Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

duizeligheid anafylactische shock jeukende nek jeukende bult(en) in één gebied jeuk in het gezicht rode kleur in gezicht misselijkheid Jeuk over het hele lichaam algemene malaise acute hoofdpijn

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

02-04-2022 | Vrouw | 46
Oogontsteking
Ivm fikse oogontsteking een kuur voor 5 dgn gekregen. Na 2dgn ging t met de ontsteking een stuk beter. Alleen op dag 2 begonnen de bijwerkingen, misselijk, heel moe, diarree, jeuk vagina, koude rillingen, gevoel van algehele malaise. Na 4 dgn gestopt. Dit middel is effectief,maar met tig bijwerkingen. Ik hoop nu dat ik ben gestopt dat de bijwerkingen ook snel verdwijnen.[lees meer...]

29-01-2022 | Man | 75
Blaasontsteking
Kreeg 6 weken geleden dit middel voorgeschreven ivm longontsteking. Kreeg toen als bijwerking diaree en hartritmestoringen. De hartritmestoringen bracht ik niet in verband met de amoxicilline. Maar nu ik weer dit middel voorgeschreven Kreeg voor een blaasontsteking Kreeg ik na 1 dag inname meteen weer ernstige hartritmestoringen.

19-01-2022 | Vrouw | 56
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Preventief tegen hondenbeet na aantal dagen pas gekregen. Ziekenhuis Boceb Y en OLVG weigerde mij te helpen en te hechten 8vm drogreden als mondmaskers wat echt misdadig en bull shit is. Chantage onderdrukking. Was aan mij niet besteed. Op hol slaan hart. Stopt niet.. Totdat ik bloeddruk pillen nam. Zeer beangstigend. Druk op borst rug. Leek hartaanval. Misselijk braken h[lees meer...]oesten

03-12-2021 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Vanaf pil nr 2 ernstige niet op te houden diarree. Vieze smaak in de mond en oprispingen (ondanks al jaren gebruik van maagzuurremmers). Vanaf dag 3 uitslag gezicht en borst met hevige jeuk (brandend gevoel alsof je in de brandnetels rolt). Huisarts zegt, och smeer maar koel zalf. Ivm overgevoeligheid van die ingrediënten niet mogelijk. Ik moet dit nog 4 dagen uitzitten. V[lees meer...]reselijk medicijn. Of het effectief is weet ik nog niet, ik heb een infectie zonder symptomen, dus daar kan ik niets over zeggen.

30-11-2021 | Man | 59
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/100mg)
Tekenbeet
De Diarree is vréselijk bij gebruik Amoxicillicine. Nu heb ik de ziekte van Crohn. Ik denk dat ik die nu heb door het gebruik van Amox. Ik raad gebruik sterk af als je Crohn hebt. Probeer het beter niet.

17-06-2021 | Vrouw | 31
Ontsteking in de borst
Borstontsteking is verholpen maar ik heb nog nooit een reactie op anti biotica gehad. Dit is de eerste keer dat ik er bijwerkingen van krijg, ook de eerste keer dat ik deze specifieke anti biotica heb voorgeschreven gekregen. De huiduitslag is het niet waard.. ik zou dit niemand aanraden.. het zit werkelijk overal, tussen mijn vingers en tenen, op mijn lippen. Het ziet e[lees meer...]ruit als de mazelen op mijn huid.

29-04-2021 | Man | 70

11-01-2021 | Vrouw | 29
Koorts
Na weken onverklaarbare koorts en verhoging amoxicilline/clavulaanzuur gekregen. Heeft uiteindelijk niets gedaan maar dat terzijde. Elke dag 3x 1 tablet en als je er een yakult bijneemt dan valt de diarree ontzettend mee, alleen wat zachte ontlasting gehad. Verder wel duizelig en ontzettend moe en hoofdpijn.

19-11-2020 | Vrouw | 22
Infectie (wond)
Bij de huisartsenpost een tetanusvaccinatie laten zetten na beet van een kat in mijn hand. Om infectie te voorkomen kreeg ik Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125 mg mee naar huis. Een kuur van 5 dagen 3x per dag 1 tablet. Een paar uur na inname eerste tablet al direct bijwerkingen. Ik zit nu een week thuis met een ziek gevoel. Kort geleden nog gestopt met Clindamycine vanweg[lees meer...]e trekken verstandkies. Ik ben heel duizelig en voel me de hele dag door moe, de wond van de beet is niet ontstoken geweest en is keurig hersteld.

16-11-2020 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Na dag 1 al gelijk misselijk en zeurende hoofdpijn,duizelig,savonds maagzuur en vervelende buikpijn ,de volgende dag kwam er bijna zwarte ontlasting bij ,en na 4 dagen ondraaglijke jeuk en branderigheid in mondhoeken en vagina ,en in mijn geval verergerde mijn psoriasis behoorlijk qua plekken en jeuk ,al met al ben ik er niet blij mer .

05-05-2020 | Vrouw | 53
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Heel koud, heftige hoofdpijn, grieperig heel moeilijk gevoel. Als ik ging rusten hoorde ik stemmen. Dat was heel raar. Was voor kattenbeet die niet genas. Kon ik hier niet invoeren.

28-08-2017 | Vrouw | 56
Longontsteking
Ik heb dit medicijn gekregen voor een longontsteking. Bijwerkingen: moeheid, misselijk, keelpijn, vaginale schimmel, branderig gevoel, kloppend gevoel in mijn vagina, jeuk, diarree, slecht slapen.

01-03-2024 | Vrouw | 67
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Kaakontsteking

acute hoofdpijn algemene malaise misselijkheid moeilijk in slaap vallen

Heb t al eerder gebruik...zonder bijwerkingen. Dit keer 5 dagen flink ziek op bed gelegen.

14-02-2024 | Vrouw | 38
amoxicilline / clavulaanzuur (25/6,25mg/ml)
Rosacea

jeukende bult(en) in één gebied rode kleur in gezicht jeukende nek jeuk in het gezicht Jeuk over het hele lichaam diarree

Hallo, wou even hier men verhaal doen want ben echt ten einde raad. Ik zit met een huidaandoening ‘rosacea’. Had er nooit last van gehad alleen als ik in het zonnetje zit dan wordt ik snel rood aan men gezicht. Een paar jaar geleden had ik hevige rugpijn en had besloten om een cortisonespuit te doen. Toen is het ineens begonnen. Men gezicht werd heel onrustig en vuurro[lees meer...]od met bultjes en rode plekken op. Ik had ook droge handen en droge plekken op men gezicht. Alles wat ik gebruikte van zeep of dagcrème kon ik ni verdragen. Alles werd dan erger. Durfde niet meer buiten komen en schaamde me enorm om zo te gaan werken. Iedereen die me zag zei altijd ‘oei!! Wat is er met je gezicht gebeurd?’ Ik was er echt kapot van en wou terug weer normaal zijn als ervoor. Ik kon echt niks verdragen. Zelfs geen parfumcrije zeep of minerale make-up om men roodheid te bedekken. Alles werd gewoon erger. Zelfs medicatie zoals allergiepillen werdt ook erger. Kreeg dan elke ochtend nieuwe rode vlekjes en bulten op men huid. Ben toen naar verschillende dermatologen geweest en ze zeiden dat ik rosacea had. Wat logisch is want men gezicht was vuurrood omdat het onrustig was. Ze schreven allemaal antibiotica voor met een zelfgemaakte creme die ik moest opsmeren. Alles werd erger. Niks heeft geholpen. Heb het nu al jaren. Nu een maand geleden hebben ze tetralysal voorgeschreven. In begin was alles goed. Het hielp en men huid was weer normaal. Maar naarmate het einde van de kuur kreeg ik jeuk in men hals, kaaklijn en wangen en begin ik ook hevige bulten te krijgen. Ik ben naar de dokter geweest en ze schreven weer een andere antibiotica voor ‘minocycline’. Hel blijft maar jeuken en ik weet dat ik niet mag krabben maar da jeukt echt ni normaal en dan krab ik men huid helemaal open. Ik kan zelfs snachts ni slapen omdat ik dan weer een hevige jeukaanval krijg. Vandaag de dag zit ik nu al aan men 6e dag van men antibioticum minocycline en nog steeds is len huid erg onrustig. Met heel erge jeuk op men hals en wangen. Men huid is vuurrood. Wil dit dan gewoon zeggen dat ik geen medicatie kan verdragen? Zijn dit bijwerkingen? Dit was allemaal begonnen sinds ik cortisonespuit heb gekregen. Ik heb eind deze maand een afspr bij de dermatoloog voor een uitgebreide allergietest op men rug en begin maart gaan ze zelfs een biopsie doen. Ik wil terug een normaal leven leiden zonder jeuk en roodheid. Heb nu sinds kort een vriendje maar ik schaam me enorm voor men huid en ik ben daar heel onzeker van geworden. Het eerste wat ik doe als ik smorgens opsta is in de spiegel kijken om te zien of het erger is. Ik ben echt ten einde raad en wil weer een normaal leven. Herkent iemand dit? Heeft iemand dit ook gehad en wat is dit juist? Groetjes Lamia

23-05-2023 | Man | 33
Infectie (wond)
Na een hondenbeet deze antibiotica gaan nemen. De 2e dag opeens gruwelijk beroerd, pijn op de borst, pijn in linker arm, gruwelijk vermoeid, coördinatie problemen, diarree, dingen horen die er niet zijn. Direct moeten stoppen van de arts. Negeer ernstige bijwerkingen niet, ga na of het wel normaal is en informeer bij de arts.

19-02-2023 | Man | 58
Kaakontsteking
Zentiva amoxiclinne 500mg /125 staat ook niet op de lijst bij keuzemenu..werkt amper bij ontstoken tand!!moet na 5 dagen gebruik terug n d tandarts