citalopram

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

10-04-2020 | Man | 19
Chronische depressie

07-04-2020 | Man | 55
citalopram (40mg/ml)
Ik slik dit middel sinds november ter vervanging van Frisium. Langzaam verhoogd maar het voelt ofdat ik een placebo slik. Ben in het begin erg moe geweest maar daan ik doorheen. Van 10 naar 20 naar 30 mg met enige maar te overziene bijwerkingen. Ik was echter niet tevreden over het feit dat ik nog steeds somber ben. Heb een verhoging gevraagd aan de psychiater (Psyq) van 3[lees meer...]0 > 40 mg en dat was in orde. Ik heb de afgelopen 4 weken vaker angstgevoelens, pieker meer en een zeer laag libido. De somberheid vind ik nog het ergste. De psych zegt ga maar weer naar 30 mg maar of dit nu de oplossing is. Het lijkt of het middels niet bij me past daar ik niet echt een depressieve kant heb (wel een angstige kant). Bah.. ik ben er wel klaar ff mee....

23-02-2021 | Vrouw | 45
Stress
Ik was “bang” te beginnen met een AD en overweeg na vier dagen op te geven. Het niet kunnen slapen nekt mij. De ochtenden voel ik mij gejaagd en gestressed mijn hartslag is dan ook hoog .

20-01-2021 | Vrouw | 35
citalopram (10mg)
Ik heb al sinds een half jaar paniekaanvallen .Gebruikt het al 2 weken kan niet alleen naar winkel . Het versterk mij paniek aanvallen ben ook claustrofobisch geworden. Ben heel erg emotioneel. Iemand die meer moed wil geven, want ik wil het al opgeven.

02-01-2021 | Vrouw | 21
citalopram (20mg)
Ik slik nu 6 weken de citalopram 20mg. Ik gebruik dit medicijn ivm chronische pijn, ( PDS ) heb hierdoor de afgelopen 4 jaar hevige angst en paniek stoornis door gekregen. Lang in het ziekenhuis gelopen omdat ze eerst dachten dat het ziekte van crohn was maar was het uiteindelijk niet, daarna samen met mijn MDL arts en psycholoog/psychiater begonnne met antidepressiva. He[lees meer...]b eerst 2 weken de 10 mg gebruikt, onwijze hartkloppingen gehad, pols was in rust 160 en heel de dag draaide alles. Toen begonnen met ophogen naar 20 mg, heb nog nooit zo veel paniek gehad, zoveel verkeerde gedachtes, niet meer weten hoe en of ik het allemaal wel wil, zo ben ik niet, herkende mezelf niet meer, nu na 3/4 weken zijn die extreme paniek gedachtes verminderd en is het weer hoe het altijd was, slik het nu 6 weken, zou de dosering te laag zijn of moet ik het nog afwachten ? Mocht iemand zich herkennen in dit verhaal hoor ik het graag!!

09-11-2020 | Vrouw | 35
citalopram (10mg)
Sinds een week of 6 slik ik 10 mg Citalopram... Voorheen slikte ik met tevredenheid Sertraline, alleen ik kwam er 20 kilo van aan dus wilde ik overstappen op Citalopram. De bijwerkingen zijn echter vreselijk, na een week of 3 ben ik verhoogd naar 20 mg, maar vrijwel direct kreeg ik suïcidale gedachten en werden mijn angst en paniek klachten erger. Van de Psychiater moes[lees meer...]t ik terug naar 10 mg en daar zit ik nu weer een week op. In zijn totaliteit merk ik na 6 weken nog geen verbetering en ter ondersteuning slik ik er nu oxazepam bij om mijn dag door te komen. Ik twijfel om terug over te stappen op de Sertraline, maar ik lees ook veel berichten hier terug van mensen die zeggen dat je vol moeten houden... Ik weet het even niet meer, iemand een bemoedigend woordje voor mij over?? Ik word hier enorm moedeloos van pff

10-10-2020 | Vrouw | 39
citalopram (10mg)
Ik slik sinds maandag deze ad. Alleen heb ik dus ontzettend last van de bijwerking dat ik niet slaap s'nachts. Kan iemand me vertellen of dit over gaat?

17-09-2020 | Vrouw | 31
citalopram (40mg)
Goedemiddag, Zat een hele lange tijd op 5mg, ik kwam van de 40mg af Nu ben ik in een aantal weken opgehoogd naar 40mg incl oxazepam voor ondersteuning. Ik slik de 40mg nu 17 dagen. Ik hoor van de dokter dat ik per verhoging weer verergerende angstklachten kan ervaren, zo voel ik dat ook weer. Ik zit nu ruim 2 weken op de 40mg.... ik wordt wat radeloos, ik wil zo graag weer[lees meer...] naar mijn eigen ik. Wie heeft er ervaring met verergerende klachten bij elke opbouw? Hoe is het jullie allen vergaan? De dokter geeft aan dat ik nu na die eerste 2 weken 40mg steeds meer spiegel ga opbouwen en dat we nu tot de 4 weken na start 40 mg echt verbetering gaan merken. Alvast bedankt

09-09-2020 | Man | 63
citalopram (20mg)
Hallo allemaal Ik kreeg opeens last van paniekaanvallen en heel veel stress. Daarnaast kreeg ik van de ene op de andere dag ik niet meer na de supermarkt durf en andere winkels. Ben na de dokter geweest kreeg citalopram 10 mg en het nodig was oxazepam. Hielp weinig en ben overgestapt na een week op 20 mg citalopram. Ben nu goed twee en half week op 20 mg maar merk m[lees meer...]aar heel weinig resultaat. Wanneer kan ik resultaat verwachten of wil ik te snel. Zou heel blij zijn met reacties!!

10-08-2020 | Vrouw | 54
citalopram (30mg)
Vanaf begin van de inname enorme hoofdpijn en ook erg misselijk. Ik voel me nog beroerder als zonder pillen.

05-08-2020 | Vrouw | 67
citalopram (20mg)
Deze vergat ik steeds,en dat schijnt bij fluoxetine wat minder erg te zijn.

21-07-2020 | Vrouw | 52
citalopram (10mg)
Hoi allemaal ben nu 13 weken aan de citalopram de eerste weken veel bijwerkingen worden nu wel minder en heb ook betere dagen maar ook nog slechte en soms ook nog heftige bijwerkingen herkent iemand dit dat het wat langere tijd duurt ik durf ook niet op te hogen naar 20mg omdat ik nog steeds zoveel bijwerkingen heb aub is er iemand die dat ook langere tijd heeft gehad en e[lees meer...]r toch baat bij heeft gehad weet het nu ook niet meer liefs mij xx

20-07-2020 | Man | 37
citalopram (10mg)
Ik slik nu bijna 3 weken 1x per dag 10 mg. De eerste paar dagen hoofdpijn gehad en misselijk. Dit is nu over alleen ben zo ontzettend moe. Als ik s ochtends op sta en dan even met de honden ga lopen moet ik weer even gaan slapen. Dan ga ik paar uurtjes werken en weer hetzelfde. Kost me ook echt moeite om wat te doen vanwege de vermoeidheid. Is dit iets wat nog over gaat? V[lees meer...]erder merk ik nog weinig effect van de medicatie maar dit kon wel 6 weken duren zei me arts.

29-05-2020 | Vrouw | 53
citalopram (20mg)
Ik had veel stress , kreeg zo ineens paniekaanval en hyperventilatie, elke dag tegen de avond . Slikte daar oxezepam tegen. Maar dat werd steeds meer . Toen naar de huisarts kreeg citralopram mee 20 mg , maar nu nog erger en ook vrij lage bloeddruk, vind het allemaal maar eng . Nu wil ik stoppen met citralopram, ik slik het nogmaar een week , kan dat , heeft iemand hi[lees meer...]er ervaring mee ?

15-05-2020 | Vrouw | 46
citalopram (20mg)
Helaas de eerste 12 weken Alleen maar narigheid. Daarna weinig positieve effecten. Afname bijwerkingen maar niet weg. Ga na een half jaar afbouwen om te kijken hoe dat gaat.

19-03-2020 | Vrouw | 34
citalopram (20mg)
Ik slik dit medicijn nu 12 jaar en ben inmiddels aan het afbouwen omdat het al jaren niets meer voor me doet. Toen ik startte met het medicijn trok de mist uit mijn hoofd, ik had weer motivatie en sliep weer normaal. Het was heel fijn. Maar deze effectiviteit verdween bij mij gaandeweg. Volgens de arts zou er geen gewenning optreden zoals als bij slaaptabletten. Hogere dos[lees meer...]ering had bij mij geen effect en wilde ik ook niet. Afbouwen is heel lastig, en moet geleidelijk gaan. Er onstaan erg vervelende bijwerkingen, duizelig etc, je kan lastig functioneren. Mensen let op met antidepressiva alsjeblieft, een wonderpil bestaat niet, en dit medicijn was voor mij althans geen structurele oplossing. Probeer eerst te kijken naar je leefstijl en je gedachten. Continu negatieve gedachten over jezelf zijn ziekmakers. Sporten en mentale ontspanning, lezen helpt mij heel erg te ontspannen, (fysieke) offline bezigheden.. Minder met caffeine en alcohol.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum