Amoxicilline

Blaasontsteking (27 meningen)
Kaakontsteking (23 meningen)
Tandvleesontsteking (22 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (14 meningen)
Bijholteontsteking (11 meningen)
Middenoorontsteking (8 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Nierbekkenontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (386 meningen)
Augmentin (43 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Clamoxyl (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

20-01-2018

Voorhoofdsholteontsteking

Tijdens gehele duur dat ik deze kuur gebruikte had ik in de avond last van koorts. Na twee dagen kreeg ik ook een rood gezicht en de dagen erna kreeg ik jeuk en roodheid in mijn nek. De koorts kwam elke avond opzetten. Deze kuur heb ik 4/5 dagen gebruikt kuur was voor 10 dagen. Uiteindelijk naar HAP geweest. Ik heb een allergie voor amoxicilline. Kreeg gelijk tabletten me[lees meer...]e tegen de allergie die ik heb.
15-01-2018

Keelontsteking

Zolang ik eerst eet voordat ik het in neem heb ik geen bijwerkingen. Eet ik niet spuug ik het uit en ben ik misselijk. Ik vind het een fijne antibiotica.
11-01-2018

Longontsteking

Ik moest drie keer per dag een tablet oplossen in water, met precies 8 uur er tussen. Ik was elke keer wel wat misselijk na inname maar verder niet. Wel héél erg vermoeid. Had geen bijwerkingen verder. Heb er wel Yakult naast genomen. Merkte het effect pas na 4/5 dagen. Ik was heel erg benauwd.
09-01-2018

Bacteriële infectie

tijdens gebruik van de amoxiline /clavulaanzuur, maagpijn, misselijkheid, buikkrampen diarree en algehele moeheid lusteloosheid. Dat duurde nog zeker 10 dagen nadat ik gestopt was , ee n paar dagen later kreeg ik weer dezelfde bijwerkverschijnselen, alsof er nog een residu van de antibiotica actief werd..... Ik weer maagpijn en buikkrampen , en misselijkheid en moeh[lees meer...]eid. Dat werd door huisarts behandeld met weer n medicijn, namelijk omeprazol, een maagzuurremmer. Of dat gaat helpen...?
08-01-2018

Bacteriële infectie

Had griepverschijnselen. Maar koorts hield aan. Uiteindelijk naar huisarts geweest en die concludeerde een bacteriële infectie aan de longen. Na een dag of 3 ging het al iets beter. Zit nu op dag 5 (nog 2 te gaan). Maar gaat steeds beter. Geen koorts meer. Hoest bijna niet meer. Ben tevreden over het middel en het gebruik. Bij mij in elk geval zover bijwerkingen.
27-12-2017

Keelontsteking

Antiobiotica werd voorgeschreven voor keelonteking. Deze ging maar niet over. Binnen 2 dagen zakte de koorts en 4 dagen later geen keelontsteking meer. Wel wat vermoeid.
27-12-2017

Voorhoofdsholteontsteking

Ik had Voorhoofdholte- en kaakholteontsteking en een bronchitis. Voelde me sinds heel lang geleden zo ziek, hoge koorts al 3 dagen ruim boven de 39 graden en net voor Kerst toch maar naar huisarts. Hij schrok, zo kende hij mij totaal niet. Was bank dat er ook nog een longontsteking bij zou komen en heeft daarom dit paardenmiddel ingezet. Van de Kerst heb ik weinig meegekr[lees meer...]egen. Vandaag op controle geweest en zowaar hij zei, je trekt weer wat bij, maar heeft nog weken nodig voor je weer de oude zult zijn. Reken op 6 weken. Ik was erg bevreesd omdat er zoveel negatieve reacties op dit middel kwamen, maar mij heeft het uitstekend geholpen. Een minpuntje, ik kreeg de smelttabletten, bleef telkens veel poeder nog in het glas. Had liever de capsules gehad. Maar nu heb ik telkens extra gedronken. Ook goed als je koorts hebt.
16-12-2017

Longontsteking

Paardenmiddel. Moeheid, pijnlijke keel, pijn bij slikken, weinig eetlust, om de paar uur moeten plassen des nachts, pijnlijke mond soort blaren, verhoging.
13-12-2017

Kiespijn

Een kuur voorgeschreven door de tandarts ivm last hebben van een ontstoken verstandskies. Prima middel en geen bijwerkingen gehad. Inmiddels zijn er drie verstandskiezen getrokken door een kaakchirurg. Uit voorzorg (een uur voor het trekken) wederom dit middel in moeten om ernstige infecties te voorkomen. Geen bijwerkingen gehad.
01-12-2017

Blaasontsteking

Prima medicijn hielp meteen
28-11-2017

Kiespijn

Het middel werkt uiteindelijk voor de aandoening, toch veel pijnstilling ernaast gebruikt. Wel erg veel bijwerkingen, persoonlijk zou ik dit middel niet aanraden.
26-11-2017

Kaakontsteking

Ik had een kaakontsteking gekregen vanwege een kies (helmaal achterin, nummer 31) die er uit moest. De specialist schreef Amoxicilline (500mg) voor, wat ik 2 dagen voor de behandeling moest innemen, en de kuur afmaken, wat ik vanmorgen heb gedaan. Ik ben meer vermoeid geweest dan normaal, en ik heb sinds een paar dagen onverklaarbare spierpijn (onder-rug en bovenbenen)[lees meer...].
11-11-2017

Amoxicilline (amoxicilline)

Kom per toeval op deze site, doordat ik een geïrriteerde en branderige tong en lippen heb. Zou aan dit medicijn kunnen liggen. Gisteren het laatste tablet ingenomen, de hoofdpijn is bijna zo goed als weg, maar nog steeds een zeer geïrriteerde tong en lippen. Tong is rood gekleurd met groeven erin. Voel me ook wat zwakjes.. Kreeg het via de tandarts vanwege een wortelkanaal[lees meer...]behandeling. Die pijn en hoofdpijn konden enigszins onderdrukt worden met paracetamol. Hoop nu snel van de klachten af te komen.
04-11-2017

Keelontsteking

Slechts 2x een capsule ingenomen en acuut met de kuur gestopt door ernstige maagproblemen en knallende hoofdpijn. Ik hield niets meer binnen, zelfs geen slok water. Overgestapt op mildere kuur.
04-11-2017

Amoxicilline (amoxicilline)
Trekken van tand of kies

Bij het plaatsen van een implantaat is mij voor een week dit antibioticum voorgeschreven. Tijdens het slikken nergens last van gehad, twee dagen na het beëindigen van de kuur zie ik er uit als een gevlekte panter.... sla de volgende keer amoxicilline over....
02-11-2017

Keelontsteking

Gebruikt vanwege een keelontsteking. Achteraf gezien had ik liever iets langer door gelopen met een keelontsteking dan de bijwerkingen van dit medicijn. Veel hoofdpijn, gevoelige huid, erg misselijk na inname van dit medicijn. Dus moest eerst goed eten en dan medicatie innemen. Nadat ik op de laatste dag van mijn kuur zat, erge huiduitslag gekregen. Hele lichaam zit [lees meer...]onder de bulten en jeukt vreselijk. Huid voelt ook erg warm en alsof ik het verbrand heb. Volgens huisartsassistent was dit normaal zei ze aan de telefoon, maar ik heb toch nadat het ondragelijk werd een antihistamine tablet ingenomen. En dat werkt redelijk. Voor mij nooit meer amoxicilline, want jeuk is voor mij erger dan pijn.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum