amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (420 meningen)
Augmentin (50 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

13-12-2018 | Man | 55
Bacteriële infectie
Enorme zwelling van rechterhand en zeer pijnlijk na een wondje, waarschijnlijk...

11-12-2018 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn ivm een heftige bacteriele keelontsteking. Ik ben erg gevoelig voor medicijnen en heb snel last van mijn maag en darmen. Ik slik dit medicijn nu 2 dagen maar ik heb weinig last van misselijkheid en diarree, eigenlijk bijna niet. Mijn tip is echt om elke keer wanneer je een pil moet nemen even een goede bodem legt in je maag (boterham, banaan, melk etc[lees meer...]). Daarnaast neem ik tegelijkertijd een pil probiotica. Dan is een kuurtje prima te doen!

15-10-2018 | Vrouw | 46
Voorhoofdsholteontsteking
Na twee dagen in mijn bed met de meest afschuwelijke hoofdpijn ook de huisarts laten komen en de diagnose voorhoofdsholteontsteking en bijholte ontsteking. Meteen amoxicciline voorgeschreven gekregen en daarbij Tramadol pijnstillers. Al binnen 24 uur een lichte vermindering van de hoofdpijn wat al een zegen was maar door de Tramadol veel misselijk en spugen dus na overle[lees meer...]g met de huisarts zelf met de Tramadol gestopt. Binnen weer 24 uur ( dus 48 uur na eerste tablet) voor 75% van de hoofdpijn af, maar inmiddels wel wat bijwerkingen. Ik heb zelf bij iedere antibioticakuur dezelfde darmklachten, nl diarree, en nu dus ook weer. Dit keer echter ook een erg droge mond, smaakverlies, maar het ergste vond ik de slapeloosheid, en de enorme hitte/zweetaanvallen met name ‘snachts. Dan ben je al zo beroerd, en als je dan ook nog eens niet of nauwelijks slaapt dan vreet dat aan je. Ik heb een wisselende lichaamstemperatuur nu maar voornamelijk bloedheet, geen koorts, maar zweet als een gek. Hierdoor dus onrustig in bed ook. Dat is wat ik echt heel jammer vind. Als zelfstandig ondernemer kan ik niet anders dan na een week thuis weer aan het werk te gaan maar ik ben doodop. Ik hoop dan ook echt dat dat verdwijnt na het beindigen van de kuur! Ik ben nog niet helemaal klaar met de kuur dus benieuwd of het uiteindelijk werkt. In het verleden middenoorontsteking gehad icm holte ontsteking en toen twee kuren achter elkaar gehad vd huisarts.

14-09-2018 | Vrouw | 19
Kaakontsteking
Werkte pas echt na twee dagen en na vijf dagen voelde ik pas echt niks meer en kon ik voor het eerst weer normaal eten. inname ging moeizaam tabletten lossen niet goed op in het water

04-03-2018 | Vrouw | 18
Oorontsteking
Het medicijn werkt goed, na 2 dagen gelijk minder pijn. De enige bijwerking is dat ik me vermoeid voel, maar ik kan gewoon mijn dagroutine blijven voortzetten. Voor mij werkt het medicijn erg goed, heel weinig bijwerkingen. Het enige wat ik merk is dat ik vermoeider ben dan normaal.

20-02-2018 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
het is nu anderhalve week geleden dat ik gestopt ben met amoxxiline, en heb sindsdien een raar stroef gevoel in mijn mond en tanden ook pijnlijke mondhoeken, en rare groeven in mijn tong, ben er niet blij mee, hoelang gaat dat duren?? En is daar nog een tegenmiddel voor, vind het een vervelende bijwerking..... vanaf de kerst 3 keer een andere kuur gehad voor blaasontstekin[lees meer...]g 28-12-2017 10stuks furabid capsMGA 100mg 10-1-2018 20stuks nitrofurantoine MC 50mg teva 2-2-2018 een zakje Monuril 3000 7-2-2018 amoxicilline disp 500mg teva waarvan ik nu nog steeds dat rare stroeve gevoel van in mijn mond heb. Voor mij geen amoxicilline meer.......

11-01-2018 | Vrouw | 30
Longontsteking
Ik moest drie keer per dag een tablet oplossen in water, met precies 8 uur er tussen. Ik was elke keer wel wat misselijk na inname maar verder niet. Wel héél erg vermoeid. Had geen bijwerkingen verder. Heb er wel Yakult naast genomen. Merkte het effect pas na 4/5 dagen. Ik was heel erg benauwd.

08-01-2018 | Man | 64
Bacteriële infectie
Had griepverschijnselen. Maar koorts hield aan. Uiteindelijk naar huisarts geweest en die concludeerde een bacteriële infectie aan de longen. Na een dag of 3 ging het al iets beter. Zit nu op dag 5 (nog 2 te gaan). Maar gaat steeds beter. Geen koorts meer. Hoest bijna niet meer. Ben tevreden over het middel en het gebruik. Bij mij in elk geval zover bijwerkingen.

26-11-2017 | Man | 48
Kaakontsteking
Ik had een kaakontsteking gekregen vanwege een kies (helmaal achterin, nummer 31) die er uit moest. De specialist schreef Amoxicilline (500mg) voor, wat ik 2 dagen voor de behandeling moest innemen, en de kuur afmaken, wat ik vanmorgen heb gedaan. Ik ben meer vermoeid geweest dan normaal, en ik heb sinds een paar dagen onverklaarbare spierpijn (onder-rug en bovenbenen)[lees meer...].

20-10-2017 | Vrouw | 39
Tandvleesontsteking
Vanwege aanhoudende tandvleesontsteking - veroorzaakt door een bacterie - door de tandarts een week amoxilline (500 mg, 3 x per dag) plus metronidazol (250 mg, 3 x per dag) voorgeschreven. Ik zag op tegen de bijwerkingen, maar heb alleen wat last van lichte hoofdpijn en een droge mond. Heb gewoon kunnen werken en sporten, maar laat de alcohol wel staan. Op aanraden van de [lees meer...]tandarts neem ik iedere dag probiotica erbij (yakult). Ik zit nu op dag 5 en verwacht de kuur zonder problemen te kunnen afmaken.

12-07-2017 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Ik gebruik dit medicijn nu een dag en ik merk nu al wel verbetering. Het slikken is nog wel gevoelig maar lang niet zoveel pijn als vorige dagen. Het medicijn is makkelijk te nemen. Ik heb wat buikkrampjes gehad, maar deze stelde niet zoveel voor. Tot nu toe ben ik gewoon tevreden!

06-09-2021 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Voor blaasontsteking amoxicilline 3x daags 500mg voorgeschreven gekregen. Ik vind het zelf altijd lastig om medicatie in te nemen, maar ik heb ondanks de grootte van de capsules geen problemen met slikken. Ook heb ik geen last van bijwerkingen en zijn mijn klachten minder geworden.

10-08-2021 | Man | 33
Tandvleesontsteking
Ivm ontsteking zenuw 2 kiezen deze capsules voorgeschreven , had zwelling zo groot als een ei op mijn wang en op het moment van schrijven zijn we 3 tabletten verder en is de zwelling gehalveerd zonder bijwerkingen. Moet de kuur afmaken dus wellicht kom ik er nog op terug.

04-02-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Ik zit met een ernstige abces op een van mijn kiezen nu was ik naar een tandarts geweest en bleek dat dit kwam door een kies waar een klein stukje van afgebroken was. De kies was nog gezond dus de arts wou deze niet trekken en heeft het gaatje wat bijgewerkt. Ik kreeg amoxicilline 500mg en omwille van een ernstige accident in het verleden tramadol omdat andere pijnmedic[lees meer...]atie zo goed als niet helpt, ben 2 dagen bezig en de pijn is toch vrij wel goed afgenomen enkel heb ik een beetje last van slaperigheid en een serieuze winderigheid maar dat kan zijn door de pijnstillers omdat ik al meerdere malen de antibiotica heb moeten innemen voor verschillende redenen en buiten een zeer onaangename geur bij het groot toilet nooit echt zware bijwerkingen heb gehad

16-08-2020 | Vrouw | 27
Tandvleesontsteking
Door een infectie rondom verstandskies aan de antibiotica gegaan, nu dag 2 is de pijn al weg en ziet het er een stuk rustiger uit. (Nog) geen bijwerkingen ervaren

29-04-2020 | Vrouw | 45
amoxicilline (100mg/ml)
Kaakontsteking
Helpt effectief en goed, teruggrijpend op de oude anti biotica. Combinatie ammoxiciline en clavulaanzuur werkt effectief en zeer snel