Citalopram

citalopram

Postnatale depressie (10 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

Citalopram

Arjen Walstra (26-04-2013)

18-05-2019

Citalopram (citalopram)

Het begon gelijk de eerste dag dat ik begon met 5mg citalopram; extreem veel spierpijn en hartkloppingen. Ik kreeg hier 3x per dag lorazepam bij van de arts. Na een week ophogen naar 10mg. De bijwerkingen werden erger. Lorazepam werkte niet meer tegen de bijwerkingen. Werken lukte niet meer door de spierpijn. Slapen lukte niet meer door het oorsuizen en de hartkloppingen. [lees meer...]Na de derde week kon ik op een ochtend niet meer staan op mijn benen van de pijn, lopen lukte niet meer. Na overleg met de weekendarts moest ik de citalopram afbouwen. Dit met een angststoornis is echt geen pretje.
18-05-2019

Citalopram (citalopram)

Geen problemen met de citalopram,
16-05-2019

Citalopram (citalopram)

Ik kreeg als advies van de dokter de medicijnen te halveren en langzaam op te bouwen. Omdat je zo misselijk bent betekent dat je het medicijn nodig hebt. Sterkte.
15-05-2019

Depressief

Sinds 6 weken heb ik Citalopram 10 mg. Begonnen op 02-04-2019. De eerste 2 weken had ik alleen in de ochtend last van bijwerkingen. Hield om 15:00 uur op. De 2 weken daarna de hele dag door last. Maag alsof ik steeds moet overgeven maar doordat ik zo beroerd was at of dronk ik nauwelijks.Een heel naar gevoel over mijn hele lichaam, een doodziek gevoel en steeds die maag. [lees meer...]Soms alsof ik aan het hyperventileren was. Heel erg naar allemaal, vooral omdat andere medicijnen tegen misselijkheid zoals primperan niet goed combineren. In de 4e week eind april had ik 5 dagen achter elkaar niet veel last. Op de 5e dag 2 uur nadat ik de Citalopram had ingenomen weer alle bijwerkingen terug. Heel naar weer een gevoel van "doodziek" en de maag ging weer tekeer. Dit heeft 4 dagen geduurd en op zaterdagmiddag 4 mei om 16:00 uur hield dit plotseling op. Deze periode heeft 8 dagen geduurd van 5 mei tot gisteren 14 mei. De bijwerkingen begonnen midden in de nacht om 01:00 uur, ook weer 2 uur na inname van de Citalopram. Ik begin nu te twijfelen aan de Citalopram, ik slik al 6 weken en weet niet of dit "normaal". Hoe lang duurt nog voordat de bijwerkingen stoppen? Is dit middel wel de juiste voor mij? Ik heb pas over 1 week een afspraak bij de GGZ ik hoop dat ik daar begeleiding kan krijgen bij de medicatie. Ik heb namelijk ook de pech dat mijn eigen huisarts afwezig is door ziekte. Ik heb geen vaste huisarts voor begeleiding. In de afgelopen weken heb ik al 8 verschillende artsen gesproken, er is steeds een andere vervanger. En geen enkele arts weet genoeg over de werking van Citalopram. Het liefste zou ik nu helemaal stoppen maar ik heb gelezen dat stoppen nog veel erger is. Is er iemand die ook dezelfde ervaring heeft? Iemand ook van mijn leeftijd misschien die ook al langer dan 6 weken heeft geslikt en waarbij de pil wel ging werken na langer dan 6 weken? Wanneer houden deze bijwerkingen op? Ik hou dit niet langer vol denk ik. Ik probeer nu vol te houden totdat ik bij de GGZ ben, misschien is dit middel niet het juiste pilletje voor mij?
10-05-2019

Citalopram (citalopram)

Nu 9 dagen gestart met Citalopram 10mg om weer op te bouwen naar 40mg. Heb dit medicijn 21 jaar zonder problemen gebruikt. Was gestopt vanwege andere medicatie voor paniekaanvallen. Nu na 7 maanden weer gestart. Wat een hel. Heel veel last van bijwerkingen. Vooral paniekaanvallen, onrust, moe en heel erg leeg gevoel. Ze zeggen dat ik vol moet houden en dat het met 2 weken[lees meer...] beter met de bijwerkingen moet gaan. Iemand ervaring mee. Ik vind het moeilijk om het vol te houden. Nu oxazepam erbij gekregen voor de paniekaanvallen.
09-05-2019

Citalopram (citalopram)

Ik neem nu zo’n 2 jaar citalopram 10 Mg, daarvoor nam ik zo’n 3 jaar paroxetine 20 mg maar die wilde ik niet meer omdat ik me daar niet goed bij voelde. De laatste 2 jaar gingen prima, totdat ik 6 maanden geleden ben bevallen en mijn dochtertje een lastige start heeft gehad. Ik merk aan mezelf dat ik niet genoeg heb aan 10 Mg dus ben ik sinds gisteren 20 Mg gaan nemen. Hee[lees meer...]ft iemand ervaring met ophogen? Ik snap dat het bij elk persoon anders is maar wat voor bijwerkingen hadden jullie? En hoe lang duurde deze?
28-04-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben begonnen met druppels omdat ik nog al heftig reageer op dit soort medicijnen. Daar mee heb ik qua bijwerkingen niks gehad behalve dat de klachten in het begin verergeren. Ik heb eerst heel lang getwijfeld maar wil voorlopig niet zonder.
28-04-2019

Citalopram (citalopram)

Na 2 jaar lang therapie tegen een paniek stoornis en chronische hyperventilatie dit als laatste redmiddel. Een enorme aversie tegen AD. Enorm bang voor de bijwerkingen en alles op Google erover gelezen wat ik kon vinden. Ik vond het doodeng om hiermee te beginnen. Start met 10 Mg samen met 0,25 xanax. 2 welen later 20 Mg en nu geen xanax meer. Nauwelijks bijwerkingen e[lees meer...]nkel iets minder eetlust. Geen paniekaanvallen meer, durf weer auto te rijden en ben weer bestand tegen drukke ruimtes. Chronische hyperventilatie klachten zijn verminderd maar nog niet helemaal verdwenen en op dit vlak heb ik echt alle therapieën die er bestaan geprobeerd. Ik hoop dat het nog meer gaat doorwerken op dit vlak. Ik wilde deze medicatie niet via de huisarts maar heb gevraagd om een psychiatrisch consult. Vond ik ook doodeng maar ik wilde het beste middel en advies krijgen omtrent mijn klachten en omdat ik zo extreem bang was voor deze medicatie heb ik tijdelijk de xanax voorgeschreven omdat ik bang was dat mijn angsten zouden verergeren in het begin. Nu pas sinds 4 weken besef ik mij dat ik dit veel eerder had moeten gaan gebruiken...eigenwijs en wilde het op eigen kracht doen. Voor degene die twijfelt probeer het....
22-04-2019

Citalopram (citalopram)

Na 2, 5 jaar twijfelen over medicijnen, nu eindelijk de knoop doorgehakt en wat ben ik blij dat ik gestart ben met citalopram! Na mijn bevalling had ik allerlei klachten en ben bij de psycholoog terechtgekomen. Daar bleek ik een gegeneraliseerde angststoornis te hebben. Na vele sessies bij de psycholoog (meta)cognitieve gedragstherapie) leek het iets beter te gaan , ook i[lees meer...]n combi met yoga en mindfullness. Ondanks alle inzet bleef ik dat nerveuze gevoel houden stemmingswisselingen en na een lange vakantie toch maar naar de huisarts gegaan. Begin april gestart met 10 mg en de eerste week was een drama, want was extreem emotioneel, moe , onrustige benen , slecht slapen en wat meer angstig. Na 1, 5 week kan ik zeggen ; ik geniet weer van alles! Ik voel me de persoon die ik graag wil zijn, meer ontspannen en laat zaken makkelijker van me afglijden. Soms is de angstgedachte er wel maar er volgt geen lichamelijke reactie . Wel ben ik blij dat ik toch eerst de therapie heb gehad zodat mijn gedachten toch wat meer geordend zijn en ik beter weet hoe zaken anders te buigen. Maar de medicijnen geven het allerlaatste zetje wat ik enorm nodig had. Voor alle mensen die twijfelen en soortgelijke klachten hebben, probeer het! Als ik , angsthaas als ik was voor inname medicijnen, het kan kan jij het ook. Betere kwaliteit van leven en daar gaat het toch om!
16-04-2019

Citalopram (citalopram)

ik slik citalopram al jaren wegens mijn depressie en paniek en angststoornis. ik heb het in paar jaar afgebouwd van 30 mg naar 10 mg heel af en toe als is een lichte terugval krijgt van me depressie ga ik naar 20 mg citalopram. ik ben blij dat deze medicijnen mij kan helpen om elke dag normaal te kunnen leven.
15-04-2019

Citalopram (citalopram)

Gebruik dit nu ong 10 maanden tegen paniekaanvallen vanwege mijn tinnitus En ben hierover heel tevreden
15-04-2019

Citalopram (citalopram)

5 weken geleden gestartet 10 mg. Nu een week op 15 mg. Meer langst van angsten en paniek. Daardoor somberder en er geen gat meer in zien..Ik probeer het vol te houden om het te slikken omdat het me eerder ook heeft geholpen. Maar ik maak me zorgen over hoelang de bijwerkingen nog zullen duren.
31-03-2019

Postnatale depressie

Iemand bekend met oorsuizen bij gebruik van citalopram? Werkt goed alleen de tinnitus is erg vervelend.
24-03-2019

23-03-2019

Chronische depressie

Aanvankelijk leek het te helpen; maar de bijwerkingen bleven te ernstig aanwezig. Resultaat; verlies werk
09-03-2019

Chronische depressie

Al sinds mijn jeugd ochtend depressie, futloos gevoel bij opstaan. Io huisarts citalopram. Begonnen met 10mg/dag met als doel opbouwen naar 40 mg/dag. Start met 10 mg waren de eerste weken vervelend. Ik was soms verward, droomde levendig engad stemmingswisselingen. Bijwerkingen verdwenen na de paar weken. Overstap naar 20 mg: Geen bijwerkingen. Omdat mijn klachten waren ve[lees meer...]rdwenen bij 20mg heb ik io de huisarts besloten niet de dosis te verzwaren. Paar maanden geleden cold turjey gestopt (had niks hiermee te maken), bijwerkingen: Levendig dromen, hersenschokjes, misselijkheid. Hervat na een paar dagen toen dat weer kon. Onlangs io huisarts besloten af te bouwen. Ik breek nu de tabletjes doormidden tot een dosis van 10mg/dag. Huisarts gaf aan dat het geleidelijker kan (dmv druppels) naar dat is niet nodig. Bijwerkingenafbouw: Paar kleine hersenschokjes, levendig naar wel erg leuk dromen een paar nachten. Geen misselijkheid of andere narigheid. Stemming nu na een maand op 10mg/d fractie minder goed maar zeker niet depressief. Geen bijwerkingen meer. Volgende week volgens afspraak huisarts bellen over hoe nu verder. Man, 59 jaar.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum