Ervaringen met Metoprolol

metoprolol

erectiestoornis gegeneraliseerde spierzwakte onderrug pijn vermoeidheid gebrek aan energie spierpijn spierpijn in benen en rug misselijkheid agressie acute hoofdpijn

Hoge bloeddruk (234 meningen)
Hartritmestoornissen (132 meningen)
Hartinfarct (42 meningen)
Hartklachten (24 meningen)
Angina pectoris (23 meningen)

14-10-2021 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
Ik slik ze tegen hartritmestoornissen. Daar helpt het wel tegen al is het niet 100%. Nadeel is wel dat als je van te voren geen hoge bloeddruk hebt die erg gaat zakken met duizeligheid tot gevolg. Deze medicijnen zouden ook tegen migraine helpen maar daar merk ik niks van. In tegendeel: het aantal migraines is hetzelfde maar de aanvallen duren langer omdat je al dagen van[lees meer...] te voren last krijgt van voorverschijnselen. Ook de aurafase duurt langer. Ik heb ergens gelezen dat dit middel niet geschikt is voor migraines met aura, kan daar helaas nergens meer informatie over vinden maar dat is dus wel ook mijn ervaring.

24-09-2021 | Vrouw | 87
metoprolol (200mg)
Na ingenomen na ongeveer 1 uur diaree

19-09-2021 | Vrouw | 61
Aneurysma
Heb deze gekregen om mn hartslag wat te verminderen.Heb nu heel lage bloeddruk, en wordt soms emotioneel

13-09-2021 | Vrouw | 19
Hartritmestoornissen
Ik slik nu ongeveer 2 jaar metroprolol . De laatste tijd begin ik steeds meer bijwerkingen te krijgen. Ik slik dr metroprolol omdat mijn hart ‘te snel’ klopt. Uiteraard moet het medicijn dit verhelpen en de hartslag laten zakken. Helaas heb ik nu nog steeds we eens een hartslag van 190 (zowel in rust als bij inspanning). Laatst hierover contact gehad met de cardioloog en [lees meer...]die zei dat ik dan maar een hogere dosis zou moeten nemen, ik heb er voor gekozen dit niet te doen omdat ik soms al enorm wordt geremd door alle bijwerkingen. Ik heb ondanks het medicijn nog steeds vaak last van hartkloppingen en een te hoge hartslag, maar mijn cardioloog ziet hier niet zo de ernst van in omdat ik nog jong ben.

15-08-2021 | Vrouw | 59
Hartritmestoornissen
Sinds 1 1/2 jaar gebruikte ik metoprolol.Ik had boezemfibrileren gehad en zat in zware burnout.Al snel,kreeg ik veel pijn op de borst,uitval en hoofdpijn,pijn in armen,kaken,na het innemen van metoprol.Mijn cardioloog zei dat het niet kon dat ik van dit middel zo,n pijn kreeg;"zal vast wel aan de burnout liggen en het feit dat ik te dik ben."Ik heb al deze tijd in een vres[lees meer...]elijke hel geleefd,zoveel pijn,dat ik soms dacht dat euthanasie beter zou zijn als het niet over ging.Ik werd niet geloofd,want ik had toch immers een "burnout"!Ik kreeg zelfs een medisch psychologe, die me daarin begeleidde.Ik ben vele malen gestopt met metoprolol,maar moest weer beginnen omdat ik weer hartritmestoornissen kreeg.Het was inmiddels corona tijd en ben letterlijk onder een steen gekropen om de coronapatienten niet te hinderen en heb dus zo 1 1\2 jaar vreselijke pijnen geleden.Toen het coronavirus afnam,kreeg ik op verzoek een andere cardioloog en deze dank ik op mijn blote knieën dat hij een hartcatherisatie bij me liet uitvoeren,want toen moest ik 5 dagen stoppen met bloedverdunners en heb toen ook de metoprolol niet meer genomen.En tadaaa ik was pijnvrij.Op de laatste dag zonder bloedverdunners heb ik metoprolol genomen en die vreselijke pijn was terug.Bij de catherisatie is mijn kransslagader goed gebleken,-waar ik inmiddels ook niet meer aan twijfelde-maar nu was het bewijs daar.Ik heb vanaf de dag dat ik stopte met metoprolol geen pijn meer gehad,wel nog een week hartkloppingen die zachtjesaan ook verdwenen.Moraal van dit verhaal:blijf bij je gevoel!Als 20 mensen zeggen dat het komt door je burnout,want daar "kun je alles "van krijgen,en jij voelt dat het niet zo is,blijf bij je gevoel.Elk mens is anders,elk medicijn werkt bij iedereen anders.Bij mij was overgevoeligheid voor bepaalde medicijnen bekend,had ook al ooit een anaflaktische reactie gehad,maar er werd niet naar me geluisterd.Het is te triest voor woorden dat ik bijna 2 jaar zoveel pijn geleden heb,terwijl dit niet nodig was.

22-07-2021 | Vrouw | 49
Hartinfarct
In nov.2020 hartproblemen . Kreeg 50 mg metoprolol. Na een tijdje naar 25 mg ivm drukkend gevoel op de borst. Dit verdween gelukkig maar laatste maanden ben ik zeer emotioneel en voel me continu opgejaagd. Zeer onrustig gevoel. Mag nu stoppen met metoprolol . Hopelijk weer snel de oude ik!

27-05-2021 | Vrouw | 42
Hoge bloeddruk
Lastig om aan te geven. Hoge bloeddruk ontdekt tijdens eerste zwangerschap. Extreem hoog. 190-130. Nu schommelend: 120-140 met onderdruk 85-95. Hartslag gemiddeld laag: 55-65. Voorheen hoge hartslag. Moeilijk aangeven bijwerkingen, maar denk moeheid en snelheid maken met sporten. Tevens regelmatig moeten eten...ben benieuwd of er nog meer zijn die die ervaringen hebben. Sl[lees meer...]ik nu ongeveer 13 jaar.

14-05-2021 | Vrouw | 48
Hartklachten
Al 7 jaar slik ik metroprolol. Nooit geen klachten gehad. Totdat ik me van de week heel slecht voelde. Dokter stuurde me door naar de spoedeisende hulp, alwaar ik te horen kreeg dat ik een hartslag van 46 had en een onderdruk van 53. Geen wonder dat ik me niet zo lekker voelde. Eerder dit jaar al onderuit gegaan door heen ander bloeddrukverlagend midddel, omdat mijn ka[lees meer...]lium gehalte gevaarlijk laag was. Voor mij geen bloeddruk verlagers meer.

30-04-2021 | Vrouw | 61
Hartinfarct
na gelukkig mild hartinfarct en 1 stent o.a. metropolol voorgescheven. Erg lage dosis want ik heb van nature een lage hartslag, bovendien had mijn hart weinig schade doordat ik een natuurlijke bypass had gemaakt. Dosis na 6 weken gehalveerd, bloeddruk werd erg laag, hartslag werd erg laag (40). Halvering dosis maakte weinig uit voor hartslag. Kreeg bovendien erge nachtmerr[lees meer...]ies, hartkloppingen (een soort gebonk zonder dat de hartslag omhoog ging), permanente diarree en winderigheid. Mocht na interventie van de huisarts met cardioloog stoppen. Bijwerkingen verdwenen dus lag echt aan de metropolol. Vreselijk naar goedje gebleken in mijn geval.

22-04-2021 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Gebruik 2 maal daags metoprolol 50 retard Geweldig middel voor mij ! Zou niet meer zonder kunnen . En totaal geen bijwerkingen.

18-04-2021 | Vrouw | 52
metoprolol (100mg)
Door metroprolol komen prikkels minder hard binnen en ben ik meer ontspannen geworden. Een halve dosering (50mg.) is voor mij voldoende om migraine aanvallen te voorkomen of als ik nog eens hoofdpijn heb de klachten een stuk milder laten verlopen. Ben er blij mee en had dit veel eerder moeten doen.

18-02-2021 | Vrouw | 36
Hartinfarct
Anderhalf jaar geleden kreeg ik op 35 jarige leeftijd een hartinfarct. Ik was een sterke vrouw, veel moeten doorstaan, ging altijd maar door en liet geen traan. Dit infarct kwam voort uit stress en ik moest hard met mezelf aan de slag. Dit gedaan. De stressfactor (zoon kinderkanker) kon ik niet wegnemen, maar mijn manier van er mee omgaan wel. Na een tijdje werd ik steeds [lees meer...]emotioneler. Iets wat ik mijn hele leven nog niet van mezelf herkende. Ik zat in zak en as.... kreeg paniekaanvallen en begon daardoor re hyperventileren. Dit gaf klachten die leken op die van een infarct... En dan ga je bij je zelf na.... wat is er veranderd. Uiteindelijk las ik over de bijwerkingen van mijn medicijnen en dus ook die van de metoprolol. En tadaaaaa..... dat was de boosdoener!

21-01-2021 | Vrouw | 25
Hartritmestoornis
Ik ben 25, en ik heb dit medicin gekregen omdat mijn bloeddruk vaak te hoog is, en mijn hartslag is eigenlijk altijd te hoog. ( tachycardie ) ik heb vooral als is 's avonds naar bed ga last van maagzuur. En overdag ben ik vrijwel altijd moe. Verder echt een top medicijn!

16-01-2021 | Vrouw | 34
Hoge bloeddruk
Ik had een verhoogde bloeddruk 181/112 gemiddeld over de week. Met 1 tablet 50 mg succinaat begonnen veelaagde naar 169/106, daarna naar 100 mg, bloeddruk nu rond de 140/96. Ben pas een maand bezig met dit medicijn. Werkt voor mij super. Ben alleen erg moe, moe in de zin van elke minuut van de dag kan ik slapen en kan bijna niet opstaan in de ochtend.

30-12-2020 | Vrouw | 55
metoprolol (100mg)
Deze medicijn heeft mijn huisarts voorgeschreven om mijn migraine aanvallen voor te komen. Ik gebruik altijd Mylan en dat goed. Maar nu heb ik Sandoz gekregen en heb nu dagen verschrikkelijk veel hoofdpijn. Maar apotheek beweert dat Mylan niet leverbaar is. Ik vraag me af wat is het verschil van samenstelling van die twee soorten Metoprolol?

03-12-2020 | Vrouw | 59