desogestrel

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

26-01-2013 | Vrouw | 24
Endometriose
Ik neem Cerazette nu al vijf maanden. Deze pil werd voorgeschreven om endometriose tegen te gaan. Het eerste maand kreeg ik lichte bloedingen. Daarna heb ik mijn regels niet meer gekregen. Ik ben zeer tevreden over die pil. Van bijwerkingen heb ik niet echt last.

12-12-2012 | Vrouw | 24
desogestrel
Ik neem deze pil al 5 jaar en ben eigenlijk zeer tevreden omdat het mijn leven enorm vergemakkelijkt heeft. Ik heb mijn regels al sinds ik 11 ben & heb sindsdien verschillende pillen geprobeerd en na jaren sukkelen, werd vastgesteld dat ik endometriose had. Na jarenlang 2 weken per maand mijn regels te hebben, hevige buikpijnen en -krampen, ziek te worden wegens verminder[lees meer...]d immuunsysteem, flauw te vallen, zelfs epilepsie-aanvallen te krijgen, kan ik weer een normaal leven hebben dankzij cerazette. Het enige nadeel is dat ik inderdaad een beetje ben bijgekomen en gemakkelijk vocht ophoud. Mijn migraine is echter vrijwel onbestaande sinds ik met deze pil ben begonnen. Heb zelfs bijna een jaar mijn regels niet gehad. Het enige nadeel is dat ik de pil af en toe wel eens vergeet en nu ik eindelijk kan genieten van seks dankzij deze pil, voel ik me soms wel zeer onzeker of ik al dan niet zwanger kan worden. Ik zou graag overschakelen naar een gemakkelijker anticonceptiemiddel, maar mijn gynaecologe waarschuwde me al, dat alle bijwerking van voorheen waarschijnlijk weer opflakkeren zodra ik met cerazette stop. Liever een leven zonder al die pijn & problemen dan!

11-12-2012 | Vrouw | 24
desogestrel
Ik gebruik dit nu ongeveer 6 maanden en ben erg tevreden over deze pil. Voorheen heb ik allerlei conceptie geprobeerd waaronder de prikpil en de nuvaring en ontelbaar verschillende pilsoorten. Ik had heel veel last van migraine. Sinds ik deze pil slik is het nooit meer voorgekomen. Ook erg prettig dat je niet ongesteld word en je deze pil iedere dag moet slikken, ik lees v[lees meer...]eel mensen die doorbraakbloedingen hebben en mijn dokter waarschuwde mij hier ook voor. Hij gaf als tip de pil te slikken op de eerste dag dat je je "laatste" menstruatie hebt en mij heeft dit geholpen. Al 6 maanden vrij van alle vervelende maandelijkse menstruatieklachten.

19-01-2021 | Vrouw | 25
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Minimaal 3 maanden proberen, dan zullen de meeste klachten ophouden! Na jaren lang zoeken naar de juiste pil heb ik hem eindelijk gevonden. Ik heb zeer hevige menstruaties waardoor ik alleen de dag door kwam met zware pijnstillers en stollingsmedicatie. Ik heb diverse pillen geprobeerd, maar van allen kreeg ik depressieve klachten. Bij de minipil geen enkel probleem gehad.[lees meer...] Ik voel me erg goed, stabieler juist dan normaal. Mijn PMS-klachten zijn veel minder geworden en ik bloed niet meer. De eerste drie maanden was zwaar, want ik heb maar 14 dagen in totaal gehad waarop ik niet bloedde.. Soms heviger dan andere dagen, maar nooit zo heftig als mijn normale menstruatie. Vlak voordat de derde maand zou ingaan stopte het bloeden en het is niet meer gestart. Heerlijk dat ik niet meer om mijn menstruatie hoef heen te plannen, en me ook nog eens goed voel! Wat een verademing.

11-01-2021 | Vrouw | 33
desogestrel (0,075mg)
Voor mij de beste pil die ik heb gehad. Ik ben ooit overgestapt omdat ik last had van melasma (en volgens de dermatoloog ligt de pil aan de basis van het probleem), maar ik wilde graag orale anticonceptie blijven gebruiken. De minipil bevat minder hormonen dus ik dacht dat dat misschien een goede tussenoplossing kon zijn. De melasma is niet verergerd (en ook verbeterd,[lees meer...] maar dat kan ook door de dermatologische behandeling zijn), en voor de rest had ik gewoon géén klachten. Helemaal in het begin misschien wat spotting, maar daarna geen bloedverlies meer. Ik neem deze pil nu 3 jaar en ik heb nooit een betere gehad. Heb ook een aantal vriendinnen die hier ongelooflijk tevreden over zijn. Aanrader.

23-12-2020 | Vrouw | 19

17-12-2020 | Vrouw | 36
Endometriose
Ik was bang voor de bijwerkingen zoals stemmingswisselingen. Gelukkig alleen maar stabieler geworden sinds gebruik van deze pil. Niet meer van die enorme ups en daarna weer downs. Buikpijn stuk minder geworden. Alleen wel onregelmatig bloedverlies. Maar dat is niet heel schokkend. En niet zo erg dat je tampons op zak moet hebben. Eerste 3 maanden licht hoofdpijn, wat meer [lees meer...]acne en wat slechter slapen. Daarna geen last meer. Ben erg tevreden

08-12-2020 | Vrouw | 40
Menstruatiepijn
Ik heb echt helemaal geen klachten, Ik slik hem elke ochtend zelfde tijd.zou het echt gaan proberen en dan zie je het wel, succes en komt echt wel goed.

05-12-2020 | Vrouw | 40
Menstruatiepijn
Ik ben super tevreden over de cerazette pil, Ik heb echt alles geprobeerd ben nu 40 en was heel sceptisch,maar wou toch de pil zonder oestrogeen een kans geven, de eerste strip zit erop dus ga weer positief door met de tweede, libido is hardstikke prima, geen stemmingen geen hoofdpijn of andere klachten, menstruatie was vanaf mijn 11de al heftig pijnlijk en na de spiraal[lees meer...], nuvaring,pleister en 8 verschillende pillen later,en voelde ik me gelijk al slecht met stemmingen en niet mezelf voelen , ben ik echt blij verrast.2 kinderen later en een gezond leven met sporten en voeding ,helpt ook veel, succes dames en met iets, ben je toch een stuk meer onafhankelijk en vrij, dat vind ik:)

12-11-2020 | Vrouw | 36
desogestrel (0,075mg)
Nadat ik door het gebruik van de normale anticonceptie pil longembolieën heb gekregen, ben ik op advies van de artsen overgestapt op deze pil. Andere vormen van anticonceptie zijn bij mij niet mogelijk. De eerste 2 a 3 maanden had ik erg veel last van spotting en een onregelmatige menstruatie. Daarna is de menstruatie geheel uitgebleven.

30-08-2020 | Vrouw | 40
desogestrel (0,075mg)
Ruim 9 jaar gebruik is deze pil. Gestart tijdens borstvoeding 1e kind. Voorheen had ik last van menstruele migraine. Sinds deze pil, geen migraine. Geen last van doorbraak bloedingen. Enige bijwerking zeer laag libido. Van pil met oestrogeen kreeg ik vollere borsten, dat blijft met deze pil (helaas) uit. Bij volgende zwangerschapswens na stoppen deze pil, snel weer in [lees meer...]mijn natuurlijke cyclus en vrij vlot in verwachting. Na 2e kind weer begonnen met deze pil, opnieuw zelfde positieve ervaring. Is overigens alleen geschikt voor vrouwen die vrij nauw de pil kunnen innemen om de betrouwbaarheid te kunnen waarborgen.

30-04-2020 | Vrouw | 23
desogestrel (0,075mg)
De enige anticonceptiepil waarbij ik amper bijwerkingen heb. De merkloze varianten waren geen pretje.. Cerazette bevalt mij heel goed. De enige bijwerking die ik ervaar is dat ik meer ben gaan zweten. Gelukkig is daar makkelijk iets aan te doen.

30-03-2020 | Vrouw | 23
desogestrel (0,075mg)
Ik ben de cerazette gaan nemen, omdat ik anticonceptie wolde met zo min mogelijk hormonen. Ik slik hem nu een jaar en op een verlaagd libido na heb ik geen bijwerkingen. In het begin werd ik nog ongesteld, dit werd in de loop van de tijd steeds minder tot dat deze helemaal weg bleef. Voor mij is dit echt de perfecte anticonceptie, vrijwel geen bijwerkingen en niet meer ong[lees meer...]esteld.

17-09-2019 | Vrouw | 46
Hartkloppingen
Van mijn vorige pil (microgynon30) had ik heel veel bijwerkingen, zoals bij een nieuwe strip extreme misselijkheid, migraine, veel last van hartkloppingen. Toen ik zwanger was geweest en borstvoeding ging geven kreeg ik Cerazette. Bij deze pil heb ik geen enkele klacht, ik heb nooit bloedverlies, hooguit één keer per jaar twee dagen. Dus ik ben er heel blij mee.

11-06-2019 | Vrouw | 34
desogestrel (0,075mg)
Ik gebruikte de Cerazette ruim een jaar, in het begin waren de bloedingen zeer hevig, daarna wisselde het heel erg. Maar wat ik vooral negatief vind is dat ik mezelf niet meer herken. Het libido is werkelijk tot ver onder het nulpunt gedaald, ik voelde mij continue opgejaagd en had het idee dat alles op mij aankwam. We zijn een gezin van 5 en voor de kinderen doe ik [lees meer...]alles omdat ze echt van mij zijn. Maar voor m’n man is/was het gevoel ook echt naar nul gedaald. Nu ik 3 maanden ben gestopt met de minipil vraag ik mij af wat mij heeft bezielt. Het gevoel komt weer terug, het gestress voelt minder en het libido komt weer op gang. Voor mij dus nooit meer deze pil. De zware menstruatie neem ik voorlopig maar weer even voor lief.

02-04-2019 | Vrouw | 40
desogestrel (0,075mg)
na heel wat jaren van alles uit proberen .van spiraal tot implanon tot allerlei pillen .ben ik nu sinds een week begonnen met deze pil tot nu toe so far so good .geen migraine tot nu .ik had die paar per week .mijn gevoel begint weer normaal teworden .ik hoop dat het zo blijft 😁

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum