Citalopram

citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

25-12-2019

23-12-2019

Citalopram (citalopram)

Citalopram begonnen met slikken vanwege angstklachten, ptss en dysthymie. Eerste paar weken, inclusief opbouw voelde ik mij echt goed door de medicatie (afgezien van de nachtmerries en duizeligheid) , langzaam nam dit effect af en merkte ik dat de klachten ook heftiger terugkwamen omdat 'het scherpe randje' dan ineens weer aanwezig is en daardoor harder aankomt, waardo[lees meer...]or je genoodzaakt bent om steeds verder op te hogen (Geen vermindering van angstaanvallen 'snachts) , uiteindelijk ben ik gestopt bij 20 mg, omdat ik eigenlijk niet afhankelijk wil zijn van medicatie besloten om dit weer af te bouwen, dit tot 10mg in een maand tijd en bij de 10mg besloot ik om 'cold turkey' te gaan (niet geluisterd naar de huisarts) , tip: NIET DOEN. ( 2 weken ziek, 'dronken', misselijk en zo duizelig gevoeld alsof ik elk moment flauw kon vallen).
19-12-2019

Citalopram (citalopram)

Na jaren ronddobberen met paniekaanvallen, PTSS, sociale angsten en depressies neem ik dit middel sinds 3 weken. Na een week merkte ik al (bijwerking sederend effect) dat ik iets minder reageerde op bijv geluiden. Hart sloeg niet elke keer meer over. Minder schrikachtig. Ben nu na 3 weken ook minder moe (in begin was dat wel meer) dan normaal. Ik ben eigenwijs wel op lager[lees meer...]e dosering, 10 mg, begonnen (alleenstaande moeder van 3, met 2 honden, elke dag verplicht in de auto moeten rijden) en ben na 1 week overgegaan op 20 mg. Merk nu nog wel dat ik tablet heb ingenomen maar is heel mild inmiddels. Ik neem tablet s’morgens met ontbijt. Ik ben er nog niet maar ik merk echt al veel verschil. Maak me minder druk. Dwanggedachtes verdwijnen sneller. Minder depressief. Ik ben zeer tevreden. Ik heb jaren geleden ook Seroxat en Prozac geslikt waarbij Prozac echt meest verschrikkelijke, weinig effectieve middel was en met meeste bijwerkingen.
12-12-2019

Depressief

Citalopram 2weken 10mg daarna 20 mg erg veel bijwerkingen slik het nu bijna 5 weken en weinig resultaat alleen 2 dagen me goed gevoeld weet niet of bij mij niet werkt of dat het na 6 weken resultaat is daarbij gebruik ik lorazepam anders slaap ik niet
11-12-2019

06-12-2019

Overspannen/burn-out

Ervaring citalopram Genomen ivm Burn-out klachten met paniek klachten. Verkeerde Dokter diagnose angststoornis i.p.v. burn-out. Bijwerkingen (10 mg) Dokter vond opbouwen niet echt nodig. Ik raad mensen aan om dit wel te doen ivm bijwerkingen. Hevige dromen waardoor ik nog meer vermoeid wakker werd. Alles wat ik overdag niet kon verwerken omdat mijn hoofd op slot [lees meer...]kreeg in mijn dromen dubbel zo hard terug. Kon niet bij mijn emoties en problemen verwerken waardoor ik zaken opkropte. Verschrikkelijke bijwerkingen gehad. 6 weken lang bij opbouw en 6 weken bij afbouw, wat de burn-out alleen maar erger maakte. Het gevoel alsof je hoofd op slot zat en hevige onrust paniek aanvallen ernaast. Ook enorme druk op mijn hoofd. Ook enorm agressief. Ik was na de bijwerkingen enorm vlak geworden door de medicatie en werd daardoor bijna depressief. Ik leefde als een zombie een half jaar. Het heeft mijn problemen verergerd en het was een aanslag op mijn geheugen ook weer. Seksuele stoornissen. Dat was het minst wat ik erg vond. Geheugenstoornis extreem. Slapeloosheid Rusteloze benen Verward en versuft en nog tal van andere bijwerkingen Ik ben van mening dat je geen antidepressiva voorgeschreven moet krijgen als paniekaanvallen ontstaan door een burn-out, omdat deze pillen extreem belastend zijn voor het brein waardoor je nog meer klachten er aan overhoudt. Voor mij nooit meer deze medicatie.
02-12-2019

Citalopram (citalopram)

Ik slik dagelijks 20 mg. Dit i.v.m. depressie en angstklachten. in het begin voelde ik er weinig van en ben ik ook van 10 tot 20 mg gegaan. Nu een half jaar later merk ik wel degelijk verschil. Ik kan meer hebben en het komt allemaal minder hard aan. Vroeger als er iets gebeurde ook al was het, het laten vallen van een kopje was ik al compleet van de kaart. Kon ik zo weer [lees meer...]in een dal raken. Nu denk ik meer van dat is pech, kopje weg. Het boeit me minder dan anders. Aan de andere kant ben ik wel een stukje empathie kwijtgeraakt. soms voel ik mij wel erg vlak ook ten opzicht van anderen. Ik ben een meid van 21 jaar. En mag graag opstap gaan. Met drank is het geen goeie combinatie. In het begin ben ik erg aan het experimenteren geweest hoeveel ik kan hebben en wat niet. De gevolgen hiervan is dat ik vooral moet overgeven de dag erna en compleet kapot ben. Vaak lig ik de zondag ook lekker op de bank film te kijken en zorg voor zo weinig mogelijk prikkels. Dit is uiteraard een persoonlijke keus. Maar ik wil mijn jeugd wel goed doorleven en de gevolgen zijn hierbij voor mijzelf. Verder ben ik persoonlijk erg tevreden over de medicatie
15-11-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben 6 weken geleden betonnen met de medicatie ivm depressie en angst . Ik kreeg 20 mg en had sinds dag 1 last van alle mogelijke bijwerkingen heb ruim 2 weken op bed gelegen en had geen zin meer wilde en kon niets . Dit was voor de start ook wel het geval maar niet zo extreem . Na 2 wekem werden de bijwerkingen minder en kon ik weer iets doen . Boodschappen doen en hond[lees meer...] uitlaten was een drama. Angst en vermoeidheid . Na 4 weken kwam ik uit mn cocon e kon een paar dagen genieten . Daarna weer erg down met piek en dalen . Sinds gister is de medicatie opgehoogd nu 30 mg. En direct last van gapen en erg suf en moe. Zou zo graag willen dat alles gewoon werd , en ik kan genieten van mn kids , man en mn werk. Voel mr nutteloos en ik lijk gefaald te hebben in alles wat ik doe. Zou zo graag een lichtpuntje willen zien . Dus ik zet door en ga mn best doen en even alles over me heen laten komen .
15-11-2019

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik nu 6 weken deze medicatie 20 mg , sinds gister is de dosis naar 30 mg gegaan.. Ik slik de medicatie ibm depressie en angst. De eerste 3 weken was ik conpleet can de wereld had echt elek bijwerking. Vooral de angst en nare gedachten waren extreem . Na 3 weken werd allea beter en voeld3 me een paar dag3n heerlijk maar dit was maar e en bleef veel pieken en dalen[lees meer...] hebben .dus vandaar de verhoging
14-11-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben 19 jaar em zit in een depressie bij ggz zeiden ze dat dit hielp en alles ik voelde me alleen maar erger en maakte me kop gek ik ben er mee gestopt en voel me nog beter. Ook wetend dat ik liever een jointje rook dat eem pil met van alles er in wat ik in het nachtleven ook tegen. Over het nachtleven ik ging graag uit en had een borrel op als ik nu na al deze medicati[lees meer...]e 1 biertje drinkt ga ik al over me nek als of me lichaam ht afstoot Ik weet niet van welke fabrikant het kwam
08-11-2019

Chronische depressie

Begin 2019 beginnen met citalopram ivm depressie klachten. Ik begon met 10 mg citalopram en na een week opgehoogd naar 20mg. De eerste week ging verrassend goed, sterker nog ik was TE vrolijk. Echt een manie.. doorzetten werd aangeraden. Na 6 weken (wanneer het dus optimaal zou moeten werken) zakte de stemming in elkaar en bleef lang laag. Het gevoel alsof ik er zelf niet [lees meer...]tegen kon vechten en ik niet mezelf was. Huisarts stelde voor op de bouwen. Opnieuw een manie in de eerste week. Na aantal gesprekken met de psychiater (inmiddels 7 maanden verder) en de vele stemmingswisselingen zelf de beslissing genomen om direct te stoppen en over te stappen op een ander middel. Ik ben zo blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb! Voor mij nooit geen citalopram meer! Het waren 7 zware maanden..
07-11-2019

Citalopram (citalopram)

Hoi hoi,ik gebruik dit middel nog 2 jaar ,eerst 10,daarna 20 en nu 30 nu, het lijkt te werken ,als ik ze inneem dan heb ik idee dat mijn enorme angst en zenuwen minder zijn,ik heb daarbij wel diazepam ,en andere medicatie. Als ik ze niet gebruik en alleen diazepam ,helpt het niet ,mijn angstaanvallen ,angst voor ziektes etc nemen toe ,waardoor ik in een cirkel beland en a[lees meer...]lles vermijd,ergens doe ik dat nog ,zo leef ik het fijnst ,op mezelf. Iemand hier ook zo ervaring mee? Grtjes Anneke
04-11-2019

Chronische depressie

in 2018 begonnen met citalopram inmiddels gestopt en begonnen met fluoxentine, door de citalopram ging ik mij alleen maar slechter voelen dan ik al deed. ik had veel last van bijwerkingen.
04-11-2019

03-11-2019

Citalopram (citalopram)

Citalopram 30mg zorgde ervoor dat ik slechts 4 uur per nacht sliep. Daarnaast werd de tinnitus (oorsuizen), veroorzaakt door citalopram, in de hogere dosis erger. Sinds verlaging van de dosis, terug naar 20mg, beperkt de tinnitus zich weer tot één oor. Verder kan ik niet zeggen dat ik veel merk van de positieve effecten van dit medicijn.
31-10-2019

Citalopram (citalopram)

Hi, Ik ben sinds 8 dagen begonnen met de druppels opbouwen en vandaag op 5 druppels = 10 MG, elke dag het liefst ophogen en z.s.m. naar de 20MG. Heb last van enorme paniek - angst aanvallen, na 4 maanden (en inmiddels niet meer kunnen werken) ga ik me er aan wagen om te beginnen met dit middel. Maar ik doe rustig aan. Heb heel erg last van bijwerkingen zoals; toenemende[lees meer...] angst, paniekaanvallen worden meer, hartkloppingen weer meer, verhoogde hartslag, duizelig, misselijk, diarree, suf, trillen, beven. krijg ook na medicatie inname warme borstkas en bovenramen. Heb al contact met psychiater gehad en die zegt volhouden. Mijn vraag is hoe lang dit duurt? Is niet te doen... Zijn er mensen met dezelfde klachten? Vraag graag om een steuntje in de rug. Ik slik ernaast Temazepam maar ook dit helpt niet meer zo veel... moet nu diazepam proberen kijken of dat beter helpt om de bijwerkingen wat te onderdrukken. Hoor graag van jullie.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum