metoprolol

Hartritmestoornissen (111 meningen)
Hartklachten (21 meningen)

13-02-2020 | Man | 79
Hartinfarct
Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden voorgeschreven gekregen. Ben er ontzettend kouwelijk van geworden. Nu heb ik al een aantal maanden last van rode vlekken en een opgezette hand. Naar de dermatoloog geweest en die gaat overleggen met de cardioloog om een andere Beta Blocker voor te schrijven. Hij kon geen verklaring geven voor de verdikte vingers. Het gevoel kouwelijk te z[lees meer...]ijn is wel bekend.

09-04-2015 | Man | 74
Hartinfarct
Gebruik het nu vijf jaar na twee maal een infarct mooie lage bloeddruk en volgens mij geen bijwerking.

16-01-2015 | Man | 73
metoprolol
Hartinfarct
Sinds 2000 slik ik dit medicijn en kreeg veel bijwerkingen. Vanaf 2014 van 100 naar 50 mg. verminderd. Maar steeds die vervelende bijwerkingen: * vermoeidheid (niet te zuinig) * benauwd * huiduitslag en jeuk (laatste jaar steeds erger) * spierkrampen (over het hele lichaam ook niet te zuinig) * obstipatie * dood gevoel in beide benen van tenen en zijkant kuiten [lees meer...]* seksuele dispersie Sinds 13 januari in overleg met huisarts gestopt met inname metoprolol; bloeddruk op dat moment 160-100. Ik ben het k**s beu met al die bijwerkingen en en vraag mij af of het middel het kwaad niet verergerd. Bloed prikken en over twee weken controle huisarts. Ik laat jullie mijn ervaring weten.

09-09-2015 | Vrouw | 71
Hartinfarct
Heb metropololsuccinaat een klein jaar gebruikt en metropololtartraat enkele dagen. De eerste maakte mij depressief en onzeker; de tweede hield veel vocht vast. In metropololsuccinaat zit het voor mij allergene macrogol. Heb dit 10 maanden geslikt met alle bijwerkingen van dien: darmkrampen. In een dosis van 100 mg maakte het mij licht suicidaal. Beide vormen van deze be[lees meer...]tablokker veroorzaken bovendien zware slaapstoornissen. Ik kan zonder metropolol weer denken en word weer mijzelf.

10-06-2015 | Man | 68
Hartinfarct
Drama spul ik weet nu na 15 jaar dat ik alleen de pillen fabriek heb gesponserd, ben gestopt met die troep en voel me 100 keer beter net wat iedereen zegt sporten en weer lekker leven, half Nederland is ziek, te bed of dood moe op de bank van de pillen......

06-12-2018 | Man | 63
metoprolol (50)
Hartinfarct
Deze zomer een bypassoperatie gehad met 4 omleidingen en gedotterd met 2 stents.Naar huis met een pretpakket aan medicijnen. w.o de Metoprolol 50 mg met dit medicijn heb ik toch wel enige bijwerkingen ondervonden. Zoals ontzettend moe en lusteloos en ook voor mij heel vreemd een depressief en somber gevoel. Kon afgelopen weken i.o.m cardioloog gaan afbouwen naar 25 mg/1[lees meer...]2,5mg en ben nu gestopt. Hoop dat ik me nu beter ga voelen.

30-04-2021 | Vrouw | 61
Hartinfarct
na gelukkig mild hartinfarct en 1 stent o.a. metropolol voorgescheven. Erg lage dosis want ik heb van nature een lage hartslag, bovendien had mijn hart weinig schade doordat ik een natuurlijke bypass had gemaakt. Dosis na 6 weken gehalveerd, bloeddruk werd erg laag, hartslag werd erg laag (40). Halvering dosis maakte weinig uit voor hartslag. Kreeg bovendien erge nachtmerr[lees meer...]ies, hartkloppingen (een soort gebonk zonder dat de hartslag omhoog ging), permanente diarree en winderigheid. Mocht na interventie van de huisarts met cardioloog stoppen. Bijwerkingen verdwenen dus lag echt aan de metropolol. Vreselijk naar goedje gebleken in mijn geval.

24-10-2017 | Vrouw | 61

14-06-2016 | Vrouw | 57
Hartinfarct
ik gebruik deze medicijnen vanaf mijn hartinfarct, ik ben wel erg moe, maar dat heeft met de kwaliteit van mijn hart te maken, dankzij deze medicijnen is mijn bloeddruk mooi en mijn hartslag is ook rustig geworden, al met al ben ik blij met deze medicijnen, en ik heb geen bijwerkingen.

26-01-2020 | Vrouw | 56
metoprolol (2mg)
Hartinfarct
Na een SCAD (spontaan scheuren kransvat) gevolgd door hartinfarct met o.a. metoprolol naar huis. Verschrikkelijk medicijn, 5 weken duizelig, het schommelde in mijn hoofd, net zeeziek. Verder kon ik totaal niet meer inslapen. Elke nacht tot minstens 4u wakker terwijl ik vroeg opsta . Belachelijk dat je dit in een HERSTELperiode krijgt. Uiteindelijk over op Atenolol; niks g[lees meer...]een problemen meer. Weg duizeligheid en weg niet slapen.

11-12-2015 | Vrouw | 56
Hartinfarct
Operatie aan aorta, 2 bypassen en dood stukje hartweefsel weggehaald. Bijwerkingen: Spierpijnen, doof en dood gevoel in linkerarm en rechterpols/hand. Af en toe depressief gevoel met agressie naar mezelf toe gericht. 7 kilo aangekomen, met vochtvasthouden, niet door hartfalen. Slecht slapen.

17-07-2014 | Man | 56
Hartinfarct
Eerst 100 mg voorgeschreven gekregen, diverse bijwerking vermoeidheid, duizeligheid te lage hartslag. Drie keer weer opgenomen i/v/m beklemmend gevoel op de borst. Dosis is verlaagd naar 50 mg. Ben nu drie jaar verder, in het begin geen of weinig bijwerkingen geleidelijk aan kreeg ik steeds weer meer bijwerkingen benauwdheid/ vermoeidheid/leeg gevoel duizeligheid, impotent[lees meer...]ie, geen puf meer om iets te doen. Fiets veel conditie geen probleem. Nu in overleg met de cardioloog en huisarts dosis verlaagd naar 25mg. Nu afwachten wat hiervan weer het resultaat zal zijn.

23-03-2018 | Vrouw | 54
Hartinfarct
Van Meteoprolol kreeg ik last van oorsuizen, vermoeidheid, stemmingswisselingen, vergeetachtigheid , aankomen in gewicht en rare bulten op mijn hiel en duimen.. De Arts zei me dat dat niets te maken had met het gebruik van dit medicijn, maar dat het Artrose was.. Ik had daar nog nooit eerder last van gehad.. Sinds september 2017 mocht ik van de Cardioloog stoppen met dit [lees meer...]medicijn.. De zg artrosebulten op mijn hielen zijn weg.. Op de duim is nauwelijks nog iets te zien..Het oorsuizen is er nog wel..maar wordt al minder en ik ga er van uit dat alle klachten gaan verdwijnen . Ik ben blij dat ik het niet meer hoef te slikken.. Nu maar weer proberen om af te vallen.

16-05-2021 | Man | 53
Hartinfarct
Hartinfarct op 15 april jl. (53 jaar). Metoprolol is niet bepaald mijn vriend gebleken. Ik mag 25 mei eindelijk naar de cardioloog en ik vind het altijd moeilijk om voor mijzelf op te komen. Ik word en ben zeer kortademig, duizelig van deze bètablokker, ook heb ik een zeer diepe pijn in mijn botten sinds ik dit middel gebruik. Helaas heb ik ook slechte ervaringen met de c[lees meer...]ardiologen van het Spittaal (Zutphen). Vooral op communicatief gebied. Wat te doen als je zelf geen ondersteuning hebt? De huisarts geeft ook niet thuis, gemaild en gebeld....

09-11-2017 | Man | 53
Hartinfarct
Hartinfarct. Dotteren inclusief 2 stents.

14-09-2021 | Man | 52
Hartinfarct
Jaar geleden na een 4 voudige bypass begonnen met het slikken van een halve apotheek. Metoprolol is vandaag in dosering verlaagd van 100 naar 50mg. In overleg met de cardioloog. Zweten vreselijke vermoeidheid en geen kwaliteit van leven op deze manier. Met de afbouw hopenlijk verbetering. Ben 52 en wil graag mijn leven weer oppakken.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum