Amoxicilline

Blaasontsteking (27 meningen)
Kaakontsteking (23 meningen)
Tandvleesontsteking (22 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (16 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Bijholteontsteking (11 meningen)
Middenoorontsteking (8 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Nierbekkenontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (386 meningen)
Augmentin (43 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Clamoxyl (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

Amoxicilline, meest voorgeschreven antibiotica

Arjen Walstra (25-04-2013)

07-08-2017

Longontsteking

Het medicijn gekregen nadat ik koorts had en een longontsteking kreeg. Meteen gestart met de medicatie en nadat ik enkele uren later pijn tussen de vingers kreeg naar bed gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Bij wakker worden bleek ik op de hand tussen de vingers ernstig grote vochtblaren te hebben. Ben daarom meteen naar de huisarts gegaan die me andere medicijnen voors[lees meer...]chreef.
14-07-2017

Tandvleesontsteking

Sinds dag 1 heel erge hoofdpijn.
12-07-2017

Amandelontsteking

Ik gebruik dit medicijn nu een dag en ik merk nu al wel verbetering. Het slikken is nog wel gevoelig maar lang niet zoveel pijn als vorige dagen. Het medicijn is makkelijk te nemen. Ik heb wat buikkrampjes gehad, maar deze stelde niet zoveel voor. Tot nu toe ben ik gewoon tevreden!
09-07-2017

Tandvleesontsteking

Dit middel voorgeschreven gekregen vanwege chronische tandvleesontsteking. De eerste 2 dagen last van enigszins jeukende huid, daarna niet meer. Ook last van verstopping; een laxeertablet helpt. De ontsteking was na 3 dagen al zo goed als weg en na een week helemaal. Hopen dat dit zo blijft. Het middel heeft mij tot dusver wel geholpen en is in mijn geval niet erger dan [lees meer...]de kwaal. In het begin jeukende huid (geen uitslag), na 2 dagen geen last meer van. Tevens verstopping; een laxeertablet helpt hierbij.
27-05-2017

Bacteriële infectie

Ik kreeg een ernstige ontsteking aan mijn grote teen die na 2 weken niet herstelde. De huisarts schreef mij deze voor om te voorkomen dat de ontsteking in het bot terecht kwam. De een na laatste dag kreeg ik uitslag, dikke rode plekken over mijn hele lichaam. Einde van de dag kreeg ik een hele droge keel en daarna keelpijn. werd ernstig vermoeid en duizelig. Ik had dit me[lees meer...]dicijn nooit mogen hebben i.v.m. ernstig darmontsteking cultus ulcerosa.
13-05-2017

Ademhalingsproblemen

Bijwerking: moeheid
12-05-2017

Oorontsteking

Gebruik het medicijn nu ongeveer 3 dagen. Het medicijn doet zijn werking goed, maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Gister ben ik licht in mijn hoofd geworden met als gevolg flauwvallen, tussen de middag kwam ik erachter dat ik huiduitslag heb en ik heb sinds vandaag last van een vaginale schimmelinfectie. Zoals ik al zei doet het medicijn prima zijn werk dus de huis[lees meer...]arts adviseerde me om de kuur toch af te maken.
08-05-2017

Bacteriële infectie

Ik had al 10 dagen last van hoge koorts (39°C tot 40.1°C 's avonds). De huisarts had na 10 minuten geconstateerd dat ik een bacteriële infectie heb aan de luchtwegen. Ze zei ook dat ik na 2 dagen de koorts al zou moeten zien dalen. Helaas is dit niet het geval. Ik heb er door het nemen van deze capsules wél klachten bijgekregen. Continu krampen in de onderbuik en regelmati[lees meer...]g naar het toilet met onvaste ontlasting. Daarbovenop komen nog hoofdpijn en misselijkheid. Eetlust is helemaal weg, maar ik probeer toch te eten voordat ik de capsule inneem, omdat mij verteld is dat dit de klachten zou verminderen. Erg jammer.
01-05-2017

Bijholteontsteking

Vanaf eind januari tot eind april last van een ontsteking in het hoofd. Dit duurde 3 maanden! In die periode ben ik gestopt met roken (5 sigaren per dag), nam in de ochtend met water een rauw teentje knoflook, kurkuma/gemberpoeder/kaneelpoeder/peper opgelost in water 1 per dag, stoombaden, Rhinohoorn (neusdouche), gemberthee, begonnen met sporten, zwarte thee met Salie en [lees meer...]nog meer om er maar vanaf te komen, NIKS HIELP! Neusspray gekocht zoals Oltravin, ook nog één van de huisarts en verzachte wel maar geen verbetering. Ben naar de huisarts geweest en zei dat ik een foto moest maken. Was zelf ook bang dat mijn neusschot scheef zat gezien ik de ontsteking alleen links had (dus geen allergie zou zijn). Hij zei dat als er op de foto niks te zien was ik er mee verder moest lopen en vanzelf over zou moeten gaan maar meestal moet het na een week over zijn en na wat ik geprobeerd heb vertrouwde ik niet dat het vanzelf over zou gaan en het moest een zetje hebben. Als er wel een ontsteking te zien zou zijn zou ik een antibiotica krijgen. Ik dacht waarom de foto niet overslaan? Dat scheelt in de kosten en het was zeker ontstoken. Direct begonnen. 20 pillen, een keur van bijna een week. De 1e dagen geen verbetering maar na 3 a 4 dagen nog 1 keer een laatste ontstekingsklodder en dat was de laatste, na die tijd geen hoofdpijn meer en de ontsteking is weg! Ben alleen nog wat verkouden maar vrij ademen door beide neusgaten! Ben direct na de keur begonnen met het nemen van probiotica en prebiotica, ook yogurt en kwark met bacteriën en het gaat een stuk beter. Ik wil dit melden omdat ik er een hard hoofd in had gezien de verhalen hier op de site. En ik merk dat als iets rommel is je sneller geneigd bent om te reageren op een site dan als het goed werkt. Dan ga je weer sneller door met het leven zoals het was en ga je geen moeite doen om je verhaal te doen. Dus bij deze...bij mij zeker gewerkt! Geen bijwerkingen zoals jeuk, uitslag enz.Zoals bekend bij een antibioticakeur, de darmflora gaat naar de knoppen. Het rommelde in de buik. Ook de 1e dagen wat licht in het hoofd maar meer niet.
21-04-2017

Kaakontsteking

Voorgeschreven gekregen voor mijn kaakontsteking. Tijdens het gebruik geen last gehad van bijwerkingen, tot de laatste dag, overal huidaanslag. Maar dan ook overal, dikke rode plekken en vreselijke jeuk. De ontsteking is weg, maar de huiduitslag (netelroos) is twee weken na stoppen van de kuur nog steeds niet weg, vreselijk nooit meer deze antibiotica.
25-03-2017

Amoxicilline (amoxicilline)
Trekken van tand of kies

Wat vind ik dit een gif! 3 u na inname overgeven. Daarna diarree en koorts. 4 dagen ziek geweest. Dat dit wordt voorgeschreven
23-03-2017

Kaakontsteking

Van de tandarts voorgeschreven gekregen vanwege kaakontsteking. Kies is ondertussen getrokken en weinig last; zit twee dagen na afbreken kuur echter nog steeds met ernstige darmklachten en kan niet werken. Wat een paardenmiddel! Never again voor mij.
23-03-2017

Amoxicilline (amoxicilline)

Heb middel gedurende drie dagen gebruikt en gestopt vanwege ernstige maag/darmkrampen en algehele malaise. Slechts 3 pillen gebruikt ! Na 3 dagen gestopt te zijn desalniettemin ernstige jeuk en vlekken (galbulten?) over gehele lichaam. Mate van mijn klachten zijn zo ernstig dat wat mij betreft dit middel direct uit de handel zou moeten genomen.
19-03-2017

Ontsteking (mond)

Ernstige buikkrampen en in mindere mate misselijkheid. Was in begin niet duidelijk waardoor verschijnselen werden veroorzaakt. Leek op ernstige buikgriep. Ziek naar bed, 's morgens volgende dag veel beter. Middel ingenomen bij ontbijt: weer buikkrampen... Overdag in woonkamer niet actief. Ziek naar bed, 's morgens volgende dag veel beter. Middel ingenomen bij ontbijt: weer[lees meer...] buikkrampen... Overdag in woonkamer niet actief. Mate van bijwerkingen zo ernstig dat ik onmiddellijk met dit middel stop. Klachten zo serieus dat je niet kunt werken! Opvallend dat 's morgens alle klachten verdwenen waren. Die vervolgens weer begonnen zodra het middel weer was ingenomen. Heb dit nooit eerder meegemaakt met enig medicijn.
15-03-2017

Longontsteking

Mijn zoontje van 4 kreeg dit voor een vermeende longontsteking (bleek later niet het geval na controle door andere huisarts). Al snel werd hij steeds zieker met hoge koorts. Na 2,5 dag zat hij volledig onder de uitslag met een opgezwollen keel en kon hij geen licht meer verdragen. Blijkt een allergische reactie. Het is nu een week later en hij is nog steeds niet volledig h[lees meer...]ersteld van de amoxicilline. Moe, uitslag en buikpijn.
15-03-2017

Wondroos

Wondroos aan vinger door een klein wondje. Was erg opgezet en vuurrood. De huid stond voor mijn gevoel op knappen. Antibiotica voorgeschreven door de huisarts. Eerste drie dagen geen verbetering zichtbaar en geen bijwerkingen. Toen de antibiotica effect kreeg op dag 4 kwamen ook de bijwerkingen. Diarree, misselijk, pijnlijke maag, slap gevoel en hoofdpijn. Zo dusdanig dat [lees meer...]ik mijn werk niet kan uitvoeren. Vandaag laatste dag van de kuur, wondroos is op zijn retour. Wel effectief tegen de klacht echter de bijwerkingen maken dat ik het niet nog eens wil slikken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum