amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (26 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (419 meningen)
Augmentin (49 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

20-01-2018 | Vrouw | 20
Voorhoofdsholteontsteking
Tijdens gehele duur dat ik deze kuur gebruikte had ik in de avond last van koorts. Na twee dagen kreeg ik ook een rood gezicht en de dagen erna kreeg ik jeuk en roodheid in mijn nek. De koorts kwam elke avond opzetten. Deze kuur heb ik 4/5 dagen gebruikt kuur was voor 10 dagen. Uiteindelijk naar HAP geweest. Ik heb een allergie voor amoxicilline. Kreeg gelijk tabletten me[lees meer...]e tegen de allergie die ik heb.

16-12-2017 | Man | 49
Longontsteking
Paardenmiddel. Moeheid, pijnlijke keel, pijn bij slikken, weinig eetlust, om de paar uur moeten plassen des nachts, pijnlijke mond soort blaren, verhoging.

28-11-2017 | Vrouw | 47
amoxicilline (750mg)
Kiespijn
Het middel werkt uiteindelijk voor de aandoening, toch veel pijnstilling ernaast gebruikt. Wel erg veel bijwerkingen, persoonlijk zou ik dit middel niet aanraden.

11-11-2017 | Man | 45
amoxicilline (500mg)
Kom per toeval op deze site, doordat ik een geïrriteerde en branderige tong en lippen heb. Zou aan dit medicijn kunnen liggen. Gisteren het laatste tablet ingenomen, de hoofdpijn is bijna zo goed als weg, maar nog steeds een zeer geïrriteerde tong en lippen. Tong is rood gekleurd met groeven erin. Voel me ook wat zwakjes.. Kreeg het via de tandarts vanwege een wortelkanaal[lees meer...]behandeling. Die pijn en hoofdpijn konden enigszins onderdrukt worden met paracetamol. Hoop nu snel van de klachten af te komen.

14-07-2017 | Vrouw | 54
Tandvleesontsteking
Sinds dag 1 heel erge hoofdpijn.

08-06-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Sinds een aantal weken blaasontsteking en eerst begonnen met een zakje Monuril in de avond. Helaas had ik hier weinig baat bij waardoor de arts besloot over te gaan op Amoxicilline 500 mg 1 x daags. Door alle ervaringen op deze pagina was ik angstig om dit medicijn in te nemen. Echter heb ik geen enkele bijwerking ervaren. De capsules zijn wat groot maar dat is het enige w[lees meer...]at ik mij kan bedenken dat negatief is. Helaas is mijn blaasontsteking niet volledig genezen maar mijn ergste klachten zijn wel verholpen door Amoxicilline.

14-11-2020 | Vrouw | 45
amoxicilline (500mg)
Im gebruik dit voor een bacterie in mijn maag. Sinds ik dit gebruik heb ik hele vuze smaak on mijn mond Van alles geprobeerd om er vanaf te komen tandenpoeten kindertandpasta met mi t smaak. Water drinken sapjes frisdrank thee koffie. Het helpt allemaal niet'nu heb ik ook het idee dat im uit me mond stinkt

27-07-2020 | Vrouw | 42
Kaakontsteking
Na heftige ontstekingspijnen uiteindelijk een ab kuur gekregen. Deze ging na ongeveer 3 a 4 dagen werken. De klachten werden een stuk minder en waren uit te houden. Geen enkele bijwerking gehad.

01-04-2020 | Man | 89
amoxicilline (500mg)
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)

27-02-2020 | Vrouw | 42
Bijholteontsteking
Van de tandarts amoxicilline gekregen. Wilde dat eerst niet omdat ik er jaren gelden enorme diarree van kreeg. Nu met pro-biotica van orthica niks aan de hand! Geen 1x last van mn darmen gehad, dus echt een aanrader om met pro-biotica te gebruiken!

21-02-2020 | Vrouw | 31
amoxicilline (1000mg)
Longontsteking
Ik was wat huiverig om te starten omdat mijn symptomen van longontsteking vrij atypische waren en ik antibiotica gewoon liever niet neem. De reviews op deze website beloofde ook weinig goeds. Nadat ik eerst leek op te knappen zonder medicatie, kreeg ik ineens een drukkend gevoel op mijn borst dat maar niet weg ging. Daarom ben ik toch aan de kuur begonnen. De eerste dagen [lees meer...]heb ik mij zieker gevoeld. En ging ik in eerste instantie meer hoesten. In combinatie met codeïne, tegen het hoesten, ging het daarna gelukkig geleidelijk beter. Ik heb tot nu toe geen serieuze bijwerkingen gehad. Ben wel meteen op dag 2 met een probiotica kuur begonnen (orthica, 30 dagen) om het herstel van mijn darmflora te bevorderen. Wellicht dat dit positief heeft gewerkt ten opzichte van de bijwerkingen.

04-12-2019 | Man | 62
Bacteriële infectie
Sinds 27/11 begon ik verkouden te worden, de dagen erna hevig hoesten en dat door vastzitten slijm welke erg moeilijk op te hoesten was. Ik gebruikte Fluimicil, broomhexine. en voor de nacht ook coedïne. Echter de avonden/nachten bleef ik maar door hoesten, en dat was erg vermoeiend, vooral die vastzittende slijm . Gisteren naar de dokter gegaan en op verzoek kreeg ik Amo[lees meer...]xilline 500mg voorgeschreven. Binnen enkele uren na de eerste inname voelde ik al verlichting, en de afgelopen nacht ben ik ook goed doorgekomen. Het is niet de eerste keer dat ik Amoxilline gebruik. Begin dit jaar was ik in Indonesië ook ziek, met de zelfde smymptonen die ik nu heb; dit alles werd naar mijn mening veroorzaakt door de airconditioning in het vliegtuig. Hier heb ik altijd last van. Ik kreeg toen ook een amoxilline kuur van 5 dagen, en na 1 dag merkte ik een goede vooruitgang, en de slijm hoest verdween. Ik was hier erg blij mee. Kortom....Amoxilline vind ik een probaat middel. Nog 3 weken en dan vlieg ik weer naar het verre oosten en ik hoop deze keer geen last te krijgen van de airconditioning in het vliegtuig, met als gevolg daarna weer dik slijm verkouden te worden. We wachten af. Volgens mijn huisarts is het niet zo erg om binnen 5 weken 2 kuren te krijgen.

15-10-2019 | Man | 22
Oorontsteking

20-09-2019 | Man | 53
Bronchitis
Ik heb als 3 dag gebruiken en voel me veel beter. Ik ben heel tevreden met Amoxicilline capsules van Mylan 500mg.

19-08-2019 | Vrouw | 30
Keelontsteking
Hevige keelontsteking met beginnend abces op de amandel. Hevig opgezette klier in nek. Na 1 dag al bijna geen keelpijn meer en de ontsteking werd snel zichtbaar en voelbaar minder. Erg blij met de werking. Wel dagelijks aan de paracetamol door hevige hoofdpijn gedurende de week van de kuur. Ook wat duf, dunne ontlasting en opgezette buik. Maar dat valt mee. De hoofdpijn [lees meer...]was bijna ondraaglijk soms.

23-05-2019 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Pericoronitis: infectie rond verstandskiezen met pijn. Na trekken eerste verstandskies 1 week amoxicilline geslikt, geen infectie gekregen en heeft dus goed gewerkt. 2 weken later 3 dagen een soort gelijk antibiotica in griekenland geslikt, vervolgens tweede verstandskies getrokken en 5 dagen amoxicilline geslikt tot dat ik de 5e dag vol zat met huiduitslag en enorme jeu[lees meer...]k, een soort rode bultjes/schijven op mijn lichaam. Ellebogen, knieën, hoofdhuid, benen en buik zaten eronder. Contact gehad met de dokter en moet gelijk stoppen. Nu afwachten wanneer het over is en hopelijk de infectie in mijn mond niet terug komt.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum