metoprolol

Hartritmestoornissen (118 meningen)
Hartklachten (22 meningen)

16-05-2021 | Man | 53
Hartinfarct
Hartinfarct op 15 april jl. (53 jaar). Metoprolol is niet bepaald mijn vriend gebleken. Ik mag 25 mei eindelijk naar de cardioloog en ik vind het altijd moeilijk om voor mijzelf op te komen. Ik word en ben zeer kortademig, duizelig van deze bètablokker, ook heb ik een zeer diepe pijn in mijn botten sinds ik dit middel gebruik. Helaas heb ik ook slechte ervaringen met de c[lees meer...]ardiologen van het Spittaal (Zutphen). Vooral op communicatief gebied. Wat te doen als je zelf geen ondersteuning hebt? De huisarts geeft ook niet thuis, gemaild en gebeld....

10-05-2021 | Man | 74
Hartritmestoornissen
jaren sotalol gebruikt en een jaar rytmonorm tussendoor nog eens verapromil nu aan de metoprolol van 25 mg bij mij werkt het het beste als ik de helft neem dan krijg ik weinig storingen en het is niet zo heftig als sotalol

05-05-2021 | Man | 42
metoprolol (50mg)
Begonnen enkele dagen geleden met dit medicijn . Onder weg naar een klant in de auto eerst het gevoel een soort van licht te hallucineren, hevig trillen en versnelde hartslag , zweten en soort van angst gevoel . Ecen langs de kant van de weg gestopt en mezelf proberen te herpakken . Werd er wat rustiger van . Niet door dat het direct van de medicatie kwam . Maar nu toch k[lees meer...]leine 2 weken verder en tis er niet beter op geworden , dus toch maar even google erbij gehaald en tot de conclusie dat het de medicijnen zijn . Voor de rest geen andere medicijnen in gebruik . Ga er nu dus maar mee stoppen . Wand tis na mijn ervaring zeer heftig . Bloedruk daarin tegen is wel goed. Maar weegt niet op tegen de bijwerkingen .

14-04-2021 | Man | 61
Hartklachten
Hen een pacemaker ivm sick sicksinus syndroom. Ablatie gehad voor ANVRT. Hart door longaandoening licht vergroot. Hartslag loopt veel te snel op waarvoor Metoprolol. Werkt goed voor verlaging hartslag.

17-03-2021 | Man | 71
Hartklachten
Ik gebruik dit middel enkele jaren na een licht hartinfarct en een dotteroperatie met plaatsing van enkele stents. O.a. de hartslag wordt er mee verlaagd en het verlaagt de bloeddruk. Ik loop nu rond met een gemiddelde hartslag van rond de 50/55, in rust veelal onder de 50. Daar valt prima mee te leven, maar bij inspanning lijkt het alsof er een rem op het lijf komt. Tij[lees meer...]dens het wandelen moet ik regelmatig op de rem trappen en even uitrusten, iets wat ik voordat ik dit medicijn gebruikte nooit heb ervaren. Mijn electrische fiets is wat dat betreft een zegen, want daarmee is het tempo en dus de vermoeidheid aardig bij te regelen met de knoppen op het stuur....

13-11-2020 | Man | 75
Boezemfibrilleren
Na enige inspanning zoals klussen, (rustige) roeitraining, een dagwandeling van 15 km heb ik wel 2 of 3 dagen nodig om weer in mijn gewone doen te komen, heel vervelend, net of mijn lichaam zich niet kan herstellen met dit medicijn. Voor wie is dit herkenbaar?

31-10-2020 | Man | 65
Hartritmestoornis
De hartritmestoornis werd verholpen maar de bijwerkingen werden ondragelijk.

21-09-2020 | Man | 20
Hartfalen
Ben nu 1 week geswitcht naar mylan en ben echt een wrak. Slik al een jaar van een ander merk en nooit last. Maar nu hoofdpijn, wazig, misselijk en moe. Ga snel terug naar mijn oude medicatie.

31-08-2020 | Man | 59
metoprolol (25)
Ik werd van dit middel heel erg moe. Maar vooral de benauwdheid was erg akelig. Ik moest om de minuut steeds diep ademhalen, wat overigens niet ging, om lucht te krijgen. Boodschappen doen ging niet meer. 's Avonds mocht ik een halve innemen. Uiteindelijk een ander middel gekregen. Niet meer benauwd.

16-08-2020 | Man | 73
metoprolol (12,5mg)
Zo'n 15 jaar terug al kreeg ik dit medicijn voorgeschreven vanwege verhoogde bloeddruk. Een jaar terug werd hart- ritmestoornis vastgesteld en waarvoor dit medicijn ook wordt voorgeschreven. Al sedert de inname ben ik chronisch moe. Heb dit diverse malen bij huisarts aangekaart maar volgens haar is dit inherent aan dit medicijn. Na bestudering van de bijsluiter blijkt verm[lees meer...]oeidheid de meest voorkomende bijwerking. Kennelijk weten huisartsen nauwelijks wat zij voorschrijven. Althans, informeren de patiënt niet.

13-07-2020 | Man | 73

07-07-2020 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Ik heb nu vrijwel elke dag buikpijn en ga ook vaak naar het toilet. Soms zijn de pijnen zo erg dat ik nog nauwelijks kan lopen. Ontlasting slijmerig. Het heeft een negatieve invloed op mijn leven. Lijkt me beter om te stoppen en maar te kijken hoe het verder gaat met eventuele hart ritme stoornissen. Zo is het helemaal geen leven.

19-06-2020 | Man | 62
Hypertensie
Na een hartklep vervanging Is de dosis verhoogd naar 100 mg. Van wege tachycardie. Maar de werking bleek onvoldoende.

02-06-2020 | Man | 60
Cholesterol

02-06-2020 | Man | 73

29-05-2020 | Man | 27
metoprolol (100mg)
Nou vandaag 3 tabletjes gehad en mijn zuurstofgehalte is gedaald van 100procent naar 45 procent.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum