metoprolol

Hartritmestoornissen (118 meningen)
Hartklachten (22 meningen)

29-05-2020 | Man | 27
metoprolol (100mg)
Nou vandaag 3 tabletjes gehad en mijn zuurstofgehalte is gedaald van 100procent naar 45 procent.

25-05-2020 | Man | 76
metoprolol
Hartritmestoornissen
voorgeschreven na algemene screening op 70 jarige leeftijd en 24 uurs onderzoek met een kastje. Voor de inname in de ochtend voelde ik me goed na de inname ontstonden gedurende de dag steeds meer bijwerkingen. Ik raakte dan langzamerhand ook versuft en gedesorienteerd. Autorijden werd gevaarlijk en zelfs lopen en de straat oversteken werd riskant.

24-05-2020 | Man | 73
metoprolol (12,5mg)
Angina pectoris
Voorgeschreven gekregen na een hartinfarct met daaropvolgende dotterbeurt met plaatsing van 2 stents. Had daarna veel last van hartoverslagen en dat verbeterde dankzij 12,5 mg metoprolol. Wel werd ik sneller moe en bij flinke inspanning leek het alsof ik tegen een grens aan liep. Gebruik het nu 4 jaar en die bijwerkingen zijn niet veranderd. Ik zal er mee moeten leven.

22-05-2020 | Man | 73
metoprolol (12,5mg)
Angina pectoris
Op zich brengt het medicijn de hartslag flink naar beneden maar dat betekent meteen, dat je een zekere rem voelt bij flinke inspanning. Bovendien voel ik me regelmatig vermoeid. Vooral aan het begin van de dag. Op de bloeddruk heeft het weinig effect.

12-05-2020 | Man | 59
metoprolol (50mg)
Ernstige Longembolie gehad (beide longen) vanuit ernstige Trombose in beide benen. Twee maanden later volgde een zgn post Embolie. Gebruik sinds 4 maanden Xarelto 20mG per dag en sinds een maand Metoprol 50mG per dag. Hartslag is veel rustiger en regelmatiger. Bloeddruk wordt iedere dag gemeten al 4 maanden lang, en is behoorlijk gedaald, gemiddeld nu 130 om 90, was 150 om[lees meer...] 100. Heb 1 lichte bijwerking: moeheid. Ben heel content met deze combinatie. CT scan hart is overigens voorbeeldig, hart is 100% gezond.

14-04-2020 | Man | 57
metoprolol (50mg)
Gebruik dit medicijn nu alweer 2 jaar naar tevredenheid, maar er 1 ding wat ik over dit medicijn wil weten. Nl is een bijwerking dikke buik krijgen? Bedoel dus gewichtstoename?

03-04-2020 | Man | 67
metoprolol (50mg)
Ik slik dit middel nu ruim 1 jaar. Bloeddruk is door dit middel wel aardig verlaagd. Was eerst 155/90 en nu (gemiddeld) 135/80. De bijwerkingen zijn echter heel vervelend. Dit betreft: vermoeidheid (in benen) en last van koude armen, rug en handen. Het meest vervelende is het ontstaan van een chronische loopneus. Ik loop de hele dag met zakdoeken in de aanslag, terwij[lees meer...]l ik niet echt verkouden ben. Vooral die loopneus belemmert mij ernstig in mijn dagelijk functioneren.

25-03-2020 | Man | 72
metoprolol (50mg)
mijn Hartslag ging te ver naar beneden (40-46) dus 50 was te sterk neem ik aan.

24-02-2020 | Man | 63
Boezemfibrilleren
Structurele vermoeidheid. In de ochtend al wakker worden met het gevoel niet fit te zijn. Wandelen gaat echter prima ook berg op. Gebruik dit middel na twee ablatios gevolgd op hart ritme stoornissen. Hartslag is prima, bloeddruk ook. Overig geen klachten.

13-02-2020 | Man | 79
Hartinfarct
Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden voorgeschreven gekregen. Ben er ontzettend kouwelijk van geworden. Nu heb ik al een aantal maanden last van rode vlekken en een opgezette hand. Naar de dermatoloog geweest en die gaat overleggen met de cardioloog om een andere Beta Blocker voor te schrijven. Hij kon geen verklaring geven voor de verdikte vingers. Het gevoel kouwelijk te z[lees meer...]ijn is wel bekend.

11-02-2020 | Man | 76
Boezemfibrilleren
Door cardioloog overgezet van atenolol naar metoprolol wegen atriumflutter met hartritme van 130 en hoger. Door gebruik metoprolol is de hartslag wel naar beneden gegaan naar ca 110,maar is zeer onregelmatig. De flutter lijkt meer op fibrilleren, maar is wel constant aanwezig.

28-01-2020 | Man | 70
Hartklachten
Ik ervaar een benauwd gevoel bij gebruik van dit middel

27-01-2020 | Man | 77
metoprolol (200mg)
Atriumfibrilleren

16-01-2020 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Ik ben een 63-jarige man en slik al ruim een jaar 1 x daags (in de ochtend) 100 mg Metoprolol Sandoz i.v.m. in korte tijd 3 x Hartritmestoornissen gehad. Top middel. Geen Hartritmestoornissen gehad, geen enkele bijwerking (zelfs geen koude handen en/of voeten). Slaap prima, sport meermalen in de week, geen maag/darmklachten. Woog voordat ik dit gebruikte altijd rond de 88[lees meer...] kilo (ben 187). En na een jaar nog steeds. Dus gewichtstoename is het bekende "broodje aap" verhaal. Tevens is het ook complete onzin dat je van het merkloze (wat ik gebruik) Sandoz bijwerkingen krijg en van Selokeen niet. Ik heb nergens last van. Dus laat je niet gek maken door sommige reacties hier.

10-01-2020 | Man | 60
metoprolol (25mg)
Hartklachten
Vanwege stents deze bètablokker gekregen om hartslag te regelen en (in combinatie met andere medicijnen) hoge bloeddruk binnen de perken te houden. Deze beta-blokker werkt ook op je hersenen, wat mijn denkvermogen en reactievermogen hinderlijk ging beperken, en tot lusteloosheid en een beetje depri gevoeld leidde. Had ook effect op met name mijn middenrifspieren waardoor [lees meer...]ik veel ademsteun miste bij zingen. Intussen gestopt en op Atenolol overgegaan, waardoor ik veel helderder ben, en weer beter kan zingen

08-01-2020 | Man | 76
metoprolol (25mg)
Boezemfibrilleren
het is een goed medicijn .alleen ik heb te maken met elk jaar gewicht toename

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum