Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

jeukende nek rode kleur in gezicht jeukende bult(en) in één gebied duizeligheid jeuk in het gezicht anafylactische shock Jeuk over het hele lichaam misselijkheid algemene malaise acute hoofdpijn

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

07-01-2018 | Vrouw | 50
Ontsteking in de borst
Voor en na drainage dit voorgeschreven gekregen. Veel last van diarree op de meest onverwachte momenten. Heel vervelend. Nu deze kuur is afgelopen nog steeds diarree. Ik gebruik ook metformine en had daarbij minimale diarreeklachten. Het lijkt of ik nu meer klachten hiervan houd. Zal het in ieder geval opnemen met mijn POH.

06-09-2019 | Vrouw | 52
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125)
Blaasontsteking
Eerst wilde huisarts niets geven, al was er zichtbaar bloed in urine. Na 4 dagen dan een ABkuur. Maar blaasontsteking bleef. Cystoscopie gekregen en daarna dit middel. Ingenomen tijdens maaltijden. Enorme diarree. Ik heb crohn. Dat is bekend bij de artsen. Ik moest 1 dag eerder dit staken. crohn helemaal actief. De hele dag en nacht diarree. Heel veel darmslijm. Ook na sta[lees meer...]ken vd kuur. Zelfs ontstoken mond en slokdarm. Wat een ellende. En de blaaspijn is er nog want er stroom geen vocht in de blaas als alles via achter eruitloopt. Domme artsen!

30-04-2019 | Man | 52
Urineweginfectie
Vorig jaar ook een kuur gedaan. Werkte goed. Helaas nu opnieuw. Ook nu werkt het weer snel. Dezelfde dag ging het al veel beter en de dag na de start waren de klachten grotendeels voorbij. Net als vorige keer geen bijwerkingen.

15-07-2022 | Vrouw | 53
Kaakontsteking
Na plaatsing van implantaat, de kuur gekregen. Ik heb al veel last van migraine, maar op de 2e dag begon het , koude rillingen, hevige migraine. Dit duurde tot5 dagen, meerdere aanvallen per dag. Sumatriptan hielp zelf niet meer. Op de5e dag hoge koorts. 2 keer naar de huisarts geweest, moest de kuur afmaken. Het was vreselijk, ik ga het niet meer gebruiken. Ook nog [lees meer...]spierkrampen in mijn hele lijf gehad op de 6e dag. En op dag 7 nog diaree.

21-07-2020 | Man | 53
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Bacteriële infectie
Heb de medicijnen gehad aan het begin van dit jaar. Had een open wond infectie aan mijn hand en heb 2 kuren gekregen, Het is een effectief middel maar ik had wel erg veel last van bijwerkingen. Vooraal misselijk en diaree. Ik ben in 12 dagen bijna 10 kilo afgevallen. Goed middel dus tegen overgewicht:)

05-05-2020 | Vrouw | 53
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Heel koud, heftige hoofdpijn, grieperig heel moeilijk gevoel. Als ik ging rusten hoorde ik stemmen. Dat was heel raar. Was voor kattenbeet die niet genas. Kon ik hier niet invoeren.

31-12-2023 | Vrouw | 54
Wondroos
om te beginnen... de producent is Zentiva, maar die staat niet in jullie lijstje. Ik zie ook dat dit medicijn maar zelden wordt voorgeschreven bij Wondroos, Het is vandaag oudejaarsavond Ben gisteravond begonnen met de kuur en sindsdien heeft zich een blaar, zo groot als een tennisbal, op mijn kuit ontwikkeld. Ook ben ik behoorlijk aan de diarree en als ik plassen moe[lees meer...]t heb ik hooguit 2 minuten om de WC te bereiken.... Omdat lopen erg pijnlijk en moeizaam is, is dit geen fijne combinatie. Gelukkig is TENA al een paar maal te hulp geschoten 2 januari toch de huisarts maar opzoeken (tenzij de blaar eerder open gaat, dan wordt t weer huisartsenpost)

16-07-2022 | Vrouw | 54
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Nooit meer! Na de 5e pil op dag 2 van de kuur ontzettend ziek geworden. Onmiddellijk gestopt op nadrukkelijk verzoek van de huisarts. Dit middel is erger dan de kwaal.

21-01-2024 | Vrouw | 55
Longontsteking

21-05-2022 | Vrouw | 55
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Urineweginfectie
Eerst trimethoprim voorgeschreven gekregen, ivm hartritmestoornissen mag ik niet alle antibiotica. Na 2 dagen trimotheprim zat ik tegen nierbekkenontsteking aan. Na 1 dag amoxilline/clavulaan waren de klachten al een stuk minder. Enige nadeel is de schimmelinfectie in mond. Daar heb ik Daktarin voor.

03-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
hallo ik ben een gebruiker van amoxciciline met clavulaanzuur gebruik blaasontsteking vandaag mee begonnen heb als bijwerking een opgezwollen tong en dat is niet echt fijn hoop dat er niet meer bijwerkingen bij komen heb vorige week anoxciciline zonder clavulaanzuur gehad vanwege een longontstekking maar had daar ook een bijwerking van dus ik ga het niet meer gebruiken een[lees meer...] advies aan iedereen drink gewoon crembaary sap dat werkt het beste en heeft feen nare bijwerkingen

19-01-2022 | Vrouw | 56
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Preventief tegen hondenbeet na aantal dagen pas gekregen. Ziekenhuis Boceb Y en OLVG weigerde mij te helpen en te hechten 8vm drogreden als mondmaskers wat echt misdadig en bull shit is. Chantage onderdrukking. Was aan mij niet besteed. Op hol slaan hart. Stopt niet.. Totdat ik bloeddruk pillen nam. Zeer beangstigend. Druk op borst rug. Leek hartaanval. Misselijk braken h[lees meer...]oesten

21-07-2020 | Vrouw | 56
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Gestoken door een insect (?) waarna vrij snel een grote rode, iets opgezwollen plek ontstond.

20-06-2019 | Vrouw | 56
Oorontsteking
Dit middel kreeg ik bij een uitwendige oorontsteking. Hoopte dat het direct eerste of tweede dag merkbaar zou zijn, maar het duurde tot de 5e dag voordat ik verbetering zag/voelde. Maakt je wel onzeker of het wat doet, vooral omdat huisarts zei dat je de volgende dag al wat moest merken. 10 dagen kuur was dus niet overbodig. Bijwerking: buikkramp, maar goed mee te leven.[lees meer...] Wel heb ik sinds ik dot middel slik, weer erg veel aften.

18-03-2019 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Ik herken de helse pijn en misere van iemand van leeftijd van 25. Ik had laatst weer(laatste keer was aug-sept-18) blaasontsteking. Het is helaas een zwakte in mijn lijf. Ik vermoed dat het bij iedereen anders aanvoelt. Zowel intensiteit als ander soort gevoel. Ik sla bij een fikse ontsteking bijna dubbel van de ellende, en kan moeilijk lopen erdoor. Afgelopen augustus-sep[lees meer...]tember heb ik 4 verschillende kuren gehad. herstel: 2x dezelfde, in totaal 3 verschillende soort AB. hierdoor had ik nu afgelopen bij het opsteken ervan nog een kuur Amoxicilline en ben ermee begonnen, af en toe voel ik nog wat in de blaasstreek, tot nu toe is iig de erge misere afgenomen. Ik bid(ben niet gelovig) dat het voorlopig weer wegblijft. Ik vind het zo ellendig. Ben er sinds jong kind al bekend mee. Ik ben nu 56. grtjs

16-07-2018 | Vrouw | 56
Darmontsteking
Dag 1 keurig begonnen en aangezien ik Amoxilline een fijne snelwerkende antibiotica vind, had ik wederom hoge verwachtingen. Echter snel begon ik blaartjes te voelen, vooraan achter mijn voortanden tegen mijn gehemelte, het werden er snel meer en ze werden ook groter. Mijn voortanden gingen erg pijn doen. De dag erna ook de zijkanten van mijn tong en de buitenkant van m[lees meer...]ijn mond in de hoeken uitstralend naar de rest van mijn lippen. Ik deed wat research en besloot gelijk te stoppen. Inmiddels waren de blaren al erg groot en kon ik niet meer normaal praten en sliste. Dikke kans dat het nog erger zou worden en een groot risico zou kunnen worden voor me, met stikken tot gevolg. De blaren slinken nu langzaam maar het gaat de goede kant op, de tandpijn is weg en helaas is de buikpijn wel weer terug want zowaar, daar hielp het erg goed tegen, de 2e dag al. Dus het zal de Clavulaanzuur zijn waar ik allergisch voor ben.