Citalopram

citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

06-06-2019

Citalopram (citalopram)

De eerste week bijwerkingen gehad maar sinds de 2e week voelde ik me iedere dag beter. Meer energie, betere nachtrust en de negatieve vibe is weg en heeft plaats gemaakt voor een positieve vibe.
06-06-2019

Citalopram (citalopram)

In het begin van het gebruiken heel veel bijwerkingen ervaren, en ook de gekste bijwerkingen. Nu ben ik 8 weken onderweg en het leek goed te gaan maar heb ook nu weer een dip, alsof het medicijn niets doet. Alle vervelende klachten die ik had voor dat ik starten met citalopram komen weer een beetje terug.... niet zo heftig maar ik voel het wel, en dan komt ook dat piekeren[lees meer...] weer terug. Weet dus ook niet goed of dit nu een sein is dat ik toch moet ophogen ofdat het og iets is waar ik door heen moet....vind het zo lastig!
04-06-2019

Citalopram (citalopram)

Ik hen een vraag. Ik slik het nu bijna 3 maanden het ging goed nu heb ik sinds een week dat ik weer heel druk in men hoofs ben en onrustig. Ik weet dat het kan dat je ups en downs hebt maar ik hoor graag ervaringen. Van mensen die dit misschien ook ervaren hebben en wat hun gedaan hebben.

Chronische depressie

Gebruik 8 jaar citalopram 20 mg. Geen bijwerkingen en nu al 8 jaar rust in mijn hoofd. Familiair belast, en 3 keer zeer langdurig depressief geweest. Dat wil ik nooit meer meemaken. Had ik dit medicijn maar 40 jaar eerder gehad. Tevreden.

Citalopram (citalopram)

Bij mij ging de opbouwdosis van 10 Mg helaas fout. Ik kreeg kenmerken van het serotoninesyndroom. Alsof ik een overdosis XTC had genomen. Heel heftige spierspasmes in mijn benen, tandenknarsen, spiertrekkingen in handen en armen. Het gevoel dat ik steeds ergens in moest knijpen. Koorts. Misselijk met kokhalsneigingen. Hoofdpijn. Geen eetlust. Grote onrust. Slechte coördina[lees meer...]tie. Liep tegen kozijnen aan en stootte glazen om. Een vork met eten in mijn mond doen was een opgave. Wazig zien. Suf en traag door de spasmes heen. Koud. Moe. Paniekaanvallen werden nog veel erger. In overleg met de nightcare per direct gestopt met dit medicijn. Waarschijnlijk ook geen serotonine medicatie meer geschikt voor mij. Ik hoop nu snel bij een psycholoog terecht te kunnen om zonder medicatie mijn angst/paniekaanvallen en burn-out te kunnen behandelen. Ik ken genoeg andere mensen die dit medicijn zonder problemen kunnen slikken. Ik ben helaas een zeldzame pechvogel die er niet tegen blijkt te kunnen.

Overspannen/burn-out

Voorgeschreven gekregen ivm angstklachten en somberheidsklachten door een burn-out. Begonnen met 5 Mg en opgebouwd tot 20 Mg (deze dosis blijf ik slikken). Het klopt dat de eerste 2/3 weken de klachten die je al hebt zeker worden verergerd, na 3 weken begin je langzaam verschil te merken en gaan de medicijnen aanslaan. Angst/paniek gevoelens zijn zeer sterk verminderd. E[lees meer...]veneens de somberheidsklachten. Probeer door te zetten in de beginfase; de bijwerkingen gaan echt over!
28-05-2019

Citalopram (citalopram)

had last van piekerstoornis/gegeneraliseerde angsstoornis en depressie . het leek ook of mijn ogen met dichtbij lezen erg achteruit gingen, maar nu een paar maanden later, betwijfel ik of dat echt zo was. Ook had ik zeer veel last van zweetaanvallen en voelde me erg duizelig , alsof ik dronken was, zeker de eerste paar dagen. Na een week werd het wel wat minder. Het medici[lees meer...]jn had (nog) geen enkel effect, vanwege de bijwerkingen ben ik er mee gestopt.
28-05-2019

27-05-2019

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik al bijna 10 jaar escitalopram 20 mg. Ik lees voornamelijk berichten over het gebruik van medicatie zonder andere vorm van therapie. Ik kan alleen maar zeggen, dat ik mede door het gebruik van escitalopram mij beter ben gaan voelen. Niet alleen pillen, maar ook praten en cognitieve gedragstherapie hebben mij er bovenop geholpen. Ik ben nu 58 jaar en heb vanaf mi[lees meer...]jn 37ste jaar depressies gehad. Ik ben nu 10 jaar stabiel en kan nu eindelijk stellen dat ik mijn leven leid in plaats van dat ik lijd! Ik zie een medicijn niet als een wondermiddel dat alle klachten wegneemt, maar meer als een hulpmiddel om niet weer helemaal tot het gaatje te gaan. Ik heb sinds 13 jaar een een leuke baan en kan met trots zeggen, dat ik weer echt leef!
26-05-2019

Citalopram (citalopram)

Ongeveer 4 weken bezig met Citalopram. Eerst 10 mg en na 1 week opgehoogd naar 20 mg. Ben er heel erg misselijk van geweest en na het ophogen heb ik 2x een paniekaanval gehad die heel anders voelde maar minder lang aanhielden. Ik neem ze voor extreme onrust die plots is opkomen zetten en dat is voor 90% over en verder voor een angst en paniekstoornis. Mijn grote angst [lees meer...]is wel dat ik veel ga aankomen wat ik veel lees over dit medicijn!
26-05-2019

20-05-2019

Citalopram (citalopram)

In totaal 7 jaar citalopram gebruikt en was tevreden erover. Met starten had ik in het begin geen eetlust, nachtmerries en had ik het idee dat ik stoned was. Na aantal weken was depressie verdwenen ( was wel nog eens somber maar dat was van korte duur en niet zo heftig), minder paniekaanvallen en als ik ze had korter van duur en beter op te vangen. Ook de angst was op de a[lees meer...]chtergrond. Was met dit middel veel vrolijker en gelukkiger. Ik ben wel 35kg toen ter tijd bijgekomen maar dat kan ook te maken hebben met de leefstijl die ik toen leidde. Rookte veel, at veel te veel, sportte niet, dronk veel alcohol etc. Dus of dit echt van de pillen kwam...? Wel was ik vaak moe en sliep meer. Na 7 jaar langzaamaan afgebouwd en gestopt met citalopram. Na 1 jaar ermee gestopt te zijn kwam de angst, depressie, paniekaanvallen in alle hevigheid weer terug. Ga nu met een ander middel beginnen en als dit niet werkt weer terug naar citalopram.
18-05-2019

Citalopram (citalopram)

Het begon gelijk de eerste dag dat ik begon met 5mg citalopram; extreem veel spierpijn en hartkloppingen. Ik kreeg hier 3x per dag lorazepam bij van de arts. Na een week ophogen naar 10mg. De bijwerkingen werden erger. Lorazepam werkte niet meer tegen de bijwerkingen. Werken lukte niet meer door de spierpijn. Slapen lukte niet meer door het oorsuizen en de hartkloppingen. [lees meer...]Na de derde week kon ik op een ochtend niet meer staan op mijn benen van de pijn, lopen lukte niet meer. Na overleg met de weekendarts moest ik de citalopram afbouwen. Dit met een angststoornis is echt geen pretje.
18-05-2019

Citalopram (citalopram)

Geen problemen met de citalopram,
16-05-2019

Citalopram (citalopram)

Ik kreeg als advies van de dokter de medicijnen te halveren en langzaam op te bouwen. Omdat je zo misselijk bent betekent dat je het medicijn nodig hebt. Sterkte.
15-05-2019

Depressief

Sinds 6 weken heb ik Citalopram 10 mg. Begonnen op 02-04-2019. De eerste 2 weken had ik alleen in de ochtend last van bijwerkingen. Hield om 15:00 uur op. De 2 weken daarna de hele dag door last. Maag alsof ik steeds moet overgeven maar doordat ik zo beroerd was at of dronk ik nauwelijks.Een heel naar gevoel over mijn hele lichaam, een doodziek gevoel en steeds die maag. [lees meer...]Soms alsof ik aan het hyperventileren was. Heel erg naar allemaal, vooral omdat andere medicijnen tegen misselijkheid zoals primperan niet goed combineren. In de 4e week eind april had ik 5 dagen achter elkaar niet veel last. Op de 5e dag 2 uur nadat ik de Citalopram had ingenomen weer alle bijwerkingen terug. Heel naar weer een gevoel van "doodziek" en de maag ging weer tekeer. Dit heeft 4 dagen geduurd en op zaterdagmiddag 4 mei om 16:00 uur hield dit plotseling op. Deze periode heeft 8 dagen geduurd van 5 mei tot gisteren 14 mei. De bijwerkingen begonnen midden in de nacht om 01:00 uur, ook weer 2 uur na inname van de Citalopram. Ik begin nu te twijfelen aan de Citalopram, ik slik al 6 weken en weet niet of dit "normaal". Hoe lang duurt nog voordat de bijwerkingen stoppen? Is dit middel wel de juiste voor mij? Ik heb pas over 1 week een afspraak bij de GGZ ik hoop dat ik daar begeleiding kan krijgen bij de medicatie. Ik heb namelijk ook de pech dat mijn eigen huisarts afwezig is door ziekte. Ik heb geen vaste huisarts voor begeleiding. In de afgelopen weken heb ik al 8 verschillende artsen gesproken, er is steeds een andere vervanger. En geen enkele arts weet genoeg over de werking van Citalopram. Het liefste zou ik nu helemaal stoppen maar ik heb gelezen dat stoppen nog veel erger is. Is er iemand die ook dezelfde ervaring heeft? Iemand ook van mijn leeftijd misschien die ook al langer dan 6 weken heeft geslikt en waarbij de pil wel ging werken na langer dan 6 weken? Wanneer houden deze bijwerkingen op? Ik hou dit niet langer vol denk ik. Ik probeer nu vol te houden totdat ik bij de GGZ ben, misschien is dit middel niet het juiste pilletje voor mij?

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum