formoterol/beclometason

Salmeterol/Fluticason (25 meningen)
Relvar (17 meningen)

23-12-2017 | Vrouw | 61
Astma
Door het gebruik van Foster heb ik in de winter minder vaak antibiotica nodig bij verkoudheid. Als ik de dosis tijdens verkoudheid verdubbel komt het steeds vaker voor dat ik geen antibiotica met een stootkuur prednison nodig heb

21-11-2017 | Vrouw | 59
Astma
Na een paar dagen kreeg ik hartkloppingen die uiteindelijk erg beangstigend waren. Ook de hartslag in volkomen rust was 100/min.

26-10-2017 | Vrouw | 52

26-09-2017 | Vrouw | 44
Astma
2e keer dat ik foster geprobeerd heb. Gooide mijn hormoonhuishouding compleet in de war, met veel hoofdpijn en migraine tot gevolg evenals om de week menstruatie wat ook niet echt fijn is. Enorm depressief ook. Krijg ik ook van andere middelen, vermoedelijl zijn het de corticosteroiden. Dit niet meer voor mij. Probeer het nu met thc (cannabid) en af en toe salbutamol.

27-08-2017 | Man | 60
formoterol/beclometason (10mg)
Na verloop van tijd onprettig gevoel op de borst en verschijnselen van somberheid/ depressiviteit terwijl ik dit voor het gebruik niet had. Ik gebruik nu een ander middel en het gaat prima. Klaarblijkelijk ben ik gevoelig voor een bepaalde stof in dit product.

08-08-2017 | Man | 58
Astma
Foster next haler. Sedert ik ben overgeschakeld van Sererite naar Foster zijn mijn hoestbuien, laten we maar zeggen hoestaanvallen enorm toegenomen. Eerst nooit gedacht dat het van deze medicatie kwam, maar nu terug overgeschakeld naar seretide 50/500 terug sterk verminderde hoest. Nu nog iets vinden tegen kortademigheid...

20-07-2017 | Man | 51
formoterol/beclometason (6mg/100mg/do)
Astma
Na Seretide door longarts op Foster ingesteld. Hoewel ik de inhaler onhandig vind omdat er geen teller op zit, bevalt het middel goed: sinds ik het gebruik geen astma aanvallen meer. Irritant is wel dat ik het idee heb (en het wordt ook als mogelijke bijwerking genoemd) dat ik veel last heb van heesheid en het gevoel van een "kikker in de keel". Maar ja, liever dat dan as[lees meer...]tma!

26-06-2017 | Man | 41
Astma
Ik had als kind jarenlang astma, maar na mijn 20e was het volledig onder controle en kon ik zelfs -op een enkele keer Ventolin na- stoppen met medicijngebruik. Helaas gooide een stevige luchtweginfectie vorig jaar roet in het eten en verergerde plotseling de astma. Gebruik van een combinatie van salmeterol en fluticason zorgde niet voor vermindering van de klachten. Na[lees meer...] een bezoek aan de longarts kreeg ik Foster voorgeschreven en dit leverde na ongeveer anderhalve maand een duidelijk verbetering op. Nog weer enkele maanden later waren de klachten vrijwel volledig onder controle en longfunctieonderzoek wees uit dit zich een spectaculaire verbetering had voorgedaan. Dit medicijn heeft bijwerkingen, maar deze kunnen door verstandig gebruik binnen de perken gehouden worden. Heesheid en af en toe het gevoel dat 'er iets in je keel zit' blijven wel aanwezig, maar door de inhalaties vòòr het eten in te nemen worden deze klachten minder. Een ander punt is het gevoel van onrust en de hogere hartslag: ik zorg ervoor dat ik de inhalaties niet te dicht op het slapengaan inneem, zodat ik normaal in slaap kan komen. Overige bijwerkingen, zoals door andere beoordelaars op deze site vermeld, heb ik niet kunnen opmerken. Wellicht komt dit door de lagere dosering die ik gebruik (1 a 2 keer per dag 1 dosis).

17-06-2017 | Vrouw | 61
COPD
Foster is wel degelijk anders dan Seretide. Foster is fijner dus het komt dieper in de longen. Ik heb er veel meer baad bij dan Seretide. Plus Seretide kan juist longontsteking veroorzaken.

14-04-2017 | Man | 48

18-03-2017 | Vrouw | 54
formoterol/beclometason (6ug/100ug)

24-02-2017 | Vrouw | 38
formoterol/beclometason (6/100ug/do)
Astma
Ik gebruik het voor het hardlopen, anders ben ik niet vooruit te branden.

18-02-2017 | Man | 55

Benauwdheid

06-02-2017 | Vrouw | 65
formoterol/beclometason (200/6)
COPD
Ik heb zowel COPD als astma als bronchitis. Na 2x een prednison kuur en 2 antibiotica kuren ben ik doorgestuurd naar longarts. Deze heeft me Foster voorgeschreven in plaats van Seretide. Foster heeft mij ontzettend goed geholpen. Ben na 1,5 maand praktisch helemaal van mijn benauwdheid af. Dit medicijn helpt bij mij ook direct en ik heb gelukkig (nog) geen bijwerkingen [lees meer...]gehad. Ben heel blij met dit medicijn.

18-01-2017 | Vrouw | 49
formoterol/beclometason (100mg)
Astma
De eerste vier weken moest ik wennen aan de Foster Nexthaler. Die eerste weken moest ik wel tot 4 keer per dag nemen. Daarna heb ik het kunnen afbouwen naar 1 tot 2 maal per dag met uitstekend effect.