propranolol

Tremor (27 meningen)
Hartritmestoornissen (18 meningen)
Verhoogde hartslag (3 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

07-11-2018 | Vrouw | 52
Aangezichtspijn
Ik ben S. gebruik medikament omdat ik lichamelijk nodig heb . maar heb er veel last van hoofpijn rood aangezicht worden mottigheid zweten . VOOR MIJ IS DEZE MEDIKAMENT STOPPEN WEGENS ER IETS INZIT WAAR IK NIET TEGENKAN . dat kan zeg dokter wegens medisch gezondheid en zef kennis .

10-10-2018 | Vrouw | 50
Sinds ik het neem is de migraine voor 90 % verminderd

08-10-2018 | Man | 83
propranolol (10mg)
Voel me vrijer in het geven van mijn mening tijdens gesprekken.

27-09-2018 | Vrouw | 38
Paniekaanvallen
Ik zit momenteel in een moeilijke fase, heb daardoor veel paniekaanvallen met hartkloppingen. Die gaan niet volledig weg met dit pilletje, maar wel grotendeels, ik merk dat ik er echt rustiger van wordt en beter kan functioneren.

13-09-2018 | Man | 70
propranolol (40mg)
ik ben blij dat ik ze heb kan beter slapen waarom weet ik niet het gaat goed zo met de bloedverdunners er bij heb geen pijn meer op de borst .

13-09-2018 | Vrouw | 47
Tremor
Na 2 jaar trillen eindelijk een rustiger gevoel met Propronolon. Het zou van de stress zijn, emdr gedaan enz. Van de alcohol (want dat maakte mijn lijf wat rustiger) maar nu toch duidelijk dat het een neurologisch ding is. Ben er niet blij mee, maar wel fijn te weten dat mijn gevoel dus juist is! Ik heb gewoon geen grip op het trillen! Voel me nu een sterker mens.

28-08-2018 | Vrouw | 26
propranolol (10mg)
Ik heb al jaren last van een paniekstoornis met pleinvrees. Als een paniekaanval zó erg wordt dat ik het niet meer trek, dan neem ik een tabletje in. Ik merk dat mijn lichaam er rustig van wordt. Het kan ook een placebo-effect zijn, maar dan nog: het helpt. Eén tabletje is genoeg, ik neem het zelden. Gevaarlijk bij beginnende zwangerschap trouwens, staat niet duidelijk in [lees meer...]de handleiding. Overleg dan ook echt meteen met de arts als je zwanger bent.

26-08-2018 | Man | 63

16-07-2018 | Man | 79
Tremor
Trillende handen zijn kennelijk blijvend,( erfelijk via moeder's kant) maar na het dagelijks gebruik van propranolol wel iets minder (1 x per dag 160 mg). Ik heb het meeste last tijdens warmte of hitte en na inspanning van de armen, zoals vuil uit de tuin trekken of bijvoorbeeld enig spitwerk of timmerwerk. Na verloop van een uur of een paar uur rust is dat weer verdwenen[lees meer...]. Ben wegens essentiele tremor al jaren niet meer in een restaurant geweest voor een etentje o.i.d. Daarbij moet worden gezegd dat een immuunziekte van mijn in januari 2018 overleden echtgenote ook een belangrijke rol heeft gespeeld (bang voor bacterieoverdracht). Ben nu ook gestopt met koffie drinken ofschoon ik geen overmatige koffiedrinker ben/was. Misschien helpt dat iets in positieve zin. Ben bang dat anderen mijn bevende handen opmerken !!!

31-01-2018 | Vrouw | 62
propranolol (40mg)
Helpt mij goed,ik word er weer rustig van als ik mij gejaagd voel.

23-12-2017 | Vrouw | 57
Hartritmestoornis
Het fijne is dat propranolol bij mij direct helpt tegen de hartoverslagen. Zo kan ik als ik meer last heb de dosis aanpassen. Nadeel is dat mijn gewicht is toegenomen doordat de vetverbranding op een lager pitje is gaan staan tijdens gebruik van propranolol volgens mijn diëtiste.

05-12-2017 | Man | 52
propranolol (80mg)
Ik kreeg propanolol voorgeschreven vanwege het feit dat ik al vanaf mijn tienerjaren migraine had en ik het zat was dat niks hielp. Het middel werkte gelukkig vrij snel, dat wel. Echter na nog geen 3 weken kreeg ik het extreem benauwd, hartslag zakte tot 47 en moest er gelijk weer mee stoppen. Aan de ene kant jammer want het deed wel zijn werk, aan de andere kant... Ik[lees meer...] had deze keer bewust de bijsluiter niet gelezen, nu echter kan ik de klachten die ik erbij had wel verklaren... idiote dromen, constant koude handen en voeten, oververmoeid, en onder het lopen in één keer zo´n evenwichtsstoornissen dat ik geluk had dat er een muur naast me was omdat ik anders zó op de grond terecht gekomen was. Dus werkzaam, absoluut. Echter deze bijwerkingen, daar bedank ik voor.

04-12-2017 | Vrouw | 56
propranolol (40mg)
Door de neuroloog is vestibulaire migraine vast gesteld. Derhalve deze medicijnen. Ik plaats van beter werd ik alsmaar zieker. Hebben totaal niet beholpen om de duizelingen hoofdpijn en oorsuizen te verminderen. Vanwege hartoverslagen uiteindelijk gestopt.

04-12-2017 | Vrouw | 56
propranolol (40mg)
Voor vestibulaire migraine gebruikte ik 40 mg propranolol 2 keep per dag. Bijwerkingen slap op de benen, oorsuizen nog luider. Lage hartslag geen energie slap en futloos. Hevige hart overslagen die toenamen hoe langer het medicijn gebruikt werd.

01-12-2017 | Vrouw
propranolol (80mg)
Ik gebruik propranolol nu pas een paar welen alleen mijn hoofdpijn gaat niet over, maar lijkt wel of het erger wordt, is dat normaal? Heeft er iemand tips Migraine

30-10-2017 | Vrouw | 39
propranolol (40mg)
Hallo, Ik heb ongeveer elk middeltje onder de zon geprobeerd om van migraine af te geraken: de pil, de prikpil, propranolol, hormoonspiraal, en neem ondertussen ca. 1 jaar topiramaat (onder de naam Topamax). Propranolol werkte in het begin redelijk in die zin dat het aantal migraineaanvallen verminderde, maar op middellange termijn maakte het me sloom, lusteloos en ont[lees meer...]nam me elke energie. Ik heb jaren op automatische piloot geleefd, en de migraines waren nooit helemààl weg. Ik heb niks, maar dan ook NIKS met alternatieve geneeskunde. Toch ben ik sindsdien langs gegaan bij een huisarts/homeopaat, uit pure wanhoop. Hij was me aangeraden door meerdere mensen, en als niks anders helpt denk je op den duur "baat het niet, dan schaadt het niet" nietwaar. Mijn neuroloog had er echt niets mee, die dacht dat het waanzinnig tijdverlies was. Maar die homeopaat heeft me getest op voedingsovergevoeligheden - dus geen allergie of intolerantie, gewoon overgevoeligheid - en me een lijst gegeven met voedingsmiddelen die ik moet mijden. Sinds ik dat doe: quasi géén migraine meer! (sommige van mijn migraines zijn hormonaal, die krijg je natuurlijk niet weg met voeding aan te passen). En ja, sommige van die voedingsmiddelen had ik zelf al ondervonden als zijnde problematisch (tomaten, koffie, varkensvlees), maar andere had ik geen idéé van (citroen, soja, koemelk-eiwit...). Uiteraard was het even moeilijk om mijn voeding om te gooien en alternatieven te vinden, maar het was het waard: ik ben weer voltijds aan het werk en heb (bijna) geen last meer van migraine! Hij heeft me dus geen "rare" medicijnen voorgeschreven, enkel getest en een lijstje "te mijden" voedingsmiddelen meegegeven, en HET HELPT MIJ. Dus in dit éne geval ben ik voorstander :-) Ik neem momenteel wél ook nog altijd Topamax. Ik hoop voor alle migrainelijders dat jullie de migraineaanvallen onder controle krijgen! En ik wou mijn ervaring delen voor het geval dit iemand kan helpen... Veel succes!

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum