amoxicilline

Blaasontsteking (33 meningen)
Kaakontsteking (30 meningen)
Oorontsteking (29 meningen)
Tandvleesontsteking (29 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bijholteontsteking (13 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (437 meningen)
Augmentin (51 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

15-10-2019 | Man | 22
Oorontsteking

20-09-2019 | Man | 53
Bronchitis
Ik heb als 3 dag gebruiken en voel me veel beter. Ik ben heel tevreden met Amoxicilline capsules van Mylan 500mg.

19-08-2019 | Vrouw | 30
Keelontsteking
Hevige keelontsteking met beginnend abces op de amandel. Hevig opgezette klier in nek. Na 1 dag al bijna geen keelpijn meer en de ontsteking werd snel zichtbaar en voelbaar minder. Erg blij met de werking. Wel dagelijks aan de paracetamol door hevige hoofdpijn gedurende de week van de kuur. Ook wat duf, dunne ontlasting en opgezette buik. Maar dat valt mee. De hoofdpijn [lees meer...]was bijna ondraaglijk soms.

23-05-2019 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Pericoronitis: infectie rond verstandskiezen met pijn. Na trekken eerste verstandskies 1 week amoxicilline geslikt, geen infectie gekregen en heeft dus goed gewerkt. 2 weken later 3 dagen een soort gelijk antibiotica in griekenland geslikt, vervolgens tweede verstandskies getrokken en 5 dagen amoxicilline geslikt tot dat ik de 5e dag vol zat met huiduitslag en enorme jeu[lees meer...]k, een soort rode bultjes/schijven op mijn lichaam. Ellebogen, knieën, hoofdhuid, benen en buik zaten eronder. Contact gehad met de dokter en moet gelijk stoppen. Nu afwachten wanneer het over is en hopelijk de infectie in mijn mond niet terug komt.

13-12-2018 | Man | 55
Bacteriële infectie
Enorme zwelling van rechterhand en zeer pijnlijk na een wondje, waarschijnlijk...

11-12-2018 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn ivm een heftige bacteriele keelontsteking. Ik ben erg gevoelig voor medicijnen en heb snel last van mijn maag en darmen. Ik slik dit medicijn nu 2 dagen maar ik heb weinig last van misselijkheid en diarree, eigenlijk bijna niet. Mijn tip is echt om elke keer wanneer je een pil moet nemen even een goede bodem legt in je maag (boterham, banaan, melk etc[lees meer...]). Daarnaast neem ik tegelijkertijd een pil probiotica. Dan is een kuurtje prima te doen!

15-10-2018 | Vrouw | 46
Voorhoofdsholteontsteking
Na twee dagen in mijn bed met de meest afschuwelijke hoofdpijn ook de huisarts laten komen en de diagnose voorhoofdsholteontsteking en bijholte ontsteking. Meteen amoxicciline voorgeschreven gekregen en daarbij Tramadol pijnstillers. Al binnen 24 uur een lichte vermindering van de hoofdpijn wat al een zegen was maar door de Tramadol veel misselijk en spugen dus na overle[lees meer...]g met de huisarts zelf met de Tramadol gestopt. Binnen weer 24 uur ( dus 48 uur na eerste tablet) voor 75% van de hoofdpijn af, maar inmiddels wel wat bijwerkingen. Ik heb zelf bij iedere antibioticakuur dezelfde darmklachten, nl diarree, en nu dus ook weer. Dit keer echter ook een erg droge mond, smaakverlies, maar het ergste vond ik de slapeloosheid, en de enorme hitte/zweetaanvallen met name ‘snachts. Dan ben je al zo beroerd, en als je dan ook nog eens niet of nauwelijks slaapt dan vreet dat aan je. Ik heb een wisselende lichaamstemperatuur nu maar voornamelijk bloedheet, geen koorts, maar zweet als een gek. Hierdoor dus onrustig in bed ook. Dat is wat ik echt heel jammer vind. Als zelfstandig ondernemer kan ik niet anders dan na een week thuis weer aan het werk te gaan maar ik ben doodop. Ik hoop dan ook echt dat dat verdwijnt na het beindigen van de kuur! Ik ben nog niet helemaal klaar met de kuur dus benieuwd of het uiteindelijk werkt. In het verleden middenoorontsteking gehad icm holte ontsteking en toen twee kuren achter elkaar gehad vd huisarts.

14-09-2018 | Vrouw | 19
Kaakontsteking
Werkte pas echt na twee dagen en na vijf dagen voelde ik pas echt niks meer en kon ik voor het eerst weer normaal eten. inname ging moeizaam tabletten lossen niet goed op in het water

04-03-2018 | Vrouw | 18
Oorontsteking
Het medicijn werkt goed, na 2 dagen gelijk minder pijn. De enige bijwerking is dat ik me vermoeid voel, maar ik kan gewoon mijn dagroutine blijven voortzetten. Voor mij werkt het medicijn erg goed, heel weinig bijwerkingen. Het enige wat ik merk is dat ik vermoeider ben dan normaal.

20-02-2018 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
het is nu anderhalve week geleden dat ik gestopt ben met amoxxiline, en heb sindsdien een raar stroef gevoel in mijn mond en tanden ook pijnlijke mondhoeken, en rare groeven in mijn tong, ben er niet blij mee, hoelang gaat dat duren?? En is daar nog een tegenmiddel voor, vind het een vervelende bijwerking..... vanaf de kerst 3 keer een andere kuur gehad voor blaasontstekin[lees meer...]g 28-12-2017 10stuks furabid capsMGA 100mg 10-1-2018 20stuks nitrofurantoine MC 50mg teva 2-2-2018 een zakje Monuril 3000 7-2-2018 amoxicilline disp 500mg teva waarvan ik nu nog steeds dat rare stroeve gevoel van in mijn mond heb. Voor mij geen amoxicilline meer.......

04-08-2022 | Vrouw | 31
Amandelontsteking
Positif: na 12 uur al effect. Van helse pijn, braken, misselijk naar gewone pijn. Na 24 uur nog minder pijn. Kuur duurt 5 dagen. Misselijkheid blijft 1e 2 dagen. Vind ik geen probleem want zonder ben ik aan het braken. Inname is lastig omdat de pillen groot zijn, keel is erg klein door de zwelling en ontsteking. Dus inname doet veel pijn. Bijwerking: vaginale schimme[lees meer...]l na afronding kuur. Omdat de PH waarde wordt verstoort.

02-04-2022 | Man | 56
Keelontsteking
Flinke amandelontsteking, keel half dicht en slikken zeer pijnlijk en eten of drinken kon niet of nauwelijks. Ontstekingswaarde was met 42 niet erg hoog. 1e dosis 15:00 u 2e om 24:00 u 3e dosis 7:00 u en rond 11:00 u kon ik weer slikken met redelijk verdraagbare pijn. Daarna ging het met grote stappen steeds beter ! Na 4e dosis om 15:00 u kon ik zelfs weer een boterham ete[lees meer...]n en om 19:00 u weer met de pot mee warm eten ! Wel wat hoofdpijn ondanks 2 paracetamol om de 6 uur maar wat een opluchting ! Ik las dat antibiotica alleen werken bij een bacteriële infectie en niet bij een virus. Ik denk dat daar dus ook het grote verschil mbtwerkzaamheid deels is te verklaren. Dat geeft dus wel een vertekend beeld. Vraag me af of dit door de huisarts niet vooraf is te zien/meten of het een virus of bacterie is want dat zou veel ellende kunnen besparen die veel bijwerkingen ervaren terwijl antibiotica niet werkt bij een virus.

31-03-2022 | Vrouw | 36
Ontsteking in de borst
Deze kuur gekregen bij borstontsteking. Snel resultaat en geen bijwerkingen. Erg blij omdat ik eerst een andere kuur kreeg die niet aansloeg en ik alsmaar zieker werd.

22-02-2022 | Vrouw | 66
Longontsteking
Heb bij bacteriële longontsteking naast Corona met hoge koorts 40.2 en hoge bezinking > 120 dit medicijn voor 7 dagen voorgeschreven gekregen. Na 48 uur merkte ik dat het beter ging. Geen enkele bijwerking gehad. Na kuur wel direct gestart met probiotica om darmflora weer op te krikken. Ik slik zelden medicijnen, geloof dat lichaam meestal zelf herstellend is.

17-12-2021 | Vrouw | 72
amoxicilline (250mg)
Luchtweginfectie
Dit middel gebruik ik preventief, dus elke dag,geen ernstige bijwerkingen, heb wel nu en dan jeuk,maar dat is te dragen.

26-11-2021 | Vrouw | 48
Ontsteking (mond)
Ik heb geen problemen met dit medicijn ervaren. Wel zette mijn buik op. Inmiddels de kuur afgemaakt en geen klachten meer aan mijn mond (kaak) en nu is mijn buik ook niet meer opgezet. Erg vreemd. Vreemd genoeg om te vermelden.

Amoxicilline (549) - Antibiotica - penicillines breedspectrum