metoprolol

Hartritmestoornissen (111 meningen)
Hartklachten (21 meningen)

10-03-2019 | Vrouw | 58
metoprolol (100mg)
In eerste instantie een afname van frequentie van aanvallen. Sinds 2016 nam de frequentie weer toe.

14-02-2019 | Vrouw | 69
metoprolol (50mg)
heb soms idee dat ik flauw val!!

08-02-2019 | Vrouw | 36
metoprolol (50mg)
Werd voor geschreven voor mijn hoge bloed en een te hoge hartslag in de rust.. Daar werkt het prima daar voor alleen jammer voor die vele extra kilo's die je er gratis bijkrijgt helaas gebruik ik ze nog steeds.. Ga vragen om een andere..

15-01-2019 | Vrouw | 44
metoprolol (100mg)
Heeft een tijd goed geholpen maar uiteindelijk niet voldoende

20-11-2021 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Matig effectief. Verlaagd de hartslag en bloeddruk maar voorkomt geen hartritmestoornissen. Zelf oplossingen gevonden die enigszins helpen: ademhaling, rugslapen met vrij hard kussen (wel effectief) en bij aanval van HRS paar keer flink op de grond stampen. Ook helpt bij mij een rustige wandeling maken. Tips over hoe om te gaan met HRS zijn zeer welkom.

14-10-2021 | Man | 58
metoprolol (100mg)
Ik had amlodipine en metropolol samen en werd van de amlodipine naar en kreeg hartkloppingen. Daarna overgegaan op metropolol en dat geeft geen bijwerkingen en bevalt prima ! Wel wat vocht vasthouden maar dat kan ook v d dextametason die ik iedere dag in moet nemen . Moeilijk te zien waar het van is.

05-10-2021 | Man | 62
metoprolol (25mg)
Hartritmestoornissen
Wanneer ik de ervaringen lees lijkt het wel of metoprolol alleen maar ellende geeft. Natuurlijk is het vervelend wanneer je bijwerkingen hebt. Ik ben echter zeer tevreden over het gebruik van metoprolol ook al was en ben ik er geen voorstander van. Maar soms heb je geen keuze in het kiezen van iets wat je probleem kan verhelpen. De enige echte bijwerking is het dromen maar[lees meer...] dat probeer ik dan maar te relativeren.

14-09-2021 | Man | 52
Hartinfarct
Jaar geleden na een 4 voudige bypass begonnen met het slikken van een halve apotheek. Metoprolol is vandaag in dosering verlaagd van 100 naar 50mg. In overleg met de cardioloog. Zweten vreselijke vermoeidheid en geen kwaliteit van leven op deze manier. Met de afbouw hopenlijk verbetering. Ben 52 en wil graag mijn leven weer oppakken.

07-09-2021 | Man | 45
metoprolol (50mg)
Sinds het gebruik van Metoprolol zijn mijn migraine-aanvallen behoorlijk verminderd! Zelfs een record van 2 maanden geen aanval.

18-08-2021 | Man | 61
Hartritmestoornissen
Mijn ervaring? Vanwege constante hart vibreren in het ziekenhuis terecht gekomen. Aan het infuus gelegen en dat hielp niet, vervolgens na enige tijd ECV. Uiteraard geen dag of 2 oid ter observatie gelegen, maar meteen in de middag met medicatie naar huis gestuurd, medicatie oa bloedverdunners en maagbeschermer. Twee weken later geen effect medicatie, terug naar het zi[lees meer...]ekenhuis, diverse onderzoeken, oa hartfilmpje Echo en al wat er bij hoort, ook nog holteronderzoek gehad, vonden er niks op, ja, zo nu en dan overslag rikketik . Maar toch last van de rikketik, nu komt het, in 4 maand tijd door verschillende cardiologen gezien en verschillende hartmedicaties gekregen, let wel, bij geen 1 zat er een maagbeschermer bij. Gevolgen, je bent gewoon ene wrak geworden, constant moe ,misselijk en oplopende hartslag, last van de maag en eetlust nagenoeg 0 en er niet op gewezen geworden dat je maagbeschermers er bij zou moeten/kunnen gebruiken. Nu ben ik , door dat ik mij al zo,n beetje 4 maand, door diverse harttabletten, hondsberoerd voel met de laatste hart medicatie Metoprolol 50 mg, gestopt. Elke keer als ik een cardioloog om raad vroeg, en ik daarbij de kwalen aan hem/haar voorlegde kreeg ik gewoon een andere hartpil voorgeschreven, kwaal bleef gewoon doorgaan. Waarom wijst er dan niemand van artsen en of specialisten op de oplossing . Nu uiteindelijk word er bij mij een algehele bloedonderzoek gedaan, kijken wat voor schade ik, vanwege al die verschillende hartmedicaties zonder maagbeschermers opgelopen heb. In die tijd , eigenlijk nu nog steeds,zat ik ook nog eens met een hele boel stress. Vertrouwen in de medische wereld is dan ook bij mij al aardig geslonken, of komt dat soms door Corona dat dat veel belangrijker geworden is, de rest is bijzaak geworden, of heb ik het mis.

14-08-2021 | Man | 56
Hartklachten
Ik ben 24 juni geopereerd ( 4 bypasses), gelijk na deze operatie kreeg ik een heleboel nieuwe medicijnen. Één ervan was Metoprolol, vanaf de dag dat ik begon met het slikken van Metoprolol kon ik niet meer slapen. Ik heb uiteindelijk bijna 5 weken in het ziekenhuis gelegen ( getroffen door een bacteriële infectie) . Al die weken heb ik nauwelijks geslapen ( als ik sliep k[lees meer...]wam dit door uitputting en omdat het lichaam op was). Iedere keer bij de verpleegkundige aangegeven dat ik niet kon slapen en elke dag rond 02.30 werd mijn beddengoed en de kleding die ik had verschoond. Alles, werkelijk alles was dan drijfnat. Nadat ik uit het ziekenhuis werd ontslagen en oom thuis niet kon slapen heb ik de cardioloog en mijn huisarts gebeld. De cardioloog nam mij niet serieus en mijn huisarts ( ik heb een goede huisarts) kon geen andere medicijn voorschrijven omdat zij niet gespecialiseerd is in medicatie voor hartpatiënten. Weer contact gehad met de cardialoog maar deze weigerde mij een andere bètablokker voor te schrijven. Uiteindelijk ben ik in het ErasmusMC geweest , daar heb ik aangegeven dat ik het zo niet vol kon houden . Men heeft mij daar vervolgens een andere bètablokker voorgeschreven.( Bisoprolol). Na één dag merkte ik gelijk dat mijn lichaam goed op deze medicijn reageerde. Ik kon weer slapen ( de slaap prikkels kwamen weer terug) , het zweten stopte, mijn bloeddruk was veel beter , de vermoeidheid lijkt minder en ook mijn migraine verdween. Ik voelde mezelf echt in één keer zoveel betert, het leek wel een wonder. Mijn algehele gevoel van lamlendigheid was helemaal verdwenen. Ik ben nu aan het herstellen van mijn bacteriële infectie, ik voel nu ook minder pijn en ook de wond van de operatie is nu eindelijk aan het genezen. Wat ik vreselijk vond is dat men al die tijd niet naar mij wilde luisteren en verplichte om vooral door te gaan met het gebruik van een medicijn die in mijn geval mijn lichaam “vergiftigde “. De bijwerkingen die met het gebruik van Bisoprolol niet zijn verdwenen zijn de : Nachtmerries en zeer droge mond.

26-06-2021 | Man | 65
metoprolol (100mg)
Met dit medicijn kon ik gewoon alles doen! Totaal geen belemmeringen.

17-06-2021 | Man | 71
metoprolol (12,5mg)

16-05-2021 | Man | 53
Hartinfarct
Hartinfarct op 15 april jl. (53 jaar). Metoprolol is niet bepaald mijn vriend gebleken. Ik mag 25 mei eindelijk naar de cardioloog en ik vind het altijd moeilijk om voor mijzelf op te komen. Ik word en ben zeer kortademig, duizelig van deze bètablokker, ook heb ik een zeer diepe pijn in mijn botten sinds ik dit middel gebruik. Helaas heb ik ook slechte ervaringen met de c[lees meer...]ardiologen van het Spittaal (Zutphen). Vooral op communicatief gebied. Wat te doen als je zelf geen ondersteuning hebt? De huisarts geeft ook niet thuis, gemaild en gebeld....

10-05-2021 | Man | 74
metoprolol (12,5mg)
Hartritmestoornissen
jaren sotalol gebruikt en een jaar rytmonorm tussendoor nog eens verapromil nu aan de metoprolol van 25 mg bij mij werkt het het beste als ik de helft neem dan krijg ik weinig storingen en het is niet zo heftig als sotalol

05-05-2021 | Man | 42
metoprolol (50mg)
Begonnen enkele dagen geleden met dit medicijn . Onder weg naar een klant in de auto eerst het gevoel een soort van licht te hallucineren, hevig trillen en versnelde hartslag , zweten en soort van angst gevoel . Ecen langs de kant van de weg gestopt en mezelf proberen te herpakken . Werd er wat rustiger van . Niet door dat het direct van de medicatie kwam . Maar nu toch k[lees meer...]leine 2 weken verder en tis er niet beter op geworden , dus toch maar even google erbij gehaald en tot de conclusie dat het de medicijnen zijn . Voor de rest geen andere medicijnen in gebruik . Ga er nu dus maar mee stoppen . Wand tis na mijn ervaring zeer heftig . Bloedruk daarin tegen is wel goed. Maar weegt niet op tegen de bijwerkingen .

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum