amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (419 meningen)
Augmentin (50 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

15-02-2018 | Man | 53
Bronchitis
Goed medicijn, na vier dagen zijn mijn klachten al een heel stuk minder. En geen bijwerkingen. Hierbij helpt het om in de gebruiksaanwijzing niet alle mogelijke bijwerkingen door te gaan nemen. Je voelt je al ziek, je hebt nu een medicijn voorgeschreven gekregen en dat gaat voor jou aan de slag. Richt je op beter worden!

17-06-2018 | Man | 54
amoxicilline (500mg)
Ik had een niet aan te wijzen vreselijke kiespijn in zowel de onder- als bovenkaak . Tandarts kon niets vinden op foto's. Al na twee dagen verdween de kiespijn na gebruik van amoxicilline. Tot op heden geen last meer gehad. Bijwerking: diaree Maar ik denk zelf ook een zeer prettige bijwerking: Ik had al jaren last van een middelmatige acne. Nu al twee maanden ve[lees meer...]rdwenen...….

14-07-2017 | Vrouw | 54
Tandvleesontsteking
Sinds dag 1 heel erge hoofdpijn.

03-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
hallo allemaal heb nu amoxciciline met clavulaanzuur maar ook die heeft nare bijwerkingen heb hiervoor een andere antibiotica gehad dat heet amoxciciline maar dan zonder clavulaanzuur ook daar kreeg ik nare bijwerkingen van zoals een opgezwollen gezicht maar moest hem gebruiken voor een longontsteking

13-12-2018 | Man | 55
Bacteriële infectie
Enorme zwelling van rechterhand en zeer pijnlijk na een wondje, waarschijnlijk...

09-10-2018 | Man | 55
Kaakontsteking
Beste, Enorme bijwerkingen van dit medicijn. Na een wortelkanaalbehandeling die fout ging doordat de tandarts niet de juiste lengte vijltjes had heb ik een week met vreselijke pijn gelopen. Uiteindelijk diende ik alvorens bij het Endo centrum Utrecht De Endo afgemaakt zou worden Amoxicilline slikken. De kuur afgemaakt en en de Endo af laten maken. De dag nadat ik de laatst[lees meer...]e pil nam begon de ellende!! Vreselijke jeuk met opeens opkomende rode vlekken op de huid over het gehele lichaam. De jeuk komt van binnenuit en er is niets tegen te doen en duurt nu al 14 dagen. Soms is het 1 dag wat minder maar ik ben hopeloos. De andere bijwerking is namelijk ernstige hoofdpijn en pijn die vanuit het borstbeen (maag of slokdarm??) oploopt naar de onderkaak en een enorm beklemmende krampen die niet uit te houden zijn. Kwam uiteindelijk op de eerste hulp terecht en die gaf mij een spuitje doordat hij zei dat ik duidelijk allergisch was voor dit middel. Het spuitje hielp 1 dag en daarna kwam de jeuk en pijn op de borst en tussen de schouderbladen en onderkaak weer terug!! In alle hevigheid. Uiteindelijk weer op de eerste hulp beland en opgenomen. Hier dachten ze dat ik hartfalen had maar dit bleek niet zo te zijn en weer weggestuurd. Nu tot op de dag van vandaag nog steeds in de zelfde situatie!! Ben hopeloos. Jeukaanvallen en pijn komen en gaan de gehele dag door. Ik kan niet slapen en niet werken. Help!!! Wat nu??? 14e dag. Ik ga morgen maar eens met dat Endo centrum bellen. Hoop op een oplossing. Groet, Johan

28-04-2020 | Man | 56
Kaakontsteking
Kaakontsteking na kaakoperatie

27-03-2019 | Vrouw | 59
Oorontsteking
Maandag begonnen. Dinsdagavond vreselijk duizelig en misselijk. Woensdagochtend nog 1 keer ingenomen, begon weer duizelig te worden. Ben gestopt.

24-08-2019 | Man | 60
Ademhalingsproblemen
7 daagse kuur gehad van 3x 500 mg per dag ivm bronchites. Tijdens gebruik zeer duizelig geweest en ernstige ontstekingen van tandvlees zodat ik geen vast voedsel kon eten .Drie dagen na beëindiging van de kuur ernstige huiduitslag over hele lichaam. Door de jeuk niet mogelijk om te slapen. Huid voelt hard en pijnlijk aan en geeft koortsachtige verschijnselen. Zou het genee[lees meer...]smiddel niet weer nemen....Liever zoeken naar een homeopatische oplossing zonder bijwerkingen.

23-04-2020 | Vrouw | 61
Ademhalingsproblemen
Rode vlekken op bil en heup, Netelroosvormige jeukende uitslag on bilnaat, Spit in de rug 4 weken lang.

19-07-2020 | Vrouw | 62
amoxicilline (250mg)
Nierbekkenontsteking
Ivm een nieuwe huisarts heb ik andere medicatie gekregen die goed werkt en minder bijwerkingen heeft bij mij. Dat is de reden voor deze switch

04-12-2019 | Man | 62
Bacteriële infectie
Sinds 27/11 begon ik verkouden te worden, de dagen erna hevig hoesten en dat door vastzitten slijm welke erg moeilijk op te hoesten was. Ik gebruikte Fluimicil, broomhexine. en voor de nacht ook coedïne. Echter de avonden/nachten bleef ik maar door hoesten, en dat was erg vermoeiend, vooral die vastzittende slijm . Gisteren naar de dokter gegaan en op verzoek kreeg ik Amo[lees meer...]xilline 500mg voorgeschreven. Binnen enkele uren na de eerste inname voelde ik al verlichting, en de afgelopen nacht ben ik ook goed doorgekomen. Het is niet de eerste keer dat ik Amoxilline gebruik. Begin dit jaar was ik in Indonesië ook ziek, met de zelfde smymptonen die ik nu heb; dit alles werd naar mijn mening veroorzaakt door de airconditioning in het vliegtuig. Hier heb ik altijd last van. Ik kreeg toen ook een amoxilline kuur van 5 dagen, en na 1 dag merkte ik een goede vooruitgang, en de slijm hoest verdween. Ik was hier erg blij mee. Kortom....Amoxilline vind ik een probaat middel. Nog 3 weken en dan vlieg ik weer naar het verre oosten en ik hoop deze keer geen last te krijgen van de airconditioning in het vliegtuig, met als gevolg daarna weer dik slijm verkouden te worden. We wachten af. Volgens mijn huisarts is het niet zo erg om binnen 5 weken 2 kuren te krijgen.

10-09-2018 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
In april 2018 Amoxcicilline voorgeschreven gekregen omdat ik weer blaasontsteking had. Het hielp meteen. In augustus 2018 opnieuw blaasontsteking dus kreeg ik dezelfde kuur. Een dag na afloop van de laatste pil ontstonden de eerste rode plekken/ galbulten. De volgende morgen zat mijn lichaam helemaal vol met galbulten. Branden jeuk. Opgezette lip, kortademig. Het was afsc[lees meer...]huwelijk. Bij de Eerste hulp antihistamine gekregen en prednison. Er kwamen nog plekken bij in mijn hals en in mijn haar en op mijn benen. Heeft zo'n 6 dagen geduurd. Ik sliep hoogstens twee uur per nacht door de jeuk en het branden. Voor mij nóóit meer dit medicijn.

27-12-2017 | Vrouw | 62
Voorhoofdsholteontsteking
Ik had Voorhoofdholte- en kaakholteontsteking en een bronchitis. Voelde me sinds heel lang geleden zo ziek, hoge koorts al 3 dagen ruim boven de 39 graden en net voor Kerst toch maar naar huisarts. Hij schrok, zo kende hij mij totaal niet. Was bank dat er ook nog een longontsteking bij zou komen en heeft daarom dit paardenmiddel ingezet. Van de Kerst heb ik weinig meegekr[lees meer...]egen. Vandaag op controle geweest en zowaar hij zei, je trekt weer wat bij, maar heeft nog weken nodig voor je weer de oude zult zijn. Reken op 6 weken. Ik was erg bevreesd omdat er zoveel negatieve reacties op dit middel kwamen, maar mij heeft het uitstekend geholpen. Een minpuntje, ik kreeg de smelttabletten, bleef telkens veel poeder nog in het glas. Had liever de capsules gehad. Maar nu heb ik telkens extra gedronken. Ook goed als je koorts hebt.

04-11-2017 | Man | 62
Keelontsteking
Slechts 2x een capsule ingenomen en acuut met de kuur gestopt door ernstige maagproblemen en knallende hoofdpijn. Ik hield niets meer binnen, zelfs geen slok water. Overgestapt op mildere kuur.

07-08-2017 | Man | 62
amoxicilline (250mg)
Longontsteking
Het medicijn gekregen nadat ik koorts had en een longontsteking kreeg. Meteen gestart met de medicatie en nadat ik enkele uren later pijn tussen de vingers kreeg naar bed gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Bij wakker worden bleek ik op de hand tussen de vingers ernstig grote vochtblaren te hebben. Ben daarom meteen naar de huisarts gegaan die me andere medicijnen voors[lees meer...]chreef.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum