amoxicilline

Blaasontsteking (33 meningen)
Oorontsteking (29 meningen)
Kaakontsteking (29 meningen)
Tandvleesontsteking (28 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bijholteontsteking (13 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (6 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Ontsteking in de borst (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (434 meningen)
Augmentin (51 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

10-08-2018 | Vrouw | 27
amoxicilline (100mg/ml)
Ontsteking in de borst
Omdat de dokter bij de HAP dacht dat ik borstontsteking had (wat achteraf niet zo was, ik had wat rode plekken en een beetje pijn.) kreeg ik amoxicilline. Ik moest het drie keer per dag innemen en mijn dokter van 2,5 week mocht om de zes uur bij mij drinken...dat kan natuurlijk niet. Dit laatste hebben we niet gedaan, omdat op de bijsluiter en andere betrouwbare sites staa[lees meer...]t dat het samen kan gaan met borstvoeding. Omdat ik verhoging had, was ik naar de hap gegaan, maar voor ik dit innam was mijn verhoging weg. Toch, wist ik veel, ging ik dit medicijn slikken en kreeg ik allerlei bijwerkingen: vaginale schimmelinfectie, huiduitslag, hoofdpijn, ademhalingsproblemen, droge mond, spruw, moeheid, jeuk in tepels, diaree, opgezwollen nekklieren. Dit zijn allemaal allergische reacties. Ook mijn dochter voelde zich niet lekker: darmkrampen, niet meer lachen, veel slapen, veel willen drinken en bij papa en mama zijn...echt heel erg sneu. Dit vind/vond ik nog het ergste. Wij zijn opnieuw naar de hap gegaan en ik heb gevraagd of ik mocht stoppen en dat mocht. Nu zijn we drie dagen verder, de bijwerkingen nemen af, maar bij ons beiden is het nog niet uit ons bloed.

02-08-2018 | Vrouw | 18
Bijholteontsteking

01-08-2018 | Man | 20
Keelontsteking
Na een aantal dagen gebruik van de amoxicilline kreeg ik last van mijn darmen. Dit was voor mij niets nieuws, aangezien dit een vaak voorkomend gevolg is van antibiotica gebruik. Aan het eind van de kuur begon echter de ellende. Ik zat volledig onder de rode bulten die ontzettend jeukten en brandden. Deze rode bulten maakten in de loop van de tijd plaats voor rode vlekken,[lees meer...] waardoor ik volledig rood was. Daarbij was ook mijn gezicht opgezwollen. Mijn lichaam voelde kokend heet aan. Door de huisarts werd desolatadine voorgeschreven, 1 pil per dag. De reactie op de antibiotica werd echter zo heftig dat de huisartsenpost besloten heeft deze anti allergiepillen te verdubbelen. Na drie dagen zit ik nog steeds onder de jeukende en brandende rode vlekken. Ik hoop dat dit snel over gaat. Voor mij dit medicijn nooit meer!!

22-07-2018 | Vrouw | 17
amoxicilline (500mg)
Wat een verschrikkelijk middel. Voor mijn ontsteking heeft het vrij snel geholpen maar ik had liever daarmee gelopen dan met deze bijwerkingen. Ik heb hevige buikkrampen, rugpijn (vooral in de onderrug), diarree, keelpijn, hoofdpijn en hartkloppingen gehad. Nu, twee dagen na het slikken van de laatste pillen, verschijnen er rooie jeukende bulten op mijn lichaam. Ik heb me [lees meer...]nog nooit zo beroerd gevoeld als de afgelopen dagen en ben binnen een paar dagen dan ook bijna 5 kilo afgevallen. Ook heb de huisarts gecontacteerd maar hij vond het niet verstandig om te stoppen met de kuur. Voor mij nooit meer, dit wens ik m'n ergste vijand nog niet toe.

17-06-2018 | Man | 54
amoxicilline (500mg)
Ik had een niet aan te wijzen vreselijke kiespijn in zowel de onder- als bovenkaak . Tandarts kon niets vinden op foto's. Al na twee dagen verdween de kiespijn na gebruik van amoxicilline. Tot op heden geen last meer gehad. Bijwerking: diaree Maar ik denk zelf ook een zeer prettige bijwerking: Ik had al jaren last van een middelmatige acne. Nu al twee maanden ve[lees meer...]rdwenen...….

09-04-2018 | Vrouw | 41
Voorhoofdsholteontsteking
Ik had een voorhoofdholteontsteking..na 7 dagen 3 keer per dag de capsules genomen te hebben was die na 4 dagen terug ..2 dagen later weer een kuur na 3 dagen weer weg nu de oplosbare variant..nog 1 dag..dus afwachten dan heb ik 2 keer een kuurcvan 7 dagen 3 maal daags gehad 500 mg ammoxilline ..

05-04-2018 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Matig resultaat wat betreft de blaasontsteking. Wel verbetering te zien in urinekweek volgens de huisarts. Bijwerking verlies van Kalium. Moet regelmatig Kalium Phosphoricum innemen. Ook weer niet teveel i.v.m. gevaar van te hoog kalium. Kaliumverlies ( heeft men geen verklaring voor). In het ergstegeval bij een laag kalium van 2.3 tot 2.7 moet ik opgenomen worden en [lees meer...]krijg Kalium via infuus toegediend. Dan ben ik doodmoe en helemaal versuft een dag of drie. Mijn geheugen krijgt daardoor een hele tik. Symptomen: zwelling van buik, handen en gezicht. Voel me dan duizelig en ziek. Doodeng.

21-03-2018 | Vrouw | 29
Tandvleesontsteking
Ik gebruik dit medicijn voor een wortelpuntontstekking. Na 2 dagen ontzettende jeuk over het hele lichaam, nadat dit begon volgde in enkele uren over mijn hele lichaam jeukende bulten die begonnen te branden. Van de huisarts pillen tegen deze allergische reactie gekregen die helaas hier tegen niet werken. Voor mij nooit geen amoxeline meer!!

04-03-2018 | Vrouw | 18
Oorontsteking
Het medicijn werkt goed, na 2 dagen gelijk minder pijn. De enige bijwerking is dat ik me vermoeid voel, maar ik kan gewoon mijn dagroutine blijven voortzetten. Voor mij werkt het medicijn erg goed, heel weinig bijwerkingen. Het enige wat ik merk is dat ik vermoeider ben dan normaal.

20-02-2018 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
het is nu anderhalve week geleden dat ik gestopt ben met amoxxiline, en heb sindsdien een raar stroef gevoel in mijn mond en tanden ook pijnlijke mondhoeken, en rare groeven in mijn tong, ben er niet blij mee, hoelang gaat dat duren?? En is daar nog een tegenmiddel voor, vind het een vervelende bijwerking..... vanaf de kerst 3 keer een andere kuur gehad voor blaasontstekin[lees meer...]g 28-12-2017 10stuks furabid capsMGA 100mg 10-1-2018 20stuks nitrofurantoine MC 50mg teva 2-2-2018 een zakje Monuril 3000 7-2-2018 amoxicilline disp 500mg teva waarvan ik nu nog steeds dat rare stroeve gevoel van in mijn mond heb. Voor mij geen amoxicilline meer.......

15-02-2018 | Man | 53
Bronchitis
Goed medicijn, na vier dagen zijn mijn klachten al een heel stuk minder. En geen bijwerkingen. Hierbij helpt het om in de gebruiksaanwijzing niet alle mogelijke bijwerkingen door te gaan nemen. Je voelt je al ziek, je hebt nu een medicijn voorgeschreven gekregen en dat gaat voor jou aan de slag. Richt je op beter worden!

09-02-2018 | Man | 47
Longontsteking
Kuur van week 3 capsules per dag goed middel werkte snel koorts binnen een dag van 39,7 naar 37,9

30-01-2018 | Vrouw | 45
amoxicilline (25mg/ml)
Tijdens tandartsbezoek/behandeling complete hartfalen. Huisarts erbij gehaald om te herstellen (in de tandartsstoel).

20-01-2018 | Vrouw | 20
Voorhoofdsholteontsteking
Tijdens gehele duur dat ik deze kuur gebruikte had ik in de avond last van koorts. Na twee dagen kreeg ik ook een rood gezicht en de dagen erna kreeg ik jeuk en roodheid in mijn nek. De koorts kwam elke avond opzetten. Deze kuur heb ik 4/5 dagen gebruikt kuur was voor 10 dagen. Uiteindelijk naar HAP geweest. Ik heb een allergie voor amoxicilline. Kreeg gelijk tabletten me[lees meer...]e tegen de allergie die ik heb.

15-01-2018 | Vrouw | 26
Keelontsteking
Zolang ik eerst eet voordat ik het in neem heb ik geen bijwerkingen. Eet ik niet spuug ik het uit en ben ik misselijk. Ik vind het een fijne antibiotica.

11-01-2018 | Vrouw | 30
Longontsteking
Ik moest drie keer per dag een tablet oplossen in water, met precies 8 uur er tussen. Ik was elke keer wel wat misselijk na inname maar verder niet. Wel héél erg vermoeid. Had geen bijwerkingen verder. Heb er wel Yakult naast genomen. Merkte het effect pas na 4/5 dagen. Ik was heel erg benauwd.