citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

29-06-2020 | Vrouw | 52
citalopram (10mg)
Hallo slik nu 10 weken citalopram 10 mg zeer heftige bijwerkingen gehad nu 10 weken verder gaat het al wat beter en nemen de bijwerkingen af maar nog niet over hoorde dat het normaal was dat het wat langer kan duren en het een goed teken is dat je veel bijwerkingen hebt hier iemand ervaring mee??

21-06-2020 | Vrouw | 55

19-06-2020 | Vrouw | 62
citalopram (20mg)
ik ben begonnen met 10mg, de eerste weken waren vreselijk. Alles werd versterkt. angst. dwanggedachten.somber. negatief, heel erg nachtzweten, trillen, Na twee weken overgegaan naar 20mg. Nu. na zeven weken gaat het een stuk beter. ik ervaar meer rust in mijn hoofd, ben toch blij. dat ik doorgezet heb !

18-06-2020 | Vrouw | 55
citalopram (20mg)
Gebruik t nu een paar jaar!!! Geweldiggggg ...geen bijwerkingen gehad ed !! Ik leef weer!! Ik neem 20 mg per dag

11-06-2020 | Man | 64
citalopram (20mg)
Ben begonnen met Anafranil. Gebruik nu al jaren Citalopram. Prima resultaat. Veel beter dan met zombiemiddel Anafranil.

11-06-2020 | Vrouw | 24
citalopram (20mg)
Ik heb na veel overleg en na lang nadenken de stap gezet om te starten met AD. De huisarts heeft citalopram voorgeschreven en ik ben toen begonnen met 10 mg. Ik was al mentaal voorbereid op de bijwerkingen tijdens het opbouwen, maar ondanks dat viel het me toch zwaar. Ik gebruikte het alleen wegens een sociale fobie waar ik last van had en voor de rest ben ik iemand die be[lees meer...]st goed functioneert. Maar het had mij verandert in een zogezegde zombie. Ik sliep niet meer en had opeens constant paniekaanvallen (hiervoor nooit gehad). Het leven was uit me gezogen leek het, terwijl ik normaal best een vrolijk en levendig persoon ben. Na uiteindelijk 2 weken amper geslapen te hebben, ben ik na een spoedafspraak met de arts direct gestopt en overgestapt naar venlafaxine. Hierna zijn alle klachten verdwenen en was ik weer de ' vrolijke ik'. Er zullen vast genoeg zijn die baat hebben bij citalopram, maar het enige waar ik aan kan denken is mijn helse ervaring..

29-05-2020 | Vrouw | 53
citalopram (20mg)
Ik had veel stress , kreeg zo ineens paniekaanval en hyperventilatie, elke dag tegen de avond . Slikte daar oxezepam tegen. Maar dat werd steeds meer . Toen naar de huisarts kreeg citralopram mee 20 mg , maar nu nog erger en ook vrij lage bloeddruk, vind het allemaal maar eng . Nu wil ik stoppen met citralopram, ik slik het nogmaar een week , kan dat , heeft iemand hi[lees meer...]er ervaring mee ?

28-05-2020 | Man | 65
citalopram (10mg)
Ik slik Citalopram nu 3 weken, en de bijwerkingen worden al minder. Wel heb ik meer last van Migraine met aura, is hier iemand mee bekend? Ik ga er vanuit dat de bijwerkingen zullen verdwijnen.

22-05-2020 | Vrouw | 62
citalopram (10mg)
ik slik nu twee weken 10 mg en mag overgaan op 20, maar heb me nog nooit zo akelig gevoeld. Angst paniek, hoofdpijn, nachtzweten, wakker liggen Hoop dat dit beter wordt

18-05-2020 | Vrouw | 66
Bipolaire stoornis
ik slik nu al ruim 20 jaar dit medicijn en tot nu toe tevreden. Vanaf begin van deze maand krijg ik steeds meer depressieve buien en ga waarschijnlijk hogere doses vragen aan mijn huisarts.

15-05-2020 | Vrouw | 46
citalopram (20mg)
Helaas de eerste 12 weken Alleen maar narigheid. Daarna weinig positieve effecten. Afname bijwerkingen maar niet weg. Ga na een half jaar afbouwen om te kijken hoe dat gaat.

06-05-2020 | Vrouw | 33
citalopram (30mg)
Supper goed spul oke haald niet alles weg ma daar door durf ik weer kleine stapjes naar buiten

06-05-2020 | Vrouw | 52
Stress
Ben nu 3 weken begonnen met citalopram 10mg de eerste week ging redelijk toen snacht door heel mijn lijk ofdat ik in brand stond en dat ging op en af tweede week misselijk en weing eetlust derde week misselijk koud gevoel dan weer brandend gevoel slik en nu 3 maal daags oxazepam bij en de ene dag gaat het goed en eet ik ook weer en de andere dag heb ik de hele dag last ook[lees meer...] door de oxzazepam heen pfff hoop dat het nu snel wat mindet word want voel me nu slechter als voordat ik begon maar heb hoop dat ik straks kan zegge dat het de moeite waard was herkend iemand dit dat het met de week erger word voordat het gaat werken help herkenning doet mijn goed veel liefs van mij xx

04-05-2020 | Man | 47
citalopram (40mg)
Ik vind de werking van citalopram bijzonder en weet niet zo goed wat ik van dit medicijn moet vinden. Soms werkt het tijden goed en dan opeens denk je dat het niets meer doet. Ik ben op zich best tevreden maar had er wel wat meer van verwacht. Ik ben wel blij dat ik de gok genomen heb om na bijna 25 jaar over te stappen van clomipramine naar citalopram. De clomipramine lee[lees meer...]k niet meer te werken en had pittige bijwerkingen, vooral overmatige transpiratie, vermoeidheid en minder zin in en moeite met sex. Ik ervaar met citalopram geen bijwerkingen. Erg fijn! Voorlopig wil ik dit blijven gebruiken in de sterkte van 40 mg.

24-04-2020 | Man | 25
citalopram (40mg)
Nu 6 maanden bezig met citalopram, tussentijd wat op en afgebouwd. Nu 2 maanden weer volledig op 40 mg. Sinds 2 maanden erg veel last van schoksensaties in gezicht voornamelijk bij snel bewegen van mijn hoofd en de ogen naar de hoeken bewegen. Ben hier erg onzeker over en weet dus niet of het daadwerkelijk wel aan de citalopram ligt. Vanwege deze klachten af aan het bouwen[lees meer...] met citalopram. Zit nu weer op 20 mg en ga vanaf volgende week verder afbouwen met druppels. Schoksensaties zijn zeker nog niet weg, op sommige momenten lijkt het alleen maar erger te worden. Ik ben benieuwd of hier meer mensen mast van hebben?

10-04-2020 | Man | 19
Chronische depressie

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum