Amoxicilline

Oorontsteking (27 meningen)
Kaakontsteking (23 meningen)
Tandvleesontsteking (22 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (16 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Bijholteontsteking (11 meningen)
Middenoorontsteking (8 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Bronchitis (7 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Nierbekkenontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (384 meningen)
Augmentin (43 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Clamoxyl (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

Amoxicilline, meest voorgeschreven antibiotica

Arjen Walstra (25-04-2013)

13-12-2017

Kiespijn

Een kuur voorgeschreven door de tandarts ivm last hebben van een ontstoken verstandskies. Prima middel en geen bijwerkingen gehad. Inmiddels zijn er drie verstandskiezen getrokken door een kaakchirurg. Uit voorzorg (een uur voor het trekken) wederom dit middel in moeten om ernstige infecties te voorkomen. Geen bijwerkingen gehad.
01-12-2017

Blaasontsteking

Prima medicijn hielp meteen
28-11-2017

Kiespijn

Het middel werkt uiteindelijk voor de aandoening, toch veel pijnstilling ernaast gebruikt. Wel erg veel bijwerkingen, persoonlijk zou ik dit middel niet aanraden.
26-11-2017

Kaakontsteking

Ik had een kaakontsteking gekregen vanwege een kies (helmaal achterin, nummer 31) die er uit moest. De specialist schreef Amoxicilline (500mg) voor, wat ik 2 dagen voor de behandeling moest innemen, en de kuur afmaken, wat ik vanmorgen heb gedaan. Ik ben meer vermoeid geweest dan normaal, en ik heb sinds een paar dagen onverklaarbare spierpijn (onder-rug en bovenbenen)[lees meer...].
11-11-2017

Amoxicilline (amoxicilline)

Kom per toeval op deze site, doordat ik een geïrriteerde en branderige tong en lippen heb. Zou aan dit medicijn kunnen liggen. Gisteren het laatste tablet ingenomen, de hoofdpijn is bijna zo goed als weg, maar nog steeds een zeer geïrriteerde tong en lippen. Tong is rood gekleurd met groeven erin. Voel me ook wat zwakjes.. Kreeg het via de tandarts vanwege een wortelkanaal[lees meer...]behandeling. Die pijn en hoofdpijn konden enigszins onderdrukt worden met paracetamol. Hoop nu snel van de klachten af te komen.
04-11-2017

Keelontsteking

Slechts 2x een capsule ingenomen en acuut met de kuur gestopt door ernstige maagproblemen en knallende hoofdpijn. Ik hield niets meer binnen, zelfs geen slok water. Overgestapt op mildere kuur.
04-11-2017

Amoxicilline (amoxicilline)
Trekken van tand of kies

Bij het plaatsen van een implantaat is mij voor een week dit antibioticum voorgeschreven. Tijdens het slikken nergens last van gehad, twee dagen na het beëindigen van de kuur zie ik er uit als een gevlekte panter.... sla de volgende keer amoxicilline over....
02-11-2017

Keelontsteking

Gebruikt vanwege een keelontsteking. Achteraf gezien had ik liever iets langer door gelopen met een keelontsteking dan de bijwerkingen van dit medicijn. Veel hoofdpijn, gevoelige huid, erg misselijk na inname van dit medicijn. Dus moest eerst goed eten en dan medicatie innemen. Nadat ik op de laatste dag van mijn kuur zat, erge huiduitslag gekregen. Hele lichaam zit [lees meer...]onder de bulten en jeukt vreselijk. Huid voelt ook erg warm en alsof ik het verbrand heb. Volgens huisartsassistent was dit normaal zei ze aan de telefoon, maar ik heb toch nadat het ondragelijk werd een antihistamine tablet ingenomen. En dat werkt redelijk. Voor mij nooit meer amoxicilline, want jeuk is voor mij erger dan pijn.
20-10-2017

Tandvleesontsteking

Vanwege aanhoudende tandvleesontsteking - veroorzaakt door een bacterie - door de tandarts een week amoxilline (500 mg, 3 x per dag) plus metronidazol (250 mg, 3 x per dag) voorgeschreven. Ik zag op tegen de bijwerkingen, maar heb alleen wat last van lichte hoofdpijn en een droge mond. Heb gewoon kunnen werken en sporten, maar laat de alcohol wel staan. Op aanraden van de [lees meer...]tandarts neem ik iedere dag probiotica erbij (yakult). Ik zit nu op dag 5 en verwacht de kuur zonder problemen te kunnen afmaken.
25-08-2017

Luchtweginfectie

Medicijn gewoon afgemaakt. Ik had alleen hoofdpijn en was benauwd, maar dacht dat dat bij de infectie paste. 2 dagen nadat ik gestopt was kreeg ik netelroos en galbulten. Benauwdheid en hoofdpijn hielden aan. Als tegenmiddel kreeg ik desloratadine en Ventolin. Deze helpen goed, maar nu 7 dagen na gebruik heb ik nog steeds last van af en toe opzettende galbulten en benauwdh[lees meer...]eid. Ik bemerk als het tabletje is uitgewerkt dat ik weer hevig benauwd wordt en ik weer meer jeuk krijg. Wat als de tabletjes op zijn? Maandag zal ik het weten!
07-08-2017

Longontsteking

Het medicijn gekregen nadat ik koorts had en een longontsteking kreeg. Meteen gestart met de medicatie en nadat ik enkele uren later pijn tussen de vingers kreeg naar bed gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Bij wakker worden bleek ik op de hand tussen de vingers ernstig grote vochtblaren te hebben. Ben daarom meteen naar de huisarts gegaan die me andere medicijnen voors[lees meer...]chreef.
14-07-2017

Tandvleesontsteking

Sinds dag 1 heel erge hoofdpijn.
12-07-2017

Amandelontsteking

Ik gebruik dit medicijn nu een dag en ik merk nu al wel verbetering. Het slikken is nog wel gevoelig maar lang niet zoveel pijn als vorige dagen. Het medicijn is makkelijk te nemen. Ik heb wat buikkrampjes gehad, maar deze stelde niet zoveel voor. Tot nu toe ben ik gewoon tevreden!
09-07-2017

Tandvleesontsteking

Dit middel voorgeschreven gekregen vanwege chronische tandvleesontsteking. De eerste 2 dagen last van enigszins jeukende huid, daarna niet meer. Ook last van verstopping; een laxeertablet helpt. De ontsteking was na 3 dagen al zo goed als weg en na een week helemaal. Hopen dat dit zo blijft. Het middel heeft mij tot dusver wel geholpen en is in mijn geval niet erger dan [lees meer...]de kwaal. In het begin jeukende huid (geen uitslag), na 2 dagen geen last meer van. Tevens verstopping; een laxeertablet helpt hierbij.
27-05-2017

Bacteriële infectie

Ik kreeg een ernstige ontsteking aan mijn grote teen die na 2 weken niet herstelde. De huisarts schreef mij deze voor om te voorkomen dat de ontsteking in het bot terecht kwam. De een na laatste dag kreeg ik uitslag, dikke rode plekken over mijn hele lichaam. Einde van de dag kreeg ik een hele droge keel en daarna keelpijn. werd ernstig vermoeid en duizelig. Ik had dit me[lees meer...]dicijn nooit mogen hebben i.v.m. ernstig darmontsteking cultus ulcerosa.
13-05-2017

Ademhalingsproblemen