Citalopram

citalopram

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Paroxetine (972 meningen)

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 2 van 7
17-02-2019

Chronische depressie

Bleef steeds weer terugvallenin depressie
16-02-2019

Chronische depressie

Ik ben een man van 78 en heb mijn hele leven al depressies (gemengde) trauma en endogeen. Mijn libido en gevoelsleven is verwoest door de medicatie die ik heb geslikt en dan was heel wat. Heb een aantal suicide pogingen gedaan. Het was op een gegeven moment weer zo erg, dat het niet meer uit mijn gedachten was. Ik kon me suicide niet permitteren, omdat ik ook mantelzorg[lees meer...]er ben voor mijn mindervalide vrouw. Sinds een half jaar ben ik aan de citalopram en met een paar weken waren de suicide gedachten helemaal weg. De bijwerkingen neem ik op de koop toe. Zelf heb ik 55 jaar in de gezondheids zorg gewerkt en weet, waar ik over praat.
10-02-2019

Paniekaanvallen

Aantal dagen na het starten leek het erop dat de rust wat terugkeerde en ik mij wat beter ging voelen. Volgens psychiater helemaal het gewenste effect. Sinds 4 dagen veel huilbuien en somberheid. (Toen ook menstruatie begonnen na een miskraam) Afgelopen 2 dagen ontzettend gejaagd en veel paniek. Gelukkig heb ik nog oxazepam en neem ik nu 2 of 3 x pd 0.5 Mg, dat helpt me wa[lees meer...]t rustiger te worden en weer te relativeren. Aankomende week weer gesprek met psychiater, plan was om evt nog wat te verhogen. Zijn er mensen die dit herkennen? Dat het eerst beter leek te gaan maar angsten en onrust nog erger terugkomen??
04-02-2019

ADHD

Geeft geen bepaalde rust van de ADHD zonder datje je persoonlijkheid kwijt raakt en in een zombie veranderd. Wel belangrijk is hem niet te vergeten want na 2x merk je echt dat je oude ik terug komt.
03-02-2019

Citalopram (citalopram)

Vanaf mijn 12 de jaar geworsteld met laag zelfbeeld en depressies. Rond mijn vijftigste jaar begonnen met Citalopram. Na 10 dagen inname voelde ik me al zoveel beter dat ik dacht: "Nu ben ik degene die ik wil zijn". Toch geregeld geprobeerd met stoppen vanwege de persberichten over placebo effect en mogelijke bijwerkingen van antidepressiva. heel langzaam geminde[lees meer...]rd iedere keer over een periode van 3 maanden. En daarna steeds terugkeer van negatieve gdachten en depressieve gevoelens. Nu blijf ik het slikken voor de rest van mijn leven.
31-01-2019

Citalopram (citalopram)

Hoi ik neem al 24 jaar antidepressivia citolapram heb het hier altijd zo super op gedaan , maar het laatste jaar voel ik bijna niets meer voor niemand duuuus heel weinig gevoelens , weer wat meer depressief . Mijn libio is ook erg veranderd totaal geen zin meer , kan het zijn dat deze antidepressiva niet meer zijn werk doet ???
23-01-2019

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik dit medicijn nu denk 7 a 8 jaar. Ben begonnen met 20 mg mr in de jaren steeds verhoogd. Heeft t altijd goed gedaan maar laatste 2 jaar merkte ik steeds vaker dat het minder werkte waardoor ik terugvallen kreeg. Nu bij de psychiater voor t eerst geweest en krijg een ander medicijn die wat beter is toegepast op mijn klachten (vrnl dwang en angst). Nu ga ik eerst [lees meer...]mn huidige dosis iets afbouwen en vervangen door een ander medicijn. iemand hier ook ervaring mee?
10-01-2019

Citalopram (citalopram)

Redelijk goed medicijn, weinig bijwerkingen en het helpt dempen van angst en paniek gevoelens, daarnaast afgelopen jaren veel veranderingen aangebracht in mijn leven zoals: veel sporten, uitdagend werk kunnen vinden, gestopt met roken en drinken. Alsnog ervaar ik veel spanning in mijn lichaam en slaap ik slecht, erg vervelend want het belemmerd mij onderhand wel aardig[lees meer...] in mijn dagelijkse levensbehoeften. daarom wil ik wel overstappen naar een ander medicijn(SNRI? TCA?) dit zal ik komende periode overleggen met een specialist.
Pagina 2 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!