metoprolol

Hartritmestoornissen (120 meningen)
Hartklachten (22 meningen)

14-06-2016 | Vrouw | 57
Hartinfarct
ik gebruik deze medicijnen vanaf mijn hartinfarct, ik ben wel erg moe, maar dat heeft met de kwaliteit van mijn hart te maken, dankzij deze medicijnen is mijn bloeddruk mooi en mijn hartslag is ook rustig geworden, al met al ben ik blij met deze medicijnen, en ik heb geen bijwerkingen.

11-12-2015 | Vrouw | 56
Hartinfarct
Operatie aan aorta, 2 bypassen en dood stukje hartweefsel weggehaald. Bijwerkingen: Spierpijnen, doof en dood gevoel in linkerarm en rechterpols/hand. Af en toe depressief gevoel met agressie naar mezelf toe gericht. 7 kilo aangekomen, met vochtvasthouden, niet door hartfalen. Slecht slapen.

24-11-2015 | Vrouw | 38
metoprolol (200mg)
Hartinfarct
Niet tevreden over dit middel. De vervelendste bijwerking voor mij was een opgejaagd gevoel, alsof je de hele dag achterna gezeten wordt. Overgestapt naar het merkmedicijn, nu nergens last van.

09-09-2015 | Vrouw | 71
Hartinfarct
Heb metropololsuccinaat een klein jaar gebruikt en metropololtartraat enkele dagen. De eerste maakte mij depressief en onzeker; de tweede hield veel vocht vast. In metropololsuccinaat zit het voor mij allergene macrogol. Heb dit 10 maanden geslikt met alle bijwerkingen van dien: darmkrampen. In een dosis van 100 mg maakte het mij licht suicidaal. Beide vormen van deze be[lees meer...]tablokker veroorzaken bovendien zware slaapstoornissen. Ik kan zonder metropolol weer denken en word weer mijzelf.

10-06-2015 | Man | 68
metoprolol (100mg)
Hartinfarct
Drama spul ik weet nu na 15 jaar dat ik alleen de pillen fabriek heb gesponserd, ben gestopt met die troep en voel me 100 keer beter net wat iedereen zegt sporten en weer lekker leven, half Nederland is ziek, te bed of dood moe op de bank van de pillen......

09-04-2015 | Man | 74
metoprolol (100mg)
Hartinfarct
Gebruik het nu vijf jaar na twee maal een infarct mooie lage bloeddruk en volgens mij geen bijwerking.

16-01-2015 | Man | 73
metoprolol
Hartinfarct
Sinds 2000 slik ik dit medicijn en kreeg veel bijwerkingen. Vanaf 2014 van 100 naar 50 mg. verminderd. Maar steeds die vervelende bijwerkingen: * vermoeidheid (niet te zuinig) * benauwd * huiduitslag en jeuk (laatste jaar steeds erger) * spierkrampen (over het hele lichaam ook niet te zuinig) * obstipatie * dood gevoel in beide benen van tenen en zijkant kuiten [lees meer...]* seksuele dispersie Sinds 13 januari in overleg met huisarts gestopt met inname metoprolol; bloeddruk op dat moment 160-100. Ik ben het k**s beu met al die bijwerkingen en en vraag mij af of het middel het kwaad niet verergerd. Bloed prikken en over twee weken controle huisarts. Ik laat jullie mijn ervaring weten.

17-07-2014 | Man | 56
Hartinfarct
Eerst 100 mg voorgeschreven gekregen, diverse bijwerking vermoeidheid, duizeligheid te lage hartslag. Drie keer weer opgenomen i/v/m beklemmend gevoel op de borst. Dosis is verlaagd naar 50 mg. Ben nu drie jaar verder, in het begin geen of weinig bijwerkingen geleidelijk aan kreeg ik steeds weer meer bijwerkingen benauwdheid/ vermoeidheid/leeg gevoel duizeligheid, impotent[lees meer...]ie, geen puf meer om iets te doen. Fiets veel conditie geen probleem. Nu in overleg met de cardioloog en huisarts dosis verlaagd naar 25mg. Nu afwachten wat hiervan weer het resultaat zal zijn.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum