Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

jeukende nek rode kleur in gezicht jeukende bult(en) in één gebied duizeligheid jeuk in het gezicht anafylactische shock Jeuk over het hele lichaam misselijkheid algemene malaise acute hoofdpijn

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

08-02-2022 | Man | 59
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Voorhoofdsholteontsteking
Omwille van een 6-tal keren per jaar een sinusitis, telkens dezelfde medicatie voorgeschreven gekregen: gedurende 7 dagen, 3 x per dag een tablet van 1000 mg. Dikwijls onvoldoende effectief waardoor nog een tweede verpakking nodig was. Bijwerkingen waren draaglijk, maar telkens de schimmelinfectie was zeer hinderlijk. Nu Biclar Uno 500 mg, 1 tablet gedurende 10 d voorgesc[lees meer...]hreven gekregen.

09-07-2021 | Vrouw | 59
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)

27-04-2021 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Na de zoveelste keer een amandel/keelontsteking te hebben in een korte periode (ik kreeg deze zo'n 4 tot 5 keer per jaar). Kon er eindelijk een antibiotica kuur voorgeschreven worden omdat mijn ontstekingswaarde boven de 95 waren en ik mijn mond niet meer goed open kon doen. Het effect van de antibiotica kon ik na 1,5 dag al goed merken. De ontsteking en de pijn namen lang[lees meer...]zamerhand af. Toen ik op de laatste dag van de kuur de laatste antibiotica in wilde nemen zag ik wat rode stipjes op mijn arm. In ongeveer een uur tijd zat mijn hele lichaam vol met rode vlekken en dit ging gepaard met ernstige jeuk. Na gebeld te hebben met de huisarts adviseerde ze mij om koelzalf te smeren en dan dit vanzelf weer afnemen. Wel moest ik de laatste antibiotica pil innemen om de kuur volledig af te ronden. Uiteindelijk heb ik mijn amandelen begin dit jaar laten verwijderen door alle ontstekingen die ik iedere keer opnieuw kreeg. Dit was de beste keuze ooit en sindsdien geen keelpijn of ontstekingen meer gehad.

14-08-2020 | Vrouw | 67
Bacteriële infectie
In Z-H Klebsiella cel opgelopen en heeft geresulteerd in zeer ernstige pijnlijke en open wonden in buikwand. Ik heb na spondolese operatie een dag en nacht op de I C gelegen en dáár komt deze juíst cel voor! Het openbaarde zich na 2 weken thuiskomst, wat een muggenbult dacht ik te zijn ontaarde zich in een vieze etterende plek waarna een ong 5 dagen een tweede bij kwam [lees meer...]die ook ondanks de medicatie, fluoxciline, ook flink ontstak. Eerste plek is door huisarts onder verdoving opengesneden en wat eruit kwam was een stinkende vieze brij waar ik van walgde. Moest de 'gaatjes' 5x per dag uitspoelen wat zeer pijnlijk was. Ik ben nu 7 weken verder en wonden zijn redelijk dicht maar blijven branden! Ben wel bang dat de cel niet uitgeroeid is en het zich zomaar weer kan openbaren. Ik denk er over na een klacht in te dienen bij betreffend Z-H.

21-07-2020 | Vrouw | 56
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Gestoken door een insect (?) waarna vrij snel een grote rode, iets opgezwollen plek ontstond.

17-07-2020 | Vrouw | 23
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Infectie (wond)
Mijn nagelriem is ontstoken geraakt en er was pus onder de nagel gaan zitten. Moest een week aan deze antibiotica. Geen extreme bijwerkingen maar ik was wat afwezig (wolk in mijn hoofd) en had flinke buikkrampen. De ontsteking is minder geworden maar niet helemaal weggegaan helaas. Ik kreeg een paar dagen na de kuur wel een keelontsteking en een blaasontsteking. Kan aan de[lees meer...] verminderde weerstand liggen door de kuur maar kan ook toeval zijn.

19-03-2020 | Vrouw | 47
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Na 3 weken kwakkelen heeft vervangend arts dit voorgeschreven voor golfbal groot abces in oksel. De eerste 3 dagen geen bijwerkingen, echter dag vier werd ik overvallen door een gevoel van doodziek zijn. Koude rillingen, extreme moeheid, vuurrode wangen. Kon alleen maar liggen en slapen. Huisarts is langsgeweest. Ondanks overgevoeligheidsreactie toch doorgaan met kuur. Dag[lees meer...] 5 en 6 nog erg ziek. Dag 7 iets minder moeheid. Nu de eerste dag na stoppen heel weinig energie en diarree. Ook hoofdpijn. Hopelijk zakt dit gaandeweg. Voor bestrijding abces doet dit middel prima zijn werk. Verder is het ongelooflijke troep.

02-07-2019 | Man | 44
Tandverzorging
Voorgeschreven gekregen na het ontwikkelen van een abces. 500 mg werkte niet. Amoxiclav 500/125mg werkte wel, maar na 6 dagen was het abces terug erg dik. Na 7 dagen kreeg ik last van oorsuizingen. De vermoeidheid, energieverlies,... kan ook van het abces afkomstig zijn. Ik ga stoppen met de kuur aangezien ik reeds 8 dagen dit product slik.

28-05-2019 | Vrouw | 26
Tandvleesontsteking
Ik heb het 7 dagen lang moeten gebruiken. Kreeg het voorgeschreven door de tandarts. Pas nadat ik klaar was met de kuur, was mijn ontsteking afgezakt en had ik geen last meer. Ik heb tijdens de kuur geen last gehad van bijwerkingen, had bijna het idee dat het bij mij niet hielp. Ben nu 5 dagen klaar. En heb sinds gisteren (4e dag stop) last van diarree en jeukende ho[lees meer...]ofdhuid. Ik heb geen idee of het van de kuur alsnog komt?

18-03-2019 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Ik herken de helse pijn en misere van iemand van leeftijd van 25. Ik had laatst weer(laatste keer was aug-sept-18) blaasontsteking. Het is helaas een zwakte in mijn lijf. Ik vermoed dat het bij iedereen anders aanvoelt. Zowel intensiteit als ander soort gevoel. Ik sla bij een fikse ontsteking bijna dubbel van de ellende, en kan moeilijk lopen erdoor. Afgelopen augustus-sep[lees meer...]tember heb ik 4 verschillende kuren gehad. herstel: 2x dezelfde, in totaal 3 verschillende soort AB. hierdoor had ik nu afgelopen bij het opsteken ervan nog een kuur Amoxicilline en ben ermee begonnen, af en toe voel ik nog wat in de blaasstreek, tot nu toe is iig de erge misere afgenomen. Ik bid(ben niet gelovig) dat het voorlopig weer wegblijft. Ik vind het zo ellendig. Ben er sinds jong kind al bekend mee. Ik ben nu 56. grtjs

07-01-2018 | Vrouw | 50
Ontsteking in de borst
Voor en na drainage dit voorgeschreven gekregen. Veel last van diarree op de meest onverwachte momenten. Heel vervelend. Nu deze kuur is afgelopen nog steeds diarree. Ik gebruik ook metformine en had daarbij minimale diarreeklachten. Het lijkt of ik nu meer klachten hiervan houd. Zal het in ieder geval opnemen met mijn POH.

13-12-2017 | Vrouw | 38
Bronchitis
Na 5 dagen prednisolon en 6 dagen gewone amoxi. Deze na huisarts bezoek voorgeschreven gekregen. Bleek nu een acute bronchitis te hebben. Veel benauwd kreeg tijdens de eerste kuur weer koorts 38.5 hoogst gemeten . Nu twee dagen deze kuur en hoesten wordt iets minder . Nog wel wat benauwd maar moet even afwachten wat de kuur doet. Wel erg licht in mijn hoofd en eigenlijk [lees meer...]al de hele dag op bed liggen slapen . Voel wel dat het medicijn aan het rommelen is in mijn luchtwegen .

22-11-2017 | Vrouw | 68
Middenoorontsteking
Gebruik het pas een dag.

09-09-2017 | Man | 73
Abces in oksel.

28-01-2024 | Vrouw | 29
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Ik gebruik deze kuur voor een ontsteking in mijn kies wat niet overging met pijnstillers en een wortelkanaalbehandeling. Schrijf ook niet gauw een review! Maar wat voel ik me slecht, vanaf het begin al barstende koppijn. Fabrikant: Zentiva Op dag 5 koude rillingen, grieperig gevoel, enorm moe, draaierig en maagzuur ondanks esomeprazol 40mg die ik al heel lang slik. Kor[lees meer...]tom gedurende de kuur werd het bij mij alleen maar erger. Gelukkig nog 1 dag te gaan. Maar nooit meer!!!

05-03-2023 | Vrouw | 38
Infectie (wond)
Door een Kattenbeet deze antibiotica gekregen. Tijdens de kuur geen bijwerkingen. Na het stoppen met de kuur enorme hoofdpijn, kan ook toevallig zijn. Maar het gekke is dat ik nu las heb van oorsuizingen. Ik weet dus niet of het door de antibiotica komt maar ik hoop wel dat het weggaat. Het is echt super irritant. Verder had ik geen last van de beet en (nog) geen ontstekin[lees meer...]gen maar op advies van de dokter wel antibiotica genomen terwijl ik daar eigenlijk geen fan van ben.