metoprolol

Hartritmestoornissen (111 meningen)
Hartklachten (21 meningen)

07-07-2020 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Ik heb nu vrijwel elke dag buikpijn en ga ook vaak naar het toilet. Soms zijn de pijnen zo erg dat ik nog nauwelijks kan lopen. Ontlasting slijmerig. Het heeft een negatieve invloed op mijn leven. Lijkt me beter om te stoppen en maar te kijken hoe het verder gaat met eventuele hart ritme stoornissen. Zo is het helemaal geen leven.

22-07-2019 | Vrouw | 68
Hartritmestoornis

14-02-2019 | Vrouw | 69
metoprolol (50mg)
heb soms idee dat ik flauw val!!

19-09-2020 | Vrouw | 70
metoprolol (200mg)
Ik heb al jaren een snelle hartslag, hartritmestoornissen en boezemfibrilleren. Ik gebruik Metropolotartraat 50 mg 3 keer per dag, ook Isbersartan 150 mg en Verapamil 120 mg, allemaal van Sandoz, gedurende lange jaren. Een paar dagen geleden werd ik door mijn huisarts doorverwezen naar een cardioloog omdat mijn hartslag nog steeds te snel klopt, Ik werd daar getest e[lees meer...]n de dokter schreef me anders medicijnen voor, 1 keer per dag METOPROLOLSUCCINAAT 200 mg SANDOZ, maar verapamil 120 mg, en Metropolotartraat 50 mg, -dit is niet te gebruiken, ok. Ik gebruik het al een week zoals mijn cardioloog me vertelde, en ik voel me erg slecht, vreemd 's nachts, sterke hartkloppingen, totdat de druk bijna barst, mijn hoofd, hoofdpijn en mijn hart doet soms pijn, ik voel me over het algemeen slechter dan voorheen, het benadrukt me ook, het had beter moeten zijn? vreemd, ik vraag me af dat ze ons medicijnen geven die sterk zijn en dan is het moeilijk om te leven. Ik heb met de dokter gesproken, maar ik denk dat ze het ook niet redden, er is geen grap met ziekte en medicijn wat is het volgende ? Ik weet dat elke persoon anders is, daarom moeten artsen een bepaalde persoon helpen.

28-01-2020 | Man | 70
Hartklachten
Ik ervaar een benauwd gevoel bij gebruik van dit middel

27-11-2019 | Vrouw | 70
Hartfalen

11-05-2019 | Vrouw | 70
Aangeboren hartafwijking
Meerdere jaren metoprolol gebruikt ivm hartritmestoornissen. Ik kreeg ineens last van benauwdheid. Kreeg pufjes, maar het werd steeds erger. Uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis. Ze hadden geen idee wat het was. Weer pufjes. Tot aan de dag dat ik ineens heel zenuwachtig werd en een strakke band om mijn borst voelde. Ik kreeg een halve pil tegen de zenuwen. Herinner me [lees meer...]dat ik op de rand van mijn bed zat, daarna niets meer. Ze vonden me op de grond, ademhaling zo goed als niet, helemaal blauw en koud. Ik heb drie dagen in coma gelegen. Daarna kwamen ze tot de ontdekking dat het astma was, een bijwerking van de metropool. Ik heb het maar net overleefd. Ben nu astmapatient en puf drie keer per dag. Regelmatig nog benauwd. Dus begin nooit met dit medicijn.

04-02-2019 | Man | 70
Angina pectoris
In 2012 een astma-cardiale gehad, daarvoor o.a. Sotalol en Amlopidine voorgeschreven gekregen. 2e kerstdag 2018 opgenomen met longontsteking. Daar werd geconstateerd dat de pompkracht van mijn hart niet goed was en ook dat het fibrileerde. Daarop werd de oude medicatie verwijderd en kreeg ik Metoprolol 100, Perindopril 4 mg. en Epleronon 25mg. Nu heb ik met de Metoprolol[lees meer...] het volgende probleem. Ik heb COPD en sinds 1,5 week heb ik het behoorlijk benauwd. Ik slik 's morgens 'n furosemide waardoor de klachten wat verminderen. Mijn adem, wanneer ik ga liggen, gaat op en neer, dan weer héél zachtjes en dan weer met volle teugen naar binnen. Het lijkt wel 'n achtbaan. Hierdoor slaap ik nauwelijks en loop wat op en neer door het huis. En over de vermoeidheid, de droge mond en de plasproblemen heb ik dan maar even niet. Soms denk ik wel eens, ik schei uit met die troep, dan ga ik liever dood aan 'n hartstilstand dan aan benauwdheid. Met de Sotalol en de Amlodipine had ik nooit problemen.

17-06-2021 | Man | 71

17-03-2021 | Man | 71
Hartklachten
Ik gebruik dit middel enkele jaren na een licht hartinfarct en een dotteroperatie met plaatsing van enkele stents. O.a. de hartslag wordt er mee verlaagd en het verlaagt de bloeddruk. Ik loop nu rond met een gemiddelde hartslag van rond de 50/55, in rust veelal onder de 50. Daar valt prima mee te leven, maar bij inspanning lijkt het alsof er een rem op het lijf komt. Tij[lees meer...]dens het wandelen moet ik regelmatig op de rem trappen en even uitrusten, iets wat ik voordat ik dit medicijn gebruikte nooit heb ervaren. Mijn electrische fiets is wat dat betreft een zegen, want daarmee is het tempo en dus de vermoeidheid aardig bij te regelen met de knoppen op het stuur....

22-09-2019 | Man | 71
nagenoeg geen last meer

17-11-2020 | Vrouw | 72
Atriumfibrilleren
Ben van merk Aurobindo nu overgezet naar merk Mylan door de zorgverzekeraar voor de zoveelste keer weer een ander merk , eindelijk één gevonden die geen bijwerkingen gaf en wordt het weer veranderd. Sta nu elke dag op met hoofdpijn en misselijkheid.

25-03-2020 | Man | 72
metoprolol (50mg)
mijn Hartslag ging te ver naar beneden (40-46) dus 50 was te sterk neem ik aan.

22-04-2019 | Vrouw | 72
metoprolol (50mg)
Ik heb al geklaagd bij apotheek - klacht neergelegd bij Lareb - FDA in Amerika schrijft - dit medicijn NOOIT aan mensen over 70 voorschrijven - de bijwerkingen zijn te intensief en gevaarlijk voor deze groep. mijn lichaam hield op met werken, klappen in mijn nek en hoofd, benen wilden niet meer, longen wilden niet meer, ijskoud, trillingen, duizelig duizelig, hoofdpijn, h[lees meer...]artkloppingen, enz enz - bijwerkingen werden steeds erger over vijf dagen

23-01-2019 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Sinds december 2017 Metoprolol 50 mg gebruikt voor bevordering hartslag en bloeddruk. De specialisten zeggen dat het werkt dus sluit ik me er maar bij aan. Per 31 mei 2018 verlaagd naar 25 mg. Gemakkelijk in te nemen. Bijwerking koude handen en koude voeten. Dat is erg vervelend. Daarom per 31 mei 2018 gewisseld naar Nobivolol 2.5 mg. Ook hiermee koude handen en voeten en [lees meer...]nu een koude neuspunt. Zelfs de afgelopen mooie zomer. Of het effectief is weet ik niet maar de cardioloog zegt van wel. Dus!

16-08-2020 | Man | 73
metoprolol (12,5mg)
Zo'n 15 jaar terug al kreeg ik dit medicijn voorgeschreven vanwege verhoogde bloeddruk. Een jaar terug werd hart- ritmestoornis vastgesteld en waarvoor dit medicijn ook wordt voorgeschreven. Al sedert de inname ben ik chronisch moe. Heb dit diverse malen bij huisarts aangekaart maar volgens haar is dit inherent aan dit medicijn. Na bestudering van de bijsluiter blijkt verm[lees meer...]oeidheid de meest voorkomende bijwerking. Kennelijk weten huisartsen nauwelijks wat zij voorschrijven. Althans, informeren de patiënt niet.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum