citalopram

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

05-01-2021 | Vrouw | 36
citalopram (10mg)
Ik slik al 8 jaar citalopram en vind het een fijn medicijn. Angsten zijn helaas nog niet weg maar ik ben iets evenwichtiger en met 10 mg heb ik weinig bijwerkingen. Laatst 15 mg geprobeerd 4 wkn lang maar daarvan had ik te veel bijwerkingen. Hele dag slaperig en honger en auto rijden lukte me niet. Ook kreeg ik rusteloze benen en droge mond werd erger. Ik hou het dus [lees meer...]gewoon bij 10 mg.

02-01-2021 | Vrouw | 21
citalopram (20mg)
Ik slik nu 6 weken de citalopram 20mg. Ik gebruik dit medicijn ivm chronische pijn, ( PDS ) heb hierdoor de afgelopen 4 jaar hevige angst en paniek stoornis door gekregen. Lang in het ziekenhuis gelopen omdat ze eerst dachten dat het ziekte van crohn was maar was het uiteindelijk niet, daarna samen met mijn MDL arts en psycholoog/psychiater begonnne met antidepressiva. He[lees meer...]b eerst 2 weken de 10 mg gebruikt, onwijze hartkloppingen gehad, pols was in rust 160 en heel de dag draaide alles. Toen begonnen met ophogen naar 20 mg, heb nog nooit zo veel paniek gehad, zoveel verkeerde gedachtes, niet meer weten hoe en of ik het allemaal wel wil, zo ben ik niet, herkende mezelf niet meer, nu na 3/4 weken zijn die extreme paniek gedachtes verminderd en is het weer hoe het altijd was, slik het nu 6 weken, zou de dosering te laag zijn of moet ik het nog afwachten ? Mocht iemand zich herkennen in dit verhaal hoor ik het graag!!

02-01-2021 | Vrouw | 34
citalopram (20mg)
Ben eerst begonnen met 10 mg maar toen dit niet voldoende hielp, overgestapt naar 20. Waar ik bij de 10mg nauwelijks bijwerkingen had, was dit bij de 20mg wel meer te merken. Alleen waar ik het meest bang voor was, het toenemen van angst klachten de eerste paar weken dat gebeurde bij mij gelukkig helemaal niet! Al na een week voelde ik duidelijk verbetering in positieve zi[lees meer...]n. Wat een uitkomst dit medicijn. Het angst gevoel (alsof ik in een achtbaan zit) is bij mij gewoon weg, daarvoor in de plaats voel ik wel dat het er had moeten zijn op sommige momenten. Maar het begint dan wat te rommelen in mijn maag , wel een vervelend gevoel maar langggg niet zo vervelend als het gevoel van hyperventilatie of angst. Dit medicijn heeft echt een groot deel van mijn leven terug gegeven. Ik hoop dmv gesprekken bij de psycholoog en uiteraard de tijd te nemen om goed uit te rusten etc, uiteindelijk van mijn angst klachten en burn out af te zijn.

02-01-2021 | Man | 60
citalopram (20mg)
Ik neem citalopram reeds enkele jaren 4 jaar reeds. Ik heb daarbij een perfekt middel gevonden om positief en met zeer weinig angsten door het leven te gaan. Ik kan veel zaken negeren en beter relativeren etc...

27-12-2020 | Vrouw | 33
citalopram (10mg)
Ik moet op aanraden van de psycholoog en dokter starten met citalopram 10 mg maar ik ben heel bang om er mee te starten en vooral voor de bijwerkingen Ik zit er echt door heen om het te nemen ik durf het gewoon weg niet, wat kan ik doen? Ik vind het zo eng ik heb ze thuis liggen maar durf de stap niet te zetten om er mee te beginnen ik heb 3 jongen kinderen vandaar ben i[lees meer...]k bang voor de bijwerkingen mijn klachten zijn heel nerveus angst depressie drang klachten door vroeger toen ik 15 was door een jointje te roken zijn deze klachten gekomen

22-12-2020 | Vrouw | 34
citalopram (20mg)
In 2010 ben ik ooit begonnen met het middel. Nadat ik een joint had gerookt die totaal verkeerd was gevallen kreeg ik last van enorme paniek en angstaanvallen. Er was een kanaal geopend die ik nooit eerder had gekend. Overigens tref ik geen totale blaam aan de cannabis alleen. ik had mn hele leven al last van psyische klachten altijd enorm sensitief geweest en nog steeds[lees meer...] . en ik hoopte dat hoe jong en naiefik ook was dat het zou bijdragen aan kalmering.. ik kreeg in plaats daarvan dus een bad trip. vervolgens moest ik in therapie er was een angststoornis geconstateerd. ik herinne rmij nog als de dag van gister ik begon met de druppels citalopram de bijwerkingen waren hel op aarde. misselijkheid , angstaanvallen, veel afgevallen. tot ik overstapte naar medicatie. de eerste 2 a 3 jaar heb ik zeker op een roze wolk gelopen. maar het effect was ook gewoon weg. als ik het vergat merkte ik niets. en mijn depressive klachten keerden terug na een aantal jaar 5 jaar lang bij een psychiater gezeten toen daarna in groepstherapie. constatering is persoonlijkheidsproblematiek. echter heeft deze therapie mij meer inzich gegeven het zorg dargen voor mijn emotionele pijn blijft een levensklus . ik ben nu al gestopt sinds 2016 met citalopram cold turkey ging prima . maar sinds 2019 zit ik zit nu in een situatie waarbij ik veel stress ervaar door een gebeurtenis ben ik mijn huis als onveulig gaan zien ( er was geen geweldsdelict het ging aan een mankement maar ik ben mijnvetrouwen verlloren in het huis en nare relatie met de huisbaas en zoals je weet is het vinden van een ander huis extreem moeilijk ben ook werkloos ( dus ik kan die hoeveelheid nu niet aan)voel. het triggert slapeloosheid. ben op en moe. ik zie mij zelf niet uit deze stress periode ontsnappen . . citalopram was toen voor mij het juiste middel in 2010 . momenteel wel in gesprekstherapie ik word nu emotioneel instabiel door slaap tekort citalopram heeft juist versterkende bijwerking rondom slapeloosheid van de zomer had ik het weer geprobeerd maar ben er dus mee gestopt.. ook accuut.. het maakt mij verder niet uit ik had altijd al last van emotionele buien en spanningen.. . ik heb er zeer zeker baat bij gehad ik was even wat dikker maar dat kon ik er af sporten..

19-12-2020 | Vrouw | 33
Postnatale depressie
Ik had veel last van een heel veel piekeren, een gespannen gevoel, overgeven, diaree en niets kunnen eten van de spanning. Zag het leven zomer in en trok de zorg voor mijn dochtertje moeilijk erbij. Ik moest mezelf elke ochtend weer bij elkaar rapen. Bij de psycholoog er achter gekomen dat ik een (postnatale) depressie heb. Ik twijfelde enorm om AD citalopram te gebruiken[lees meer...] omdat ik de bijwerkingen last van iedereen en me dat erg tegen hield. Maar me nog veel erger voelen dan dat ik me al voelde kon haast niet dacht ik, dus toch gaan innemen. De eerste 1,5 week was erg zwaar en ja het was misschien nog wel zwaarder dan dat ik het al had. Maar heb nu eindelijk rust in me hoofd, kan weer genieten van de dingen om mij heen en nog meer van me dochtertje. Ik ben heel blij dat ik dit ben gaan slikken, zo heel af en toe heb ik nog wel een mindere dag maar nooit meer zo erg als dat het eerst was. Zet hem op en hou vol!! Het komt echt goed en je bent niet de enige!

19-12-2020 | Vrouw | 37
Chronische depressie
De reden dat ik deze medicatie slik is omdat ik als HSP veel last heb van mijn emoties. De eerste 2 weken had ik bijwerkingen zoals veel moe zijn en gapen. Verder 9 dagen hoofdpijn gehad. Bij een keer vergeten dosis ook erg zware hoofdpijn gehad. Voel me nu best goed. Ik kan ook nog genieten, maar dat hele intense is overal nu vanaf. Niet meer zo primair reageren, alle[lees meer...]s zwaar opvatten, explosief boos of enorme huilbuien. Het leven is aangenamer, maar nog steeds geen makkie. Ik hoop dat ik mijn dosis in de toekomst niet hoef te verhogen. Zet 'm op mensen!

11-12-2020 | Vrouw | 32
citalopram (10mg)
Begonnen aan citalopram toen ik een moeilijke periode doormaakte en mijn angst moeilijk beheersbaar werd. 5 maanden gebruikt. Het medicijn werkte binnen de eerste week. De eerste dagen wat duf en buikpijn, maar dit trok snel weg. Ik heb lichte haaruitval gehad gedurende het gebruik, niets schokkends. Na de eerste week ontstond er een klacht die ik niet direct koppelde aan [lees meer...]de citalopram. Namelijk; jeuk, tintelingen en brandende pijn in de vulva, vagina en het bekkengebied. Weleens eerder af en toe last van, maar nooit zo extreem. Gediagnosticeerd met vulvodynie en pudendale neuralgie; een zenuwaandoening. Na 5 maanden kwam een arts op het idee de citalopram te stoppen, omdat zenuwpijn een bijwerking kan zijn (heet paresthesie in de bijsluiter). Nu een aantal weken na het stoppen en de pijn is drastisch verminderd. Boodschap is; let er op dat citalopram dit soort klachten kan veroorzaken of verergeren (dat laatste is bij mij het geval). Verder vond ik het een top medicijn. Ik voelde me stabiel, zonder afgevlakt te zijn. Het afbouwen is niet heel makkelijk, maar na een maand zijn de ontrekkingsverschijnselen (slapeloosheid, gejaagdheid, irritatie, griepgevoel, duizelig) grotendeels weg.

06-12-2020 | Vrouw | 59
citalopram (7mg)
In mei gestart met citalopram. Bijwerkingen bleven, werden onderdrukt met Lorazepam 1 mg 4x per dag. Veel sufheid door dit alles klote gevoel. 17 kilo afgevallen in 7 maanden. Geen eetlust. Sinds begin November ben ik gestart met natuur druppels tegen angst en paniekaanvallen. Ficus carica van het merk Bonusan gemaakt van de jonge knoppen van de vijgenboom 3x daags[lees meer...] 50 druppels en Ribes nigrum Bonusan zwarte bes 3x 50 druppels per dag voor de spijsvertering op pijl krijgen eetlust opwekkend weerstand opbouwend en voor rust. Sinds 15 dagen is de angst en paniek depressie verdwenen!! Het werkt ik ben zooooooo blij!! Zelfs de lorazepam kon ik zonder bijwerkingen afbouwen. Citalopram ben ik ook zonder enige problemen aan het afbouwen zit nu nog maar op 6 mg. Echt mensen probeer Ficus carica en Ribus Nigrum!

03-12-2020 | Vrouw | 62
citalopram (20mg)
slik nu als ondersteuning sitalopram omdat ik afgelopen winter een burn out gehad heb en nu weer aan het afzakken was via huisarts dit weer voorgeschreven gekregen heb had het er eigenlijk niet mee moeten stoppen maar als je alles van te voren weet maar heb nu weer last van slapeloosheid moe zeven benen van de bijwerkingen moet minder of over zijn na 14 dagen zeggen ze d[lees meer...]us volhouden maar vind het niet fijn vooral het slapen niet

02-12-2020 | Vrouw | 34
citalopram (20mg)
Hoi allen, ik gebruik nu ruim een half jaar Citalopram druppels. Ik heb last van angstgevoelens / paniekklachten op hormonaal slechte dagen. Per maand 2 goede en 2 slechte weken. Het is een fysieke reactie maar het beheerste mijn leven enorm. Ik durfde geen medicatie te gebruiken maar uiteindelijk toch de keuze gemaakt. Op eigen verzoek heel langzaam opgebouwd, van een pa[lees meer...]ar dagen 1 druppel, 2 druppels etc tot 8 druppels. Bijwerkingen vielen me mee: droge mond, heftig dromen, soms toename angst, wat duizelig. Het leek wat te helpen maar op mijn slechtste dagen kwam de angst er nog doorheen, zonder trigger van buitenaf. Nu sinds 2 maanden opgehoogd naar 10 druppels en ben sinds 4-5 weken angstvrij. Voelt heel gek maar zo fijn. Hopelijk blijft het nu zo!

01-12-2020 | Vrouw | 30
citalopram (10mg)
Slik het nu 2 weken tegen algemene angststoornis. Eerste paar dagen last van lichte misselijkheid en verminderde eetlust. Verder een droge mond als bijwerking. Maar de bijwerkingen waren minimaal. Verder nog niet veel gemerkt. Ik vond het best eng om te gaan slikken, maar dat was nergens voor nodig. Ik ben benieuwd naar de werking en of het de angstgevoelens gaat verminder[lees meer...]en.

30-11-2020 | Vrouw | 25
citalopram (20mg)
Nu 5 dagen citalopram geslikt. Ontzettend last ban bijwerkingen waardoor ik tot niks meer kom. Ongeveer 3 uur na inname verergeren alle bijwerkingen en grootste angstklachten. Echter merk ik wel over het algemeen dat ik na 5 dagen al minder angst/pieker klachten heb. Nu hopen op meer verbetering en afname bijwerkingen.

24-11-2020 | Man | 51
Spierspasmes
Hallo allen, ik slik citalopram 10 mg nu drie weken en nu pas beginnen bij mij de gevreesde bijwerkingen, ik slik dit medicijn tegen de enorme spierspanning die ik heb na hartinfarct ( ik vermoed dat het daar door komt)spierspanning op borst nek en onderug niet te harden daarbij een enorm onhebbelijk gevoel, geïrriteerd boos verdriet,lusteloos, kan geen mensen om me [lees meer...]heen dulden.. Begin nu depressieve gedachten te krijgen en enorm moe maar slapen snachts gaat redelijk..ik moet even doorzetten en dat doe ik ook..maar het valt me zwaar..lees veel ervaringen en die zijn vaak niet echt positief, ik ben me bewust dat mensen niet gauw in de pen klimmen om ook de positieve kanten van dit soort medicijnen te beschrijven , maar ik zou ze zo graag lezen/ horen...grtjs

23-11-2020 | Man | 53
citalopram (40mg)
Hoi, ik gebruik nu citalopram voor paniek , angststoornis. Ben begonnen met 10 , toen 15 en toen 20 mg en nu slik ik 1,5 week 40 mg . Slik het nu 4 weken. Heb lichte bijwerkingen , maar soms nog heel erg onrustig in mijn lijf. Slik er ook oxazepam bij. Van sommige dagen wel 6 ,maar ook wel eens 3 per dag . Weet nu niet waar dat aan ligt de citalopram of de oxazepam. En sli[lees meer...]k soms ook valeriaan erbij om van de oxazepam af te komen . Wanneer gaat het goed werken

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum