Ervaringen met Amoxicilline

amoxicilline

jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch allergische reactie Misselijkheid rillingen buikpijn zweten vermoeidheid verlies van eetlust misselijkheid buikkrampen

Longontsteking (61 meningen)
Keelontsteking (50 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

26-11-2021 | Vrouw | 48
Ontsteking (mond)
Ik heb geen problemen met dit medicijn ervaren. Wel zette mijn buik op. Inmiddels de kuur afgemaakt en geen klachten meer aan mijn mond (kaak) en nu is mijn buik ook niet meer opgezet. Erg vreemd. Vreemd genoeg om te vermelden.

07-10-2020 | Man | 48
amoxicilline (25mg/ml)
Tandverzorging
Wanneer je dit gebruikt gaat ook je darmflora eraan . veel huid irritatie . probiotica helpt goed voordat ik een pil nam flesje yakult. of andere pro biotica..het gaat dan een stuk beter moet wel zeggen dat amoxycilline echt tommel is maar t werkt wel

12-03-2024 | Vrouw | 49
amoxicilline (1000mg)

rillingen Misselijkheid

Tijdens gebruik geen last gehad. Tot ik 1,5/2 weken erna plots niet goed werd... Heel mijn lijf voelde misselijk, gevoel alsof ik zweefde en niet goed n mijn lijf zat, koude rillingen maar geen koorts en knalrood hoofd, hartkloppingen. Toch even bij spoedarts geweest, bloeddruk en hartfilmpje goed. Volgens de spoed een griepje op komst waarschijnlijk ...zelf voor de maag e[lees meer...]n misselijkheid maar panteprazol gaan nemen, leek na paar dagen te werken. Tot ik nu weer 1,5 week later met hetzelfde zit, weer hondsberoerd, misselijk en kan niks eten of drinken, geen trek en weer die koude rillingen en rode vlekken. Herkent iemand dit na gebruik van een kuur amoxilline??

17-02-2021 | Vrouw | 49
amoxicilline (875)
Luchtweginfectie
Kreeg al vrij snel ( lees 2 dagen ) last van ernstige diaree, bij dag 3 branderig gevoel vagina en anus , na 5 dagen schimmel infectie

16-01-2020 | Vrouw | 49
Middenoorontsteking
Naast dat het niet geholpen heeft, nadat de kuur (1 week) is afgelopen enorme uitslag ontstaan over mijn gehele lichaam. Dit jeukt ook erg.

28-07-2021 | Vrouw | 50
Bronchitis
Vanaf dag 1 heel veel last van diarree, buikkramp, misselijk, veranderende smaak en slapeloosheid. Na 3 dagen kreeg ik ook een droge mond, keelpijn en hierdoor hoesten en vervolgens pijn op de borst. Nog 1 dag te gaan en dan NOOIT meer.

27-11-2020 | Vrouw | 50
Ontsteking (mond)
Na maanden kiespijn deze ab kuur gekregen maar het is een hel, Ik voel me totaal niet meer mezelf heb tril aanvallen hyperventilatie oorsuizingen ben niet aanspreekbaar en dan nog de hevige diarree en misselijkheid en de kiespijn erbij. Niet te doen. Ik hoop dat ik het volhoud nog drie dagen.

16-03-2024 | Vrouw | 51
amoxicilline (750mg)
Nierbekkenontsteking

zweten vermoeidheid buikpijn verlies van eetlust misselijkheid hoofdpijn

Heb dit middel gekregen vanwege een nierbekkenontsteking met een urosepsis, nadat ik eerst 5 dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Ondanks de kweken, werkte het middel niet goed genoeg, en kwam infectie terug. Veel bijwerkingen, maar de hevige pijn in m’n darmen vind ik het ergste, het zijn geen krampen, maar pijn, wat doorstraalde naar rug en liezen. Verder geen eetlust,[lees meer...] misselijk en veel hoofdpijn. Niet mijn middel

21-09-2023 | Man | 52
Tandvleesontsteking
Alle ingewanden opgezet , pijnlijk, hoofdpijn, alle ledematen pijnlijk... gewoon echt troep, gebruik dit middel alsjeblieft absoluut NIET...er zijn alternatieven...wees dus gewaarschuwd...!! Complete ramp medicatie, zeer slechte ervaring

07-02-2023 | Man | 52
Tandvleesontsteking
Vreselijke bijwerkingen, alle ingewanden, hoofdpijn , rillingen etc. Vreselijk, gebruik het absoluut niet meer, men zou hier zeer terughoudend mee moeten zijn.!!!

18-07-2022 | Vrouw | 52
Kaakontsteking
Doordat ik een wortel ontsteking had, kreeg ik van dd tandarts een kuur van een week. Na 2 dage merkte ik al dat de pijn minder werd. Helaas werd ik elke dag wakker met flinke (migraine achtige) hoofdpijn. Dit kan ik met paracetamol onderdrukken, bij migraine lukt dit niet. Ik heb vlug huiduitslag en hooikoorts, dit kwam ook weer terug. Mijn kuur maak ik wel af.

05-01-2020 | Vrouw | 52
amoxicilline (500mg)
Door dit medicijn heb ik 3 dagen ernstige maagpijn gekregen. Apotheek gebeld en dit is geen reden om een ander merk te krijgen. Ohra vergoedt alleen dit merk. Nu gebruik ik merk sandoz geen maagklachten of wat. Maar ik heb de antibiotica zelf moeten betalen!! Waar ga dit in hemelsnaam heen. Shame on you OHRA

26-02-2023 | Vrouw | 53
Tandvleesontsteking
Ik had last van kaak-/keelontsteking, misselijkheid en spanningshoofdpijn aan de kant dode kies. Tandvlees was ontstoken. Spoedafspraak tandarts gemaakt want ik had hevige kiespijn met kauwen. Foto gemaakt, geen zwarte vlek zichtbaar wat duidt op dode kies. Koudetest en verkleurde tand wees uit op dode kies. Binnenkort wortelkanaal behandeling onderzoek van 2 uur nodig. [lees meer...] Jeuk, verhoging avonduren, op de 6de dag waterige diarree om 07:00 uur en kon beter kauwen (dode grijskleurige kies. Op derde dag verdween kloppende gevoel en soort van spanningshoofdpijn linkerkant hoofd. Last van vermoeidheid. Tevreden!

26-10-2021 | Vrouw | 53
Ziekte van Lyme
De temperatuur begon te stijgen op dag 7. Vanwege EM lyme verdenking 14 dagen voorgeschreven. Dag 11 doodziek. Hoge koorts. Na stoppen daalde de koorts direct. Na stoppen begon de leverpijn. Scherpe steken rechts in buik. Nu bij huisarts en ziekenhuis voor leverschade. Echt waardeloos!

22-02-2023 | Man | 54
amoxicilline (250mg)
Wondroos
elk jaar komt het wel een keer terug, na dat mijn prostaat en de omliggende lymfeklieren aan 1 lieszijde is er oedeem ontstaan en hier schijnen bepaalde bacteriën een genot uit te halen , voor mij is het een koortsaanval en een rood en warm gezwollen dijbeen, en weer een AB kuur na 8 a 10 dagen ben ik er weer vanaf.

03-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
hallo allemaal heb nu amoxciciline met clavulaanzuur maar ook die heeft nare bijwerkingen heb hiervoor een andere antibiotica gehad dat heet amoxciciline maar dan zonder clavulaanzuur ook daar kreeg ik nare bijwerkingen van zoals een opgezwollen gezicht maar moest hem gebruiken voor een longontsteking