Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

duizeligheid anafylactische shock jeukende nek jeukende bult(en) in één gebied jeuk in het gezicht rode kleur in gezicht misselijkheid Jeuk over het hele lichaam algemene malaise acute hoofdpijn

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

16-03-2022 | Vrouw | 43
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Oorontsteking
Gebruikt voor oorinfectie en opgezette lymfeklieren. Ik kan dit spul niet verdragen, na 1 tablet sloeg mijn maag en hart op hol en moest ik enorm zweten. Nooit zo beroerd gevoeld. Meteen daarna om andere antibiotica gevraagd, die ik wel kon verdragen. Dit spul komt mijn lichaam niet meer binnen, staat op de allergielijst.

14-01-2019 | Vrouw | 43
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/200mg)
Vreslijk middel. Ging al over mijn nek als ik het potje open deed. Rook zwaar naar schimmel en kreeg er vreselijk diaree van en huiduitslag. Moest het een week voor en na mijn operatie slikken maar ben er kort na mijn operatie mee gestopt. Gelukkig is alles goed gegaan...

31-05-2021 | Vrouw | 44
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Bacteriële infectie
Een aantal maanden terug heb ik een ontsteking aan mijn kuit gehad door een diepe wond, antibiotica heeft goed geholpen, nu na een paar maanden is helaas de wond nog niet goed genezen en heb ik weer een ontsteking opgelopen en heeft de dokter mij een ander middel gegeven helaas heeft deze geen effect dus ga ik de huisarts maar weer bellen voor een nieuwe medicijn.

02-07-2019 | Man | 44
Tandverzorging
Voorgeschreven gekregen na het ontwikkelen van een abces. 500 mg werkte niet. Amoxiclav 500/125mg werkte wel, maar na 6 dagen was het abces terug erg dik. Na 7 dagen kreeg ik last van oorsuizingen. De vermoeidheid, energieverlies,... kan ook van het abces afkomstig zijn. Ik ga stoppen met de kuur aangezien ik reeds 8 dagen dit product slik.

19-02-2019 | Man | 44
Middenoorontsteking
diepe oorontsteking, mogelijk ook speekselklieren ontstoken maar dat is niet zichtbaar of voelbaar aan buitenkant hoofd en hals, was ook reden om wachten met naar huisarts gaan die toch oorontsteking zag, eerst sofradex druppels gehad die zeven dagen niet werkte nu pijn in hals en diep in wang toegenomen dus de kuur erbij, men hoopt dat er meer zichtbaar is op MRI deze we[lees meer...]ek

28-09-2018 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Allerlei vieze bacteriele infecties dankzij onkundige huisarts en ondersteuning, assistenten, zorgpersoneel en omgeving na verhuizing door gedwongen opname GGZ waar de patienten en personeel erg onhygienisch waren ook in gedrag en uitspraken. Luchtwegen infecties, huidinfecties, maag-, darm infecties met zwakke weerstand en pijnklachten verhuisde in had aantal ingrepen en[lees meer...] medische onderzoeken moeten ondergaan ivm auto immuumziekte en ben zieker geworden dankzij zorg, hulp en de dwangeis van omgeving en artsen in huisartsenpraktijken erheen te gaan. Erg beangstigend ook, die bijwerkingen en de gevolgen, pijn en andere schade naast de onwil medische hulp te verlenen bij ernstige klachten op lichamelijk gebied vanaf eerste moment

03-02-2020 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Ik heb jammergenoeg wat vaker blaasontsteking; acht verschillende antibiotica’s geprobeerd maar Amoxicilline met Clavulaanzuur werkt bij mij super. Daarom kom ik altijd bij deze kuur. Het is erg effectief en slaat snel aan. Geen last van bijzondere bijwerkingen; behalve wat sneller moe.

02-04-2022 | Vrouw | 46
Oogontsteking
Ivm fikse oogontsteking een kuur voor 5 dgn gekregen. Na 2dgn ging t met de ontsteking een stuk beter. Alleen op dag 2 begonnen de bijwerkingen, misselijk, heel moe, diarree, jeuk vagina, koude rillingen, gevoel van algehele malaise. Na 4 dgn gestopt. Dit middel is effectief,maar met tig bijwerkingen. Ik hoop nu dat ik ben gestopt dat de bijwerkingen ook snel verdwijnen.[lees meer...]

28-02-2024 | Vrouw | 47
amoxicilline / clavulaanzuur (500/50mg)
Voorhoofdsholteontsteking

duizeligheid

Ik heb het gekregen voor mijn bijholteontsteking, voorhoofd en kaakholte ontsteking. Het helpt wel maar ik ben extreem duizelig en heb mega last van obstipatie. Heel de dag ben ik moe en lamlendig

19-03-2020 | Vrouw | 47
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Na 3 weken kwakkelen heeft vervangend arts dit voorgeschreven voor golfbal groot abces in oksel. De eerste 3 dagen geen bijwerkingen, echter dag vier werd ik overvallen door een gevoel van doodziek zijn. Koude rillingen, extreme moeheid, vuurrode wangen. Kon alleen maar liggen en slapen. Huisarts is langsgeweest. Ondanks overgevoeligheidsreactie toch doorgaan met kuur. Dag[lees meer...] 5 en 6 nog erg ziek. Dag 7 iets minder moeheid. Nu de eerste dag na stoppen heel weinig energie en diarree. Ook hoofdpijn. Hopelijk zakt dit gaandeweg. Voor bestrijding abces doet dit middel prima zijn werk. Verder is het ongelooflijke troep.

21-02-2020 | Vrouw | 48
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Het middel werkt wel. Alleen jammer van die bijwerkingen. Ik heb ze voir 10 dagen gekregen.

28-02-2022 | Man | 49
Balanitis
Eerste 2 dagen gigantische jeuk gehad. Echt niet te harden! Mijn darmen rommelen 24 uur per dag. Onwijze nachtmerries gehad, en nu staat mijn mond weer in de brand van de schimmel. Het middel is in mijn geval veel erger dan de kwaal.

10-01-2019 | Vrouw | 49
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Ik ben door een kalfje gebeten in mijn vinger. Preventief kreeg ik deze kuur. Bij mij pakte dat wonderwel goed uit op een heel ander gebied. Ik heb al jaren vervelende prikkelbare maag-darmklachten en tijdens de kuur verdwenen die volledig, dus precies het omgekeerde van wat ik had verwacht. Ik ben zeer verbaasd en heb geen verklaring hiervoor. Ik vraag mij af of ik dit mo[lees meer...]et bespreken met de huisarts.

11-04-2018 | Vrouw | 49
Tandvleesontsteking
Ik had een zwelling in mijn onderkaak die werd veroorzaakt door een ontsteking in de bovenkaak mijn hele wang was dik en ik had een enorme knobbel in mijn kaak. Ook heel veel jeuk in de oren Ik heb voor vijf dagen tabletten meegekregen van de tand arts. Normaal heb ik altijd na twee dagen maagpijn van ontstekingsremmers of pijnstillers. Ik heb totaal geen! Bijwerkingen v[lees meer...]an dit medicament gehad. Wat mij bijzonder heeft verbaasd. Twee dagen nadat de kuur was afgemaakt was de zwelling in de onderkaak weg

17-06-2020 | Vrouw | 50
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
COVID-19
Had koorts, kortademig, larynx gezwollen, ging naar de triage en daar moest ik amoxiclav nemen... En moest thuis in quarantaine. Het werkte heel goed, bij mij toch... Ik ben maar met 2 personen in aanraking geweest en erna nooit meer... Behalve 1 die mijn boodschappen aan de deur zet zolang het gevaar niet geweken is... Groeten

20-02-2018 | Man | 50
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125)
Kaakoperatie
Na het aanbrengen van schroeven en bot-poeder, m.b.t. implantaten in de bovenkaak, kreeg ik een ontsteking aan het verhemelte. Kreeg een kuur voor 10 dagen. Na 3 dagen nam de ontsteking wat af, daarna weer toe, en tenslotte weer wat af. Helaas werkt het medicijn, naar mijn mening niet goed genoeg. Hetzelfde medicijn maar dan van een andere fabrikant heb ik jaren geleden (5[lees meer...]jr) gebruikt, bij een ergere ontsteking, en werkte toen zeer goed!