Ervaringen met Propranolol

propranolol

Tremor (30 meningen)
Hartritmestoornissen (21 meningen)
Hoge bloeddruk (21 meningen)
Verhoogde hartslag (5 meningen)
Ziekte van Graves (2 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Angina pectoris (0 meningen)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

08-08-2017 | Vrouw | 39
Snel werkende schildklier
In eerste instantie kreeg ik een dosering van 1 x per dag 10 mg. Dat hielp tegen mijn versnelde hartslag, trilhanden, nerveus gevoel. Van andere arts moest ik naar 2 x per dag 40 mg. Na 5 dagen begon ik me steeds slechter te voelen, tot het punt dat ik me niet meer mezelf voelde, alsof ik in een ander lichaam zat. In overleg toen snel afgebouwd. Maar tijdens afbouwen en z[lees meer...]elfs na stoppen voelde ik me nog enkele dagen slecht. Na een dikke week voel ik me nu weer helemaal goed. Las pas later de ernstige bijwerkingen in de bijsluiter en dat andere mensen dezelfde klachten hadden van dit medicijn. Ben me rotgeschrokken. Ik vind het puur vergif. Heb ook melding bij lareb gedaan. Artsen zouden beter moeten wijzen op de bijwerkingen.

20-07-2017 | Vrouw | 21
propranolol (10mg)
Vijf jaar geleden ben ik begonnen met het slikken van dit medicijn. Ik had een angststoornis en door medicijn werd ik een stuk rustiger. Nu, viuf jaar later slik ik het nog steeds. Het belemmerd mij steeds meer in het dagelijks leven. Sporten gaat bijna niet, ik kom steeds meer aan, ben vaak moe en heb altijd kwaaltjes, zoals; misselijkheid, hoofdpijn, buikpijn of pijn [lees meer...]in mijn lijf. Ik wil graag stoppen met de Propranolol. Ik heb dit al eens eerder geprobeerd, maar toen is het helaas niet gelukt. Nu ben ik er meer klaar voor. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

18-07-2017 | Man | 51
propranolol (40mg)
Graag wil ik aangeven dat ondanks de bijsluiter aangeeft dat het effect op de darm klein is dit voor sommige (mij) niet het geval is. De bijwerkingen op de darm starten langzaam, maar worden gestaag ernstig tot zeer ernstig. Gelukkig vond ik een oud medisch artikel welk aangeeft dat bètablokkers ernstige diarree kunnen veroorzaken waarbij de oorzaak van het gebruik van het[lees meer...] medicijn pas onderkent wordt als men al diverse onderzoeken heeft gehad. Voor mij was de start met P. voor hoofdpijn en migraine klachten waarvan ik ondervonden heb dat het gunstig (geen wondermiddel) voor de hoofdpijn is. Ik was gestart met 50 mg maar heb halverwege gekozen voor 25 mg waarbij zelfs deze dosis voldoende was om mijn bloeddruk naar een 120/80 te helpen en is mijn ervaring dat koude handen en duizeligheid niet of niet ernstig in mijn geval aanwezig zijn, maar de heftige diarree die zelfs kwam nadat ik eerst in de morgen een redelijke ontlasting had en enkele uren (na inname) een spuit-diarree veroorzaakte. Ik kan u vertellen dat niets van dieeten hielp en uiteindelijk al snel bleek dat de propranolol de oorzaak was, ik ben nu 3 dagen zonder.. ineens gestopt geen bijwerking (maar heb geen hartproblemen) en nu vandaag heb ik voor het eerst weer een stevige zelfs iets te stevige ontlasting waaruit duidelijk blijkt dat de veroorzaker nu weg is. Voor hoofdpijn en bloeddruk is dit een geweldig middel, maar veroorzaakte bij mij ook maagpijn naast de buik/darm pijn en zelfs met maar 25mg was dit heftig. ik hoop dat iemand die dit ook zo voelt en niet snapt wat nu de oorzaak is hiermee geholpen is.

11-06-2017 | Man | 65
Tremor
Neuroloog schreef deze medicatie en dosering voor tegen tremor. Ik heb hem verteld dat ik deze medicatie eerder had gebruikt en dat ik daar slechte ervaring mee had. Sinds ik gestopt was, voelde ik me veel beter en voor de bloeddruk regulatie was het absoluut niet meer nodig. Advies gekregen om toch maar eens te proberen. Hartslag tijdens wekelijkse sporten was dramat[lees meer...]isch gedaald t.o.v. natuurlijke hartslag. Normaal tijdens inspanning 125, nu rond de 80. NA cooling down normaal in 5 minuten terug naar 85, nu snel naar 65. Allemaal misschien niet erg maar ik voelde me beroerd (Hondsberoerd, vlekken voor de ogen, piep in het oor, duizelig, geen fut). Na drie dagen naar de huisarts geweest om de bloeddruk te laten controleren. Deze was niet alarmerend laag maar in plaats van 80 mg retard stelde hij voor om nu 2 maal daags 2 tabletten van 10 milligram te nemen.

11-06-2017 | Man | 65
Tremor
Huisarts schreef deze dosering voor nadat de neuroloog eerder propranolol retard 80 mg had voorgeschreven, Hierover apart een mening gegeven. Had al eerder slechte ervaring met deze dosering tegen hoge bloeddruk. Na veel klachten moest de huisarts opgetrommeld worden omdat ik een black out had gehad na opstaan van het toilet. Medicijn toen afgebouwd, bloeddruk prima in [lees meer...]orde en ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Na korte tijd bleek dat ik dezelfde nare bijwerkingen kreeg. In overleg met neuroloog gestopt en over gestapt op primidon.

11-01-2017 | Vrouw | 22
Angst
Heerlijk!! Zou het iedereen aanraden!!

19-09-2016 | Man | 63
propranolol (10mg)
Ben op 08-03-1016 geholpen aan poliepen in Maastricht. Ze hebben daar 3 poliepen in de darmen verwijderd. Toch ben ik nog steeds Propranolol 10 mg in aan het nemen 2x per dag 1 tablet. Het is nu 19-09-2016 en ik vraag mij af of dit nog wel nodig is. Ik heb de indruk dat mijn huisarts het ook niet weet en de mening van mijn specialist te Venlo afwacht. Maar daar heb ik pa[lees meer...]s een consult over een half jaar. Kan iemand mij vertellen of ik met deze rotzooi kan stoppen? B.v.d.

15-08-2016 | Vrouw | 55
Hartkloppingen
Als ik hartkloppingen heb, neem ik 1 capsule in, de hartkloppingen gaan dan na ongeveer 5 minuten over.

31-07-2016 | Vrouw | 28
Tremor
Ik gebruik propranolol, omdat ik zonder niet kan werken ivm een te hevige tremor in mijn handen (gezondheidszorg). Ik kan dus wel zeggen dat ik tevreden ben over het resultaat. Al blijft de tremor nog wel in een lichte vorm aanwezig.

28-07-2016 | Vrouw | 31

20-06-2016 | Vrouw | 17
Hoge bloeddruk
Gebruikt voor mijn auto rijbewijs examen. Moest al vroeg in de ochtend op en werkte prima. Kreeg dit vorig jaar (2015) ook voorgeschreven voor mijn herkansingen van mijn eindexamen. En ging ook goed.

14-06-2016 | Man | 63
Polyurie
Het is nu nog de enigste van 12 tabletten die ik nu nog gebruik. Maar ik krijg iedere keer weer een warrig verhaal waarom dat ik ze in moet nemen.o.a. spataderen op de longen. Ze hebben in Maastricht wel drie poliepen weggehaald op de longen en ik voel mij nu oke. Voor mij is het een plastablet.

30-05-2016 | Vrouw | 41
Stress
Voorgeschreven ivm waarschijnlijk te veel aanmaak van adrenaline. Nu een jaar van de prednisolon af 60 tot 25 mg daarna afgebouwd. Nog steeds veel klachten. Onrustig gevoel, zenuwachtig, hoofdpijn, spierpijn, extreem vermoeid enz. De huisarts denkt dat de prednisolon heeft veroorzaakt dat mn lichaam van slag is. Prednisolon is een aanjager waar je oa heel hyper van kunt [lees meer...]worden. Mn lichaam maakt waarschijnlijk te veel adrenaline aan waardoor ik steeds onder spanning sta. Nu propranolol gekregen om alles een beetje te resetten. Eerste dagen merkte ik al een zeer lage hartslag 56 in rust en na het sporten 72. Normaal zit ik in rust tussen de 70 en 80. Bloeddruk gaat erg omlaag 107/72 normaal zit ik hoger. Nu na 6 dagen ben ik uitgeput, voel me extreem moe, slap, duf, slappe benen, wazig zicht, keelpijn, oorpijn. Vandaag gestopt, morgen overleg met huisarts.

18-05-2016 | Vrouw | 22
propranolol (80mg)
Een langere periode veel last van migraine gehad, zo'n 3 à 4 keer per week met meerdere aura-aanvallen. Eerst lichtere dosissen geprobeerd, maar dit werkte onvoldoende, huisarts ging al snel naar een hoge dosis (160 mg). Migraine werd wel minder, maar de bijwerkingen waren niet mals. Verschikkelijke dromen en onrustige nachten gehad, daarnaast nog meer bijwerkingen als kou[lees meer...]de tenen en depressieve gevoelens. Huisarts vond het hierna tijd om naar de neuroloog gegaan en die haalde me meteen van de propranolol af. Klachten verdwenen, maar de migraine niet, dus naast een klein dieet ook candesartan geprobeerd en nu al in 7 maand 1 of 2 keer lichte migraine gekregen.

12-04-2016 | Man | 28
propranolol (80mg)
Sinds kort slik ik deze hoeveelheid medicatie. Voorheen had ik een lagere dosering, met weinig tot geen bijwerkingen. Nu ik per dag 80mg slik, merk ik dat ik erg vermoeid ben, regelmatig in slaap val tijdens momenten dat het echt niet kan. Zoals autorijden en op het werk.

05-04-2016 | Vrouw | 26
Hoge bloeddruk
Minder opgejaagd gevoel, al bleef de druk/knellend gevoel op mijn borst wel aanwezig. Eigenlijk merkte ik weinig verschil en had geen last van bijwerkingen. Na 2 maanden gestopt vanwege weinig effectiviteit. Huisarts nam me niet serieus en dacht dat ik wel last van stress moest hebben en raadde een maatschappelijk werkster aan.. Bloedddruk van 168/113 pols 120 was geen uit[lees meer...]zondering. Meerdere malen aangekaart, maar HA bleef erbij dat ik mij veel te druk maakte. Hypertensie en arterosclerose bekend in familie, waaraan meerdere familieleden aan zijn overleden, maar alsnog niet serieus genomen! Ik voel me afgescheept als een zeurpiet en durf niet meer naar de dokter te gaan, omdat ik bang ben dat hij weer denkt "komt ze weer..)