formoterol/beclometason

Trimbow (26 meningen)
Relvar (18 meningen)

28-12-2016 | Vrouw | 55
Astma
Tijdens opname in het ziekenhuis voor astma is er afgestapt van de seritide en overgestapt op foster. Tijdens het verblijf een tweede longontsteking opgelopen en totaal 9 dagen in het ziekenhuis verbleven. De nacht voor het ontslag naar huis morfine gestart om de pijn te verzachten van de borstkas. Nu inmiddels een week thuis en de astmaverschijnselen nemen nog steeds te w[lees meer...]einig af. Aankomende vrijdag opnieuw om de tafel met de longverpleegkundige om te kijken naar de plotselinge allergie en waarom de astmaklachten niet afnemen. Gebruik zoveel inhalaties zoals spiriva, atrovent, ventolin zo nodig, 3x 2 foster, 2x daags aerius, ibu, paracetamol, oxycodon......

09-11-2016 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (1957)
Longontsteking
Na het ontwikkelen van een aantal longontstekingen achter elkaar heb ik van de specialist Foster voorgeschreven gekregen. Dat heeft gewerkt. Geen longontstekingen meer! Daar ben ik blij mee maar de bijverschijnselen zijn bij mij hoog: echte spierkrampen, een grote druk op het hoofd na iedere inhalering, smaakverlies en depressieachtige verschijnselen. Nergens zin in hebben[lees meer...]! Nu gebruik ik Foster 1 a 2 maal per week als onderhoud en bij (opkomende) verkoudheid 1 maal per dag. Dat gaat goed. Ik lees dat de totale hoeveelheid inhaleringen veel lager is dan er op de gebruiksaanwijzing vermeld staat. Dat klopt! Ik dacht dat ik mij dat verbeelde. Goed om te weten!

22-07-2016 | Vrouw | 62

15-07-2016 | Man | 54
Astma
Geweldig medicijn tegen benauwdheid, maar mn kuiten zitten ELKE nacht in de kramp...daarbij explodeert mn hoofd zowat... dus t is óf benauwd óf niet slapen...ben ten einde raad!!

05-07-2016 | Vrouw | 43
Astma
Dit middel 2 jaar geleden ook gebruikt. En wist niet meer precies waarom ik gestopt was, want ik was wel een stuk minder benauwd. Maar sinds het weekend tot afgelopen nacht, wist ik precies wat de reden was. Ik had het gevoel dat mijn hoofd uit elkaar sprong. Dus nu toch maar weer stoppen met de Foster.

25-06-2016 | Man | 53
formoterol/beclometason (6)
Astma
Foster ampul is na 3/4 al niet meer werkzaam. 1/4 kun je weggooien. Als ik van de laatste 1/4 nog gebruik maak, krijg ik last van benauwdheid.

22-06-2016 | Man | 71
formoterol/beclometason (6)
COPD

03-06-2016 | Vrouw | 62
Longontsteking
kreeg veel krampen overal, op den duur tussen de ribben heel naar.

04-05-2016 | Man | 45
Astma
Heb nare ervaringen met ander Astma medicijnen in puf-vorm tot een longontsteking aan toe tot dat ik dit, destijds redelijk nieuwe medicijn mocht proberen (uitgebracht als Foster of Fostex) en mijn Astma aanvankelijk redelijk onder controle bleek. De bijwerkingen over een aantal jaren doen mij echter weer twijfelen of ik er mee moet stoppen en weer om iets anders moet gaan[lees meer...] vragen. De bijwerkingen zijn: astmaverschijnselen verergeren direct na inhalatie, geregeld terugkomende snel bloedende rode vlekjes op neus en rond eikel, veel hoesten na inhalatie, snel vermoeid, bloedtesten geven "bloedvergiftigingsbeeld" door gebruik van Foster en vreemde witte plekken op de tong.

03-05-2016 | Vrouw | 68
formoterol/beclometason
Astma
Foster Nexthaler is effectiever dan de andere inhalers die ik heb gehad. De bijwerkingen zijn dusdanig erg, dat ik hem liever niet zou gebruiken. Ik gebruik nu 2x1 inhalatie per dag. Mag deze verhogen tot 4x2 per dag.

28-04-2016 | Man | 52
formoterol/beclometason (100/6mg)
Benauwdheid
Astma, bronchiën 2 jaar Foster gebruikt, 2x2 pufjes per dag. Afgelopen maanden 3 keer per dag nodig. Vorige week per ongeluk een dag vergeten en het ging redelijk goed met me. Nu 5 dagen niets gebruikt. Vannacht hoge ademhaling, maar het gaat redelijk. Is het nog wel nodig?? Ondanks dat het mij goed heeft geholpen en zal helpen, vraag ik mij ernstig af in hoeverre het gebr[lees meer...]uik ook oorzaak is van hoesten en benauwdheid. Na inhalatie moet ik altijd een tijd hoesten. Verder weet je niet wanneer het op is, wat heel onhandig kan zijn als je denkt dat je het gebruikt, maar het blijkt alleen drijfgas te zijn.

05-04-2016 | Vrouw | 65
Astma
ik vind Foster een prima middel, het helpt mij goed. Het enige bijverschijnsel is een beetje heesheid.

11-03-2016 | Vrouw | 68
COPD
Op de verpakking staat dat er 120 doses inzitten , dit klopt niet. Maximaal 100. Ik heb dit nu 5 maanden bijgehouden en na 100 inhalaties altijd sterk benauwd. Ik pak een nieuwe en alles werkt weer goed. Hebben meer mensen deze ervaring??.

22-02-2016 | Vrouw | 45
Astma
Minder inhalaties per puffer dan de 180 die op de verpakking vermeld staan. Gemiddeld zo'n 100 inhalaties per puffer, maar heb er nu één die de 30 niet eens haalt! Hartkloppingen, trillen, onrust. Met name in combinatie met gebruik van methylfenidaat. Ook koffie geeft soms meer van bovengenoemde bijwerkingen. Positieve bijwerking: veel minder ziekenhuis!!!

14-02-2016 | Vrouw | 62

12-02-2016 | Vrouw | 46
Astma
Op advies van allergoloog 2 maal daags Foster Nexthaler gaan gebruiken. Ik kreeg dikke wallen onder mijn ogen en een paar weken later raakte mijn ogen ook ontstoken. Mijn luchtwegen waren geïrriteerd, kreeg het steeds benauwder, was erg moe en hoestte de hele dag door. Gebruik nu 2 maal daags Symbicort en de problemen zijn voorbij. Nooit meer Foster voor mij dus!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum