefir om m'n goede darmbacteriën aan te vullen, en dat lijkt effect te hebben. Ook vit B complex lijkt effect te hebben. Hopelijk kom ik er snel weer uit. Oh ja, m'n kop is nog steeds verstopt, maar de ergste druk is er door de amoxicilline wel af. Mijn tong is wit wat wijst op disbiose. Ik raad iedereen met problemen nav antibiotica aan een goed probiotica te nemen (Yokult gaat niet werken).
21-07-2016

Amoxicilline (amoxicilline)

Gekregen van de tandarts voor zenuwpijn omdat ik op vakantie moest. Had helse pijn in mijn kies en was na een dag al een stuk minder godzijdank! Eerste paar dagen werd ik er misselijk en duizelig van. De ergste bijwerking is de verstopping van de darmen. Ondanks alle negatieve ervaringen die ik lees ben ik erg tevreden en liever dit dan helse kiespijn. Heb dus nauwelijks l[lees meer...]ast gehad van bijwerkingen. Oplostablet is vies en lost niet goed op. Niet ideaal dus.
13-07-2016

Oorontsteking

heb deze nu voor de 2 keer voor mijn oor ontsteking, maar werkt niet echt nog.
13-07-2016

Oorontsteking

op dit moment helpt het nog niet echt, heb nog steeds veel last van mijn oorontsteking.
12-07-2016

Blaasontsteking

I.v.m. een simpele blaasonsteking dit middel door de huisarts voorgeschreven gekregen. Vanaf dag 1 misselijk, hoofdpijn en een verkrampte blaas waardoor ik niet meer kon plassen. Na 3 dgn. zelfs katheter ingekregen en de gehele week ziek, zwak en misselijk op bed gelegen. Ook dit gaf weinig verlichting. Uren in een warm bad gelegen dit verlichte de symptomen iets waardoor [lees meer...]het draaglijker werd. Na 7 dgn ellende en helse pijn heeft het middel geen effect gehad op de ontsteking en kreeg ik een ander antibioticum. Direct na het stoppen met de Amoxilline en het innemen van een ander breedspectrum antibioticum Furabid verdwenen al mijn klachten direct op de 1e dag. 1 week later was ook de blaasontsteking over.
17-06-2016

Kaakontsteking

Na een wortelkanaalbehandeling en vervolgens een ontsteking in mijn kaak, kreeg ik een kuur van 5 dagen Amoxicilline voorgeschreven, enkele uren na inname van de eerste pil kreeg ik al licht last van mijn keel, de dag erna was ik duizelig, dit leek alleen maar erger te worden ondertussen kwam ook hoofdpijn opzetten die een paar uur later veranderde in Migraine. Van ellende[lees meer...] die dag heel vroeg naar bed gegaan. De volgende ochtend een tijd last gehad van hartkloppingen. Na overleg met mijn huisarts gisteren de kuur gestopt. Nu nog erger keelpijn, maar de duizelingen en hartkloppingen zijn gelukkig verdwenen. Ik hoop ook snel van de keelpijn af te komen. Nog nooit zo een last gehad van mijn keel als nu.
15-06-2016

Kiespijn

Kreeg last van een vreselijke pijn aan mijn kies die uitstraalde naar hals, oor en hoofd. Kon niet plat liggen, want dat verhoogde de druk. Veel gekoeld met koude doeken, wat dus duidde op een ontsteking. Had een ontsteking in mijn kaak naast de tandwortel. Tandarts heeft me Amoxicilline voorgeschreven. Naast de kuur heb ik elke 4-5 uur een Ibuprofen 400 mg geslikt, maar h[lees meer...]elaas kon ik daar de pijn niet mee plat krijgen. Slapeloze nachten, ondragelijke pijn en nauwelijks kunnen eten. Kreeg naast alle pijn ook nog eens keelpijn en een droge mond. Ik moest nl. de tabletten oplossen in water en dan innemen. Vreselijke zoet, bah! Tijdens de kuur heb ik niet echt het gevoel gehad dat het beter werd. Ik maar wachten en wachten! Afgelopen week is deze kies getrokken (nu 2 dagen geleden). Hopelijk trekt de ontsteking nu snel weg en kan de boel genezen.
30-05-2016

Bijholteontsteking

Werd er erg benauwd van en vanaf het moment dat ik er mee startte, verloor ik mijn reuk en smaak. Ook kreeg ik er heel erg hoofdpijn van. Terug mee naar de dokter geweest, bleek er allergisch voor te zijn. Echt geen aanrader.
17-05-2016

Kaakontsteking

Heb na de wortelkanaalbehandeling en zenuwontsteking gekregen: heel veel en deels heftige bijwerkingen - hartkloppingen, drukkende hoofdpijn, hevige pijnlijke buik/darm krampen, lichaamstemperatuurverhoging (37,2-37,4), duizeligheid, slaperigheid, misselijkheid, verminderde eetlust, droge mond. Hopelijk, helpt dit middel. Mijn eerdere ervaring was slecht - na twee weken ge[lees meer...]bruik tegen keelontsteking, de infectie is teruggekomen en met een andere antibiotica geholpen.
24-04-2016

Bacteriële infectie

6 maand geleden de eerste Amoxicilline kuur vanwege koortsaanval. Geen bijwerking en binnen een paar dagen weer ok. 4 weken geleden vanwege aanhoudende hoest en griep. Geen bijwerking en daarna redelijk ok. Toen een wortelontsteking ontdekt en kies getrokken. Klachten kwamen direct weer terug. Toen de 3e kuur, die ook weer deed wat het moest doen, maar nu met hevige bijwe[lees meer...]rking. Hevige, brandende en stekende uitslag over hele lichaam.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum