Ervaringen met Amoxicilline

amoxicilline

rillingen vermoeidheid verstikkend gevoel allergische reactie buikpijn jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch zweten Misselijkheid jeuk aan arm of been jeuk

Longontsteking (62 meningen)
Keelontsteking (51 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

10-04-2024 | Vrouw | 59
Keelontsteking

verstikkend gevoel

Kuur voorgeschreven voor 5 dagen 3x per dag vanwege een aanhoudende verkoudheid met keelontsteking. 1e pil ingenomen om 2220 uur, 112 gebeld om 2227 uur vanwege een rood opgezwollen gezicht, dikke oogleden, jeuk en tintelingen over m'n hele lichaam en na 10 minuten het gevoel dat de keel werd dicht geknepen., enorm hoesten en benauwd. Trauma heli , ambulance en politie [lees meer...]met gillende sirenes naar ons toe. Adrenaline, anithistamine injecties gehad, zuurstof is toegediend en een middel in het infuus tegen de allesoverheersende jeuk. Na een paar minuten deden de medicijnen hun werk en kwam ik weer bij. Had geen 5 minuten langer moeten duren anders was het verkeerd afgelopen. Volgens de trauma was ik het zoveelste geval met deze reactie na amoxicylinne van het merk MYLAN. Dank aan de zorgverlening die ontzettend aardig waren.

06-04-2024 | Vrouw | 37
Longontsteking

jeuk jeuk aan arm of been rood gezicht vermoeidheid rillingen hoofdpijn in achterhoofd

Begon allemaal zo goed geen bijwerkingen niks. Tot kuur afgelopen was. Ziekjes ervan flinke jeuk en uitslag over mijn hele lichaam net of je in brand staat. Dus een anti allergie pilletjes en zalf mee gekregen. Wat een rommel eerste klas dat dokters dat uitschrijven het moet niet meer gegeven worden. Hoop vlug weer de oude te worden.

16-03-2024 | Vrouw | 51
amoxicilline (750mg)
Nierbekkenontsteking

zweten vermoeidheid buikpijn verlies van eetlust misselijkheid hoofdpijn

Heb dit middel gekregen vanwege een nierbekkenontsteking met een urosepsis, nadat ik eerst 5 dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Ondanks de kweken, werkte het middel niet goed genoeg, en kwam infectie terug. Veel bijwerkingen, maar de hevige pijn in m’n darmen vind ik het ergste, het zijn geen krampen, maar pijn, wat doorstraalde naar rug en liezen. Verder geen eetlust,[lees meer...] misselijk en veel hoofdpijn. Niet mijn middel

07-12-2023 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Deze antibiotica al een paar x voor geschreven gekregen en het helpt echt. Ik krijg het altijd voor een nierbekkenontsteking binnen 12 uur voel je verlichting. Echter ben ik er altijd ziek van. Hoofdpijn, Moe, pijn in maag en darmen, duizelig, het gevoel hebben dat je elk moment kan weg zakken. Ook vandaag kreeg ik hem weer, dit x voor een honden beet, ja ook tetanus gekre[lees meer...]gen. Na de 1e pil en 20 min later kreeg ik weer dezelfde klachten. Dus vraag toch altijd naar een andere antibiotica als het kan. Dit x dacht ik ach laten wij maar weer eens proberen het zal allemaal wel mee vallen. Nou niet dus. Ik bel morgen weer naar huisarts voor een andere antibiotica.

19-10-2023 | Vrouw | 57
amoxicilline (100mg/ml)
Kaakontsteking
Al jaren ben ik allergisch voor deze antibiotica maar bij een ontsteking in m’n kies toch maar weer geprobeerd.. dit was de verkeerde beslissing

21-09-2023 | Man | 52
Tandvleesontsteking
Alle ingewanden opgezet , pijnlijk, hoofdpijn, alle ledematen pijnlijk... gewoon echt troep, gebruik dit middel alsjeblieft absoluut NIET...er zijn alternatieven...wees dus gewaarschuwd...!! Complete ramp medicatie, zeer slechte ervaring

15-09-2023 | Man | 22
amoxicilline (750mg)
Longontsteking
Gister bij de spoedpost geweest en blijkt een longontsteking te zijn dus een kuur meegekregen 750mg , dus ook om 23:00 de tablett genomen zoals de arts mij dat zij , vannacht om half 4 wakker geworden met enorme buik klachten misselijk braken en dat de helenacht door .. kan zo de kuur niet afmaken houd totaal niks binnen alles wat er in gaat gaat er meteen ook weer uit �[lees meer...]

05-08-2023 | Vrouw | 60
Oorontsteking
Een 7 dgs kuur amoxycilinne voor oorontsteking, echter na 1 capsule werd ik ene paar uur later erg. Duizelig en mijn maag deed moeilijk voor eten. Met huisarts overlegd en gestopt met de kuur graag hoor ik wie ook voornamelijk ook duizelig was gelijk al in het begin. Dag later maag overstuur moeilijk eten en heel veel lucht

22-07-2023 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Tweede antibiotica kuur omdat de eerste niet hielp. Wat een verschrikkelijke troep is dit zeg. Mijn lichaam is letterlijk aan het ontgiften. Heb nog nooit zoveel bijwerkingen gehad van een kuur. Ik kan niks meer en lig alleen maar op bed. Al twee keer naar de huisartsenpost geweest omdat ik zo beroerd ben. Krijg niks binnen omdat ik constant het gevoel heb dat ik moet spug[lees meer...]en en als ik mijzelf dwing om te eten omdat ik anders helemaal geen energie heb, krijg ik verschrikkelijke maagpijn. Hoelang duurt deze hel nog? Ben al 7 dagen gestopt en heb al zes dagen bijwerkingen nog steeds! Dokter heeft nu maagbeschermers gegeven, helpt opzich tegen de duizeligheid en misselijkheid, maar hopen dat het helpt met slapen, wat ik al een week niet doe. Hoelang waren jullie bijwerkingen na het stoppen?

15-07-2023 | Man | 87
Infectie (wond)
Dit middel beïnvloed het functioneren. Nergens meer toe in staat. Eten vrijwel onmogelijk wegens niet te stuiten braakneigingen. Kan vrijwel niets verdragen. Totale verslapping.

14-07-2023 | Vrouw | 60
Tandvleesontsteking
10 daagde kuur afgemaakt. 2 dagen later een allergische reactie hele lichaam met jeukende bultjes. Huisarts geïnformeerd, krijg medicijnen om dit te bestrijden Tandvlees ontsteking minder maar niet nog niet over. Niet tevreden over dit medicijn

02-04-2023 | Vrouw | 70
Anti biotica had geen enkel effec Volgens bijsluiter zat. Fabrikant in. Malta

22-02-2023 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Ik zou dit middel langdurig slikken in combinatie met een ander middel vanwege mijn chronische blaasontsteking. Echter, ik kreeg al snel druk op de borst en hartkloppingen. Ook kreeg ik last van nachtmerries, iedere dag en mijn stemming werd somber. Helaas moest ik het gebruik staken. Na anderhalve dag waren alle bijwerkingen weg. Wel jammer dat ik het niet kon blijve[lees meer...]n slikken, want het werkte wel. Als het slechts voor een paar dagen zou zijn dan zou ik het wel aanraden, maar voor een langere periode was dit voor mij in ieder geval met deze bijwerkingen niet te doen.

07-02-2023 | Man | 52
Tandvleesontsteking
Vreselijke bijwerkingen, alle ingewanden, hoofdpijn , rillingen etc. Vreselijk, gebruik het absoluut niet meer, men zou hier zeer terughoudend mee moeten zijn.!!!

28-12-2022 | Vrouw | 38
Oorontsteking
Mijn klachten begonnen eerst met hoesten en een loopneus. Na een paar dagen had ik een bovenste luchtweg infectie met een middenoorontsteking. Had een enorme druk op mijn oor met enorme oorsuizen en hoorde praktisch niets. Na 1 week kreeg ik eindelijk een kuur van 1 week van de huisarts. Deze heeft voor mijn gevoel de ontsteking van de holtes redelijk verminderd, maar de o[lees meer...]orontsteking totaal niet, waar het voor was bedoeld. Na 1,5 week heb ik nu last van een loopoor en mijn klieren bij de ontstoken oor zijn enorm oogezet. De doofheid met oorsuizen heb ik nog steeds 24/7! Door deze antibiotica krijg ik een zeeeeeer droge mond.

27-07-2022 | Vrouw | 34
Ontsteking (mond)
Ik heb al 3 keer amoxicilline/clavulaanzuur voorgeschreven gekregen ivm ontsteking kiezen, maar het helpt voor geen meter. De pijnklachten blijven. Het lijkt wel alsof al mijn kiezen ontstoken zijn. Ik heb ook last van een zeer tintelend gevoel in mijn mond en aan mijn kiezen, geen idee of het door de kuur komt. Ik zit nu op de laatste dag en de klachten zijn nog niet weg.