metoprolol

Hartritmestoornissen (118 meningen)
Hartklachten (22 meningen)

22-12-2019 | Man | 55
Hartritmestoornis
Gebruik sinds 3 weken 50 mg 1 x per dag n.a.v. hartritmestoornis. Na inname last van moeheid, duizeligheid en vooral veel nachtmerries die vaak over ongelukken, moorden enz gaan! . Slaapritme is daardoor verstoord. Ook ben ik regelmatig angstig en depressief!

29-10-2019 | Man | 32
metoprolol (50mg)
Veel onderzoeken gehad ivm een vrij hoog hartslag in rust. Gemiddeld rond de 110 in rust. Hier kwam niks uit, tot ik 2 keer opgehaald werd door de ambu ivm een hartslag van ca 185 in rust, zo uit het niets. Hierdoor heel erg onrustig geworden als die voorkwam. In zh gaven ze metropolor en diazepan. Na overleg met ha weer onderzoek bij cardioloog. Dit maal kwam er een goe[lees meer...]d aardig ritmestooring uit. Wat dus zo nu en dan voorkomt. Advies om metropolor een jaar te slikken en dan weer af te bouwen. Hartslag in rust is tussen de 59 en 80 gemiddeld. Wat voorheen gemiddeld 110 was. Voor mij werkt het.

06-10-2019 | Man | 76
metoprolol (100)
Hartfalen
Na mijn hart operatie 30 jaar geleden, kreeg ik metoprolol voorgeschreven eerst 100mg en de laatste 5 jaar 150 mg. Omdat ik dagelijks een stuk of 30 verschillende medicijnen w.o. Amlodipine neem, kan ik niet zeggen of de diverse bijwerkingen van deze tabletten of van de 28 anderen komen. Ik heb er baat bij. Ik heb ook diabetes 2 vandaar de hoeveelheid tabletten

22-09-2019 | Man | 71
Hartritmestoornissen
nagenoeg geen last meer

19-09-2019 | Man | 59
Hartklachten
Na infarct en inmiddels 3 keer dotteren (in 20 jaar) toch regelmatig nog restklachten bij inspanning nav lichte hartspierschade door het infarct. Van 50 naar 100mg, zeer effectief, nu echt klachtenvrij. Ik ben actief persoon, veel beweging. Gaat prima, alleen bij bijv. fietsen heb ik echt moeten inleveren. Word ingehaald door echt iedereen, mis kracht sinds de 100mg, maar [lees meer...]wél klachtenvrij. Krijg de trappers slecht rond, maar heb verder absoluut geen last van vermoeidheid of zo, wat ik veel lees. Voel me verder uitstekend en ben eigenlijk dus zeer tevreden.

30-08-2019 | Man | 62
Boezemfibrilleren
Ik ben een 62-jarige man die wegens mijn eerste Boezemfibrileren (Januari 2017) 1 x daags (in de ochtend) 25 mg Metoprolol (Sandoz) voorgeschreven kreeg. Vanaf dag 1 totaal geen bijwerkingen. Niet moe, niet lusteloos, veel energie, geen maagklachten, slaap uitstekend, en heb zelfs geen koude handen en voeten. Topmiddel dus. Eind Juni 2019 kreeg ik na bijna 2 1/2 jaar weder[lees meer...]om Boezemfibrileren en toen direct in het Ziekenhuis een Electrische Cardioversie gehad en in 1 keer mijn Hartritme weer goed. Helaas afgelopen maandag (27/8) wederom Boezemfibrileren gehad en omdat ik toen niet nuchter was de dag erop wederom een elektrische Cardioversie gehad. Weer in 1 keer goed. Moest toen overstappen op advies Cardioloog naar 2 x daags 40 mg Sotalol. Na amper 2 dagen begon de ellende. Erg benauwd, hevige hartkloppingen en duizelig. Naar het Ziekenhuis vervoerd. Alles was gelukkig goed maar wel op advies van een, andere, Cardioloog weer teruggegaan naar 1 x daags 25 mg Metoprolol (vanaf donderdagochtend 29/8). En die dag al geen Sotalol meer. In paar uur alle klachten weer verdwenen en voel mij weer uitstekend. Sotalol is voor mij dus 1 grote baggerzooi en blijf dus "zweren" bij Metoprolol waar ik dus bijna 2 1/2 jaar geen enkele bijwerking van heb. Slik ook 2 x daags de Bloedverdunner Eliquis. Ook een Topmiddel, ook totaal geen bijwerkingen van. En het grote voordeel is dat je hier ook niet voor naar de Trombosedienst moet. Maar voor mij nooit meer een niet-selectieve betablokker als Sotalol. Maar een selectieve betablokker als Metorprol. Topmiddel zonder bijwerkingen.

19-08-2019 | Man | 67
Hartritmestoornis
Door een herhaalde hartritmestoornis door de cardioloog Metoprolol 50 mg voorgeschreven gekregen sinds jongstleden november 2018, vanaf maart dit jaar, 100 mg. Door de aanhoudende ongewenste bijwerkingen wil ik hier van af en heb hierover nog overleg met de huisarts. Sinds het gebruik vorig jaar november, heb ik ook onvrijwillig gewichtsverlies ondervonden en wijt dit aa[lees meer...]n de versnelde bijwerking van mijn schildklieren. Ik wil het gebruik stoppen en eventueel andere medicatie (Verapamil) gebruiken.

08-07-2019 | Man | 48
metoprolol (100mg)
Vanaf mijn pubertijd heb ik last van migraine, inclusief aura etc. Frequentie ongeveer 1 maal per 2-3 week. In 2004 nam dit sterk toe tot meerdere aanvallen per week. Daarop is door de huisarts Metoprolol voorgeschreven, dosering 100mg. Vrijwel direct nam het aantal aanvallen af tot de afgelopen jaren 2 tot 3 maal per jaar. Ik ben er erg tevreden mee. Helaas is m[lees meer...]ijn hartslag agv sport en deze medicijnen gezakt tot ca 30 slagen per minuut. Wanneer dit niet gebeurt zou zijn zou ik doorgegaan zijn met het gebruik van Metoprolol omdat ik erg tevreden ben met het resultaat. Op advies van cardioloog samen met de huisarts gezocht naar een alternatief. Deze week ben ik begonnen met afbouwen van Metoprolol en gestart met Candesartan.

19-06-2019 | Man | 53
Hartklachten

10-06-2019 | Man | 63
metoprolol (25mg)
Heb metoprolol 25 mg succinaat drie dagen genomen. Kreeg vrijwel direct enorme spierkrampen en spierstijfheid. Tevens hard oorsuizen. Slikte het medicijn tegen extra systoles en licht verhoogde bloeddruk. De derde dag afgebouwd naar 12,5 mg. Bijwerkingen toen iets minder maar nog steeds aanwezig. Ik stop met dit voor mij vreselijke middel. Bijwerkingen werden zo erg dat ik[lees meer...] naar de EH ben geweest.

10-06-2019 | Man | 63
metoprolol (25mg)
Medicijn drie dagen ingenomen. Bijwerkingen werden steeds erger. Zo erg dat ik naar de Eerste Hulp ben geweest. Nooit geen betablockers meer voor mij. Slikte metoprolol voor extra systoles en licht verhoogde bloeddruk.

19-05-2019 | Man | 78
slechte ervaring.

15-05-2019 | Man | 59
metoprolol (100mg)
Gebruik metoprolol voor boezemfibrilleren. Ik werd erg somber tijdens het slikken van metoprolol in overleg met cardioloog over gestapt naar verapamil . Vrij vlot geen noemenswaardige klachten van de somberte meer.

12-05-2019 | Man | 56
Verdikte of verwijde hartspier
geen positieve ervaring mee

06-05-2019 | Man | 67
metoprolol (50mg)
Medicijn werd door cardioloog voorgeschreven voor te hoge bloeddruk (145/90) en hartritme verstoringen (soms). Middel is wel effectief, want bloeddruk is nu gemiddeld 118/75. Tegen hartritme storingen werkt het niet echt. Bijwerkingen zijn zeer vervelend, vooral loopneus en tranende ogen.

05-05-2019 | Man | 53
Hartritmestoornissen
3e keer dat ik gedurende een langere tijd metropolol gebruik, altijd van de fabrikant Sandoz, telkens gestopt omdat de nachtmerries uiteindelijk dusdanig ernstig worden dat ik niet meer durf te geaan slapen, en ook geweldadige gedachtengangen krijg doordat ik totaal gesloopt ben van het slaapgebrek, alles wordt me teveel na een tijdje dit medicijn te gebruiken en ik kan ni[lees meer...]ets meer hebben. Aangezien ik normaliter een totaal vriendelijk mens ben en totaal niet agressief en meestal vrolijk, en van dit medicijn langzaamaan innerlijk verander in een monster (mede door de meest bizarre levendige bloederige dromen), heb ik besloten maar wederom te stoppen met dit medicijn. Ik hoop dat ik een andere manier kan vinden om mijn hartritmestoornissen onder controle te krijgen, want di medicijn wil ik eigenlijk liever nooit meer gebruiken.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum