Tremor (22 meningen)
Hartritmestoornissen (15 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

12-12-2013 | Vrouw | 34
propranolol
Ik slik dit nu inmiddels meer dan een jaar, en in het begin was ik heel tevrede. Helemaal geen migraine aanvallen meer. wel af en toe hoofdpijn met het gevoel dat de medicijnen een ergere aanval konden onderdrukken. Ik heb een tijdje geprbeerd een halve te slikken, maar ik werd daar heel duizlig van, als of de afgifte spiegel niet voldoende was. Nu alweer heel lang een hel[lees meer...]e. Helaas breekt er sinds een maand of twee steeds vaker de aanval doorheen. En dan ook meteen weer goed, braken, geen licht en geluid verdragen. Wat wel nieuw is, is dat ik van te voren flikeringen en zwarte vlekker voor mijn ogen krijg. dat trekt weg en maakt plaats voor de migraine. Helaas ook moeite met afvallen en vervelende pukkels op mijn hoofdhuid. ik sta nu wel op het punt eens naar de HA te gaan om dit te bespreken en te kijken naar andere opties.

11-12-2013 | Man | 67
propranolol (40mg)
Hartkloppingen
Ik ben lusteloos, erg duizelig en depressief en prikkelbaar, voortdurend behoefte aan slaap. 's nachts slaap ik slecht. Reuma; meer pijn en en pijnstillers (indometaciene) werken minder goed. Bij sotalol is het nog erger.

20-11-2013 | Vrouw | 35
propranolol (40mg)
ik heb al vanaf mijn 16de hoofdpijnen. de laatste jaren is het extreem veel geworden, meer dan 20 dagen per maand. ik heb dit middel van de arts gekregen. het begon vrij snel te werken en binnen 2 maanden had ik al veel minder hoofdpijnen. maar de bijwerkingen waren voor mij niet uit te houden. veel vocht vast houden, waanbeelden in de nacht. heel veel uitslag op mijn gez[lees meer...]icht gepaard met jeuk. maar het ergste was haaruitval. mijn haar is in 4 maanden tijd bijna 30 procent dunner geworden, nou heb ik al niet te dik haar maar dit ging te ver. toen ben gestopt (afbouwend). nu heb ik candastran gekregen en slik dit middel al 1 maand. het effect is nog niet zo te merken. iets minder hoofdpijnen. maar ik gebruik het nog te kort om te kunnen zeggen of het goed is. maar propranolol nooit meer.

04-10-2013 | Vrouw | 57
Verhoogde hartslag
In eerste instantie heb ik andere medicijnen gekregen tegen hoge bloeddruk die elke keer bij de huisarts gemeten werd. Uit een 24-uurs controle bleek mijn bloeddruk normaal te zijn, maar wel met een verhoogde hartslag. Daarom heeft de huisarts mij propranolol voorgeschreven om mijn hartslag rustiger te krijgen, omdat dit medicijn ook tegen hoge bloeddruk zou moeten werken[lees meer...]. Ik kreeg eerst 80 mg retard en ben daar heel snel mee gestopt omdat zoveel bijwerkingen kreeg (duizelig, onwerkelijk, onvast op de benen, gejaagd etc) dat ik er helemaal raar van werd. Toen teruggegaan naar 2x 10 mg propranolol. Mijn hartslag is rustiger geworden, maar dit middel gaat niet helemaal samen met astma. (staat ook in de bijsluiter) Dus van 2 kwaaien de minst kwaaie kiezen. Ik 'piep' nu wel meer met de ademhaling sinds ik propranolol gebruik, maar mijn hartslag is rustiger. (Van 100 naar 75 slagen per minuut)

12-09-2013 | Vrouw | 20
propranolol
Ik ben dit middel 3 maanden geleden gaan gebruiken voor migraine. Sindsdien geen aanval meer gehad, voorheen had ik er 3 per week. Wel heb ik last van bijwerkingen als; duizelig, vermoeidheid, bizarre dromen het gevoel dat ik in een bubbel zit en alles langs me heen gaat. Het effect van het medicijn is voor mij zo goed dat ik de bijwerkingen voor lief neem.

02-09-2013 | Vrouw | 49
propranolol
Ik gebruikte Propranolol 80mg Retairvoor mijn tremor en daar werkte het uitstekend voor. Alleen de bijwerkingen zijn heftig. Ik heb nu diabetes, vitiligo, spierklachten en eczeem. Over deze bijwerkingen bij langdurig gebruik lees je weinig in nederlandse rapportages, maar wel veel in Americaanse onderzoeken.

03-07-2013 | Vrouw | 33
propranolol
Sinds mijn 16e heb ik last migraine, Het werd o erg dat ik 2-3 keer per week zomig 2,5 mg moest slikken. Ik heb eerst metropolol geslikt, dat ging goed maar na enkele maanden zat ik alweer op 2-3 keer per week een migraine aanval. Sinds ik propranolol 80mg slik ben ik nagenoeg aanval vrij. Er gaat een wereld voor me open! Het enige nadeel is de extreme moeheid. Maar liever[lees meer...] de vermoeidheid dan de migraine.

02-07-2013 | Man | 6
propranolol
Mijn zoon van 6 slikt nu bijna 4 weken 2 maal daags 10 mg tegen frequente migraine. Vanaf de eerste pil heeft hij geen hoofdpijn meer gehad! De bijwerkingen zijn echter zodanig dat hij een ander medicijn gaat slikken. Mijn zoon's hartslag daalt in rust regelmatig tot rond de 55 en daarbij voelt hij erg koud aan. Na een paar dagen gebruik kreeg hij pijnklachten in vingers, [lees meer...]benen en voeten, iets wat hij nooit eerder had gehad. 's Nachts kreeg hij vaak nachtmerries. Daarnaast werkt propranolol voor mijn zoon niet voor de hevige oogpijn en abdominale migraine, waar hij ook last van heeft. Al met al werkt het middel voor mijn zoon dus heel goed tegen de hoofdpijn, maar gezien de bijwerkingen gaat hij toch over op een ander medicijn.

19-06-2013 | Vrouw | 38
propranolol
Al jaren ben ik bekend met Migraine waarvoor in Zomig 2,5 mg gebruik. Hiermee kon ik mij goed helpen echter voeld me "brak" tijdens het gebruik maar had geen hoofdpijn. Ik kan functioneren in mijn bezigheden/werk. TIjdens een aanval gebruik ik de Zomig elke 8 uur. De aanvallen van migraine duren bij mij 3 dagen en heb ik zo'n 2 a 3 keer per maand. Sinds 3 maanden gebrui[lees meer...]k ik Propanolol en heb ik geen aanval meer gehad! Ook voel ik me fitter, ik had vaker het gevoel smorgens niet goed wakker te zijn en nam dan een extra kop koffie. Ik heb het idee dat ik dat nu niet meer heb. Ik ben blij met het resultaat!

13-06-2013 | Vrouw | 42
propranolol
De propranolol helpt me wel tegen migraine, al wisselt de werking. Soms lang geen hoofdpijn, dan weer wel ineens. Maar de hoofdpijn is minder sterk. Wel ben ik door het medicijn aangekomen en herken ik de verhalen van hallucinaties ('s nachts) en rare dromen. Ook heb ik koude handen en voeten. Maar het meest verontrust me nog dat mijn fibromyalgieklachten erger zijn. [lees meer...]Graag zou ik meer ervaringen lezen van mensen met fibromyalgie en dit medicijn.

02-05-2013 | Vrouw | 53
Hartritmestoornissen
Na enkele jaren heel erg vermoeid, bij inspanning kreeg ik geen adem meer. Na 5 jaar eindelijk de oorzaak gevonden via de longarts. Ik schijn copd te hebben ( longefyzeem ) en mijn longcapaciteit was nog maar 52 %. Een groot gedeelte hiervan kwam door het medicijn propranolol. Via de cardioloog ander medicijn gekregen. Resultaat: longcapaciteit toegenomen . Nu 72%. Met de [lees meer...]medicijnen van de longarts kan ik weer normaal functioneren. Helaas blijf ik natuurlijk copd patient

05-04-2013 | Man | 67
propranolol
Ik heb eerst Metroprolol gebruikt ivm licht verhoogde bloeddruk. Arts hoopte dat dit ook de migraine-aanvallen zou verminderen. Toen dit niet het geval bleek, zijn we overgeschakeld naar Propranolol 50 mg per dag. Effect op migraine is hoopgevend: van 4 à 5 aanvallen per maand naar 1. Voor de bloeddruk heeft P. hetzelfde effect als Metroprolol. Wel meer bijwerkingen, voora[lees meer...]l koude voeten (slaap nu met sokken aan) en enige toename van rare dromen. Alles overziend ben ik tevreden.

06-03-2013 | Man | 38
propranolol
Zit sinds gebruik op 5 aanvallen per maand ipv 15, wel heel veel last van koude handen en voeten en veel dromen 's nachts. dus hoop dat het na 25 jaar met migraine rond te hebben gelopen eindelijk wat beter gaat , denk niet dat ik er helemaal vanaf kom.

12-02-2013 | Vrouw | 34
propranolol
Ik slik nu bijna een jaar Propranolol en ga nu afbouwen. In het begin had ik bijna helemaal geen last meer van migraine. Momenteel barst de migraine er gewoon weer doorheen. De enige bijwerking die ik heb ervaren is dat ik s'nachts heel veel praat in mijn slaap, en regelmatig angstig ben. Ik zie bijna elke nacht schaduwen in de slaapkamer en lichtjes van bijvoorbeeld de w[lees meer...]ekker en tv lijken een eigen leven te leiden. Mijn vriend ontkracht dit dan weer waarop ik weer in slaap val. Meestal moet ik er zelf ook wel om lachen achteraf. Maar die hallucinaties heb ik dus als enige bijwerking.

07-02-2013 | Vrouw | 26
propranolol
Plankenkoorts, faalangst, examenvrees. Paniekaanvallen. Met behulp van dit medicijn probeer ik mijn geest te 'foppen': een gevoel van vertrouwen te krijgen bij stresssituaties als presentaties en examens. Het medicijn helpt goed bij de zenuwklachten: trillen, zweten, hyperventileren, hoge bloeddruk en adrenaline. Ik sta dankzij de verlaagde hartslag stil, kan me hier[lees meer...]door concentreren op wat ik moet doen, ipv in paniek raken door mijn (lichamelijke) klachten. Bijwerkingen: op het moment zelf een droge mond en wat moeite om emotie in mijn stem en gezichtsuitdrukking te leggen. Later en de dag erna: neerslachtigheid en snel vermoeid.

26-12-2012 | Man | 45
propranolol
De verkeerde voeding....... Van jongs af aan was ik al onrustig en nerveus. Als ik er niet aan dacht ervaarde ik het ook niet, maar als ik het zag of voelde verergerde dat de reactie. Mijn brein nam waar en gaf vervolgens nog meer prikkels...erg vervelend. Mijn brein reageerd ook als het iet minder met me gaat daardoor ben ik in contact gekomen met een psychiater en d[lees meer...]aar gebrtuik ik ook medicatie voor(escitalopram). Het is hier waar ik heb aangegeven dat de trillingen veel invloed hebben over mijn gedachten en ik het gevoel heb dat ze daardoor versterken. Deze psychiator met kennis van de huidige wetenschap heeft mijn verhaal gehoord en propanolol voorgeschreven. De trillingen zijn niet meer aanwezig in mijn leven. Mijn leven is zoveel kleuren rijker geworden. Ik gebruik nog steeds anti depressiva in combinatie met propanolol..Dat hoort en past bij mij het gaat tenslotte om de kwaliteit van het leven.. Vraag je me naar een bijwerking dan weet ik het niet exact omdat de antidepressiva, ook al gebruik ik echt de ondergrens van de werking, ook zo een invloed kent, De emoties zijn iets afgevlakt, mijn vrouw houd me gelukkig scherp. Ik ben vooral ontspannen en gezond gespannen! Carpe Diem Door te ervaren en objectief te luisteren naar de signalen van mijn lichaam heb ik in de loop der jaren geleerd mijn gevoelens te vertalen en te delen.Zo kun je samen met de specialist aan verbetering werken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (556) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (511) - Antibiotica - penicillines breedspectrum