Tremor (22 meningen)
Hartritmestoornissen (15 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

10-05-2015 | Man | 38
Tremor
Helpt goed tegen het trillen. Als onverwachte bijkomstigheid lijkt het mijn leven ook een heel stuk makkelijker te maken mbt Non Verbal Learning Disability (NLD). Ik ben minder gespannen en reageer minder snel (te heftig) op situaties en mijn motoriek is verbeterd ten opzichte van als ik geen propranolol heb geslikt.

26-04-2015 | Man | 25
propranolol (80mg)
Medicijn aangeschreven gekregen door huisarts voor hoofdpijn die leek op migraine en hoge pols (al sinds klein kind last van). 1x per dag 80mg capsule. Na enkele maanden begon het volledig te werken en had ik geen wekelijkse hoofdpijn meer. Sinds gebruik kan ik echter wel bijwerkingen opmerken: vermoeidheid, moeilijk inslapen/nachtmerries, neerslachtig, concentratie/geheug[lees meer...]en problemen. Ook is alle hoofdpijn niet weg, maar is dan toch anders de "aanvallen". Deze komen meestal omdat ik mij ergens heel erg druk over heb gemaakt of ben geweest (zoals werk). Ik vind dit medicijn dan ook enigzins gevaarlijk omdat je er rustiger bij zou moeten voelen; maar dat onderdrukt ook de signalen van je lichaam die aangeven wanneer je moet ophouden. Op die manier kan je nog verder van huis zijn. Ik wil dan met mijn ervaring ook meegeven: weeg kritisch af of de hoofdpijn klachten opweegt tegenover de bijwerkingen.

01-04-2015 | Vrouw | 21
propranolol (10mg)
Hallo, ik wil even zeggen dat dit medicijn geweldig is! op het moment dat ik de 1e in nam werkte hij al na 3 kwartier. ik werd rustig en beetje duf wat heerlijk voelde! voor dat ik het innam was ik aan het trillen me hart sloeg heel snel was 125 dus was wel hoog ik was aan t zweten enz. het helpt mij enorm goed. ik moet nu alleen onder controle proberen te krijg[lees meer...]en dat ik weer de auto in durf. of de straat op want zodra ik dat doe zonder die medicijn dan krijg ik gelijk weer zo een aanval Het is nu 1 week geleden begonnen, ik hoop er snel van af te zijn!!!!!!! Groeten Raë

01-04-2015 | Man | 45
propranolol (20mg)
Tremor
Heb last van essentiële tremor, met name trillende handen. Ik gebruik het met name voor vergaderingen of voor een verjaardag. Helpt goed, heb wel het gevoel dat vermoeidheid een bijwerking is.

24-03-2015 | Vrouw | 53
propranolol (40mg)
deze tabletten maken mij ect het leven makkelijker. ik heb migraine op de ogen en hartoverslagen. dit is een combinatiepil, ik voel me sinds ik deze gebruik echt stukke beter en heb geen migraine op de ogen meer gehad.

23-02-2015 | Vrouw | 37
propranolol (40mg)
Na aanvallen van draaiduizeligheid en onderzoek naar Meniere/migraine kreeg ik Propranolol naast de betahistine. In eerste instantie helpt de propranolol, maar nu na zo'n 5 maanden vind ik de bijwerkingen te heftig. Benauwd zijn, geen energie , bizarre dromen, niet kunnen concentreren en zeer vergeetachtig. Pijn in de spieren , polsen. Steeds koude handen en voet[lees meer...]en, krampen in benen en handen. Lusteloosheid en de vermoeidheid is ondanks slapen steeds aanwezig en bepaald de dag. Je levert veel in en als je normaal ondernemend bent, vind je dit niet echt prettig. En heb nog niet eens de hoge dosis. Hoop wel op een alternatief voor de draaiduizeliigheid/migraine. De artsen nemen de bijwerkingen niet serieus, heb nu 2 keer mijn verhaal gedaan en heb nu bloedverdunners erbij voor de krampen, inplaats van verder kijken.

11-12-2014 | Vrouw | 27
propranolol (80mg)
Op mijn 10de is bij mij migraine geconstateerd na vele onderzoeken, en heb ik vele onderdrukkers geprobeerd waaronder topamax en depakine. Sinds augustus vorig jaar overgestapt op propranolol, eenmalig 80mg per dag. Een terugkerend verschijnsel bij alle migraine onderdrukkers vind ik de slaapstoornissen. Vooral bij propranolol vaak meerdere malen per nacht wakker, na[lees meer...]re dromen en zwetend wakker worden. Sinds enkele weken heb ik nu ook een erg droge mond, wat vooral savonds opkomt eenmaal in bed. Ben wel erg blij met het effect , waarna mijn migraine van ruim 15 x per maand is gezakt naar ongeveer 4 x per maand, "Gewone " hoofdpijn niet meegeteld. Het overstappen op nieuwe medicatie is voor mij altijd prima , aangezien ik altijd het idee heb dat na een aantal jaren gebruik, de bijwerkingen meer en meer opkomen.

06-12-2014 | Man | 42
propranolol (40mg)
Behandeling migraine/vestibulaire migraine (enorme draaiingen/ijlhoofdig): Gedurende vele weken 10mg/dag INDERAL gebruikt samen met 5mg/dag Flunatop (Flunarizine). Combinatie verminderde enigszins de ernst en frequentie van de draaiingen, maar de algemene narigheid bleef aanhouden. Elke blootstelling aan fel licht, geluid of drukte lokte een migraine-aanval uit. Uiteindeli[lees meer...]jk gestopt met Flunatop en de dosis INDERAL verhoogd naar 40mg/dag. Migraine was sinds toen minder ernstig, draaiingen bijna onder 100% onder controle,...

28-07-2014 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
enkele jaren geleden, nam ik dit product ook, had ik geen problemen, ben ermee gestopt, daar de vermoeidheid te groot werd. intussen nog bisoprolol genomen,maar ook dit werkte onvoldoende (nam wel een lage dosis, doch specialist kon niet verhogen, door overreactie op het pilletje!), sinds maart dit jaar 2014 neem ik opnieuw propranolol EG 40 mg in, de eerste week, prima, z[lees meer...]even dagen ritmestoornisvrij, dan begint die miserie terug, veel frequentere aanvallen. als zo'n aanval opkomt, en je hebt net een 1/2 tabletje genomen, kan je 2 uur en meer wachten alvorens het werkt ! nog maar te zwijgen van de vele bijwerkingen, die ik heb...ik heb in 98 een algo-neurodystrofie gehad, en sinds inname vd zwaardere bètablokkers, heb ik heel veel pijn in de voet( Südeck kant),..het deel voelt warm en pijnlijk aan. dit heb ik ook gehad met Selozok..ik vraag me af of Seloken, ook zo'n reactie geeft (familie van Selozok...) ik vind dat de dokters moeite moeten doen, bloed af te nemen, en te onderzoeken, waarom iemand niet tegen bepaalde medicijnen kan, ipv ze als " proefpersonen" te gebruiken.? Wij zijn daar de dupe van !! zij niet !!

25-07-2014 | Vrouw | 53
propranolol
Propranolol helpt voor mij heel goed om migraineaanvallen te voorkomen. Nadeel is wel de vermoeidheid en af en toe duizelingen. Maar ik neem dit graag voor lief. Het is in elk geval stukken beter dan wekelijkse aanvallen!

22-05-2014 | Vrouw | 14
propranolol
Ik moest de tablet innemen voor mijn faalangst voor toetsen. Ik heb het vandaag geprobeerd maar het werd alleen maar erger.... Ik heb morgen weer een toets en dan neem ik hem niet in. Ik denk dat het dan beter gaat.

08-04-2014 | Vrouw | 30
propranolol
Gebruik al jaren propranolol om migraine onder controle te houden. Kreeg onlangs de tabletten van fabrikant Accord. Ik gebruik 2 x per dag een halve tablet maar deze tabletten zijn heel moeilijk te halveren, ook met een hulpmiddel.

04-03-2014 | Vrouw | 31
propranolol (80mg)
Slik al ruim 6 jaar coveram voor de hoge bloeddruk en totaal zonder bijwerkingen. Nu is de wens er om zwanger te worden en op advies van mijn cardioloog overgestapt sinds 6 weken op de propranolol. Met de koude vingers/ tenen valt te leven. De droge mond is vervelend maar vooruit. Menstruatiecyclus die ineens onregelmatig is. Oorsuizen en duizeligheid neem ik maar voor [lees meer...]lief. Maar die terugval in conditie! Ontzettend vervelend, en dat is nog maar zacht uitgedrukt. Over 4 weken moet ik terugkomen, ga om wat anders vragen. Er zal toch heus nog wel wat anders zijn?

18-02-2014 | Vrouw | 22
propranolol
Al vanaf een jaar of 6 heb ik last van hoofdpijn en sinds de pubertijd zijn de aanvallen vrij heftig geworden en is er migraine geconstateerd. Vanaf een jaar of 19 ben ik propranolol gaan slikken. Ik slik de pillen(80mg) ongeveer anderhalf jaar nu. Over het algemeen werken ze goed. Ik ben van 2 a 3 aanvallen per maand met overgeven en drie dagen in bed liggen naar 2 a 3[lees meer...] keer In de maand 'normale' hoofdpijn. De bijwerkingen die ik er van krijg zijn vermoeidheid (probeer al een paar maanden opbouwend 5 km te hardlopen maar voor mijn gevoel verbeterd mijn conditie niet of nauwelijks), hartkloppingen en duizeligheid. Ik neem ze voor lief omdat tot nu toe niks anders helpt en ik blij ben dat ik nu tenminste niet 3 dagen op mijn bed hoef te liggen en gewoon een 'normaal' leven kan leiden .

25-01-2014 | Vrouw | 28
Hartritmestoornis
Ontzettend vel last van bijwerkingen. Angstig, nachtmerries, hallicunaties, hartkloppingen, uitgeput, emotioneel, kortademig, hoofdpijn, duizelig etc etc.

14-01-2014 | Vrouw | 43
propranolol (40)
Nervositeit
Propranolol 40 gebruik ik heel af en toe als ik te maken krijg met spannende situaties, zoals begrafenissen of als ik mezelf goed onder controle wil houden. Het beste werkte Sandoz (eerste keer geen enkele bijwerking van ervaren), maar van mijn huisarts krijg ik dat niet, omdat het doping zou zijn. Wel van Accord, maar dat merk geeft vervelende bijwerkingen zoals zeer zwar[lees meer...]e benen (trappen lopen als een oude vrouw!, kom de trap dan bijna niet meer op terwijl ik een goede conditie heb)) en slecht en wazig zicht en droge ogen. Heb ooit nog een ander goedkoop "eigen"merk gehad met iets minder bijwerkingen, maar ben de naam kwijt. Waarom ik voortaan Accord krijg, weet ik niet, maar ben er minder blij mee. Werkt wel tegen trillen, maar geeft een algeheel "raar"gevoel, alsof je een beetje dronken bent.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (556) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (511) - Antibiotica - penicillines breedspectrum