Citalopram

citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

Citalopram

Arjen Walstra (26-04-2013)

24-07-2019

Postnatale depressie

Ik ben 2,5 week geleden gestopt na dit middel 3 jaar te hebben gebruikt. Bij het starten ervan had ik erg veel last van bijwerkingen en bij het stoppen ervan, voel ik mij precies weer voordat ik begon. Ik heb enorme duizelingen dus ik weet dat het nog de ontwenningsverschijnselen zijn, maar als ik kijk naar de halfwaarde tijd zou het al na 7,5 dag uit mijn lijf moeten zijn[lees meer...]. Dit is echter niet het geval. Ik ben enorm prikkelbaar en mijn werk (wat een enorme verantwoordelijkheid met zich meebrengt) kan ik nog wel uitoefenen, maar ik moet mij enorm goed concentreren en focussen. Mijn kinderen en mijn man hebben het te voortduren met het korte lontje wat ik nu heb. Ik wil dat het stopt en ik vraag mij af hoe lang dit kan duren. Ik lees hier alleen maar over opbouwen, maar niets over stoppen. Ik ben aan de ene kant erg blij dat ik die duizelingen nog heb, want dan weet ik dat de agitatie en de intense verdriet welke er zomaar ineens opgeroepen kan worden, nog steeds komen van het ontwennen, maar hoe lang??? Hoe lang kan dit duren? Het maakt me moedeloos, angstig, verdrietig... Ik heb heel lang op 4 mg gezeten omdat ik door omstandigheden niet af kon bouwen en daar voelde ik mij heel goed bij. Ik kon de wereld aan, ik was blij, vrolijk en dit is zo’n marginale dosis dat het haast een placebo effect is. Ik weet dat ik het niet meer nodig heb, maar alsnog maakt mij, het hebben van dezelfde klachten welke ik van te voren had, het angstig, terwijl ik met volle 200% kan zeggen dat ik het echt niet meer nodig heb. Maar ik wil mij gewoon niet meer zo voelen. Heeft iemand ervaring met afbouwen en hoe lang het duurde voor je je weer een normaal mens voelde??
22-07-2019

Citalopram (citalopram)

Slik nu 8 jaar dit middel, nadat ik na darm kanker behandeling mijn leven niet meer goed op de rit kreeg. Sinds anderhalf jaar veel buikpijn. Opgeblazen gevoel, veel winden en oprispingen en pijn. Onderzoeken wezen niets uit. Ik ben nu geminderd naar 5 mg met idee helemaal af te bouwen om te zien of de buikpijnen gevolg zijn van escitalopram. Tot nu toe geen effect. Ik w[lees meer...]eet nu niet meer wat te doen.
19-07-2019

Citalopram (citalopram)

Ik heb 3 weken afgezien als een hond, zo ziek, fysiek en mentaal, ben ik nog nooit geweest. Een dag precair door, gelukkig heeft iemand ingegrepen. De medicatie was dus niet goed voor mij. De dokter was vergeten zeggen dat als men zich lamlendiger voelde na 3-tal dagen, ik terug moest komen. Ik heb de volle 3 weken uitgedaan en hij was versteld. Heel veel mensen zijn hierm[lees meer...]ee gebaat, ik dus niet. Ik kan dus geen middelen verdragen met SSRI of SNRI er in. Eindelijk na 7 maand een goed middel gevonden: Remergon (basis van dopamine). Dit was mijn redding. Besluit: wacht niet te lang om, als het slechter gaat na inname van nieuwe medicatie, de dokter te contacteren. Niet elk middel is goed voor iedereen.
11-07-2019

Citalopram (citalopram)

Door de overgang weer in paniekaanvallen terecht gekomen 20 jaar fevarin gebruikt maar deed niks meer nu met opbouw 30 mg citalopram Meer paniekaanvallen en zo.n last van maag en darmen krampen heb een prikkelbare darm nu 8 dagen op 30 gaan die krampen nog over
04-07-2019

Citalopram (citalopram)

Ik had last van angst en depressie en hoopte dat Citalopram me daarmee zou gaan helpen. Het medicijn leek eerst aan te slaan, maar ik had wel concentratieproblemen en kon geen orgasme meer krijgen. Later werd ik erg onrustig en niet meer mezelf, ik bleek uiteindelijk hypomaan, manisch en licht psychotisch geweest te zijn en uiteindelijk heb ik daardoor veel problemen in mi[lees meer...]jn leven gekregen. Dit schijnt voor te komen bij Citalopram, met name als je daar aanleg voor hebt. Voordeel is wel dat ik nu weet dat ik bipolair ben en Lithium me helpt.

Citalopram (citalopram)

Ik slik het nu een week en heb geen eetlust meer. Krijg geen hap door mijn keel. Weet iemand of dit zal blijven? Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben en dat het snel wegtrok deze bij werking?

Citalopram (citalopram)

Sinds 2014 gebruik ik dit medicijn. Na opbouw van 10 naar 20 mg, slik ik sinds 2016 toch 30mg. Hierdoor minder schommelingen in emotieregulatie. Heb voldoende therapieën gehad om te leren leven ipv overleven. Voel me mijzelf zonder angst. Helaas wel nog depressieve periodes gehad. Wilde dec.2018 afbouwen van 30mg naar 25mg. Helaas niet gewenst effect. Blijf nu op 30mg[lees meer...]. Ben erg tevreden. Dat je bij opbouw en afbouw wat down voelt is normaal, daar moet je doorheen helaas. Niets aangekomen aan kg door gebruik van Citalopram. Dat was mijn grootste angst. Ik leef door dit medicijn. Misschien placebo effect, maar het werkt. Dat is belangrijkste!

Chronische depressie

Werkte niet

Citalopram (citalopram)

: vanaf het begin van de start met citalopram vanaf die tijd misselijk en ondanks langzaam opbouwen met druppels , iedere week maar 1, nog steeds erg misselijk en zelfs overgeven. en meer paniekaanvallen en onrust gekregen. Ik lig de hele dagen op de bank heb geen zin meer om wat te gaan doen , en kom nu bijna niet meer buiten. Ik heb nu van de huisarts voor een week terug[lees meer...] 40 mg omazaprol gekregen en misselijkheid eindelijk weg en maagpijn ook. maar wel duizelig nu omdat ik van 8 druppels naar 10 ben gegaan en heel veel paniekaanvallen en onrust in mijn lichaam . mijn smaak nu wel weer iets terug .

Citalopram (citalopram)

vanaf het begin van de start met citalopram vanaf die tijd misselijk en ondanks langzaam opbouwen met druppels , iedere week maar 1, nog steeds erg misselijk en zelfs overgeven. en meer paniekaanvallen en onrust gekregen. Ik lig de hele dagen op de bank heb geen zin meer om wat te gaan doen , en kom nu bijna niet meer buiten. Ik heb nu van de huisarts voor een week teru[lees meer...]g 40 mg omazaprol gekregen en misselijkheid eindelijk weg en maagpijn ook. maar wel duizelig nu omdat ik van 8 druppels naar 10 ben gegaan en heel veel paniekaanvallen en onrust in mijn lichaam . mijn smaak nu wel weer iets terug .

ADD

Na lang therapie te hebben gevolgd met veel twijfel dit medicijn gaan gebruiken. Sindsdien overleef ik niet, maar leef ik. Ik ben hier heel dankbaar voor en neem de lichte bijwerkingen graag voor lief.
27-06-2019

Citalopram (citalopram)

Ik zit inmiddels vier maanden aan de citalopram. In het begin werd mij tien miligram voorgeschreven, wat echt een hele nare ervaring teweegbracht. (Totaal geen gevoelens meer), maar nadat de dosering een tijdje is gehalveerd, ben ik weer teruggegaan na tien miligram. Ik merkte na vier weken dat ik echt veel meer rust kreeg. Ik kon weer redelijk normaal over straat. Voorhe[lees meer...]en ging ik, dertig meter voordat ik iemand voorbij liep, me al zorgen maken over wanneer ik de ander zou begroeten en of ik de ander zou aankijken. Maar met de citalopram had ik dat veel minder. In winkels ervaarde ik ook meer rust. Toch had het nog niet genoeg effect, vond ik. Dus mocht ik van de psychiater 15 miligram proberen. Eigenlijk heb ik nooit gemerkt dat ik de dosering verhoogd heb. En daarna is het al gauw berg afwaarts gegaan. Ik begrijp 't niet. Ben ik teveel gaan schommelen met het moment van inname? (er heeft een paar keer twee uur verschil tussen gezeten met de vorige dag. Maar twee uur zou toch moeten kunnen? Dat was toch de max volgens de bijsluiter?). Ik doe nu het liefst de gordijnen dicht thuis, omdat ik me weer bekeken voel met de gordijnen open. En op straat is de angst ook weer toegenomen. Het piekeren is ook toegenomen. Dat was juist minder geworden toen ik net begonnen was met het innemen van de medicatie. Binnenkort ga ik weer afspreken met de psychiater. Ik begrijp er niks van! Is dit dan toch gewenning? Dat zou ook nog kunnen. Want ik kan niet zeggen dat het helemaal niet meer werkt. Ik zou niet willen stoppen iig. Volgens mij was ik zonder medicatie nog angstiger.
27-06-2019

Citalopram (citalopram)

ik nam 3jaar pillen voor angst maar werd ineens niet meer verkocht en ze werkte perfect zonder enige bjwerkingen. 27/06/2019 begonnen en voel me nu al moe maar ze zeggen blijven nemen na paar dagen is het weg de bijwerkingen. ik neem voor de eerste 3weken ook nog oxazepram om de eerste 3weken te gebruiken omdat het pas na 3weken werkt dus ben extra moe. ik hoop dat het bet[lees meer...]er ga gaan en me terug normaal voel. heb geen energie geen honger en zo kan ik niet echt veel doen met men kinderen en das echt ni leuk.
23-06-2019

Citalopram (citalopram)

Tgv burnout/depressieve klachten en angststoornis aan de citalopram begonnen. Vwg weerstand begonnen met 1 druppel, zit nu op 5 druppels ( = gelijk aan tablet van 12,5 mg of 10 mg? Is me niet duidelijk ). Ongeveer 5 wk bezig nu. Heb erg veel last van maag en darmklachten. Weliswaar altijd al prikkelbare darm gehad maar is nu veel erger. Slapen gaat ook slecht ondanks [lees meer...]oxazepam. Voel me eigenlijk op en erg moe. Iemand die dit herkent bij dit medicijn?
19-06-2019

Citalopram (citalopram)

Hallo ik slik sinds 6mei 2019 10 mg met bromazepam in het begin ging goed later op 27 mei opgehoogd naar 20 mg ging ook redelijk maar sinds 16 juni hevige paniek en angstaanvallen is dit normaal of werkt citalopram niet voor mij?
17-06-2019

Chronische depressie

Ik gebruik de medicatie sinds eind januari. Eerste weken erg vermoeid geweest en enorm last van slapeloosheid gehad. Eerste dagen ook erg onrustig geweest, veel hoofdpijn gehad en soort duizelingen waardoor auto rijden echt niet ging. Na een week waren deze verschijnselen over en had ik nergens geen last van. De eerste week ook ondanks de bijwerkingen nog goed doorgekomen.[lees meer...] Wel bleef de slapeloosheid wat aanhouden en sliep ik erg slecht (werd 3a4x per nacht wakker) en dit wel 1,5 maand lang. Ook heb ik de eerste week qua stemming een overdreven goede week gehad, daarna schommelde de stemming nog meer als voorheen. Na 8 seken leek het wat te stabiliseren tot ik weer enorm terug viel en suïcidale gedachten kreeg. Mijn gevoel zei dat het niet klopte en heb dit met de huisarts besproken, in overleg met haar ben Ik toen opgehoogd naar 30 mg. Nogsteeds zegt mijn gevoel dat het absoluut niet klopt, sinds 30 mg slaap ik beter maar de stemming is erg laag, stabiel, maar ik heb geen goede dagen meer. In gesprek met psychiater maar krijg geen duidelijkheid hier over... ik heb geen vertrouwen meer in dit middel en ben geneigd te gaan afbouwen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum