Ervaringen met Amoxicilline

amoxicilline

rillingen vermoeidheid verstikkend gevoel allergische reactie buikpijn jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch zweten Misselijkheid jeuk aan arm of been jeuk

Longontsteking (62 meningen)
Keelontsteking (51 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

23-12-2022 | Vrouw | 68
Bijholteontsteking
Vanwege aanhoudende klachten dit voorgeschreven gekregen. Op dag 3 minder slijmvorming. Totaal geen last van bijwerkingen behalve iets dunnere ontlasting. Wel direct gestart met probiotica tabletten wat denk ik een goede keus is

23-10-2022 | Man | 43
Tandvleesontsteking
De tandarts had dit middel voor geschreven voor een abces, de eerste dag wat slappere stoelgang gehad. Dag twee geen last meer van. Vanaf dag twee merkte ik al een klein verschil op en kon ik om de drie uur pijnstilling nemen ipv om de twee uur. Gelukkig want kon al heel de week met moeite twee uur slapen door de pijn. Brufen 600 werkte maar twee uur en paracetamol met moe[lees meer...]ite een uur. Dag 3 kon ik al 4 tussen laten en minder brufen nemen. Super blij dat dit geneesmiddel zijn werk doet. Buiten de slappe stoelgang in het begin, klein beetje last van duizeligheid en vermoeidheid, maar dat komt volgens mij van de hele week maar 3 uur te slapen en de uitputting van de pijn. Super blij dat dit middel zo vlug werkt.

18-07-2022 | Vrouw | 52
Kaakontsteking
Doordat ik een wortel ontsteking had, kreeg ik van dd tandarts een kuur van een week. Na 2 dage merkte ik al dat de pijn minder werd. Helaas werd ik elke dag wakker met flinke (migraine achtige) hoofdpijn. Dit kan ik met paracetamol onderdrukken, bij migraine lukt dit niet. Ik heb vlug huiduitslag en hooikoorts, dit kwam ook weer terug. Mijn kuur maak ik wel af.

07-06-2022 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Bovenop een flinke griep kreeg ik ook nog een bacteriële infectie in m'n luchtwegen. Ik knapte maar niet op en heb toen amoxicilline kuur gekregen. Ik ging me eerst snel beter voelen. Maar toen kwamen de bijwerkingen. Diarree, misselijkheid en overgeven. Zo blij dat de kuur klaar was. Ik dacht gedaan met de bijwerkingen. En toen kwam de jeuk, aan mijn schaamlippen vooral. [lees meer...]Eerst geprobeerd met zalf tegen schimmels. Helaas niet voldoende geholpen, dus nu nog bezig met een kuurtje tegen vaginale schimmel.

26-04-2022 | Vrouw | 43
Tandvleesontsteking
Voor ontsteking kies 10 daagse kuur gekregen voordat wortelkanaalbeh gaat plaatsvinden. Beetje vervelende bijwerkingen, ochtend diarree maar gaat beter na wat eten, erg moe en lusteloos en tegelijkertijd opgejaagd gevoel en innerlijke onrust. Beetje hoofdpijn en misselijk maar t moet maar ff allemaal. De extreme, bijna niet uit te houden kiespijn was na 2 dagen weg. Nu da[lees meer...]g 4 is kies wel nog erg gevoelig dus we zullen zien.....

16-03-2022 | Vrouw | 33
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven voor een keelontsteking en vanaf de eerste dag was ik mezelf niet meer! Meteen na inname werd ik doodziek en voelde het alsof ik flauw ging vallen! Ik werd kotsmisselijk en ik kreeg meteen zware diarree binnen 15 minuten ook voelde ik me opgejaagd bang me darmen waren helemaal van slag door dit medicijn en ik kreeg jeuk overal vrij[lees meer...]wel mijn hele lichaam andere bijwerkingen waren: rare dromen extreme moeheid extreme misselijkheid hyperventilatie hoofdpijn zweten en als klap op de vuurpijl had ik net de laatste pil van de avond ingenomen meteen na inname werd ik heel duizelig de ambulance werd gebeld dus ik doe de deur open en ja hoor ik val beneden op de trap neer met mijn medicijnen in mijn hand! En ik ben een jonge gezonde vrouw van 33 Zonder medische klachten of voorgeschiedenis !! In de ambulance werd ik onderzocht en ik kreeg te horen dat ik meteen met deze troep moet stoppen! al dagen ben ik mezelf niet meer dit medicijn is echte troep en Werkt niet zoals het hoort te werken! Nooit meer voor mij dus ik ben blij dat ik er mee mag stoppen!

25-02-2022 | Vrouw | 48
Kaakontsteking
Kuur gekregen voor 7 dagen, daarna verlengd met 5 dagen. Gebruikt voor een kaak- / wortelkanaalontsteking. Werkte prima, al na 2-3 capsules werd de ontsteking minder. Op dag 3-4 droge mond en hoofdpijn. Op dag 8 ineens heftige jeuk en allergische reactie op de huid. Hele lichaam zit vol met rode vlekken en kleine blaasjes. Direct in overleg met arts gestopt.

08-06-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Sinds een aantal weken blaasontsteking en eerst begonnen met een zakje Monuril in de avond. Helaas had ik hier weinig baat bij waardoor de arts besloot over te gaan op Amoxicilline 500 mg 1 x daags. Door alle ervaringen op deze pagina was ik angstig om dit medicijn in te nemen. Echter heb ik geen enkele bijwerking ervaren. De capsules zijn wat groot maar dat is het enige w[lees meer...]at ik mij kan bedenken dat negatief is. Helaas is mijn blaasontsteking niet volledig genezen maar mijn ergste klachten zijn wel verholpen door Amoxicilline.

14-11-2020 | Vrouw | 45
amoxicilline (500mg)
Im gebruik dit voor een bacterie in mijn maag. Sinds ik dit gebruik heb ik hele vuze smaak on mijn mond Van alles geprobeerd om er vanaf te komen tandenpoeten kindertandpasta met mi t smaak. Water drinken sapjes frisdrank thee koffie. Het helpt allemaal niet'nu heb ik ook het idee dat im uit me mond stinkt

27-07-2020 | Vrouw | 42
Kaakontsteking
Na heftige ontstekingspijnen uiteindelijk een ab kuur gekregen. Deze ging na ongeveer 3 a 4 dagen werken. De klachten werden een stuk minder en waren uit te houden. Geen enkele bijwerking gehad.

01-04-2020 | Man | 89
amoxicilline (500mg)
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)

27-02-2020 | Vrouw | 42
Bijholteontsteking
Van de tandarts amoxicilline gekregen. Wilde dat eerst niet omdat ik er jaren gelden enorme diarree van kreeg. Nu met pro-biotica van orthica niks aan de hand! Geen 1x last van mn darmen gehad, dus echt een aanrader om met pro-biotica te gebruiken!

21-02-2020 | Vrouw | 31
Longontsteking
Ik was wat huiverig om te starten omdat mijn symptomen van longontsteking vrij atypische waren en ik antibiotica gewoon liever niet neem. De reviews op deze website beloofde ook weinig goeds. Nadat ik eerst leek op te knappen zonder medicatie, kreeg ik ineens een drukkend gevoel op mijn borst dat maar niet weg ging. Daarom ben ik toch aan de kuur begonnen. De eerste dagen [lees meer...]heb ik mij zieker gevoeld. En ging ik in eerste instantie meer hoesten. In combinatie met codeïne, tegen het hoesten, ging het daarna gelukkig geleidelijk beter. Ik heb tot nu toe geen serieuze bijwerkingen gehad. Ben wel meteen op dag 2 met een probiotica kuur begonnen (orthica, 30 dagen) om het herstel van mijn darmflora te bevorderen. Wellicht dat dit positief heeft gewerkt ten opzichte van de bijwerkingen.

14-08-2023 | Vrouw | 65
Longontsteking
Helpt voor heel veel ongemakken . Heel benauwd, zweten, trillen, heb contact gehad met huisartsen post

26-02-2023 | Vrouw | 53
Tandvleesontsteking
Ik had last van kaak-/keelontsteking, misselijkheid en spanningshoofdpijn aan de kant dode kies. Tandvlees was ontstoken. Spoedafspraak tandarts gemaakt want ik had hevige kiespijn met kauwen. Foto gemaakt, geen zwarte vlek zichtbaar wat duidt op dode kies. Koudetest en verkleurde tand wees uit op dode kies. Binnenkort wortelkanaal behandeling onderzoek van 2 uur nodig. [lees meer...] Jeuk, verhoging avonduren, op de 6de dag waterige diarree om 07:00 uur en kon beter kauwen (dode grijskleurige kies. Op derde dag verdween kloppende gevoel en soort van spanningshoofdpijn linkerkant hoofd. Last van vermoeidheid. Tevreden!

23-12-2022 | Vrouw | 16
amoxicilline (100mg/ml)
Keelontsteking
Keelontsteking + oorontsteking Geen enkele bijwerking van gehad en na 3 dagen voelde ik niet meer dat ik ziek was geweest.